Partyflock

Forumonderwerp · 1107831

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Donderdag 2 december is een Nederlandse man uit Losser zijn medicijnen verloren, zo meldt het landelijke nieuws van Google sinds gisteren op hun voorpagina. Het gaat om het medicijn Ritalin, dat "gevaarlijk kan zijn voor kinderen"

http://news.google.nl/nwshp

Donderdag 2 december is een man uit Losser zijn medicijnen kwijtgeraakt. Hij had de medicijnen omstreeks 15.00 uur opgehaald bij een apotheek aan de Bernhard Leurinkstraat in Losser. Vervolgens fietste hij naar een supermarkt aan de Gronausestraat. Hier deed hij boodschappen, maar vergat de medicijnen uit zijn fietstas te halen. Daarna vervolgde de man zijn weg via de Gronausestraat en de Enschedesestraat naar de Aalsgaardenstraat in Losser. Hier ontdekte hij dat de medicijnen niet meer in zijn fietstas zaten.

laatste aanpassing
het gaat om kleine kinderen en gevaarlijke hersenmedicijnen
laatste aanpassing
Uitspraak van Psychiater op zaterdag 4 december 2010 om 20:02:
gevaarlijke hersenmedicijnen

Behoorlijk irritant dit.
ik geloof niet dat geldbesparing de reden is dat het bij geen enkel kind kan worden aangetoond

Één MRI scanner kost ~1.5 miljoen euro. Je hebt dan nog een analysesyteem nodig à 100.000 euro, scantechnicus à 60.000 euro per jaar, met koper bedekte kamer om magnetische straling af te weren, ieder jaar nieuw vloeibaar helium om de magneet te koelen, een server voor de dataverwerking en personeel met een academisch salaris om de analyse te doen. Oh en stroom en onderhoud.

Diagnose op basis van externe symptomen is toch echt goedkoper.
laatste aanpassing
Uitspraak van Styx op zaterdag 4 december 2010 om 20:08:
Behoorlijk irritant dit.

het gaat om zware middelen die drastische gevolgen kan hebben voor de toekomst van het kind, ik begrijp niet hoe je er zo laconiek over kunt doen dat het zonder bewijs voor een hersenziekte aan kleine kinderen wordt voorgeschreven.
laatste aanpassing
Uitspraak van Psychiater op zaterdag 4 december 2010 om 20:31:
zonder bewijs voor een hersenziekte

Hoe groot is dat bord voor je kop dat je niet ziet dat ik al een stuk of vijf keer heb aangetoond dat er wel bewijs voor is, ook op individueel niveau? Er hebben zelfs in dit topic mensen met ADHD in twijfel getrokken dat het zomaar wordt voorgeschreven...
laatste aanpassing
Uitspraak van Psychiater op zaterdag 4 december 2010 om 19:25:
"aanvallen op de man is het enige dat een voorstander van de psychiatrie kan"

het is duidelijk dat het onderwerp ADHD gevoelig ligt bij sommige mensen en dat ze dan proberen om de berichtgever onderuit te schoppen in een poging de informatie ongeloofwaardig te maken, maar ik vervals dus helemaal niets, ik ben geen lid van scientology en ook heb ik geen andere dubieuze belangen.

de informatie die ik deel is gewoon correct, de 'onmeetbare hersenziekte ADHD' bestaat alleen in dubieuze psychiatrische boekjes... bij mensen individueel kan niets worden aangetoond.

mij maakt het niet uit wat mensen doen, maar dat psychiaters misbruik maken van mensen maakt mij dus wel uit.

ja lieg er maar weer op los misselijk mannetje. er is al 100 keer bewijs aangetoond dat je berichten manipuleert, je als anderen voordoet, je scientology aanhanger bent.

wel raar dat je heel hard jammert dat er geen "bewijs" is voor hersenziektes, maar het bewijs van jouw wanpraktijken voor het gemak maar even negeert.
volgens veel geleerden deugt dat bewijs niet en is er sprake van fraude

Kinderarts: http://www.radio1.nl/contents/show/7031-adhd-is-een-waandiagnose

Hoogleraar (ADHD is boerenbedrog)

daar komt bij dat kinderen niet gediagnoticeerd kunnen worden omdat dat te duur zou zijn, zeg je zelf.

vind je werkelijk dat ik op basis hiervan in de hersenziekte ADHD moet geloven?
laatste aanpassing
het gaat om kleine kinderen en gevaarlijke hersenmedicijnen

Arjan waarom negeer je alle bewijzen tegen jou en je stellingen? moet je dat van scientology of ben je neit man genoeg om toe te geven dat je fout zit.

