Partyflock
 
Forumonderwerp · 1131822
Hey flockers,

Ik ben aan het oriënteren op een nieuwe Auto en ik ben op deze auto gekomen: Audi S5
Via via heb ik gehoord dat het loont om zo'n auto te <b>importeren uit Duitsland</b>.

Nu heb ik de volgende S5'en gevonden op mobile.de (duitse marktplaats voor auto's)
1.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-s5-coupe-4-2-fsi-quattro-tiptronic-navi-lage/157921730.html?pageNumber=1&action=topOfPage&__lp=32&scopeId=C&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=30&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT

2.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-s5-coupe-4-2-fsi-quattro-6-gang-r%C3%BCckfahrkamera-hannover/157872622.html?pageNumber=1&action=topOfPage&__lp=32&scopeId=C&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=30&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT

zijn dit goede auto's? Waar moet ik op letten bij een Duitse auto?

Heeft iemand hier al eens een auto geïmporteerd uit Duitsland? Ik heb gebeld met http://www.automotiveimport.nl, zij hebben mij verteld dat ze het gehele papierwerk voor mij over kunnen nemen, kost natuurlijk wel wat, maar heb geen zin in BPM gedoe..

groetjes, MM
Als je zo'n auto kan betalen moet je niet op die paar duizend knaken letten en zou ik hem gewoon bij een dealer in NL kopen.
Minder gedoe en je weet waar hij vandaan komt.
 
Türkler sjappie güzel bir araba yapmak :cheer:
Werkzaam bij Partyflock
Kost het je niet veel aan btw als je het laat importeren?
Artiest DanM
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2012 om 19:18:
Türkler sjappie güzel bir araba yapmak :cheer:


Het loont wel...;) heb een Turkse collega die heeft net een mooie Merkedesj geimporteerd voor geld waarvoor je hier echt niks tegenkomt....:p
 
Uitspraak van Marii!! op dinsdag 22 mei 2012 om 19:19:
Kost het je niet veel aan btw als je het laat importeren?


:yes:

zijn alleen wel auto's in duitsland te krijgen die hier nooit te nimmer bij de dealer zouden staan.

Vriend van me heeft een astra G-coupe 2.0L 16V met dubbele turbo, leuk ding, je kan er alleen geen drempel mee nemen :/

Uitspraak van DanM op dinsdag 22 mei 2012 om 19:23:
heb een Turkse collega die heeft net een mooie Merkedesj geimporteerd voor geld waarvoor je hier echt niks tegenkomt....


Ga toch weg joh, ik weet niet hoe ver je van de grens woont maar hier wordt je doodgegooid met die geimporteerde mercedesrotzooi uit duitsland, alleemaal rot en over de 250.000
Sjonge jonge.. voor zoiets zoek je toch even op Google ipv op PF?

Maar goed, ik zou als ik jou was hier even kijken: http://www.audiforum.nl/forum/aankoopadviezen/30419-auto-importeren-uit-duitsland-valt-best-mee-21.html
Ook de laatste pagina van dit draadje geeft een hoop info : http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,2428289,page=17
En je kunt je BPM redelijk berekenen op deze site: http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php

Waar je op moet letten is dat je de juiste kentekens en verzekeringen hebt afgesloten. Ook kun je km-standen in Duitsland veel minder goed vertrouwen. Daarnaast had ik ook bijna een Audi uit Duitsland geïmporteerd, maar ik zag dezelfde auto in NL te koop staan en ik vroeg aan de verkopende dealer wat hij voor me kon betekenen. Dus dat er veel van de prijs af moest, want anders ging ik naar Duitsland vanwege de prijs. Ik kreeg toen veel korting en was goedkoper uit dan het gedoe met BPM en kentekens enzo uit Duitsland.

Succes..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2012 om 19:28:
:yes:


mwah, ja t kost aardig wat knaken idd
maar collega heeft mercedes uit duitsland gehaald, en ondanks de extra kosten was hij wel veel goedkoper uit nog


Uitspraak van DanM op dinsdag 22 mei 2012 om 19:23:
Het loont wel...;) heb een Turkse collega die heeft net een mooie Merkedesj geimporteerd voor geld waarvoor je hier echt niks tegenkomt....:p


oh hier t zelfde toevallig :lol:
maar geen turk dan


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2012 om 19:28:
alleemaal rot en over de 250.000


in dat dorp van jou wel ja
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2012 om 19:28:
Vriend van me heeft een astra G-coupe 2.0L 16V met dubbele turbo, leuk ding, je kan er alleen geen drempel mee nemen


en drempels worden steeds hoger hier in Nederland :lol:
 
