Partyflock

Forumonderwerp · 1112278
Ik heb zoveel ideeen om muziek te maken, alleen heb net niet genoeg verstand van FruityLoops om het helemaal te laten klinken zoals ik wil. Wie kan mij helpen? PB me je email en ik stuur een stukje van mijn muziek..

Alvast Bedankt!
(K)
laatste aanpassing

Ik heb een paar tips voor je:
Zorg dat je 1 van de nieuwste versies van fl studio hebt. Dat is versie 8 of 9.
Ga naar http://flstudio.image-line.com/help/
Daar vind je alles over FL studio. Lezen mag misschien saai lijken maar zonder kom je geen steek verder.
Leer wat over termen als panning, stereo en mono, filters, eq, compressor, synth.
Dankje! :D
Ik heb FL 9 ....

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 februari 2011 om 20:56:
Lezen mag misschien saai lijken maar zonder kom je geen steek verder.

Dat is waar, ik leer meer in de praktijk :P haha Maar idd youtube is ook een goeie..
Thnx(F)
laatste aanpassing

Artiest Frank James
Ik heb je een berichtje gestuurd ;)

Artiest Hard-Tex
Wat produceer je ?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 februari 2011 om 22:59:
Wat produceer je ?

Teksten en muziek;
Hardcore/Terror
Hardstyle/Trance/Lounge

Uitspraak van ~o0O{Karin}O0o~ op vrijdag 18 februari 2011 om 19:46:
Ik heb zoveel ideeen om muziek te maken, alleen heb net niet genoeg verstand van FruityLoops om het helemaal te laten klinken zoals ik wil. Wie kan mij helpen? PB me je email en ik stuur een stukje van mijn muziek..

youtube tutorials, rest komt met de jaren (Y)

Oja, de 1e les, gebruik geen enkel effect van fruityloops zelf.

Ik raad melda vst's aan, http://www.meldaproduction.com/plugins/ ze zijn wel vrij duur/cpu intensive/kut te vinden, maar het waard (Y)
laatste aanpassing
ik gebruik geen FL
Uitspraak van RTR-909 op zaterdag 19 februari 2011 om 15:11:
ik gebruik geen FL

je liegt!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 februari 2011 om 22:59:
Wat produceer je ?

Uitspraak van ~o0O{Karin}O0o~ op zaterdag 19 februari 2011 om 03:04:
Hardcore/Terror
Hardstyle/Trance/Lounge

Uitspraak van ~o0O{Karin}O0o~ op vrijdag 18 februari 2011 om 19:46:
alleen heb net niet genoeg verstand van FruityLoops om het helemaal te laten klinken zoals ik wil

Leg uit.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 februari 2011 om 17:18:
Hardcore/Terror
Hardstyle/Trance/Lounge

Ah oke, overheen gelezen;)
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Denk dat je meer aan een goede vid tutorial heb dan aan een persoon die erbij komt zitten.

Misschien is het ook geen gek om eens een computer music tijdschrift aan te schaffen.
Die komen altijd met een DVD vol met gratis plugins (CM studio) en starter tips.
ach, samen shit bouwen is altijd leuker. helemaal met iemand die net iets verder is.
ik las even salmen producen in eindhoven :honger:

Uitspraak van GuidoVanSanten op zaterdag 19 februari 2011 om 19:29:
Misschien is het ook geen gek om eens een computer music tijdschrift aan te schaffen.
Die komen altijd met een DVD vol met gratis plugins (CM studio) en starter tips.

(Y)

Goeie tip;)

Artiest System
Uitspraak van ~o0O{Karin}O0o~ op vrijdag 18 februari 2011 om 21:16:
Dat is waar, ik leer meer in de praktijk

Nee, dat leer je niet. Als je de manuals niet leest kom je geen steek verder. Ga dan breien ofzo.

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 februari 2011 om 22:17:
Als je de manuals niet leest kom je geen steek verder

Ik heb vanaf het begin af aan niks gelezen, ben gewoon aan de slag gegaan. Uiteindelijk kom je er vanzelf.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 februari 2011 om 22:23:
Uiteindelijk kom je er vanzelf.

Nee. Dat kom je niet. Er zijn dingen waar je nooit achter komt als je de manuals niet leest.
Ik weet voldoende(Y) Bedankt!
Ik kom er wel(F)

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 februari 2011 om 22:37:
Er zijn dingen waar je nooit achter komt als je de manuals niet leest.

Mwa, kom blijkbaar toch een aardig eind :

Ervaring is alles, en dat krijg je puur door te kloten. Ok wat hints her en der van een fl geek heeft me wat geholpen, maartoch.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 februari 2011 om 23:04:
Ok wat hints her en der van een fl geek heeft me wat geholpen, maartoch.

Ah, je bedoelt van die dingen die je uit de manual had kunnen halen maar waarmee je eerst uren verprutst hebt omdat je het dus niet zelf uit kon pielen.

Nee, veel handiger, scheelt me veel lezen waar ik een ontiegelijke hekel aan heb.

Je bent dus dom en lui.