Uitspraak van Styx op zaterdag 4 december 2010 om 20:34:
Hoe groot is dat bord voor je kop dat je niet ziet dat ik al een stuk of vijf keer heb aangetoond dat er wel bewijs voor is, ook op individueel niveau?

Uitspraak van Psychiater op zaterdag 4 december 2010 om 20:45:

toon dat eens aan.

http://www.radio1.nl/contents/show/7031-adhd-is-een-waandiagnose

En de cirkel is weer rond. Je bent zo in een hoekje gepraat dat je 'fraude' roept en ik kan weer van voor af aan beginnen met objectieve studies plaatsen. Wordt je er nou niet zelf een beetje moe van? Waarom doe je dit?

daar komt bij dat kinderen niet gediagnoticeerd kunnen worden omdat dat te duur zou zijn, zeg je zelf.

vind je werkelijk dat ik op basis hiervan in de hersenziekte ADHD moet geloven?

Kinderen kunnen niet gediagnosticeerd worden met een MRI scanner, maar ze kunnen wel gediagnosticeerd worden. Op basis van symptomen, zoals bij nagenoeg iedere ziekte. Je hoeft ook geen CAT scan te maken om uit te zoeken of iemand een maagbloeding heeft bijvoorbeeld.
laatste aanpassing
Uitspraak van Styx op zaterdag 4 december 2010 om 20:51:
Kinderen kunnen niet gediagnosticeerd worden met een MRI scanner, maar ze kunnen wel gediagnosticeerd worden.

in een hersenziekte-diagnose met een natte vinger, op basis van 'vage symptomen' die in essentie normaal kinderlijk gedrag beschrijven, geloof ik niet.

in Australië was er enkele jaren geleden nog veel ophef over

ADHD-symptomen zijn normaal kindergedrag

De diagnosticering van ADHD is gebaseerd op een kind jonger dan 7 jaar dat tekenen vertoont van onachtzaamheid of hyperactieve en impulsieve gedragingen.

De criteria zijn onder andere tollen in een stoel, antwoord geven voordat de vraag uitgesproken is, moeite hebben met op de beurt wachten, stoeien tijdens gesprekken of spelletjes en veel praten.

Andere symptomen zijn onder meer onzorgvuldig zijn en fouten maken op school, instructies niet opvolgen, taken niet afmaken, spullen verliezen omdat ze te vaak worden afgeleid en vergeetachtig zijn in dagelijkse activiteiten.

De diagnose voor ADHD wordt gebaseerd op criteria die worden voorgeschreven door de American Psychiatric Association (APA), bekend als DSM-IV. Kinderen die aan ten minste aan 6 criteria van onachtzaamheid of 6 criteria van hyperactieve en impulsieve gedragingen voldoen, hebben vermeend ADHD.

De DSM-IV richtlijnen voor het diagnosticeren van ADHD zijn gebaseerd op ‘flexibele criteria’ die in essentie normaal kinderlijk gedrag beschrijven.

http://www.theaustralian.com.au/news/health-science/adhd-symptoms-normal-behaviour/story-e6frg8y6-1111117244523

Je kan toch niet zomaar stellen dat een kind een hersenziekte heeft als hij voldoet aan dergelijke 'symptomen'?
laatste aanpassing
Artiest DanM
Gaat dit over discussieren met iemand die zich slimmer voordoet dan hij eigenlijk is of gaat dit over een bericht van iemand die medicijnen verloren is?
Is er al een Amber-alert uitgegaan?!
Wat een majstro-toppa:cry:
het staat nog steeds op de voorpagina van Google Nieuws :)
laatste aanpassing

:woop:
laatste aanpassing
Uitspraak van Psychiater op zaterdag 4 december 2010 om 21:07:
Je kan toch niet zomaar stellen dat een kind een hersenziekte heeft als hij voldoet aan dergelijke 'symptomen'?

