Partyflock

Forumonderwerp · 1108404

Christenen Java vragen bescherming aan president

In het grootste moslimland ter wereld hebben Indonesische christenen maandag hun president Susilo Bambang Yudhoyono om bescherming gevraagd. De christenen op West Java werden zondag door radicale moslims en politieagenten uit hun huizen verdreven.

Ruim honderd protestanten in het West-Javaanse dorp Rancaekek Wetan werden belaagd omdat ze thuis een kerkdienst hielden. Volgens de politie hadden ze geen vergunning voor zulke diensten.

De christenen zeggen dat ze gedwongen worden om hun diensten thuis te houden, omdat ze van de lokale overheid geen medewerking krijgen om legaal in een kerk, of in een alternatieve ruimte, bijeen te komen. Ingediende verzoeken voor vergunningen worden door de lokale overheden steeds afgewezen.

De Indonesische politie ter plaatse verklaarde tegenover persbureau AFP dat ze niets konden doen voor de christenen, simpelweg omdat ze geen papieren hadden. "Als het gebouw, waar de christenen bijeen waren gekomen, officieel te boek zou staan als kerk, hadden we de christenen bescherming kunnen bieden. Nu kunnen we niets doen, want dat is tegen de wet", vertelt de lokale politiechef Hendro Pandowo.

De politie trad ook niet op tegen de demonstrerende moslims. Zij beschikten namelijk wel over een vergunning om te protesteren.

Al maanden zijn er spanningen tussen protestanten en moslims op Java. VS-president Barack Obama prees de Indonesische tolerantie recent nog als een voorbeeld voor de wereld.

Dominee Hutagalung van de protestantse kerk in West Java verklaarde tegenover AFP dat de christenen doorgaan met de diensten in hun huizen, ongeacht de gevolgen. „We willen dat president Yudhoyono ons garandeert dat we ons geloof vrij kunnen belijden zonder intimidatie van andere groepen.”

Vorige week maakte de Indonesische politie bekend dat ze rekening houden met een terroristische aanslag tegen christenen rond kerst.
Bron

laatste aanpassing

Uitspraak van Ibu op woensdag 15 december 2010 om 00:01:
Bepaalde mensen zijn daar vatbaarder voor dan anderen, vergelijk het met hypnose of bepaalde therapieën die in de medische wereld worden toegepast. Ik ben geen chemicus, dus hoe kwik precies in zijn werking treedt kan ik je niet uitleggen. Met de tijd wordt dit hopelijk wel duidelijk. (Assumptie)

Dat baseer je allemaal op dat vogelonderzoekje?
Ik verlaat deze toppa op bedreigingen. Peace

Ergens heb ik altijd het idee dat jij maar een troll bent, maar je houdt het gevoel het niet zeker te weten leuk in stand. Toch denk ik dat je fake bent 8)
Vraag Sincerity, Charmz of Mr. Knots. Met Steenvolk heb ik nog ff in Thailand gezeten. Verder ken ik ze niet hier. Muv een paar vriendjes.
Uitspraak van Ibu op dinsdag 14 december 2010 om 21:49:
Wellicht kom ik uit een tijd, waarin er nog normen en waarden waren evenals zedelijkheid... En is de tijdsgeest hier helemaal anders. Noem mij ouderwets, noem jezelf progressief. Maar één ding blijft als een paal boven water;
Je leefwijze is een keuze. En daar moet je op afgerekend worden.

Hoezo MOET je daarop worden afgerekend? Waar staat dat? Wie bepaalt dat?

Homosexueel is geen keuze jongen, een homo wordt als homo geboren, zoals jij als neger bent geboren. Nou ja, nep-neger in jouw geval, aangezien er wat andere rassen doorheen zitten, zo te zien.

Want als wij die lijn voortzetten: MOET jij dan ook niet afgerekend worden, bijvoorbeeld omdat je een bastaardkind bent? Is dat redelijk?

laatste aanpassing

Uitspraak van point blank op woensdag 15 december 2010 om 11:54:
homo

Vooral blanken zijn dat!
Ik reken mensen daar op af. Wat jij doet moet je zelf weten.

Uitspraak van point blank op woensdag 15 december 2010 om 11:54:
neger

niet echt.
Uitspraak van Ibu op woensdag 15 december 2010 om 12:02:
niet echt.

Mixje dan, ook prima.