Partyflock

Forumonderwerp · 1107663

http://www.at5.nl/artikelen/53155/coffeeshops-zitten-vast-aan-het-pasjessysteem
De SP, PvdA, GroenLinks en D66 hadden in de Tweede Kamer een motie ingediend om 'bijvoorbeeld Amsterdam' de vrijheid te laten voor een eigen aanpak van coffeeshops. De motie werd dinsdag verworpen.

Alle coffeeshops moeten besloten clubs worden. Klanten kunnen alleen op vertoning van een clubpas de coffeeshop in. Bovendien moeten ze meerderjarig zijn en inwoner van Nederland, dus geen toerist.

Burgemeester Eberhard van der Laan keerde zich onlangs al tegen dit plan. Hij denkt dat de invoering van een pasjessysteem in Amsterdam tot straathandel en illegale doorverkoop van softdrugs zal leiden.

Ook zei de minister van Onderwijs Marja van Bijsterveldt dat Amsterdam zich moet gaan houden aan de verplichting coffeeshops op ten minste 350 meter afstand van scholen te houden. Dat is volgens haar hard nodig "juist in Amsterdam met scholen waar zo veel gebeurt." Het betekent dat van de 223 coffeeshops in de stad er enkele tientallen moeten sluiten.

Zijn ze nou echt zo dom? Veel toeristen zullen wegblijven. En de toeristen die wel komen zullen door Ali op staat wel worden voorzien waardoor je overlast in de hand werkt... :s

Het is bewezen dat in landen waar je de doodstraf krijgt voor drugs gebruik de problemen nog veel erger zijn en mensen zich hierdoor niet eens laten afschrikken.
De jeugd in bijvoorbeeld Engeland blowt veel meer een expirimenteerd ook veel meer met andere zwaardere drugs.

Het is veel belangrijker om voor te lichten i.p.v alles maar te verbieden. Hoe kan het dat ik, als 'normale niet altijd even slimme burger', dit wel zie en mensen die hier alle rapporten van kunnen bestuderen en hier zelfs voor gestudeerd hebben dit niet inzien???

Nu ga ik echt, mijn bier wordt warm...
Uitspraak van DanM op donderdag 2 december 2010 om 14:46:
Nou, volgens mij legitimeer je je de eerste keer, hun maken je pasje met je naam en thats it....zon pasje kan je thuis ook maken, hoef je niks van gegevens aan te hangen

Toch kunnen ze de gegevens doorspelen. Als je bijvoorbeeld heel simpel kijkt naar een AH bonuskaart, of je fitnispasje. Reken maar dat die gegevens aan derden worden doorgespeeld.
Voor drank of je toch ook niet bij elke slijter een pasje aan te maken?

Uitspraak van point blank op donderdag 2 december 2010 om 14:48:
ik pin mijn wietje sowieso al. Dus dat weten ze toch al.

Dat je pint en dat dus ook terug te zien is, is iets anders. Bank gegevens zijn nog 1 van de weinige dingen in NL die nog redelijk beschermd worden.
zal miss best werken in lokale shops in dorpjes of zo maar bv bij ons komen er superveel moffen wiet halen, die moeten strx dus bij een ilegale dealer terecht..schiet toch ook niet op.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 december 2010 om 15:06:
Het is veel belangrijker om voor te lichten i.p.v alles maar te verbieden. Hoe kan het dat ik, als 'normale niet altijd even slimme burger', dit wel zie en mensen die hier alle rapporten van kunnen bestuderen en hier zelfs voor gestudeerd hebben dit niet inzien???

Heel veel rechters zijn ook niet blij met dergelijke ontwikkelingen hoor...de meerderheid wil legalisatie...en een deel daarvan wil legalisatie niet eens beperken tot wiet/hash...
Zelfs daar luisteren ze (politici) dus niet naar... ;)
Zij willen drugs uit de illegaliteit halen trouwens om het justitieapparaat simpelweg niet (onnodig) met dergelijke zaken te belasten...
Ze vinden niet eens dat drugsbeleid een taak is van justitie maar van volksgezondheid (in de vorm van voorlichting)...
Terecht... We wilden met ''zijn allen'' een bekrompen, betuttelende, conservatieve regering.

