Partyflock

Forumonderwerp · 1108027

AMSTERDAM - De Britse politie heeft dinsdag de stichter van de omstreden website WikiLeaks, de Australiër Julian Assange gearresteerd.

Dit meldt Reuters. Later meer.

http://www.nu.nl/buitenland/2396175/julian-assange-gearresteerd-.html

Update

Wikileaks-oprichter en -boegbeeld Julian Assange is dinsdagochtend in Engeland aangehouden door Scotland Yard. Zijn advocaat spreekt van een politieke stunt en zegt dat Assange met de politie wil praten om zijn naam te zuiveren.

Assange is in Zweden verdacht verkrachting, aanranding en het uitoefenen van dwang. Twee Zweedse vrouwen beschuldigen Assange daarvan. Naar aanleiding daarvan werd Assange door Interpol gezocht. Assange heeft de beschuldigingen altijd ontkent.

Onduidelijk is Assange zichzelf heeft aangegeven of dat Scotland Yard de Wikileaks-voorman op het spoor is gekomen. Aangenomen werd dat Assange zich in het zuidoosten van Engeland ophield. Nadat de Australiër door de politie is verhoord, zal hij voor de magistraat van de City of Westminster moeten verschijnen, die beslist of er een bevel tot uitlevering komt.

De advocaat van Assange, Mark Stephens, liet Sky News al weten dat elke poging tot uitlevering zal worden aangevochten, 'vooral omdat hij aan de Amerikanen kan worden overgeleverd'.

http://tweakers.net/nieuws/71193/wikileaks-oprichter-assange-aangehouden-in-engeland.html
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 17:43:
Graag gewoon Europees met de VS als goede vriend. (Y)

Ook goed.

Ik ben de moeilijkste niet.
ik ken m niet...volgens de bron zou het een Israelisch kind zijn dat door grensgeweld aldaar is omgekomen...

maar mn punt geld voor alle kinderen die sterven om dat soort onzin

Uitspraak van eSDee op donderdag 9 december 2010 om 17:52:
http://eureferendum.blogspot.com/2006/07/who-is-this-man.html

Ah, de Palestijnse propaganda-medewerkers.

Live-actors, niks wordt geschuwd in de propagandaoorlog van Hamas/Hezbollah.

http://eureferendum.blogspot.com/2006/08/qana-directors-cut.html

Uitspraak van Soul Survivor op donderdag 9 december 2010 om 17:52:
maar mn punt geld voor alle kinderen die sterven om dat soort onzin

Duidelijk.
laatste aanpassing

Uitspraak van H & B op donderdag 9 december 2010 om 17:51:
Och, laten we gaan fuseren, kunnen we de schulden ook delen... Goed plan (Y)

Kunnen ook gewoon China nuken, zijn we van de schulden af.

Uitspraak van eSDee op donderdag 9 december 2010 om 17:45:
is dat niet die propaganda man? Die op iedere foto kinderlijkjes uit gebouwen red?

En dit is zeker ook pure propaganda?
The Environment of Iraq
Responsibility of USA in Contaminating Iraq with Depleted Uranium
http://www.veteranstoday.com/2010/02/06/iraq-and-depleted-uranium-time-for-transparency-for-iraq-and-our-us-veterans/

De irakoorlog is het zaadje geweest dat door de VS gezaaid is.
En wie storm zaait, zal storm oogsten.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 17:41:
Ik denk ook dat Amerikaans leiderschap het beste is voor de hele wereld.

het heeft ook zeker zn positieve kanten, zeker vanuit ons Nederlands perspectief,

liever de VS als wereldmacht nr 1 dan Rusland of China wat dat berteft....

helaas hebben de VS ook wel heel veel foute oorlogen gevoerd, coups/ regime changes mogelijk gemaakt en vieze schaduwoorlogen gevoerd die veel, heel veel onschuldige burgers het leven heeft gekost...

Vietnam is in dat opzicht wel het meest gore voorbeeld van 1 van hun conventionele oorlogen, agent Orange, die chemische oorlogsvoering waar honderdduizenden kinderen door misvormd zijn, walgelijk...

http://en.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange#Effects_on_the_Vietnamese_people
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 17:41:
Maar ja, van mij mogen ze. Ik denk ook dat Amerikaans leiderschap het beste is voor de hele wereld.

