Partyflock

Forumonderwerp · 1130165
3 volgers · 11912x bekeken

Waarschuw beheerder
+1-4
Vanochtend schrijven diverse kranten over een nieuw fenomeen: de bangalijst: 'Nadat we al een paar jaar niets meer hadden vernomen van de legendarische breezerslet, die in ruil voor één suikerig drankje allerlei seksuele gunsten zou uitvoeren in een fietsenhok, is er nu de bangalijst. Een heuse top-10-lijst, waarin de grootste sletten van een middelbare school worden genoemd en gerankt' (Volkskrant, 27 maart 2012).

Meisjes zijn hier uiteraard niet blij mee, maar 'gelukkig wordt er nu actie tegen ondernomen. Scholen doen aangifte wegens smaad tegen de makers van deze bangalijsten' (Algemeen Dagblad, 27-3-2012).

Bangalijst maakte gisteren zijn debuut in de krant, maar in de straattaal komt het al wat langer voor. Van oorsprong is banga Surinaams (Sranan) voor een sletje of hoer. Wat de herkomst van het woord betreft, wordt banga vanochtend in de Volkskrant in verband gebracht met het Engelse werkwoord bang (neuken), dat wij in het Nederlands ook aantreffen in gangbang. Overigens wordt het woord bangalijst vandaag in de media ook al een paar keer vervangen door een wat Nederlandser aandoend woord, namelijk slettenlijst.

Aangezien er nu stappen tegen zulke lijsten ondernomen worden, is er een kans dat zowel bangalijst als slettenlijst binnenkort weer uit de media verdwenen zijn. Maar gezien de frequentie van het woord op internet is het evengoed mogelijk dat we het woord nog wat langer in het Nederlands zullen aantreffen. En dankzij de berichtgeving over de bangalijsten is ook de kans groter geworden dat het straatwoord banga langzamerhand wat bekender wordt in de gewone omgangstaal.

kom maar op :) maar hou het leuk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 april 2012 om 10:16:
dat een dansje?

:P zoiets :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
lizz is wel lekker
Waarschuw beheerder
donateur
Kan ik me aanmelden? Of hoe kom ik er anders op?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 3 april 2012 om 09:48:
Maar wel faya als je me je pik voor de cam staat en je hangt ineens door de hele school
KenZat

Als je grote tollie hebt is het misschien alleen maar beter
Waarschuw beheerder
Een gedoe om niks, wat weer eens aantoont dat vrouwen nog altijd achtergesteld worden. Als je wilt weten hoe ik er verder over denk: http://elenapinna.blogspot.com/2012/04/banga.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Itakje op zondag 8 april 2012 om 21:13:
http://elenapinna.blogspot.com/2012/04/banga.html

Ik begrijp dat je met zo'n blog en nickname alleen maar reacties wil uitlokken voor aandachies?

Maar OT; Woord zelf is wel origineel bedacht, kinderen van tegenwoordig zijn iig veel creatiever dan wij vroeger waren... moet ik ze wel nageven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2012 om 21:33:
Ik begrijp dat je met zo'n blog en nickname alleen maar positieve reacties wil uitlokken voor aandachies?

Maar OT; Woord zelf is wel origineel bedacht, kinderen van tegenwoordig zijn iig veel creatiever dan wij vroeger waren... moet ik ze we nageven.

Mijn blog schrijf ik puur voor de fun en als voorbereiding op mijn toekomst.
Inmiddels ben ik erachter dat banga het surinaamse woord voor sletje of hoer is, dus zo creatief zijn ze nou ook weer niet. T bewijst alleen maar weer eens hoe groot de invloed van buitenlanders op de jeugd is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Itakje op zondag 8 april 2012 om 21:37:
Inmiddels ben ik erachter dat banga het surinaamse woord voor sletje of hoer is

en dat voor een woord wat al jaren bestaat :d

Waarschuw beheerder
wat weer eens aantoont dat vrouwen nog altijd achtergesteld worden

Hel simpel...
'Wij mannen' kunnen theoretisch een onbeperkte hoeveelheid vrouwen bevruchten en zo vaak als we willen.
Vrouwen hebben een beperkte hoeveelheid eieren, een beperkte vruchtbaarheidstijd en hebben een draagtijd van 9 maanden.
Daarom hebben vrouwelijke zoogdieren in de natuur de taak alleen de best mogelijke partner te accepteren als bevruchter van je ei.