Uitspraak van ]i[ris op donderdag 2 december 2010 om 15:08:
Als je bijvoorbeeld heel simpel kijkt naar een AH bonuskaart, of je fitnispasje. Reken maar dat die gegevens aan derden worden doorgespeeld

:lol: een AH bonuskaart?? fitnesspas?? je ziet een beeeeetje spoken!
en wat en aan wie moet iets doorgespeeld worden?

maar je wilde een slijterij toch niet serieus vergelijken met een coffeeshop? :/
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 december 2010 om 16:04:
:lol: een AH bonuskaart?? fitnesspas?? je ziet een beeeeetje spoken!
en wat en aan wie moet iets doorgespeeld worden?

Zo vreemd is dat nog niet eens :/

Vul eens je gegevens in op een website en kijk hoeveel rommel je via je brievenbus en mailbox extra binnenkrijgt (N)
Adressen/gegevens worden nog steeds doorverkocht, nothing new about that :no:

:gaap: er word van een mug een olifant gemaakt... dit heeft helemaal niks meer te maken het het "schenden" van privacy..

Uitspraak van 8) Moon 8) op donderdag 2 december 2010 om 16:12:
en kijk hoeveel rommel je via je brievenbus en mailbox extra binnenkrijgt

daar heb je gelijk in, ontzettend ergelijk ook! maar dit word niet bedoeld...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 december 2010 om 16:04:
maar je wilde een slijterij toch niet serieus vergelijken met een coffeeshop?

why not? moet je ook 18 voor zijn om shit te halen!
Ze weten dondersgoed dat ze shops niet kunnen sluiten, dus doen ze dit maar.

Ik deze politiestaat is een paspoort voldoende, zou je denken. Nee, ze verzinnen trieste kut regeltjes om de cannabisverkoper het zo moeilijk mogelijk te maken.

Alsof ik zin heb in zo'n pas. Die paar keer dat ik een hasj j0nk00 haal... stelletje parabrothaaz dat ut zijn...
Artiest DanM

Beetje kromme vergelijking, we hebben het hier niet over legale alcohol maar over gedoogde softdrugs...;)

Wat ik me ook afvraag: Moet je voor elke coffeeshop een eigen pas hebben of kan je met die pas elke shop gewoon binnen?

Waarom niet gewoon een Nederlands paspoort of id kaart? Juist omdat ze willen registreren.... Controle hebben, precies zien wie wat doet, waar wanneer etc.. En het gaat steeds een stapje verder. :yes:

Uitspraak van DanM op donderdag 2 december 2010 om 18:08:
Beetje kromme vergelijking, we hebben het hier niet over legale alcohol maar over gedoogde softdrugs...;)

En dan wel een pasje maken voor deze 'gedoogde' softdrugs? :s

Klopt allemaal geen flikker van. Als de leverancier buiten gepakt wordt met 300 gram heeft ie een probleem, zodra hij 1 stap in de shop zet is het opeens legaal tenzij er maar niet meer als 500 gram in huis is... :/
Uitspraak van DanM op donderdag 2 december 2010 om 18:08:

Er zijn ook niet heel veel betere vergelijkingen te maken, tenslotte hebben we weinig andere goederen die wel gedoogd worden, maar niet helemaal legaal (of illegaal) zijn.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 december 2010 om 23:44:
opeens legaal tenzij er maar niet meer als 500 gram in huis is... :/

om je zin beter te laten lopen kan je beter zeggen, tenzij er meer dan 500 gram in huis is (Y)
Klopt allemaal geen flikker van. Als de leverancier buiten gepakt wordt met 300 gram heeft ie een probleem, zodra hij 1 stap in de shop zet is het opeens legaal tenzij er maar niet meer als 500 gram in huis is... :/

Dit is krom idd. Verder goeie posts van jou (Y)

Succes met waar je heen gaat, ik kan het wel begrijpen.
Ergens krijg je het wel lastiger natuurlijk ergens anders waar wiet/hasj sowieso geen gedoogde status heeft, als je daarmee door wilt gaan natuurlijk.