Hell No
Uitspraak van Sjaak Klapkaak op donderdag 9 december 2010 om 17:56:
iever de VS als wereldmacht

We hebben helemaal geen wereldmacht nodig.
Prima nieuws, weg met die verkrachter
Uitspraak van H & B op donderdag 9 december 2010 om 18:07:

feit is dat we er 1 hebben, en in dat geval prefereer ik de VS boven bijvoorbeeld Rusland...
Vietnam is in dat opzicht wel het meest gore voorbeeld van 1 van hun conventionele oorlogen, agent Orange, die chemische oorlogsvoering waar honderdduizenden kinderen door misvormd zijn, walgelijk...

wat dacht je van de 2e wereldoorlog dan? hitler was niet de enige hoor die smerige dingen deed
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 16:28:
4 om precies te zijn. Waarvan 16 voor eigen verdediging, expansie en oprichting. Slechts 7 op buitenlands grondgebied. Waarvan WOI/WOII als nuttig beschouwd mogen worden.

over de inmenging in WO1 zijn de meningen verdeeld....
heel veel onschuldige burgers het leven heeft gekost...

samen met engeland joden uitleveren aan duitsland om zo belangrijke krijgsgevangenen terug te krijgen :X

Uitspraak van H & B op donderdag 9 december 2010 om 18:07:

Dat zeiden ze 65 jaar geleden ook.

Uitspraak van Soul Survivor op donderdag 9 december 2010 om 18:18:
over de inmenging in WO1 zijn de meningen verdeeld....

Hij staat toch echt officieel als oorlog van Amerika vermeldt.
Uitspraak van SJEEP op donderdag 9 december 2010 om 18:15:

wat dacht je van de 2e wereldoorlog dan? hitler was niet de enige hoor die smerige dingen deed

Had hitler maar gewoon gedaan en eerst de UK overvallen...

Ik denk dat ik liever in het derde rijk had geleefd als de hopeloos kansloze wereld van linkse stakkers, theedrinkers,
blije kuthippies, en ander debiel rotvolk je weet wel.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 18:21:
Hij staat toch echt officieel als oorlog van Amerika vermeldt.

grappig dat ie in sarajevo begint officieel en amerika de rol op eist
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 18:21:
Dat zeiden ze 65 jaar geleden ook.

65 jaar geleden zeiden ze ook allemaal dat ze in het verzet zaten :') en toch iedereen mooi 5gulden verdienen om de buren te verraden
Uitspraak van Welluk...?! op donderdag 9 december 2010 om 18:12:

heb je bewijs dan?
Uitspraak van SJEEP op donderdag 9 december 2010 om 18:28:
Uitspraak van Welluk...?! op donderdag 9 december 2010 om 18:12:

heb je bewijs dan?

Ik niet... ik vindt het alleen mooi, maar het schijnt dat Zweden een aantal getuigen en slachtoffers heeft.

Bovendien van mij hadden ze heb allang geleden mogen kidnappen, waterboarden, en executeren.

En zo moeten ze het ook doen, gewoon laten verdwijnen...

Als de US het niet doet, doen andere landen het wel, let maar op... China, Rusland, Frankrijk,

Alleen Israel een keer niet, die vinden het volgens mij prachtig.

Deels vindt ik de informatie leuk om te lezen, bijvoorbeeld dat Iran gewoon geen vrienden heeft. Alleen jammer
dat ze nu alleen nog maar harder en geheimer aan hun nukes gaan werken. Iran met nukes, IS NIET GOED!
laatste aanpassing

Uitspraak van SJEEP op donderdag 9 december 2010 om 18:28:
65 jaar geleden zeiden ze ook allemaal dat ze in het verzet zaten :') en toch iedereen mooi 5gulden verdienen om de buren te verraden

En je punt is?
Uitspraak van Welluk...?! op donderdag 9 december 2010 om 18:26:

hij had niks hoeven overvallen hoor, bondgenoot worden was voldoende
Ik denk dat ik liever in het derde rijk had geleefd als de hopeloos kansloze wereld van linkse stakkers, theedrinkers,

had je nog 1000 jaar moeten wachten tot het ras eindelijk zuiver was :x ik weet niet of ik liever in zijn rijk had geleefd of nu, was daar niet bij dus kan er niet over oordelen hoe het was als ie gewonnen had dus weer niet of we het nu slecht hebben of niet, kan wel beter maar ook stukken minder :D
denk ook niet dat ik vrij had geleefd in zijn rijk :lol:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 18:30:
En je punt is?