Uitspraak van THP op dinsdag 22 mei 2012 om 19:31:
in dat dorp van jou wel ja


Den Haag is feest, meer waggies op pools kenteken dan nederlands, paupers :lol:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2012 om 19:33:
Den Haag is feest, meer waggies op pools kenteken dan nederlands


meer NL kentekens hoor :)
 
eyz jij bent zeker dealer ? en dan bedoel ik geen auto dealer :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2012 om 19:28:
Ga toch weg joh, ik weet niet hoe ver je van de grens woont maar hier wordt je doodgegooid met die geimporteerde mercedesrotzooi uit duitsland, alleemaal rot en over de 250.000


Ik woon in de randstad....een mooie coupe uit de 600 serie [ youngtimer meen ik ] voor een habbekrats want schade, en ja laat ik nu in de automotive [ grossier voor de grossier waar jij je blauw betaald :D ] werken en ook onderdelen voor een habbekrats kunnen kopen....kleinigheidjes blijf je houden, maar die mazzel heeft hij dus ook als collega zijnde...;) onderdelen kosten letterlijk geen ene drol [ rechtstreeks bij de fabrikant, jwt ] en met de juiste connecties [ present (H) ] wordt het er ook vrijwel voor niks allemaal onder gesleuteld....:D

Moet wel toegeven, hier in de buurt rijden véél Turken met dat soort auto's, of oldtimers [ want lekker cheap ] of geimporteerd, want ons kent ons in het Turkse wereldje [ is een feitje..;) ]

Beter ga je lekker frituren, deskundige, dan praten de anderen mannen wel over dingen waar ze wel verstand van hebben...;)
 
Uitspraak van DanM op dinsdag 22 mei 2012 om 20:54:
en ja laat ik nu in de automotive [ grossier voor de grossier waar jij je blauw betaald ] werken


denk dat ik dit nu voor de 150e keer lees :9
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2012 om 21:02:
denk dat ik dit nu voor de 150e keer lees :9


Ja, dat maakt best verschil zal ik je vertellen....;) helemaal in deze tijden van crisis...:p
Al gaat het héél slecht in de branche, dát kan ik je ook vertellen :D
 
soms denken mensen dat ze heel goedkoop uit zijn in DL, zeker met die hele dikke wagens.
Maar met BPM en alle ellende erbij kun je vaak voor hetzelfde geld een leuke NL auto kopen.

Bovendien kan ik zo'n handgeschakelde leveren voor dik 4000 euro minder.
Heb je interesse moet je maar even mailen.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2012 om 19:28:
Vriend van me heeft een astra G-coupe 2.0L 16V met dubbele turbo, leuk ding, je kan er alleen geen drempel mee nemen


dat is handig 8)
 
Uitspraak van Gabriel Batistuta op dinsdag 22 mei 2012 om 19:16:
Als je zo'n auto kan betalen moet je niet op die paar duizend knaken letten en zou ik hem gewoon bij een dealer in NL kopen.


 
of dikke BMW kopen ipv audi
 
Ik vind een Audi S5 toch wel even wat mooier en dikker dan een BMW 335i voor hetzelfde geld.
 
Uitspraak van DanM op dinsdag 22 mei 2012 om 20:54:
grossier voor de grossier waar jij je blauw betaald


mooi werk he, kost een beetje, scheelt heul veul ;)
 
Dat is niet waar.
tegenwoordig is een Duitse import niet veel minder waard dan een origineel NL auto.
Voorwaarde is dat de complete documentatie bij de auto aanwezig moet zijn en dat de auto de juiste opties heeft voor onze markt.
Duitse auto's zijn top onderhouden, vaak schadevrij en in topconditie.

Amerikaanse imports zijn wel aanzienlijk veel minder waard.
Ook auto's uit zuid-Europa zijn minder waard vanwege het slechte onderhoud en de vele beschadigingen.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 mei 2012 om 13:41:
Dat is niet waar.
tegenwoordig is een Duitse import niet veel minder waard dan een origineel NL auto.


Dat is wel waar, rationeel zal er weinig mis zijn met Duitse auto´s. Maar auto kopend publiek zal in hun afweging absoluut meenemen of een auto origineel Nederlands is of een import auto.
 
Bij het type auto's dat de moeite waard is om te importeren (dikke en sportieve auto's) maakt dat geen zier uit.
Veel van dat soort auto's zijn vanwege de nieuwprijs amper verkocht in Nederland terwijl er wel veel vraag is naar jonge gebrukte exemplaren met de kop eraf.

Een hele jonge Porsche Panamera Diesel zul je in Nederland amper vinden, in Duitsland is het aanbod vele malen groter.

Ikzelf zit in de autohandel, dus ik weet echt wel of iets klopt de ja of de nee.
10 jaar geleden waren Duitse importauto's inderdaad voornamelijk voorbehouden aan de Apeldoornse autohandel, tegenwoordig importeren merkdealers zelf ook om aan de vraag te kunnen voldoen.
 
