Ligt t aan mij of is er vooral de laatste 1,5 jaar een vrij extreme toename van XTC gebruik in en rond Amsterdam gaande, die vooral hand in hand gaat met de explosie van techno en deephouse onder vrijwel alle mensen tussen 16 en 36? De laatste maanden lijkt t helemaal in stroom versnelling te komen, extreem veel uitverkochte feestjes, heel veel vage afters en illegale feesten. Misschien heb ik hiervoor gewoon heeeel slecht opgelet, maar t lijkt mij nu meer dan ooit, meer mensen die deze ervaring hebben of zijn t toevallig alleen de mensen in mijn omgeving die massaal aan de pillen gaan?
Uitspraak van House + Pirkies op donderdag 6 september 2012 om 12:30:Moest ook denken aan deze diss naar hipsters:
Hahah lol... oké, dus nu heb je tegenwoordig weer hipsters?
vreselijk, haha...
Techno en XTC??
Dat geeft toch alleen meer liefde in die knallende koppen. Lijkt me dus juist beter.
Miss ook iets voor onze regering.
Eerste en tweede Kramer op een blauw sprookje of Ferrari.
Miss krijgen ze dan ook dat liefdesgevoel zodat de kleine man weer wat meer mag overhouden van zijn hard verdiende loontje ??
Dat geeft toch alleen meer liefde in die knallende koppen. Lijkt me dus juist beter.
Miss ook iets voor onze regering.
Miss krijgen ze dan ook dat liefdesgevoel zodat de kleine man weer wat meer mag overhouden van zijn hard verdiende loontje ??
Uitspraak van House + Pirkies op donderdag 6 september 2012 om 12:30:Moest ook denken aan deze diss naar hipsters:
zonder te kijken dacht ik direct aan Fresku.
Lekker anti JvT ook enz
Nou wordt hier wel de technoscene behandelt maar ik denk dat de boerenfeestjes hier in het noorden ook een keertje onder de loep moet worden genomen.
Paar weken geleden kwam ik op een feest waar 'de hunekop' en 'de doeleazen' optraden, een groep van een dorp verder zat lekker aan de G daar.
En dan heb ik het nog niet eens over snuivers, ben laatst in een feesttent van een dorpsfeest gewoon een sosdealer tegen gekomen.
En ben het dit weekend nog erger tegen gekomen, was bij mental theo, hij was met de slamfm tour bij de groustermerke, ik kwam gewoon een jongen van 14 tegen die de doppen wel heel raar in het kopje had hangen.
Ik ben van mening dat er sowieso meer voorlichting moet komen op het middelbaar onderwijs, ik vind het logisch als je een bepaalde leeftijd bereikt dat je wil experimenteren, maar als je een keertje xtc wil proberen omdat je allerlei verhalen hebt gehoord wat moet je nou precies geloven?
Uiteindelijk hou je iemand die het wil proberen toch niet tegen dus kun je diegene beter goed voorbereiden.
Paar weken geleden kwam ik op een feest waar 'de hunekop' en 'de doeleazen' optraden, een groep van een dorp verder zat lekker aan de G daar.
En dan heb ik het nog niet eens over snuivers, ben laatst in een feesttent van een dorpsfeest gewoon een sosdealer tegen gekomen.
En ben het dit weekend nog erger tegen gekomen, was bij mental theo, hij was met de slamfm tour bij de groustermerke, ik kwam gewoon een jongen van 14 tegen die de doppen wel heel raar in het kopje had hangen.
Ik ben van mening dat er sowieso meer voorlichting moet komen op het middelbaar onderwijs, ik vind het logisch als je een bepaalde leeftijd bereikt dat je wil experimenteren, maar als je een keertje xtc wil proberen omdat je allerlei verhalen hebt gehoord wat moet je nou precies geloven?
Uiteindelijk hou je iemand die het wil proberen toch niet tegen dus kun je diegene beter goed voorbereiden.
laatste aanpassing
Uitspraak van JosSprangers op donderdag 6 september 2012 om 18:14:Ook is het zo dat mensen die in de jaren 90 zijn geboren moeite hebben met sociale contacten.
Wat een onzin man, hoe kom je hierop? Ben zelf in 90's geboren en heb alleen maar buiten gespeeld, bovendien slaat het nergens op dat kinderen door whatsapp etc. niet meer sociale contacten opbouwen, het veranderd alleen die kinderen leren te whatsappen met 3 mensen en praten met twee tegelijk. ooh en bovendien is zo'n beetje iedereen die in de 90's is opgevoed in dit land erg vrij gelaten altijd en daarom dat ze er miss makkelijker over denken, maar minder sociaal kom op.