uitlokking :D
Uitspraak van Welluk...?! op donderdag 9 december 2010 om 18:30:
ik vindt het alleen mooi

wat vind je mooi?
maar het schijnt dat Zweden een aantal getuigen en slachtoffers heeft.

tuurlijk :lol:
laatste aanpassing
Uitspraak van SJEEP op donderdag 9 december 2010 om 18:32:

hij had niks hoeven overvallen hoor, bondgenoot worden was voldoende

had je nog 1000 jaar moeten wachten tot het ras eindelijk zuiver was :x ik weet niet of ik liever in zijn rijk had geleefd of nu, was daar niet bij dus kan er niet over oordelen hoe het was als ie gewonnen had dus weer niet of we het nu slecht hebben of niet, kan wel beter maar ook stukken minder :D
denk ook niet dat ik vrij had geleefd in zijn rijk

edit

Het gaat niet om een zuiver ras, maar een rijk. Waarin iedereen hetzelfde is omdat het 1 rijk is. Niet 200 landen met 200 culturen en totaal geen potentiele middeleeuwse vuilspuiterij.

Jammer dat men daar nog nooit een realistische film over gemaakt heeft. Het meest controversiele verhaal op aarde denk ik.

Als we het over jezus kunnen hebben dan hier ook wel over dacht ik zo.

Net als de romeinen is dat de enigste manier van welzijn, democratie werkt gewoon niet. Heeft het nooit gedaan maar dat
is altijd kunstmatig hoog gehouden door dictators aan te vallen etc. Want democratie geeft nog meer ellende op alle niveaus.

Defineer vrijheid?

En zal door mongolen als de mensen van wikileaks alleen maar veel en veel minder worden. Want het is blijkbaar nodig om mensen
in de gaten te gaan houden ook op het net. omdat ze anders gaan lopen hacken enzo... tenminste ddos is niet echt hacken ofzo lol
laatste aanpassing
Bovendien van mij hadden ze heb allang geleden mogen kidnappen, waterboarden, en executeren.

En zo moeten ze het ook doen, gewoon laten verdwijnen...

waarom? omdat hij heel misschien iemand verkracht heeft? :roflol: ben je dus niet zo ziek als hem ALS ie het gedaan heeft, als ie het niet gedaan heeft ben je nog zieker in je hoofd of heb je een andere reden om hem dat aan te doen?
Als de US het niet doet, doen andere landen het wel, let maar op... China, Rusland, Frankrijk,

china ook niet denk ik
Uitspraak van Welluk...?! op donderdag 9 december 2010 om 18:39:
Het gaat niet om een zuiver ras, maar een rijk. Waarin iedereen hetzelfde is omdat het 1 rijk is. Niet 200 landen met 200 culturen en totaal geen potentiele middeleeuwse vuilspuiterij.

misschien was jij toen wel voor 1/10 jood ofzo, had je dus helemaal niks te willen in die tijd
Waarin iedereen hetzelfde is omdat het 1 rijk is

okey hier ben ik gestopt met lezen :lol:
laatste aanpassing
En zal door mongolen als de mensen van wikileaks alleen maar veel en veel minder worden. Want het is blijkbaar nodig om mensen
in de gaten te gaan houden ook op het net. omdat ze anders gaan lopen hacken enzo... tenminste ddos is niet echt hacken ofzo lol

nee gelukkig worden we door wikileaks in de gaten gehouden :Roflol: en niet door de overheden :Roflol:
Want democratie geeft nog meer ellende op alle niveaus.

ga je lekker in china of noord korea wonen :D
Deels vindt ik de informatie leuk om te lezen, bijvoorbeeld dat Iran gewoon geen vrienden heeft. Alleen jammer
dat ze nu alleen nog maar harder en geheimer aan hun nukes gaan werken. Iran met nukes, IS NIET GOED!

volgens mij geloof jij alles wat die amerikanen vertellen of niet? :roflol: damn gast

en al zouden ze die "nukes" hebben, wat dan nog? amerika mag alles blijkbaar :lol:
rot toch op met die kut amerikanen
Uitspraak van SJEEP op donderdag 9 december 2010 om 18:47:
Want democratie geeft nog meer ellende op alle niveaus.

ga je lekker in china of noord korea wonen :D

Nou... China is best een gaaf land hoor... Noord Korea is het nog 1960 das kut. Geen tv enzo...
En waarom moet ik verhuizen trouwens, fucking internet is overal... ?

