Partyflock

Forumonderwerp · 1106807

Twintig jaar cel voor man die dochter vermoordde

vrijdag 19 november 2010 14:52

Een man die zijn 8-jarige dochter heeft vermoord, moet twintig jaar de cel in. Ook krijgt hij tbs opgelegd. Faddal H. beweert dat hij zich niets meer kan herinneren van de moordpartij die plaatshad in het Limburgse Baexem.

De moord had plaats in februari van dit jaar. De dader kan zich niets meer herinneren
De rechtbank in Roermond heeft vrijdag uitspraak gedaan in de zaak.

Voorbedachte rade
H. wordt veroordeeld tot twintig jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging. Volgens de rechters is bewezen dat de man in februari in zijn huis in het Midden-Limburgse Baexem zijn 8-jarige dochter met voorbedachten rade om het leven heeft gebracht en zijn 10-jarige zoon heeft willen vermoorden.

De keel van beide kinderen werd met een mes doorgesneden. De zoon overleefde de aanval.

Relatie
Het Openbaar Ministerie (OM) had 24 jaar cel en tbs geëist. Het motief van H. is wraak. Zijn partner stuurde hem op de avond van de moord een e-mail waarin ze kenbaar maakte de relatie te willen verbreken.

H. raakte daardoor zo over z’n toeren, dat hij een briefje schreef waarin hij aankondigde zijn vrouw zoveel pijn en verdriet te doen, dat ze dat de rest van haar leven met zich zou meedragen.

Ontoerekeningsvatbaar
Voor de rechtbank blijkt hieruit dat H. met voorbedachten rade heeft gehandeld en dat er dus sprake is van moord. ‘Hij heeft bewust zijn kinderen opgeofferd om zijn vrouw te straffen,’ constateren de rechters.

De man heeft verklaard zich niets van het familiedrama te kunnen herinneren. H. is eerder veroordeeld voor poging tot doodslag in relationele sfeer. Het Pieter Baan Centrum heeft de man onderzocht en kwam tot de conclusie dat hij verminderd toerekeningsvatbaar is.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/281770/Twintig-jaar-cel-voor-man-die-dochter-vermoordde.htm

Ik snap niet dat dit soort mensen niet gewoon levenslang krijgen :s

Ik begrijp niet er over zoeits nog een rechter moet oordelen? De dader in dit geval of levenslang of gelijk een kogel geven. Dat die zijn vrouw/vriendin kwaad wil doen kan ik nog een beetje inkomen, maar om dan je kinderen dood te maken wat een verstand heb je dan. :(