Nou ja, Tjechië en Portugal en Mexico schijnen wel relatief..tolerant te zijn geworden. Toleranter dan ze waren en misschien inmiddels toleranter dan Nederland.
Uitspraak van P P op woensdag 1 december 2010 om 18:20:
In assen moet je al je vinger op een glasplaatje drukken om binnen te komen geloof ik!:lol:

Welke?

Uitspraak van JanPrins op vrijdag 3 december 2010 om 00:15:
Welke?

de happy corner (de andere coffeeshop is dicht)
laatste aanpassing

Moet je voor elke coffeeshop een eigen pas hebben of kan je met die pas elke shop gewoon binnen?

goeie vraag(Y)
een geldige nederlands legitimatiebewijs lijkt
mij toch wel voldoende.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 07:59:
de happy corner (de andere coffeeshop is dicht)

Kom je toch gewoon naar Dedemsvaart Far Out (y) Hier nog steeds geen pasjes of zooi, hoewel er toch redelijk wat duitsers komen....

Ik vind het ook alleen maar weer afleiden van het legaal verhaal. Nu weer deze regel, laat ze het nou gewoon eens legaliseren of juist niet. Hier schiet niemand wat mee op natuurlijk. Ik snap dat de mensen in Maastricht er last van hebben of in Zeeland maar dat is idd heel makkelijk op te lossen door paspoort/id. Wat ik me dan wel afvraag, mag dit Europeens gezien wel? Althans, stel dat je het op bijv. eieren zou toepassen (doe eens gek), dat is dan toch discriminatie als een nederlander wel die eieren mag kopen en een belg/duitser/engelsman niet?

Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op vrijdag 3 december 2010 om 10:42:
stel dat je het op bijv. eieren zou toepassen (doe eens gek), dat is dan toch discriminatie als een nederlander wel die eieren mag kopen en een belg/duitser/engelsman niet?

Dat is een goeie 8)

Iemand met meer verstand dan ik? Dan mij, als ik, als mij...? Dat bedoel ik.. :/

Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op vrijdag 3 december 2010 om 10:42:
Kom je toch gewoon naar Dedemsvaart Far Out (Y)

ja, of naar groningen.. die heeft ook wel een paar goeie coffeeshops...
probleem is alleen het vervoer! kheb geen auto/rijbewijs :/

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 12:02:
groningen.. die heeft ook wel een paar goeie coffeeshops

hihi..

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 12:59:
hihi..

you know :D
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 december 2010 om 17:40:
dit heeft helemaal niks meer te maken het het "schenden" van privacy..

Echt slim ben je niet he...

Hoorde vanochtend nog op t nieuws, de veronderstelling is: met het pasjessysteem wordt de criminaliteit ook minder die de wiethandel met zich meebrengt.
En ook nog zeggen dat we terug in de tijd gaan door de shops weer zo te maken waar ze voor bedoeld zijn, de lokale bewoners voorzien in hun behoefte

Geef mij ook wat van die shit waar Opstelten aan zit :D
laatste aanpassing

Uitspraak van juzmee op donderdag 2 december 2010 om 08:13:
toch mogen ze van mij al die shops sluiten, het heeft alleen maar meer narigheid aangericht.

oh ja, welke narigheid? dat jij daar verstand van hebt!
Uitspraak van juzmee op donderdag 2 december 2010 om 08:13:
Uitspraak van Hans Anders op woensdag 1 december 2010 om 17:35:
De wallen zijn al voor 75% gesloten

voor 100% sluiten :yes:

Want dan zal prostitutie ophouden?

Ga jij maar achter Amsterdam Centraal spelen..

Uitspraak van Gila Selectah op vrijdag 3 december 2010 om 14:11:
Echt slim ben je niet he...