Gelukkig worden we door wikileaks in de gaten gehouden.. hoor nou eens wat voor naieve opmerking dit is.

Wat hebben ze dan gedaan dat je nog niet wist, waarom zijn hun zo 'goed' in jou ogen.

Omdat ze vertellen waar je altijd van gedroomd hebt, geheime xfiles shit, conspiracies en andere duistere
wooohh dingen.

Waarom staat niemand meer stil bij de schade die hiermee gedaan wordt? Echt niemand denk verder na als wat er
nu op wikileaks gepost wordt. Dat we maar op 1 planeet zitten en we niet nogmaals een koude oorlog moeten krijgen.

Waarom zie niemand daar het gevaar van in?
Uitspraak van Welluk...?! op donderdag 9 december 2010 om 18:51:
Gelukkig worden we door wikileaks in de gaten gehouden.. hoor nou eens wat voor naieve opmerking dit is.

ehm gast, sarcasme? wel eens van gehoord? :lol: jij doet alsof het allemaal de schuld is van wiki :roflol: van mij mogen ze alles openbaar maken als die gast uitgeleverd word :banana:
Waarom staat niemand meer stil bij de schade die hiermee gedaan wordt? Echt niemand denk verder na als wat er

hey als ik jou iets vertel wat je niet door mag vertellen, en je doet het wel en pietje krijgt het toch te weten, is het dan de schuld van pietje of van jou en mij?
Wat hebben ze dan gedaan dat je nog niet wist, waarom zijn hun zo 'goed' in jou ogen.

hun bestaat niet maar goed, zeg niet dat ze goed zijn maar ik zeg dat ze niet slecht zijn :D
Omdat ze vertellen waar je altijd van gedroomd hebt, geheime xfiles shit, conspiracies en andere duistere
wooohh dingen.

ja denk het ook :')

agent Orange, die chemische oorlogsvoering waar honderdduizenden kinderen door misvormd zijn, walgelijk...

rara waar staat die fabriek........

Iran met nukes, IS NIET GOED!

Nee een land dat zelfs niet te beroerd is om nucleaire testen op de eigen bevolking uit te voren, nee dat is een fijn idee dat ze genoeg teringzooi hebben om de wereld naard e tyfus te helpen....
nu op wikileaks gepost wordt. Dat we maar op 1 planeet zitten en we niet nogmaals een koude oorlog moeten krijgen.

Ik kijk heus wel verder,maar hoeveel schade is er aangebracht door deze leugens?
Hoeveel mensen zijn om het leven gekomen om iemands positie veilig te stellen?
Hoeveel mensen zijn kapotgemaakt door gekonkel, lobby-en e.d?

de woorden: spionage, propaganda, bedrog van het volk, zelfverrijking van de regering, controle, taps, bankblokkades, internetcensuur........

Voorheen deden ze me denken aan het communisme, aan China, aan Noord-Korea, aan Rusland........

Maar nu...........begin ik toch echt te twijfelen over hetgeen mij aangeleerd is vroeger.......

Uitspraak van SJEEP op donderdag 9 december 2010 om 18:47:
ga je lekker in china of noord korea wonen

Je kunt ook nog 2 jaar hier blijven wonen, kom je ook aardig in de richting
wooohh dingen.

Ze vertellen niks hoor. Ze lekken alleen de documenten. Dat de kranten er een draai aan geven is niet aan wikileaks om zich te verontschuldigen.

Welk gevaar heb je het over? Wie niks te verbergen heeft, heeft niks te vrezen. Als je wel wat te verbergen hebt, dan heb je wat te vrezen.
US is bang om door de mand te vallen. Tja, vroeg of laat komt de waarheid toch boven tafel. Het wordt tijd om eens flink aan de boom te schudden en alle rotte appels eruit vallen. En dat gaat nu gebeuren.

Uitspraak van H & B op donderdag 9 december 2010 om 20:29:
ie niks te verbergen heeft, heeft niks te vrezen. Als je wel wat te verbergen hebt, dan heb je wat te vrezen.
US is bang om door de mand te vallen.