Koop jij een hele jonge dikke Duitser, dan kan dat zomaar 3 duizend euro schelen met de NL prijs, als zo'n auto uberhaupt in NL al te leveren is.
Ga je die auto na 3 jaar inruilen dan is ie echt geen 3 duizend minder waard
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 mei 2012 om 14:27:
Koop jij een hele jonge dikke Duitser, dan kan dat zomaar 3 duizend euro schelen met de NL prijs, als zo'n auto uberhaupt in NL al te leveren is.


:yes: wederom een collega die jaar oude Audi kocht, dat zelfde apparaat kostte hiero gewoon ruim 5000 euro meer, wat administratieve kosten eroverheen, en het scheelt alsnog een paar duuzend.....tikt lekker aan hoor :D geld over voor mooi lichtmetaal of een dikke stereo...:D
Opties zijn bij PON gewoon veul te duur, dus een full options uit DE kan interessant zijn.
Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 23 mei 2012 om 20:38:
dus een full options uit DE kan interessant zijn.


Tuurlijk, vooral als je een beetje verstand van zaken hebt is het leuk shoppen heb ik begrepen....:)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 mei 2012 om 14:15:
Een hele jonge Porsche Panamera Diesel zul je in Nederland amper vinden, in Duitsland is het aanbod vele malen groter.


Ja precies auto's van boven de ton zijn hierin maatgevend...

Maar jij je zin... Zijn alle bedrijven die bij hun auto de slogan origineel Nederlandse auto zetten toch dom bezig..
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op woensdag 23 mei 2012 om 22:22:
Zijn alle bedrijven die bij hun auto de slogan origineel Nederlandse auto zetten toch dom bezig..


Ik denk inderdaad voor iemand die geen zin heeft zich te verdiepen in de mogelijkheden dát de beste optie is, maar wil je wél tijd steken in de materie kan je best wel eens veel geld in je zak houden en toch een leuke wagen rijden.....
 
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op woensdag 23 mei 2012 om 22:22:
Zijn alle bedrijven die bij hun auto de slogan origineel Nederlandse auto zetten toch dom bezig..


Het is net als met een eerste eigenaar.
Heeft een auto maar 1 eigenaar gehad, is het een mooie bijkomstigheid en wordt het er bij gezet.
Maar voor iemand die echt specifiek een bepaald type auto zoekt is het niet relevant.


Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op woensdag 23 mei 2012 om 22:22:
Ja precies auto's van boven de ton zijn hierin maatgevend...


Ik importeer wekelijks dikke Audi's, BMW's en Volvo's uit DL.
Simpelweg omdat het merendeel van de auto's die origineel Nederlands zijn niet beschikken over de opties die mensen graag willen.

Panoramadak, leer, dikke wielen, stoelverwarming, radargestuurde cruisecontrol?
Je mag al blij zijn als er in de meste NL auto's parkeersensoren zitten
 
Uitspraak van DanM op woensdag 23 mei 2012 om 19:34:
wederom een collega die jaar oude Audi kocht, dat zelfde apparaat kostte hiero gewoon ruim 5000 euro meer


Auto's zijn hier vaak duurder omdat er minder aanbod is.
In Duitsland zijn dik uitgevoerde auto's uit het premium segment gewoon eerder regel dan uitzondering dus is het aanbod van dikke bakken uitgebreider en dus de prijzen lager.
Hier is een dik uitgevoerde auto bijzonder en dus zeldzaam wat de prijs opdrijft.
Het land staat vol met uitgerangeerde leasebakken met achteraf ingebouwde Parrots, navi's en andere rotzooi omdat die dingen alemaal meewegen in de bijtelling.
Ik was z'n anderhalf jaar geleden ook opzoek naar een auto die in NL niet veel te koop stonden. (op dat moment geen die naar me zin was)
Toen was ik dus ook in duitsland gaan kijken en was ook wel goedkoper, maar bij een wagentje van 2 a 3 jaar oud komt nog veelste veel BPM boven op als je hem importeert, waardoor hij toch weer duurder is als dat ik hem in NL zou kopen.
Klopt dat dat ik nou zeg? Of had ik toen toch iets over het hoofd gezien?

Maar begeven moment toch eentje in NL gevonden voor een mooi prijsje die naar me zin was :)
Uitspraak van BOTSSIEE op donderdag 24 mei 2012 om 09:48:
Klopt dat dat ik nou zeg? Of had ik toen toch iets over het hoofd gezien?