:lol: kijk ff waar je op reageert :loser:

die zin sloeg totaal niet op het pasjes systeem, maar op een AH bonus kaart en sportpasje :gaap:

wie is hier nou niet slim!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 14:45:
:lol: kijk ff waar je op reageert :loser:

die zin sloeg totaal niet op het pasjes systeem, maar op een AH bonus kaart en sportpasje :gaap:

wie is hier nou niet slim!

Pasjes met gegevens komen altijd computers bij kijken, als je weet waar je moet zoeken kun je dat ook simpel vinden.
Dus zo gek is dat niet.

Dat je er veel of weinig mee kunt is n tweede, maar blijkbaar heb ik n gevoelige snaar geraakt aan je smileygebruik te zien.
:aai:
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op donderdag 2 december 2010 om 23:51:
Er zijn ook niet heel veel betere vergelijkingen te maken, tenslotte hebben we weinig andere goederen die wel gedoogd worden, maar niet helemaal legaal (of illegaal) zijn.

Dus is het beter om NIET te vergelijken, gezien het feit er verder geen vergelijkingsmateriaal is...;)
Ik denk namelijk helemaal niet dat het noodzakelijk is om gegevens vast te hangen aan zo'n pasje...:nee: en als een shop daar wél om vraagd is mijn wedervraag; 'wat willen met die informatie?' is het antwoord niet bevredigend, zoek ik een andere shop....:yes:
Wat ik al zei.....als ze het gewoon zo doen: jij legitimeert jezelf, adhv de naam op je legitimatie krijg jij een 'lidmaatschapspas', jij legitimeert jezelf elke keer als je wat wilt aanschaffen met pas en legitimatie..:yes:
Welke gegevens zal men dan van mij kunnen doorspelen? mijn naam? alsof ik de enige ben met die naam :s meer gegevens zal ik namelijk niet verstrekken voor enkelt een pasje voor een shop :nee:
Meer is ook niet nodig...:nee:
Ik zie het probleem niet.....ik denk eerder dat je blij moet zijn dat in bepaalde regio's dit systeem zal gaan werken.....andere optie is namelijk volledige sluiting van de shop vanwege de overlast, oa van drugstoeristen....;)
Ik denk dat we blij mogen zijn dat dit systeem er gaat komen...;)
Let wel, MITS beschreven zoals ik hierboven doe he..;p

Uitspraak van Gila Selectah op vrijdag 3 december 2010 om 14:11:
Hoorde vanochtend nog op t nieuws, de veronderstelling is: met het pasjessysteem wordt de criminaliteit ook minder die de wiethandel met zich meebrengt.

:roflol:

gast, jij citeert een zinnetje, die niks te maken had met het pasjes systeem wat ze in willen voeren...

dat hele pasjes systeem zal mij een ruk wezen, dat ten eerste!

Uitspraak van Gila Selectah op vrijdag 3 december 2010 om 14:53:
maar blijkbaar heb ik n gevoelige snaar geraakt aan je smileygebruik te zien

als je dat ermee wilde bereiken, heb je nog lang niet genoeg je best gedaan :aai:
jij bent een man van kleinerende woorden, ik gebruik smileys! verschil moet er zijn...
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 15:05:
gast, jij citeert een zinnetje, die niks te maken had met het pasjes systeem wat ze in willen voeren...

Komt op hetzelfde neer, gegevens achterhalen als ze echt willen.
Als jij dan vervolgens zegt dat er n van n mug n olifant wordt gemaakt, is dat niet helemaal waar.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 15:05:
jij bent een man van kleinerende woorden,

Huilie, wel n gevoelige snaar dus.

Uitspraak van DanM op vrijdag 3 december 2010 om 15:03:
Ik zie het probleem niet.....

ik ook niet.. je hebt dezelfde gedachten gang als mij hierover!