Dat is toch ook waar (ook de onze) regeringen mee schermen als ze je weer een controlemaatregel door je strot willen duwen?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 20:44:
Dat is toch ook waar (ook de onze) regeringen mee schermen als ze je weer een controlemaatregel door je strot willen duwen?

Precies, en nu een koekie van eigen deeg is dan ook echt super O:)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 december 2010 om 11:27:
'vooral omdat hij aan de Amerikanen kan worden overgeleverd'.

kan worden = wordt, zoals het er nu voor staat.

Daarbij is het nog wel een gevaar om soortelijke informatie te lekken naar de wereldgemeenschap. Sta eens stil bij EG: Landen als Rusland, Bosnië, China, Korea en onder andere de Gazastrook, het zuidelijk halfrond ed. Ga ervan uit dat ook Nederlandse militairen onder de missies in afghanistan en irak vallen. Het is een joint ops. ( geallieerde operatie ). Hierbij brengt Dhr. Assagne onder andere het nederlandse, britse, franse en duitse leger behoorlijk in diskrediet. Daarentegen noemt Assagne niets over gene zijde, de guerillas en/of russische staatshoofden, bosnische groeperingen, afrikaanse rebellen.

Níét álles hoort tot ieders beschikking te staan, dat lijkt me duidelijk! Mijn mening is dat zulke informatie vertrouwelijk is. Werkgeversstrategiën en persoonlijke gegevens van U wilt u liever toch ook niet gedeeld op het net terugvinden?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 21:28:
wordt, zoals het er nu voor staat.

Hoe kom je daar nou bij? Is nergens aan de orde.

Zelfs Poetin vindt de arrestatie zeer ondemocratisch.
MOSKOU - De Russische premier Vladimir Poetin heeft donderdag gezegd dat de arrestatie van WikiLeaks-voorman Julian Assange niet democratisch is.

''Als het Westen democratisch is, waarom is meneer Assange dan verborgen in een cel? Is dat democratie? Zoals wij in het dorp zeggen: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet'', antwoordde Poetin op een vraag over een Amerikaans document dat hem betitelde als leider van een corrupt en ondemocratisch land.

Poetin sprak op een persbriefing met zijn Franse collega, François Fillon.

Openheid.. daar houden we van. (Y) Poetin.

Uitspraak van H & B op donderdag 9 december 2010 om 21:40:
Zelfs Poetin vindt de arrestatie zeer ondemocratisch.
MOSKOU - De Russische premier Vladimir Poetin heeft donderdag gezegd dat de arrestatie van WikiLeaks-voorman Julian Assange niet democratisch is.

nee maar.. Poetin.. Dat is het probleem juist.. Maar ik ga ervanuit dat jij politiek onderlegt bent.. en dat jij een politieke voorkeur geeft aan corrupt, kijk onder andere even terug op de spanningen tussen rusland met de rest van de wereld, oa. Georgië, Litouwen, kazachstan en anderen. Overigens is er een andere wereldmacht die boven de VN-Veiligheidsraad wil uitstijgen, die dolgraag boven álle koppen wil stijgen. Maar goed, jij mag je mening daarin verschillen en Rusland een uiterst bekwaam en totaal niet-fascistisch land vinden!

Er wordt in europa al stevig gelobby'ed over de uitlevering van Assagne.. aldus er is nog geen verdrag getekend.. maar hoogstwaarschijnlijk zit het in de verrekijker, aldus lobby her en der.. Ik neem mijn woorden terug dat het 'wordt' is, maar daarentegen moet je wel begrijpen dat de kans zeer aanwezig is. Daarbij betitel ik nog geen schuld aan Assagne in de vorm van verkrachting, daar hoort een proces en feitelijk bewijs aan te pas te komen; alhoewel het lekken van actuele oorlogsfeiten bezwaarlijk is in mijn ogen, en hierop zeer zeker moet worden beboet. En de stukken die zijn gelekt door wikileaks overschrijden notabene de wet

bij deze.. "ontelbare levens van onschuldige mensen in gevaar brengen, militaire operaties die terroristen moeten stoppen dwarsbomen en samenwerking tussen bondgenoten belemmeren".

Bovendien zou WikiLeaks Amerikaanse wetten overtreden. "Zoals u weet, als het materiaal dat u wilt publiceren is verschaft door overheidsorganen, dan zijn ze u gegeven in overtreding van de wet en zonder oog voor de consequenties ervan", schrijft Hongju Koh. "Zo lang als u dergelijk materiaal in uw bezit hebt, worden deze wetten overtreden."