Behoorlijk ja, schep er ook graag mee op (Y)

En ik heb zeker geen idee hoe ik muziek moet maken :$

Uitspraak van verwijderd op zondag 20 februari 2011 om 00:03:
En ik heb zeker geen idee hoe ik muziek moet maken

Daar gaat het helemaal niet om. Begrijpend lezen is dus ook niet voor jou. Overigens, voor iemand die een hekel aan lezen heeft, zit je aardig te lezen in deze topic.
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 februari 2011 om 22:37:
Er zijn dingen waar je nooit achter komt als je de manuals niet leest.

dan ga je toch lekker je tijd verspillen aan manuals lezen, met je kutmuziek :lol:
er zat trouwens niet eens een manual bij mn stratocaster, dus nu kan ik geen gitaar spelen :')

Lekker laten lullen :gaap:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 februari 2011 om 18:06:
Ah oke, overheen gelezen

Dat bedoelde ik niet pik ;) :lol:
Sjonge jonge.... wat betweters, en een onzinnig gelul hiero.....

Uiteraard kun je met manuals achter dingen komen, waar de meeste mensen zelf niet achter komen

Uiteraard kun je muziek maken zonder manuals erbij.

Zelf denk ik dat je gewoon veel moet lezen, en veel moet kloten:

Als je veel leest, niet kloot haal je niet 100% uit je tracks

Als je veel kloot, niet leest haal je ook niet 100$ uit je tracks.

Uitspraak van Tjester op zondag 20 februari 2011 om 09:04:
Zelf denk ik dat je gewoon veel moet lezen, en veel moet kloten:

Hier ga ik in mee.
Ik ken sowieso niet produceren :')
Maar ik ken een aantal namen die ook begonnen zijn met FL.
Gewoon lekker kloten en uitzoeken en zelf ervaringen opdoen.
En nu zijn ze behoorlijk bekend (Y)

Uitspraak van NovaStyle op zondag 20 februari 2011 om 00:06:
er zat trouwens niet eens een manual bij mn stratocaster, dus nu kan ik geen gitaar spelen

Ook lekker digitaal he? Zo'n stratocaster.
http://www.electric-guitar-review.com/2007/01/18/holy-crud-fender-introduces-digital-stratocaster/

soms wel ja

Uitspraak van Meiosis op zondag 20 februari 2011 om 12:49:
soms wel ja

Echt, een boom is nog intelligenter dan jij.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 februari 2011 om 13:24:
Oja, de 1e les, gebruik geen enkel effect van fruityloops zelf.

Mwah.

De kunst is om juist zoveel mogelijk met de native FX te doen. Gebruik buiten de CamelCrusher en de Buzmaxi (beide freeware fx) ALLEEN MAAR FL-plugins. Werkt prima omdat het gewoon allemaal ideaal op elkaar is afgesteld.

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 19 februari 2011 om 22:17:
Nee, dat leer je niet. Als je de manuals niet leest kom je geen steek verder. Ga dan breien ofzo.

Beetje overdreven. Je maakt het jezelf wel moeilijker maar als een relatief talentloos iemand als ik in 6 jaar tijd door stuurs volhouden, en de eerste 4 jaar zonder manual of tutorials checken, fatsoenlijke muziek kan leren maken moet iedereen dat lukken mits ie een basaal ritme- en harmoniehoogtegevoel heeft.
laatste aanpassing

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 20 februari 2011 om 15:08:
Gelul.

Sorry, maar ik vind ze wat crappy tov de "profi" vst's.

Ik ben direct overgestapt op de waves bundle, plus melda prod, gezien de geluidskwaliteit beduidend hoger is en je veel meer mogelijkheden hebt. Ipv Camelcrusher gebruikt ik Camelphat, ook gratis, als je kan zoeken ;)
laatste aanpassing

ik weet niet maar ik gebruik zelf hoofdzakelijk de 3 bands eq onder de mixer channel als EQ, een lead oid gaat zelden tot nooit een aparte EQ op hier bijvoorbeeld. Verder gebruik ik graag modulatie fx zoals de phaser en flanger omdat er zeer bruikbare presets in zitten. En heb ik nooit een delay en reverb gezien die beter bedienbaar zijn dan die van FL.

Wat zou er btw niet goed zijn aan plugins van FL? Ik hoor zelf namelijk niet echt verschil in kwaliteit. Je hoort wel verschillen maar die heb je tussen 'topplugins' onderling ook ;)
laatste aanpassing

Ik vind met name de waveshaper vrij vaag doen, verder gebruik ik enkel de parametic eq2, reveerb/delays pak ik van melda :)

Ik zal s een lief gebaar maken, pm

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 20 februari 2011 om 15:08:
moet iedereen dat lukken mits ie een basaal ritme- en harmoniehoogtegevoel heeft.

Niet als je de tools niet kent, en vooral wat betreft hotkeys en shortcuts kom je daar nooit uit zonder manual.

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 20 februari 2011 om 18:27:
Niet als je de tools niet kent, en vooral wat betreft hotkeys en shortcuts kom je daar nooit uit zonder manual

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 februari 2011 om 12:45:
youtube tutorials