Even een klein lesje biologie waarom vrouwen moeten nadenken waarom ze niet zomaar met jan en alleman moeten neuken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2012 om 00:00:
Hel simpel...
'Wij mannen' kunnen theoretisch een onbeperkte hoeveelheid vrouwen bevruchten en zo vaak als we willen.
Vrouwen hebben een beperkte hoeveelheid eieren, een beperkte vruchtbaarheidstijd en hebben een draagtijd van 9 maanden.
Daarom hebben vrouwelijke zoogdieren in de natuur de taak alleen de best mogelijke partner te accepteren als bevruchter van je ei.

Even een klein lesje biologie waarom vrouwen moeten nadenken waarom ze niet zomaar met jan en alleman moeten neuken.

Dat klopt tot op zekere hoogte. Alleen heeft ander onderzoek weer aangetoond dat het voor vrouwen ook niet slecht is meerdere partners te hebben omdat het sterkste zaad zal overleven. Je loopt achter.
Daarnaast heeft dit niks te maken met de maatschappij van tegenwoordig.

Waarschuw beheerder
het is strafbaar om namen vrij te geven. ook een beetje respect loos.

ten tweede waarom mogen wij als mannen wel veel vrouwen in bed hebben.
maar andersom niet ??? dan is zon meid ineens een ho#r slaat nergens op beiden moet het kunnen toch,.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2012 om 01:06:
ten tweede waarom mogen wij als mannen wel veel vrouwen in bed hebben.
maar andersom niet ??? dan is zon meid ineens een ho#r slaat nergens op beiden moet het kunnen toch,.

Het is misschien hypocriet, maar hoe zou jij het vinden als je er achter kwam dat je vriendin voor jou met honderden mannen geneukt heeft waaronder voor een Breezer of beltegoed.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2012 om 10:04:
Het is misschien hypocriet, maar hoe zou jij het vinden als je er achter kwam dat je vriendin voor jou met honderden mannen geneukt heeft waaronder voor een Breezer of beltegoed.

Ook niet echt tof om te weten dat je kerel al met honderden vrouwen is geweest hoor :no:
Waarschuw beheerder
Precies, hoef echt niet te weten hoeveel mn lief geneukt heeft voordat we iets met elkaar kregen.
Overigens vind ik die bangalijsten wel tof, het is natuurlijk allemaal maar relatief.
Waarschuw beheerder
Ga eens naar de Miller Time in Tilburg, complete Banga-lijst is aanwezig hoor..

Respect voor de bedenker hiervan _O_

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van actief op maandag 9 april 2012 om 10:09:
Ook niet echt tof om te weten dat je kerel al met honderden vrouwen is geweest hoor :no:

Hebben grieten daar echt last van? :lol:

Waarschuw beheerder
Ook niet echt tof om te weten dat je kerel al met honderden vrouwen is geweest hoor

niet naar vragen dan ;)
Waarschuw beheerder
Ook niet echt tof om te weten dat je kerel al met honderden vrouwen is geweest hoor

Bij ons vervormd er tenminste niets.. Who cares?

Waarschuw beheerder
iedereen meteen in de boom :LOL:

Je voelt er ook niets van, wat niet wat niet deert. Maar als je in een dorp woont en hij is al met iedereen die je kent geweest, of met al je vriendinnen, nou dan hoef ik al niet meer :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 april 2012 om 00:00:

woow dit klinkt als een les over de school van vissen :lol:
Waarschuw beheerder
+2
Een gedoe om niks, wat weer eens aantoont dat vrouwen nog altijd achtergesteld worden. Als je wilt weten hoe ik er verder over denk: http://elenapinna.blogspot.com/2012/04/banga.html

Ik wil niet weten hoe jij er verder over denkt.. Je moet gewoon kunnen koken, meer niet..
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van Stanley3x0 op vrijdag 27 april 2012 om 05:34:
Ik wil niet weten hoe jij er verder over denkt.. Je moet gewoon kunnen koken, meer niet..