Wat een onzin man, hoe kom je hierop? Ben zelf in 90's geboren en heb alleen maar buiten gespeeld, bovendien slaat het nergens op dat kinderen door whatsapp etc. niet meer sociale contacten opbouwen, het veranderd alleen die kinderen leren te whatsappen met 3 mensen en praten met twee tegelijk. ooh en bovendien is zo'n beetje iedereen die in de 90's is opgevoed in dit land erg vrij gelaten altijd en daarom dat ze er miss makkelijker over denken, maar minder sociaal kom op.
Je hebt inderdaad alleen maar buiten gespeeld zo te lezen. Succes.
ben zelf 29 en ga nu met veel mensen om van 18 a 21, zijn allemaal uber sociaal, kunnen overal over mee praten even veel volwassener dat ik en mijn omgeving toen wij 18 waren.
Dus theorie zou weleens niet waar kunnen zijn, maja kleine steekproef he
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 september 2012 om 16:13:Miss ook iets voor onze regering.
Ja en de dagen erna komt niemand opdagen ivm dinsdag dip
ground zero toen het licht werd
verlopen koppen patrouille
Uitspraak van 3,4-methylenedioxy-N-methylamphetamine op maandag 17 september 2012 om 10:06:Ja en de dagen erna komt niemand opdagen ivm dinsdag dip
Ik zie alsnog alleen maar positieve gevolgen
laatste aanpassing
Uitspraak van JosSprangers op vrijdag 14 september 2012 om 21:31:Je hebt inderdaad alleen maar buiten gespeeld zo te lezen. Succes.
Zozo, ipv inhoudelijk op me argument in te gaan kraak je, neem ik aan, alleen maar me spelling af? Of bedoel je iets anders met 'Je hebt inderdaad alleen maar buiten gespeeld zo te lezen. Succes.'?
ben zelf 29 en ga nu met veel mensen om van 18 a 21, zijn allemaal uber sociaal, kunnen overal over mee praten even veel volwassener dat ik en mijn omgeving toen wij 18 waren.
Ik ben zelf ook geen 18 meer zeg maar
Ontopic: Op technofeesten waren altijd al relatief veel drugs.
Uitspraak van Technoasis op dinsdag 18 september 2012 om 22:16:Ik ben zelf ook geen 18 meer zeg maar , maar ik ben het totaal met deze uitspraak eens. Ik kom als oudere jongere nog regelmatig op bijvoorbeeld verjaardagen met grotendeels mensen tussen de 20 en let's say 27 en ik vind dat de meesten heel erg goed en doordacht met hun leven bezig zijn. Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar ik heb ook het idee dat jongeren veel volwassener en verantwoordelijker zijn dan ik op dezelfde leeftijd. Er is natuurlijk ook wel veel meer informatie.
Ik ben het helemaal met je eens. Wat ik wel zorgelijk vind heden ten dage is het toenemend aantal mg's in p-tjes, in combinatie met een erg lage prijs.
<150mg is voor velen al niet meer genoeg helaas.
Zozo, ipv inhoudelijk op me argument in te gaan kraak je, neem ik aan, alleen maar me spelling af? Of bedoel je iets anders met 'Je hebt inderdaad alleen maar buiten gespeeld zo te lezen. Succes.'?
Ik vond het inhoudelijk dusdanig matig dat ik de moeite niet nam om te reageren. Ik wil niet beweren dat het voor een ieder geldt maar wat wel de toename zou kunnen verklaren. Het communiceren via apparaten zorgt er wel degelijk voor dat men elkaar minder begrijpt. Er is geen tot weinig emotie uit af te leiden. Ik zuig dit niet uit mijn duim allemaal. Er is onderzoek naar gedaan. De conclusie van de onderzoeker is echter wel wat voorbarig, hij voorspelt namelijk het einde der mensheid hierdoor. Zo ver zijn we nog niet. Ik kan het stuk helaas niet terug vinden.
Wat mij heel erg opvalt is dat het drugsgebruik mij enorm opvalt nadat ik het gedaan heb en in de 'scene' ben gerold.
Groningen kent een aardige techno scene en er wordt stevig geslikt. Maar als ik op Ground Zero sta te beuken zie ik ook 90% met scheve kaken te dansen. Pep en XTC zijn drugs die worden enorm veel gebruikt en dat valt op als je er op gaat letten.
Juist dat laatste.
Mij valt het ook op. Hard Bass dit jaar, Ground Zero inderdaad..
In mijn vriendengroep zat er eerst niemand aan, niemand wilde er iets mee te maken hebben. En nu, enkele jaren later....
