Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 juli 2014 om 12:00:
Ach man, gewoon popie jopie puberkinder gezeik. Omdat hardcore een harde en 'stoere' sound heeft, vinden jongeren, die nog heel gevoelig zijn voor ego en shit, het gewoon een stoer middel om zichzelf mee te profileren. "Kijk ik luister stoere, en harde muziek, dus ik ben ook stoer en hard'. Super vet, echt hoge waarden des levens, maar goed, men is nog jong.
Dan is er Hardstyle... de hardste stijl die de grote massa ook nog wel trekt... maar hey, dat is niet cool, want je wilt natuurlijk bij de 'ekten' horen en niet bij de grote 'brave massa'; das niet bijzonder en 'leip' genoeg. Dat Hardstyle alleen qua tempo nog écht verschilt van Hardcore, en niet-dance luisteraars het verschil amper zullen horen, aangezien beide stijlen gewoon gekenmerkt door dezelfde harde, distorted kicks en supersaw-achtige synthgeluiden, dat maakt niet uit joh.
Ik vind weldegelijk dat er een verschil in sound is tussen raw hardstyle en hardcore. Hardcore bestaat namelijk niet alleen uit mainstream hardcore. Het is vooral bij de mainstream hardcore zo dat men meegaat in de raw hardstyle hype van het moment. Naar mijn mening verschillen de andere subgenres van hardcore en ook oudere mainstream hardcore heel erg van raw hardstyle wat betreft kwaliteit, diversiteit, originaliteit en ook wel qua 'hardheid' en gevoel. De Promo files bijvoorbeeld om maar wat te noemen, daar kan op alle vlakken geen hardstyle tegenop. Of ik noem een Ophidian die nu twee albums van ongekende kwaliteit neerlegt.
Nee ik heb meer te zoeken in de hardcore. Ik ben niet voor niets overgestapt van hardstyle naar hardcore omdat na het luisteren van hardcore de behoefte naar hardstyle gewoon verdween omdat hardcore mij meer biedt dan hardstyle.