De dingen die daar beschreven staan zijn niet de criteria van de DSM-IV.
Uitspraak van Styx op zaterdag 4 december 2010 om 20:51:
Wordt je er nou niet zelf een beetje moe van? Waarom doe je dit?

haha ik las 'medicijnen is voor losers '

:lol:
en toen?
Hoogleraar (ADHD is boerenbedrog)

Die hoogleraar moet zn bakkes houden en niet gaan lopen roepen boerenbedrog durf te wedden dat de hoogleraar in deze kwestie zelf niet weet wat hij uitkraamt.
Non nieuws. Dit is allicht vorige week en 3maanden terug toevallig ook al iemand gebeurd, toen was het echter geen nieuws. Ik zie absoluut niet in waarom dit nu nieuws zou zijn..

Uitspraak van Styx op zaterdag 4 december 2010 om 13:30:
De manier waarop jij je anti-psychiatrie hetze voortzet begint behoorlijke gestoorde vormen aan te nemen. .

Verder eens hiermee, voor zover ik het heb kunnen volgen in de topics.
laatste aanpassing
Arjannetje geef nou eens antwoord op de vragen hier .. en domweg maar posten en andersmans opmerkingen negeren.

Maar als ik het goed begrijp is Arjan iemand die zich voordoet als psychiater en ongeveer alle forum in nederland overspoelt met nepberichten?!
Uitspraak van Da Tomba !! op zaterdag 4 december 2010 om 21:42:
haha ik las 'medicijnen is voor losers '

de woorden 'verloren in' en 'is voor' zijn inderdaad bijna hetzelfde

moet jij niet slapen wijfffff (L)
ja zooo :lol:

meneer op nightmare!
Uitspraak van pixxure op zaterdag 4 december 2010 om 20:44:
ik maak er mijn persoonlijke missie van jou onschadelijk te maken

pixxure via pm...
ADHD pillen zijn schadelijk, en mijn bronnen zijn oprecht en betrouwbaar
Uitspraak van Psychiater op zondag 5 december 2010 om 04:40:
ADHD pillen zijn schadelijk, en mijn bronnen zijn oprecht en betrouwbaar

Uit jou mond is deze stelling waardeloos :D
Uitspraak van Psychiater op zaterdag 4 december 2010 om 20:31:
het gaat om zware middelen die drastische gevolgen kan hebben voor de toekomst van het kind, ik begrijp niet hoe je er zo laconiek over kunt doen dat het zonder bewijs voor een hersenziekte aan kleine kinderen wordt voorgeschreven.

moet ik gelijk in geven! denk dat er tegenwoordig veel te snel wordt "geconstateerd" dat een kind adhd heeft. meteen aan de medicijnen dit dat. kappen daarmee!
Uitspraak van Jaapieee op zaterdag 4 december 2010 om 22:22:
Die hoogleraar moet zn bakkes houden en niet gaan lopen roepen boerenbedrog durf te wedden dat de hoogleraar in deze kwestie zelf niet weet wat hij uitkraamt.

of je het er mee eens bent terzijde, mijn stelling dat geleerden spreken van fraude is dus juist. dat opzichzelf maakt het voorschrijven van ADHD medicijnen 'onverantwoord'. want je gaat toch niet gokken met het leven van een kind?
Uitspraak van Psychiater op zondag 5 december 2010 om 10:50:
of je het er mee eens bent terzijde, mijn stelling dat geleerden spreken van fraude is dus juist. dat opzichzelf maakt het voorschrijven van ADHD medicijnen 'onverantwoord'. want je gaat toch niet gokken met het leven van een kind?

Ik heb helemaal niemand behalve jij het woord "fraude" in de mond horen nemen. Je parafraseert mensen verkeerd.
bedrog = fraude

hoe wilde je het anders noemen? zwendel?

Kinderarts: ADHD is bedrog

“Ik profiteer er niet van” zegt kinderarts Bose Ravenel, “maar het doet me niets want ik ben overtuigd van hetgeen we doen”.

In het boek “Het ziekmaken van Amerikaanse Kinderen: Het ontmaskeren van het ADHD Fiasco en het helpen van ouders om de controle terug te pakken” (Thomas Nelson), houden de auteurs niet alleen de voeten van het ADHD kamp aan het vuur - ze gooien het ADHD kamp in het vuur met gekozen texten als “een travestie van de wetenschap” “ondeugdelijk bewijsmateriaal” “een schandaal dat op het punt staat uit te barsten” en “een poging dat heeft geleid tot het ontwikkelen van stoornissen die niet bestaan”.