Uitspraak van Gila Selectah op vrijdag 3 december 2010 om 15:17:
als ze

wie zijn "ze" ??? en wat moeten ze achterhalen via een AH bonus kaartje, of een sportpasje??

en voornamenlijk,.. wat willen "ze" daarmee doen/bereiken?
geef daar maar eens antwoord op dan..... als je toch een zinloze discussie wilt voeren!
Als jij dan vervolgens zegt dat er n van n mug n olifant wordt gemaakt, is dat niet helemaal waar.

ok, probeer jij je dan maar eens te legitimeren met een AH bonus kaartje :lol:
Huilie, wel n gevoelige snaar dus.

die interpretatie mag je hebben... best!

Shop hier in Grunn doet het al een paar jaar, maar dan omdat ze regelmatig overvallen werden... Werkt prima. Maar idd, de handel gaat zich opzekers wel verplaatsen naar de straat

Helpen illegale straathandel alleen maar mee zo (Y) erg slim

En lady loco :rot: wat ben jij ontiegelijk naïef en onwetend :')
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 15:43:
ok, probeer jij je dan maar eens te legitimeren met een AH bonus kaartje

Je moet toch je gegevens, woonadres blabla bla en shit toch eerst afgeven bij die mensen voor je zo'n kaartje krijgt? :')

Misschien vind jij het leuk om met je gegevens te strooien :lol:

flinksgeks rellengs hier in dezeng toppa :honger:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 17:16:
Grunn

:respect:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 17:57:
Je moet toch je gegevens, woonadres blabla bla en shit toch eerst afgeven bij die mensen voor je zo'n kaartje krijgt?

:cry: jammer kont, je bent niet verplicht om de hele reutemeut voor een bonus kaart in te vullen :loser:

maar jij blowed ook neem ik aan??? anders heb je geen ene fuck te melden over iets, waar werkelijk MIJN kont van mag gaan roesten!!
naief en onwetend mag je vinden.... vertel jij dan maar eens wie jij bedoel met "die mensen" en wat ze met je naam en woonadres willen doen :rot:
Misschien vind jij het leuk om met je gegevens te strooien

excuse me?? waar haal je dat vandaan?? ik geef alleen aan dat het mij geen moer kan schelen waar je een pasje of iets dergelijks voor nodig moet hebben..... capice?? je kunt er een ander mening over hebben, dat is best!

dan moet je dat ff toelichten ipv jezelf op te hemelen omdat een ander net ff anders denkt dan jij...schaap!

*volgen*

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 18:30:
jammer kont, je bent niet verplicht om de hele reutemeut voor een bonus kaart in te vullen

Oeh dat weet je allemaal zo goed he en wtf is dat voor een vergelijking met een pasje in een coffeeshop? daarbij moeten ze sowieso gegevens van je hebben dat inwoner bent hier en dat je ouder bent dat 18 en die ben je VERPLICHT te geven.

maar jij blowed ook neem ik aan??? anders heb je geen ene fuck te melden over iets, waar werkelijk MIJN kont van mag gaan roesten!!
naief en onwetend mag je vinden.... vertel jij dan maar eens wie jij bedoel met "die mensen" en wat ze met je naam en woonadres willen doen

Je maakt je anders behoorlijk druk om iets wat je je reet zal roesten.

Weet jij veel of je gegevens niet door worden gegeven aan overheidsinstanties e.d.
Mensen zoals jou keuren overheidsbemoeienis in de privelevens van mensen goed :S

excuse me?? waar haal je dat vandaan?? ik geef alleen aan dat het mij geen moer kan schelen waar je een pasje of iets dergelijks voor nodig moet hebben..... capice?? je kunt er een ander mening over hebben, dat is best!

:frusty:

Ik heb er een andere mening over en jij valt aan als een hond met hondsdolheid, zal idd je reet roesten. Blijkt.

an moet je dat ff toelichten ipv jezelf op te hemelen omdat een ander net ff anders denkt dan jij...schaap!

