Partyflock

Forumonderwerp · 1105577
Beste PF'ers,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een vervanging voor mijn huidige mixer. Nu wordt dit waarschijnlijk een djm800. Zoals de topic titel al doet vermoeden ben ik opzoek naar een tweedehandse djm800.

Hebben jullie nog tips waarop ik moet letten bij aanschaf?

Alvast bedankt voor de reacties!

Grtz
Artiest {SHOWLIST artist 102145, 69359}
Uitspraak van Bossche Bol op maandag 3 januari 2011 om 12:54:
buiten het te gebruiken als

punt 1 is dat je argument kant noch wal raakt, want het lijkt mij zeer sterk dat je met tt`s + w30 meer kan doen dan met een laptop + controller + software. (of dit nu tijdens een set is, of qua produceren)

Buiten dat, het gaat hier over DJ`ing, niet over produceren. Derhalve is het argument dat er met de w30 ook muziek gemaakt kan worden niet van toepassing.

Uitspraak van Bossche Bol op maandag 3 januari 2011 om 13:08:
lezen skele

Je weet dat schelden een manier van onmacht uiten is? :aai:
Uitspraak van Tim :X op maandag 3 januari 2011 om 13:21:
lijkt mij zeer sterk

dat het jou sterk lijkt, wil dat nog niet zeggen dat het niet zo is.
DJ`ing

ik haakte met de w30 in op deze:
Uitspraak van Bramble op vrijdag 31 december 2010 om 18:45:
uitgebreide loopmogelijkheden en sample decks

icm een dj-setup :-)

maar dat is allemaal niet voorgekauwd en daarmee (leren) werken zal voor een sjeep kiddie-gear-dj zoals jij wel wat te moeilijk zijn :aai:
niet over produceren

klopt, maar het is toch mooi meegenomen en leuk dat je met een apparaat nog meer speel mogelijkheden hebt :-)
Uitspraak van Bossche Bol op maandag 3 januari 2011 om 13:30:
dat het jou sterk lijkt, wil dat nog niet zeggen dat het niet zo is.

Je wil zeggen dat jij wel op de hoogte bent van alle mogelijkheden op een laptop waar traktor + ableton + de altijd handige plugins, vst`s etc. etc.op draaien? En dat er op een keyboard uit 1988 meer mogelijkheden zitten? :lol:

maar dat is allemaal niet voorgekauwd en daarmee (leren) werken zal voor een sjeep kiddie-gear-dj zoals jij wel wat te moeilijk zijn :aai:

Je valt in herhaling, begint zelfs een beetje hinderlijk te worden. Je hebt al eerder laten merken dat je gefrustreerd bent dat mensen iets nu veel makkelijker kunnen waar jij voor hebt moeten zweten... Jammer man (y)

klopt, maar het is toch mooi meegenomen en leuk dat je met een apparaat nog meer speel mogelijkheden hebt :-)

Natuurlijk is dat mooi meegenomen, maar dan moet je je ook realiseren dat precies hetzelfde argument ook voor de digitale setup gebruikt kan worden, en dat de digitale setup ook daar meer mogelijkheden heeft.
Uitspraak van Tim :X op maandag 3 januari 2011 om 13:42:
Je wil zeggen dat jij wel op de hoogte bent van alle mogelijkheden op een laptop waar traktor + ableton + de altijd handige plugins, vst`s etc. etc.op draaien

nee dat ben ik ook niet.
maar men doet alsof uitgebreide loop en sampling mogelijkheden nieuw zijn...daar is dus niks nieuws aan.

Uitspraak van Tim :X op maandag 3 januari 2011 om 13:42:
begint zelfs een beetje hinderlijk te worden

dat jij het hinderlijk vind...aankomen met toys 'r us kiddie-gear in een topic over echte gear is pas hinderlijk.
Uitspraak van Bossche Bol op maandag 3 januari 2011 om 13:54:
maar men doet alsof uitgebreide loop en sampling mogelijkheden nieuw zijn

Dat heb ik ook nooit beweerd.

Uitspraak van Bossche Bol op zondag 2 januari 2011 om 15:48:
met een 2e hands W30 (100-150 euro) was je veel minder kwijt geweest en had je veel meer mogelijkheden gehad ;-)

Jij verkondigt hier toch echt duidelijk dat een keyboard uit 1988 meer mogelijkheden biedt dan een digitale setup, dat klopt niet.

Uitspraak van Bossche Bol op maandag 3 januari 2011 om 13:54:
nee dat ben ik ook niet.

Dan moet je hier ook geen onwaarheden als feiten gaan verkondigen.
Uitspraak van Tim :X op maandag 3 januari 2011 om 14:02:
Dat heb ik ook nooit beweerd.

jij niet, maar dat was ook een reactie die niet op jou gericht was.
Jij verkondigt hier toch echt duidelijk dat een keyboard uit 1988 meer mogelijkheden biedt dan een digitale setup,

goed lezen is moeilijk, in herhaling vallen makkelijk? ;-)
Dan moet je hier ook geen onwaarheden als feiten gaan verkondigen

gast....:gaap: jij moet bij de politie gaan werken en verhoren/verklaringen gaan afnemen
Uitspraak van Bossche Bol op maandag 3 januari 2011 om 14:20:
goed lezen is moeilijk, in herhaling vallen makkelijk? ;-)

Oke, dit is interessant. Zou je mij misschien kunnen uitleggen hoe jij met deze zin NIET beweerd dat er op een w30 meer mogelijkheden zitten dan op een S4 aangesloten op een laptop?

met een 2e hands W30 (100-150 euro) was je veel minder kwijt geweest en had je veel meer mogelijkheden gehad;-)

jij moet bij de politie gaan werken en verhoren/verklaringen gaan afnemen

Als je bepaalde woorden niet snapt wil ik ze best toelichten hoor..
Uitspraak van Tim :X op maandag 3 januari 2011 om 14:31:
Zou je mij misschien kunnen uitleggen hoe jij met deze zin NIET beweerd dat er op een w30 meer mogelijkheden zitten dan op een S4 aangesloten op een laptop?

ik reageerde op...
loopmogelijkheden en sample decks

dat dat helemaal niet nieuw is.