Specifiek betogen de auteurs dat de “ziektes die niet bestaan” - namelijk ADD (attention-deficit-disorder), ADHD (attention-deficit hyperactivity disorder) en ODD (oppositional defiant disorder) - gebaseerd zijn op slechte wetenschap, zeer waarschijnlijk niet afkomstig van genetische hersenafwijkingen, en welke daarom geen noodzaak hebben voor de schadelijke medicijnen als behandeling.

laatste aanpassing
Uitspraak van Psychiater op zondag 5 december 2010 om 12:57:
bedrog = fraude

De man in de vpro uitzending zegt alleen dat clusterdiagnoses ongefundeerd zijn, dat is iets heel anders dan dat er moedwillig dingen vervalst worden. Deze zelfde discussie hebben we ook al gevoerd over schizofrenie, toen probeerde je op de zelfde manier iemands woorden te verdraaien. Wat jij doet is smaad.
Uitspraak van Styx op maandag 8 november 2010 om 17:38:
Waar dr. Van Os argumenten voor aandraagt is niet dat er massale fraude wordt gepleegd binnen de psychiatrie. Dat is een fundamentele misinterpretatie (of manipulatie?) van zijn boodschap. De crux van zijn pleidooi draait om meer aandacht voor het individuele spectrum van symptomen in plaats van een brede classificatie als schizofrenie. Waar hij op doelt met de uitspraak: "schizofrenie bestaat niet" is niet dat er fysiologisch gezien niets aan de hand is met mensen de ziekte, maar dat het label enigszins arbitrair is. Daar is op zich wat voor te zeggen. De classificatie is ontstaan in een traditie van spectrum classificatie van symptomen, zonder direct inzicht in individuele pathogene processen.

laatste aanpassing
Kinderarts: ADHD is bedrog (...)

Ik heb de bron eens proberen te achterhalen. De volledige eerste pagina van google ben jij die dit bericht plaatst...
Uitspraak van Styx op zaterdag 4 december 2010 om 21:40:
Wordt je er nou niet zelf een beetje moe van? Waarom doe je dit?

Arjan vervalst.liegt en bedriegt. Zoveel is nu wel duidelijk. Hij moet een permaban krijgen
Uitspraak van pixxure op zondag 5 december 2010 om 13:10:
Arjan vervalst.liegt en bedriegt. Zoveel is nu wel duidelijk. Hij moet een permaban krijgen

Ik heb het aangekaart bij de forumleiding.
bedrog = fraude

Kinderarts: ADHD is bedrog

had jij niet al een goede waarschuwing gehad
en probeer je nu zieltjes te winnen door het over kinderen te hebben
je weet zelf niet hoeveel levens je hebt verpest met die zogenaamde kwakzalverij van je ze zouden jou handen eraf moeten halen dat je niet op internet kan en je mond moeten snoeren zodat deze onzin niet kan voort zetten
wie verdraait hier nu de boel? die hoogleraar stelt dat de hersenziekte ADHD bedrog is en dat er geen sprake is van een neurobiologische ziekte waarvoor kinderen krachtige medicijnen krijgen voorgeschreven.

maar hij spreekt niet van fraude volgens jou?
laatste aanpassing
Uitspraak van Psychiater op zondag 5 december 2010 om 14:09:
wie verdraait hier nu de boel? die hoogleraar stelt dat de hersenziekte ADHD bedrog is en dat er geen sprake is van een neurobiologische ziekte waarvoor kinderen krachtige medicijnen krijgen voorgeschreven.

Dat vpro programma en de radio 1 uitzending zijn andere mensen dan dat boek waar je naar linkt. De eerste twee zeggen niks over fraude maar alleen iets over clusterdiagnoses. De auteurs van het boek stellen expliciet dat er geen kwade opzet in het spel is.

We pull no punches in this book. In some cases we name names. However, as much as we are critical of the statements and the work of some people, we truly believe the individuals in question, named and unnamed, are convinced they are toiling in the best interests of America's children.

Niemand behalve jij spreekt hier van fraude.

