Partyflock

Sidechain Compression met Cubase 5 op een Reason Rewire channel

 
Forumonderwerp · 1122004
Ik zit met een probleem

Ik wil met Cubase een geluid sidechain om een Bass die ik heb gemaakt in Reason 4.­

Ik kan in Cubase wel sidechainen op een midi of op een audio file.­ Maar op een Rewire channel reageert ie niet.­

Ik kan natuurlijk de Bass uit Reason exporten an dan als audiofile in cubase laden.­ Maar in het produceer proces veranderd de bassline nogal eens Dus het zou voor mij handiger zijn als het gewoon direct reageert op mijn aanpassingen

Weet iemand of dit kan en zo ja hoe?
Ik heb denk ik het antwoord voor je. je moet je reason kanalen niet naar een midi kanaal rewiren, maar echt 1 op 1 als audio kanaal. Dan kan je in reason gewoon effecten op dat kanaal toepassen. Ben er zelf ook nog mee aan het expirimenteren dus helemaal soepel gaat het hier ook nog niet.

Ik heb persoonlijk veel aan dit filmpje gehad. Is wel reason 3 + cubase sx maar in grote lijnen klopt het nog wel



Welke comp gebruik jij trouwens voor sidechain?
Ik ga het proberen.­ onder dynamics gewoon de "­compressor"­ de bovenste
dat ding zuigt hard!
Uitspraak van kjh90u0iu op dinsdag 13 september 2011 om 17:29:
dat ding zuigt hard!

Zeker. Volgens mij is dat ook de enige comp met die sidechain knop toch? Of zijn er meerdere/betere opties?


K had nog geen tijd gehad om t filmpje te bekijken. Maar dit gaat gewoon over de basic rewire configuratie.
K had t geluk dat een vriend van me al een jaar of 2 met Reason en Cubase bezig was, dus dat was t eerste wat ik leerde.

Je kan geen sidechain toepassen op die rewire kanalen. K heb nu een midi file aangemaakt met een groove agent zonder output. Op dezelfde punten als de kick. En laat ik m daarop reageren. Klinkt opzich goed, maar t moet denk ik toch ook anders kunnen.

Als ik de kick export en als audiobestand invoeg in Cubase reageert ie ook niet echt lekker. Misschien door te veel distortion in de kick?

K ben ook bezig geweest met variaudio, om de audio te converten naar een midifile, maar dan krijg ik zoveel noten op verschillende toonhoogten. Daar is geen beginnen aan.

Weet iemand of je ook op de een of andere manier een audiotrack kan converten naar midi via de hitpoints? Met name de kick dus.
Ik kan de hitpoints wel aangeven, maar wat moet ik er dan mee doen?