PS: in europa geld ook een anti-spionage-wet
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 21:28:
wordt, zoals het er nu voor staat.

Niet als hiju voor de verkrachtingen meer dan een jaar celstraf krijgt want dan moet hij dat uitzitten in Zweden en daarna is hij gewoon een vrij man.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 22:07:
nee maar.. Poetin.. Dat is het probleem juist.. Maar ik ga ervanuit dat jij politiek onderlegt bent.. en dat jij een politieke voorkeur geeft aan corrupt, kijk onder andere even terug op de spanningen tussen rusland met de rest van de wereld, oa. Georgië, Litouwen, kazachstan en anderen. Overigens is er een andere wereldmacht die boven de VN-Veiligheidsraad wil uitstijgen, die dolgraag boven álle koppen wil stijgen. Maar goed, jij mag je mening daarin verschillen en Rusland een uiterst bekwaam en totaal niet-fascistisch land vinden!

Ik geef politieke corruptheid helemaal geen voorkeur. Rusland is ook genoeg corruptie te vinden.
De tijd tussen de dictateur en democratie is veel korter dan in de Westerse wereld waar democratie al (te) ver ontwikkeld is.
Het lekken van "staatsgeheimen" is niet strafbaar. Het "lezen" ervan wel.

Ik snap jouw redenering wel, dat dit lekken kan leiden tot grote conflicten. Maar stel dat bijv. het door uitgelekte documenten naar buiten komt dat heel 9/11 een false flag was en door de US uitgedacht en uitgevoerd was.... Vind je dat dit nooit naar buiten gebracht had mogen worden?

Uitspraak van H & B op donderdag 9 december 2010 om 22:26:
Maar stel dat bijv. het door uitgelekte documenten naar buiten komt dat heel 9/11 een false flag was en door de US uitgedacht en uitgevoerd was.... Vind je dat dit nooit naar buiten gebracht had mogen worden?

Wie weet, ligt aan de essentie erachter natuurlijk.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 22:25:
Niet als hiju voor de verkrachtingen meer dan een jaar celstraf krijgt want dan moet hij dat uitzitten in Zweden en daarna is hij gewoon een vrij man.

haha maar ik weet niet of dat echt zo zal zijn.. je weet het met zweedse vrouwtjes maar nooit! haha

Uitspraak van H & B op donderdag 9 december 2010 om 22:26:
Het lekken van "staatsgeheimen" is niet strafbaar. Het "lezen" ervan wel.

ook het openbaar maken! http://webwereld.nl/opinie/68068/tien-wikileaks-stellingen-ontkracht--opinie-.html leuke site waarin ik me kan vinden!

PS: De VN-Veiligheidsraad wordt door alle militaire maar ook politiek grote landen vertegenwoordigd. Dus grootmachten horen tegenover elkaar te staan. De US noch Rusland of China hoort naar de wereldmacht te hunkeren. Desalniettemin zijn er genoeg functionarissen die egoïstisch genoeg zijn om daar een gooi naar te (willen) wagen.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 22:36:
ook het openbaar maken!

En in je link staat dit:
2. Het publiceren van geheime stukken is verboden

Dat een stuk geheim is betekent nog niet dat publicatie verboden is. Het EHRM heeft zich al meerdere malen in positieve zin uitgelaten over het publiceren van vertrouwelijke of geheime informatie. Zo oordeelde het EHRM in de Spycatcher-zaak dat een oud-lid van de Engelse geheime dienst mocht publiceren over zijn ervaringen bij spionagedienst M 15. In de zaak Fressoz-en-Roire bepaalde het EHRM dat het publiceren van de belastingsaanslag van de directeur van Peugeot die anoniem was toegespeeld aan een journalist toelaatbaar was. In gelijke zin oordeelde het EHRM over het openbaarmaken van informatie over een geheime strafprocedure in de zaak Weber en over het publiceren van geheime medische informatie over president Mitterand door zijn lijfarts

Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 22:36:
Wie weet, ligt aan de essentie erachter natuurlijk.

Welke essentie? Er zijn teveel tegenstrijdigheden van tafel geveegd. Het 9/11 was een aanleiding om weer een oorlog in het midden-oosten te starten. Daar zijn wij ook in bij betrokken geweest. Dus zou openheid hierin zeker op zijn plaats zijn. En de US? Ach, die kan het dan wel schudden natuurlijk.