Gewoon goed zoeken. Duitse dealers adverteren in tegenstelling tot Nederlandse bedrijven wel vaak met de prijs inclusief 12 maanden garantie. Dan mag je hem zonder garantie doorgaans voor heel wat minder meenemen...
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 mei 2012 om 21:02:
denk dat ik dit nu voor de 150e keer lees


Dan zal dat ook wel het enigste zijn waar hij eer aan te behalen heeft en dat terwijl hij vast een functie heeft als magazijnveger of zo
:'(
laatste aanpassing
 
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op donderdag 24 mei 2012 om 09:58:
Dan mag je hem zonder garantie doorgaans voor heel wat minder meenemen...


Denk je dat?
Garantiekosten op jonge auto's zijn minimaal.
Gemiddeld ben ik tussen de 100 en 150 euro kwijt per 6 mnd. op auto's jonger dan 4 jaar.
 
TO is wel grappig, opent een topic om er vervolgens niet meer op terug te komen...

Dikke bullshit dus, beetje interessant doen waarschijnlijk.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2012 om 11:07:
Denk je dat?
Garantiekosten op jonge auto's zijn minimaal.


Jij als doorgewinterde auto-importeur zou moeten weten weten dat Duitse dealers doorgaans op 10 jaar oude auto's nog steeds 12 maanden merk garantie geven.

http://www.autoscout24.de/ListGN.aspx?atype=C&mmvmk0=9&mmvmd0=15627&mmvco=1&make=9&model=15627&pricefrom=1000&kmto=150000&cy=D&powerscale=KW&eq=37&zipc=D&ustate=N%2CU&custtype=D&results=20&sort=price#atype=C&mmvmk0=9&mmvmd0=15627&mmvco=1&make=9&model=15627&pricefrom=1000&kmto=150000&cy=D&powerscale=KW&eq=37&zipc=D&ustate=N%2CU&custtype=D


Allemaal tt's van minimaal 10 jaar oud met 12 maanden garantie... En geloof me bij zo'n Hongaarse TT kunnen de garantiekosten aardig uit de hand lopen
laatste aanpassing
 
Waarom moeilijk doen voor een auto van 10 jaar oud terwijl die voor hetzelfde geld gewoon in Nederland te koop staan?

http://www.gaspedaal.nl/Audi/TT/?kmax=180000&bmin=1999&bmax=2000&srt=pr


Het heeft helemaal geen nut om zulke auto's uit het buitenland te halen, tenzij ze belastingvrij zijn.
Het grote voordeel valt te behalen bij hele jonge, volle en dus dure auto's.
@NPC

Per 1 juli verandert de BPM regel. Momenteel betaal je tot 1 juli 11 procent BPM (in, in 2009 was dit 40% 2010 was dit 27,4 %).

Mijn vraag de nieuwe regel heeft een andere aanpak en belaste de uitstoot van de auto.
Is nu voordeliger om voor 1 juli nog een auto te imporeren of is het lood om oud ijzer?

Thanks!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2012 om 12:50:
Waarom moeilijk doen voor een auto van 10 jaar oud terwijl die voor hetzelfde geld gewoon in Nederland te koop staan?


Begrijpend lezen...
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 mei 2012 om 13:04:
k vind een Audi S5 toch wel even wat mooier en dikker dan een BMW 335i voor hetzelfde geld.


Gelukkig rijd de BMW stukken beter.

Importeren uit Duitsland kan gunstig zijn maar pas op met zware schades en met gemanipuleerde kilometerstanden, 1 op de 3 wagens is gemanipuleerd.

Stukje verder rijden naar Zwitserland is beter, geen pekel, mensen hebben allemaal meerdere auto's op een kenteken en verzekering, en goede smaak qua opties, niet zoals de meeste 5 series die hier helemaal kaal uitgeleverd worden...
uhhh peter......in duitsland is t al jarenlang strafbaar om km standen terug te draaien, en zware schades staan altijd geregistreerd...

De cijfers die jij noemt lijken me te kloppen voor een duitser die door een louche handelaar ooit geimporteerd is geweest
das waar Michel, maar daarom zitten er duitsers net over de grens in Nederland die de hele dag niks anders doen dan ' tacho correctie'
Niet te lang geleden is in duitsland een handelaar opgepakt met 300 auto's, allemaal teruggedraaid, man zit nu vast, als in duitsland de cijfers al zo hoog zijn als het strafbaar is, hoeveel nederlandse auto's worden dan wel niet teruggezet want hier is het of niet strafbaar, of word er niet tegen opgetreden...
-
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 mei 2012 om 10:20:
of dikke BMW kopen ipv audi


Absoluut Audi is plastiek en BMW is materiaal (y)
-
laatste aanpassing
Uitspraak van Daffy Fuck op dinsdag 17 juli 2012 om 16:51:
Absoluut Audi is plastiek en BMW is materiaal