Can I get an haaaaaaaaalelujja!? _O_

Waarschuw beheerder
+1
Het eeuwige oude gezeur tussen mannen en vrouwen... Vrouwen onderdrukken door ze een slet te noemen zo anno middeleeuwen.
Waarom zou je je als vrouw slecht moeten voelen als je hetzelfde doet wat mannen doen en hun zich er niet voor schamen? We worden allemaal geboren met een ziel en omdat wij toevallig in een vrouwenlichaam ter wereld komen moeten wij ons schamen voor hetzelfde gedrag wat wannen ook doen?? wat een wereld...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2012 om 21:33:
http://elenapinna.blogspot.com/2012/04/banga.html

Het gezegde een man met 10 vrouwen is stoer een vrouw met 10 mannen een hoer ben ik al zat sinds ik het voor de eerste keer hoorde jaren geleden.

Met andere woorden.. je bent zelf dus ook een banga?

Waarschuw beheerder
+1-2
Uitspraak van actief op donderdag 26 april 2012 om 18:13:
Je voelt er ook niets van, wat niet wat niet deert. Maar als je in een dorp woont en hij is al met iedereen die je kent geweest, of met al je vriendinnen, nou dan hoef ik al niet meer

Sowieso moet je paling verder van huis zoeken, in je eigen kring heb je meestal al gehad voor je 18de

Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van Mitchell b) op donderdag 3 mei 2012 om 11:05:
?

Flapdrol, dat is een quote van die barbie-ellende. :facepalm:

Waarschuw beheerder
+2-2
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 mei 2012 om 11:01:
Het eeuwige oude gezeur tussen mannen en vrouwen... Vrouwen onderdrukken door ze een slet te noemen zo anno middeleeuwen.
Waarom zou je je als vrouw slecht moeten voelen als je hetzelfde doet wat mannen doen en hun zich er niet voor schamen? We worden allemaal geboren met een ziel en omdat wij toevallig in een vrouwenlichaam ter wereld komen moeten wij ons schamen voor hetzelfde gedrag wat wannen ook doen?? wat een wereld...

Blablabla.

Wel gelijke behandeling willen, maar als een vent al je tanden uit je smoel slaat ist opeens zielig :'(

Ga in de keuken staan en maak me een gvd broodje.

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 mei 2012 om 13:24:
Sowieso moet je paling verder van huis zoeken, in je eigen kring heb je meestal al gehad voor je 18de

Idd in mn eigen dorp hoef ik niet meer aan te komen :D

Waarschuw beheerder
+2-1
Hey gekkenpoes, zo te horen ben jij er een die zijn handjes niet thuis kan houden en zijn eigen broodjes niet kan smeren. In een respectvolle relatie sla je elkaars tanden niet uit je bek, omdat je een probleem heb om jezelf te beheersen. Nee, in een gelijkwaardige relatie communiceer je met elkaar om dingen op te lossen. Maar ja jij slaat liever..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 4 mei 2012 om 01:06:
Ga in de keuken staan en maak me een gvd broodje.

:lol:

Waarschuw beheerder
een wat?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
pfff
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1-2
Door hoeveel Marokannen, negers en Turken ben je al misbruikt?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 mei 2012 om 00:32:
hihi Flitsss

Hoi aandachtho :d
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 mei 2012 om 12:34:
Hey gekkenpoes, zo te horen ben jij er een die zijn handjes niet thuis kan houden en zijn eigen broodjes niet kan smeren. In een respectvolle relatie sla je elkaars tanden niet uit je bek, omdat je een probleem heb om jezelf te beheersen. Nee, in een gelijkwaardige relatie communiceer je met elkaar om dingen op te lossen. Maar ja jij slaat liever..

flikke tog op man met je hippy idealen

soms krijg mn wijf een tik en andersom ook

:kots:

Waarschuw beheerder
+1-1
Ja ja alleen al dat je haar mijn wijf noemt zegt al genoeg..
Sommige vrouwen kunnen zo moeilijk alleen zijn en nemen dan genoegen met een man die haar slaat, af en toe vast zit en een uitkering trekt en eigenlijk geen toekomst heeft.. Maar ja alles beter dan alleen zijn voor hun..
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 mei 2012 om 17:59:
Ja ja alleen al dat je haar mijn wijf noemt zegt al genoeg..
Sommige vrouwen kunnen zo moeilijk alleen zijn en nemen dan genoegen met een man die haar slaat, af en toe vast zit en een uitkering trekt en eigenlijk geen toekomst heeft.. Maar ja alles beter dan alleen zijn voor hun..

wowwwwn je hebt me helemaal door, ben je paragnost bij sbs6 ofwat?
Waarschuw beheerder
-2
Is een banga geen andere vorm van Banghra muziek?

Waarschuw beheerder
+1-2
eey bangarena