Waar hemel ik mezelf op? en waarom ga je meteen schelden? zwak hoor.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 18:39:
wtf is dat voor een vergelijking met een pasje in een coffeeshop?

ah, kijk.. als je ff verder had gelezen dan je neus lang is, had je gezien dat dat ook precies mijn woorden waren.... vandaar die mug&olifant

iemand anders begon over die bonus kaart en sportpas, NIET IK!
Je maakt je anders behoorlijk druk om iets wat je je reet zal roesten.

en waar zie jij dat ik mij er druk om maak??? :lol: je kunt lezen of je kunt het niet :Rot:
Weet jij veel of je gegevens niet door worden gegeven aan overheidsinstanties e.d

kind toch, desnoods bel ik die "overheidsinstanties" zelf om het 1 en ander door te geven... zoals ik al zei, het interesseert me niet!!
Ik heb er een andere mening over en jij valt aan als een hond met hondsdolheid

:ROFLOL: je oogst wat je zaait dame.. waar jij mee begon was ook niet bepaald de manier om een andere mening aan te tonen;)
en wat moeten ze achterhalen via een AH bonus kaartje, of een sportpasje??

Godsamme, dat zeg ik toch in dezelfde zin.
en voornamenlijk,.. wat willen "ze" daarmee doen/bereiken?
geef daar maar eens antwoord op dan..... als je toch een zinloze discussie wilt voeren!

Mensen die echt kwaad willen maar:
Uitspraak van Gila Selectah op vrijdag 3 december 2010 om 14:53:
Dat je er veel of weinig mee kunt is n tweede

Moeilijk he, begrijpend lezen.

Nog ff en ik moet t voor je uittekenen :aai:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 17:16:
Shop hier in Grunn doet het al een paar jaar,

Ewa welke dan?

Uitspraak van Gila Selectah op vrijdag 3 december 2010 om 18:49:
Ewa welke dan?

De stoker, scheelt natuurlijk dat ze een loket hebben whe maar als je naar binnen wilt moet je pasje hebben

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 18:53:
De stoker

mini jointje € 1,50 :respect:
Je moet toch je gegevens, woonadres blabla bla en shit toch eerst afgeven bij die mensen voor je zo'n kaartje krijgt? :')

Ohja? echt niet :nee: bonuskaartje kan je zo zonder probleem en zonder wat achter te laten meenemen bij de infobalie (Y)
Waar maak ik me eigenlijk druk om, t gaat over A'dam.

Maar als t landelijk wordt ingevoerd, dan volop thuis kweken.
laatste aanpassing

je gegevens, woonadres

open een telefoonboek :lol: staat er vol mee...
Uitspraak van Gila Selectah op vrijdag 3 december 2010 om 18:49:
Nog ff en ik moet t voor je uittekenen

blechhhh :rot: als jij dan denkt dat ze er verder weinig mee kunnen, wat is je probleem dan??

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 18:53:
maar als je naar binnen wilt moet je pasje hebben

en als je er nog nooit geweest bent en naar binnen wilt, dan doormiddel van je id een pasje aan laten maken?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 18:57:
mini jointje € 1,50 :respect:

:lol: jij en een mini joint??
laatste aanpassing

Uitspraak van Gila Selectah op vrijdag 3 december 2010 om 19:03:
dan volop thuis kweken

wietkastje(Y) kost wat, maar dat haal je er 3 dubbel weer uit ;)
overigens is die kast ook heel simpel zelf te maken....

alleen dan ben je strafbaar :lol: en mag je idd in je handen knijpen voor die zogenaamde gegevens die werkelijk overal te vinden zijn (je zit immers op internet)

nee hoor, geefmijmaareenpasje;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 19:03:
jij en een mini joint??

yeahh toen ik nog werkte :yes: altijd eerst daar ff langs 5je halen + mini jointje en kon ik gelijk opsteken en kwam dan kwam vaak de bus ook al! nu laatste tijd blow ik helemaal niet meer nja héél soms op een after paar trekjes :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 19:17:
5je

kost hier 6 euro :/
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 december 2010 om 19:17:
nu laatste tijd blow ik helemaal niet meer

:respect:!!! kga er ook mee stoppen incl het roken zelf...