Oproep tot tekenen van een petitie

The vicious intimidation campaign against WikiLeaks is a dangerous attack on freedom of expression and the press. Top US politicians have branded WikiLeaks a terrorist organization, and urged corporations to shut it down. Commentators have even suggested assassinating its staff.

Whatever we think of WikiLeaks, legal experts say it has likely broken no laws, and the group works with leading newspapers (NYT, Guardian, Spiegel) to carefully vet what it publishes - so far less than 1% of the cables leaked to it.

We urgently need a massive public outcry to defend our basic democratic freedoms. Sign the petition to stop the crackdown -- let's reach 1 million voices this week!

http://www.avaaz.org/en/wikileaks_petition/97.php

Uitspraak van H & B op donderdag 9 december 2010 om 22:48:
En in je link staat dit:
2. Het publiceren van geheime stukken is verboden

eerst even het hele stuk lezen svp.

"WikiLeaks heeft niet zelf gelekt, maar biedt een podium aan de klokkenluider, misschien te vergelijken met de krantenredactie bij wie een geheimzinnige bruine enveloppe op de deurmat valt. Maar daarmee is WikiLeaks nog geen persorgaan. De bescherming van journalisten is wel ingebed in de beroepsethiek waaraan zij zijn gebonden. En die beroepsethiek ontbreekt nu juist in het geval van WikiLeaks. Het feit dat WikiLeaks een soort digitale stortplaats is geworden voor (zeer) vertrouwelijke documenten, maakt nog niet dat de site of de oprichters als persorgaan zijn aan te merken. Net als bij elk ander bedrijf of elke andere burger, zullen de ‘onthullingen’ door WikiLeaks gewoon getoetst moeten worden aan de wet, en daarbij is het uitgangspunt dat het openbaar maken van staatsgeheimen strafbaar is. "

Uitspraak van H & B op donderdag 9 december 2010 om 22:48:
Welke essentie? Er zijn teveel tegenstrijdigheden van tafel geveegd. Het 9/11 was een aanleiding om weer een oorlog in het midden-oosten te starten. Daar zijn wij ook in bij betrokken geweest. Dus zou openheid hierin zeker op zijn plaats zijn. En de US? Ach, die kan het dan wel schudden natuurlijk.

De essentie dat er een groter geheel speelt. Het is egoistisch door te denken, als IK maar in veiligheid verkeer. Arabië moet duidelijk worden omgespit in haar politieke stelsel.. daar worden mensen onderdrukt, moord is geen nieuws én corruptie is er aan te over. Massamoord is een kettingreactie, veroorzaakt door een keten van onderdrukking voor eigenbelang. Dit probleem hoort overigens niet alleen door de US worden aangepakt, maar als wereldmacht kan zij wel de kar spannen. Rusland en dergelijken zullen alleen de US en China op de vingers tikken zodra zij daartoe in staat is, maar zij zullen niet snel haar groottallige militie gebruiken om de wereldbevolking een bijdrage te leveren. Daarbij is het bekend dat de aanslag niet door US zelf is opgezet. Het is zelfs onbekend dat de aanslagen zijn gestimuleerd door de US. Het is wel bekend dat die 'terrorristen' vliegsimulatie-uren achter de rug hadden en hierdoor een pré hadden bij het besturen van zijne boeing 757, meer info is er niet.

Jij neigt heel erg naar dit verhaal http://www.xs4all.nl/~snips/snips/conspiracy/wikileaks.html óf heb ik het mis?

Bijt je erin vast en maak er je beroep van, maar ik durf er niet in mee.. Mijn mening staat en daar houdt ik het bij. Jij hebt de jouwe.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 22:07:
Maar ik ga ervanuit dat jij politiek onderlegt bent.. en dat jij een politieke voorkeur geeft aan corrupt,

Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 23:09:
Jij neigt heel erg naar dit verhaal

Nou niet doen alsof je me kent he.

Ik heb al vaker gezegd dat wikileaks ook belangen zal hebben om dit allemaal de wereld in te helpen. Ik ben in deze nogal terughoudend om hem een held te noemen. Neemt niet weg dat ik een voorstander ben van openheid in de wereld.
Wie zegt dat al deze documenten "gelekt" zijn en niet deels d.m.v. hacken onderschept.