Uitspraak van JosSprangers op woensdag 19 september 2012 om 18:57:Het communiceren via apparaten zorgt er wel degelijk voor dat men elkaar minder begrijpt. Er is geen tot weinig emotie uit af te leiden.
Daar zit dan ook zeker wat in, ik heb alleen toevallig laatst nog in een hoorcollege gehoord dat het ook zou kunnen dat hierdoor de communicatie beter verloopt, omdat de gesprekken die je voert serieuzer zijn omdat alle dagelijkse dingen al besproken zijn. Nou ben ik het zelf hier niet helemaal mee eens, maar er zit zeker wel iets in.
Uitspraak van JosSprangers op woensdag 19 september 2012 om 18:57:Ik wil niet beweren dat het voor een ieder geldt maar wat wel de toename zou kunnen verklaren.
Het zou zeker hierdoor kunnen worden verklaart, ik denk alleen dat je dan wel erbij zou moeten vermelden dat je hiermee mensen bedoelt die na laten we zeggen 96 zijn geboren, want het over grootte deel van de mensen geboren in de 90's is niet opgegroeid met al dat spul.
Uitspraak van JosSprangers op woensdag 19 september 2012 om 18:57:hij voorspelt namelijk het einde der mensheid hierdoor.
Dat gaat idd wel erg ver
Uitspraak van JosSprangers op woensdag 19 september 2012 om 18:57:Ik kan het stuk helaas niet terug vinden.
Jammer, zou het graag lezen.
Uitspraak van JosSprangers op donderdag 6 september 2012 om 18:14:Het is juist de topic opener stelt. Het is zelfs normaal om een beetje in je eigen kring te dealen in die contreien. Ook is het zo dat mensen die in de jaren 90 zijn geboren moeite hebben met sociale contacten. Dit komt doordat kinderen niet meer buiten spelen, bellen of gesprekken voeren maar computeren/msn-en/chatten/whatsappen. Alleen in formele sferen is er nog veel sociaal contact. In deze sferen is het tonen van emotie minder gebruikelijk. Hierdoor maken ze nog maar deels gebruik van hun emotie e.d. Het ontwikkelt niet omdat de computer/telefoon communiceert in principe. Dus ze voelen zich in drukke openbare gelegenheden zoals feest onzeker, angstig. Ze moeten zelf socializen en kunnen Dit verhelp je easy door wat x te nemen. En dan vinden ze het opeens geweldig en menselijk. Voor je 21e veel xtc nemen is sowieso niet slim. Het voorste gedeelte van je hersenen ontwikkelt zich tot deze leeftijd. Tot je 23e zelfs dacht ik.
En waarom dan op techno feestjes? Dat is simpelweg nu hip in Amsterdam en er is veel aanbod dus kunnen ze het wekelijks ergens gebruiken. Wil bij de studerende lui wel eens hun school/uni prestaties beoordelen.
Jou 'emotietheorie' kan misschien wel waar zijn, wat ik betwijfel, maar ik denk dat de grootste reden van het toenemende xtc gebruik bij jongeren is dat de jeugd over veel meer informatie bezit dan vroeger, en daarom tot conclusie komen dat het niet zo heel slecht voor je is dan dat mensen denken. Ook kent een jong persoon van bijvoorbeeld 18 veel meer mensen door het sociale media dan in de jaren 80 en 90, waardoor er veel eerder drugs wordt gebruikt in je 'omgeving/kring' en daarom zelf eerder er naar grijpt.
laatste aanpassing
Jou 'emotietheorie' kan misschien wel waar zijn, wat ik betwijfel, maar ik denk dat de grootste reden van het toenemende xtc gebruik bij jongeren is dat de jeugd over veel meer informatie bezit dan vroeger, en daarom tot conclusie komen dat het niet zo heel slecht voor je is dan dat mensen denken. Ook kent een jong persoon van bijvoorbeeld 18 veel meer mensen door het sociale media dan in de jaren 80 en 90, waardoor er veel eerder drugs wordt gebruikt in je 'omgeving/kring' en daarom zelf eerder er naar grijpt
Mee eens.
Het zou zeker hierdoor kunnen worden verklaart, ik denk alleen dat je dan wel erbij zou moeten vermelden dat je hiermee mensen bedoelt die na laten we zeggen 96 zijn geboren, want het over grootte deel van de mensen geboren in de 90's is niet opgegroeid met al dat spul.
Jawel joh. Het gaat ook om msn, mail, sms en in mindere mate het continu telefonisch bereikbaar zijn. Al geldt dit dan weer voor de wat rijkere gezinnen.