Dat het geen neurobiologische ziekte zou zijn, is simpelweg foutief. Dat is aantoonbaar fout. Jij hebt in dit topic zelfs toegegeven dat het zo is...
laatste aanpassing
je kan wel fel tekeer gaan tegen mij, met jullie arjan dit en arjan dat en achterbaks klachten indienen op basis van valse aantijgingen en dom geouwehoer over niks, maar maakt dat de feiten minder waar?

een normaal denkend mens weet gewoon: er klopt iets niet bij ADHD. een hersenscan zou te duur zijn en daarom schrijven psychiaters zogenaamd in het wilde weg zware hersenmedicijnen voor aan kleine kinderen die daaraan kunnen sterven. dat klopt gewoon niet
laatste aanpassing
Uitspraak van Psychiater op zondag 5 december 2010 om 14:27:
je kan wel fel tekeer gaan tegen mij, met jullie arjan dit en arjan dat en achterbaks klachten indienen op basis van valse aantijgingen en dom geouwehoer over niks, maar maakt dat de feiten minder waar?

Je verkoopt onzin. Niemand spreekt van fraude behalve jij; ik wijs je er op en dan voel je je aangevallen? 8)

Uitspraak van Psychiater op zondag 5 december 2010 om 14:27:
een normaal denkend mens weet gewoon: er klopt iets niet bij ADHD. een hersenscan zou te duur zijn en daarom schrijven psychiaters zogenaamd in het wilde weg zware hersenmedicijnen voor aan kleine kinderen die daaraan kunnen sterven. dat klopt gewoon niet

Er is niks 'in het wilde weg' aan. Een hersenscan is onnodig duur. Als het nodig is kan het gedaan worden maar dat is het niet want diagnose kan op basis van symptomen. Zolang jij hier je gelul verspreid zal ik je corrigeren. Ik zit voorlopig nog wel even thuis met een griepje dus ik heb toch niks beters te doen. Net als jij denk ik.
laatste aanpassing
Luister droplul . Wat zeik je nou over dat wij onterecht klachten indienen over jou?
Jij Bent hier de leugenaar en de bedrieger. kapotschoppen moeten ze je misselijke boerenlul. Met je Gore leugens
Als een geleerde zegt: psychiaters bedriegen de boel, dan kan je stellen dat hij spreekt van fraude. Dat is mijn mening, en ik denk terecht. Ik verkoop dus zeker geen onzin.

Waarom ben jij eigenlijk zo'n felle verdediger van ADHD medicijnen en de psychiatrie?
laatste aanpassing
Uitspraak van Styx op zondag 5 december 2010 om 14:35:
Een hersenscan is onnodig duur. Als het nodig is kan het gedaan worden maar dat is het niet want diagnose kan op basis van symptomen.

Waar is dat bewijs dat het diagnosticeren van ADHD via een hersenscan kan? In alle medische en wetenschappelijke tijdschriften spreekt men tot op heden van een 'hypothese', een onbewezen theorie.

Heb je wellicht een link naar een ziekenhuis waar ouders terecht kunnen voor een diagnose via een scan?
laatste aanpassing
Uitspraak van Psychiater op zondag 5 december 2010 om 15:38:
Als een geleerde zegt: psychiaters bedriegen de boel, dan kan je stellen dat hij spreekt van fraude. Dat is mijn mening, en ik denk terecht. Ik verkoop dus zeker geen onzin.

Luister nou eens met je botte harses, meneer heeft het over clusterdiagnoses. Hij zegt helemaal niet dat er niks mis is met mensen met ADHD.

Uitspraak van Psychiater op zondag 5 december 2010 om 15:38:
Waarom ben jij eigenlijk zo'n felle verdediger van ADHD medicijnen en de psychiatrie?

Omdat onwaarheden verspreid over iets dat gerelateerd is aan mijn vakgebied. Dat is aanstootgevend. Waarom ben jij zo'n felle tegenstander?
Uitspraak van Psychiater op zondag 5 december 2010 om 15:41:
Waar is dat bewijs dat het diagnosticeren van ADHD via een hersenscan kan? In alle medische en wetenschappelijke tijdschriften spreekt men tot op heden van een 'hypothese', een onbewezen theorie.

Heb je wellicht een link naar een ziekenhuis waar ouders terecht kunnen voor een diagnose via een scan?

Ik zeg dat het in principe mogelijk is, ware het niet dat het onnodig is en je het dus ook niet kan laten doen in een ziekenhuis. Lees nou eens wat ik typ.