Deze actie laat gewoonweg zien dat "bewust achterhouden van informatie", niet achter te houden is en ze tot "eerlijk" zal dwingen. Tot nu toe zijn de gelekte documenten niet vredebedreigend. Maar geeft aan dat de "bestuurders" van de wereld niet tot "helden" gezien hoeft te worden. Tot nu toe zijn ze enorm in hun hemd gezet.

Maar de tot nu toe gelekte documenten, doet de bestuurders beseffen, dat ze wel heel wat meer in handen kunnen hebben, wat in GEEN geval in wereld in mag komen.

Het is een kwestie van vertrouwen in onze wereldleiders. En nu kunnen we zien of onze leiders te vertrouwen zijn.

Wanneer blijkt dat de bevolking geen vertrouwen meer hebben in onze leiders, ja, dan wordt het gevaarlijk. Maar je moet je afvragen of we dat uit de weg moeten gaan....

oké! Duidelijke mening! Zo heb ik mijn eigen en ben ik van andere situaties overtuigd! Maar goed, discussie zal er altijd zijn :) en die gaan we niet uit de weg toch :D

Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 december 2010 om 13:34:
Het is interessante materie, maar deze quote is zo algemeen, zo voor de hand liggend, dat hij als argument geheel in het niet valt.

Gedeeltelijk mee eens. Er moet ergens een deel over terrorisme in staan, echter was ik in tijdsnood op mijn werk. Maar het is wel een interessant document om door te lezen in ieder geval. In zulk soort documenten kun je vaak de toekomst lezen.

Dit is er nog zo 1, die heel vaak genoemd wordt:

Between Two Ages

Dat is handig in deze tijd dat e-books zo vrij verkrijgbaar zijn. De schrijver van dit boek zal bij iedereen hier wel bekend zijn. Iemand die al tientalle jaren aan de absolute top mee draait in de VS, en ook de persoon die Obama naar voren heeft geschoven als presidentskandidaat heb ik gelezen. Let er op dat dit boek in 1970 geschreven is! Ik heb er delen uit gelezen maar niet alles. Het is in ieder geval zeer leerzaam, en kan het iedereen aanraden.

en zijn andere zeer bekende (en beruchte) boek: The Grand Chessboard uit 1998

Een paar aardige quotes uit het 2e boek:
"In that context, how America 'manages' Eurasia is critical. A power that dominates Eurasia would control two of the world's three most advanced and economically productive regions. A mere glance at the map also suggests that control over Eurasia would almost automatically entail Africa's subordination, rendering the Western Hemisphere and Oceania (Australia) geopolitically peripheral to the world's central continent. About 75 per cent of the world's people live in Eurasia, and most of the world's physical wealth is there as well, both in its enterprises and underneath its soil. Eurasia accounts for about three-fourths of the world's known energy resources." (p.31)
+
It follows that America's primary interest is to help ensure that no single power comes to control this geopolitical space and that the global community has unhindered financial and economic access to it." (p148)
>>> Dit somt waarschijnlijk in 1 zin goed op wat de bijkomende reden naast 'helpen' waarom ze in het midden oosten zitten. Niet alleen de 'samenzwerings fanaten' hebben die mening dus. ;)

"The attitude of the American public toward the external projection of American power has been much more ambivalent. The public supported America's engagement in World War II largely because of the shock effect of the Japanese attack on Pearl Harbor.” (p.24)
Hoe gemakkelijk zou het zijn om nog eens zo'n schok-effect in de schoot geworpen te krijgen om nog eens mee te doen aan een oorlogje, niet? ;)

Henceforth, the United States may have to determine how to cope with regional coalitions that seek to push America out of Eurasia, thereby threatening America's status as a global power." (p.55)

"In the long run, global politics are bound to become increasingly uncongenial to the concentration of hegemonic power in the hands of a single state. Hence, America is not only the first, as well as the only, truly global superpower, but it is also likely to be the very last." (p.209)
>> een stiekume hint naar een NWO, of toch niet? ;)

"The most immediate task is to make certain that no state or combination of states gains the capacity to expel the United States from Eurasia or even to diminish significantly its decisive arbitration role." (p. 198)
>>>> Met andere woorden: als wij er zitten, dan blijven we er ook. Maar meneer Obama, toen u president wilde worden heeft u ons beloofd om uit het midden oosten weg te gaan! En u zult toch nooit tegen ons liegen???? ;)
laatste aanpassing