Uitspraak van Tim :X op maandag 3 januari 2011 om 14:31:
Als je bepaalde woorden niet snapt wil ik ze best toelichten hoor..

ik snap jouw woorden wel.
maar je hebt c-kers nog nooit opt politieburo gezeteng om een verklaring af te leggen, omdat je mij niet begrijpt? ;p
laatste aanpassing
Uitspraak van Bossche Bol op maandag 3 januari 2011 om 14:49:
dat dat helemaal niet nieuw is.

Dat is het inderdaad niet, maar je verkondigt wel dat er met de w30 meer mogelijkheden zijn dan met een digitale setup. En voordat je weer zegt dat dat niet zo is, zal ik je eigen bericht nòg een keer quoten. :')

met een 2e hands W30 (100-150 euro) was je veel minder kwijt geweest en had je veel meer mogelijkheden gehad;-)

Uitspraak van Bossche Bol op maandag 3 januari 2011 om 14:49:
maar je hebt c-kers nog nooit opt politieburo gezeteng om een verklaring af te leggen, omdat je mij niet begrijpt? ;p

Klopt, nog nooit gezeten. Misschien is dat inderdaad de reden dat ik je opmerking niet helemaal begrijpt, licht hem even toe?
laatste aanpassing
Uitspraak van Tim :X op maandag 3 januari 2011 om 15:03:
maar je verkondigt wel

blablabla
voor de laatste keer: dat was n.a.v.

goed lezen is moeilijk

:rot:
Uitspraak van Tim :X op maandag 3 januari 2011 om 15:03:
licht hem even toe

stuur je laters wel even een pb, dit gaat te ver offtopic :D
Uitspraak van Bossche Bol op maandag 3 januari 2011 om 15:21:
voor de laatste keer: dat was n.a.v.

DUS zeg je dat er op een w30 meer mogelijkheden zijn qua sampling en looping.
laatste aanpassing
Uitspraak van Bossche Bol op maandag 3 januari 2011 om 15:53:
:gaap:

:bye:

Als je het lastig vindt om toe te geven dat iemand anders gelijk heeft kan je beter stoppen met discussiëren.

:flower:
discussiëren met iemand die niet goed begrijpend kan lezen en het op zn eigen manier blijft interpreteren is erg moeizaam.
:bye:
Uitspraak van Bossche Bol op maandag 3 januari 2011 om 16:08:
discussiëren met iemand die niet goed begrijpend kan lezen en het op zn eigen manier blijft interpreteren is erg moeizaam.

Vertel mij wat.. :facepalm:

Uitspraak van Bramble op donderdag 30 december 2010 om 13:43:
3FM

:dood:
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 51893}
Uitspraak van Bramble op donderdag 30 december 2010 om 22:02:
Net als jouw platen over nog een aantal jaar

Idd... 80% van mijn collectie is niet te koop op mp3..

Come again?

Uitspraak van Bramble op vrijdag 31 december 2010 om 18:45:
Ik heb het over uitgebreide loopmogelijkheden en sample decks

Wanneer gebruik je dat? Goedzo, nooit.

Net als speedy J. Erg vet om een set van hem te horen. Maar na een uur is die opholgeslagennaaimachine loops niet leuk meer.

Maar een aap kon beatmatchen toch.. hahahhaa ik denk eerder dat je syncen bedoeld. 2/4/8/100 decks.. er zit maar 1 knop achter die alles voor je doet: syncen!

cd / Vinyl = skills, want je moet zorgen dat alles gelijk loopt. Dat je nu je plastic mixertje met 4 schuifjes de hoogte in wil prijzen werkt niet bramble.

Het is en blijft toys are us speeldgoed die er voor zorgt dat niet 50% van nederland maar maarliefst 99% van nederland dj zou kunnen worden. Leuke innovatie ja.. Ga toch echt draaien!
laatste aanpassing
Uitspraak van Hi-hat Clap op dinsdag 4 januari 2011 om 12:33:
Come again?

Ik doelde op het feit dat er dan nergens meer draaitafels staan. ;)

Wanneer gebruik je dat?

Loopen eigenlijk continue, en de sample decks inderdaad niet nee. Das meer iets voor hip hop DJ's.

cd / Vinyl = skills

Ja man, beatmatchen is echt vet moeilijk. :z

Of ik nu binnen 15 seconden een plaat strak heb, of meteen. Het is mij om het even. Zelfs met de platen van mijn zwager ging het me redelijk af, terwijl ik nooit echt met vinyl gedraaid heb. Ik bedoel daarmee alleen maar te zeggen: als je beatmatchen eenmaal onder de knie hebt, waarom daar dan in blijven hangen? Op een gegeven moment doe je dit op de automatische piloot, net als fietsen en auto rijden.

Ik kan je vertellen dat ik tijdens een "set" nu een stuk "drukker" bezig bent, dan toen ik mijn CD spelers en mixer had staan. Kun je wel als een jekko aan de FX gaan zitten, en aan de faders staan trekken, maar dan nog blijf ik erbij dat deze manier van draaien mijn interesse heeft verloren. :)
Gelukkig is het voor mij puur een hobby, en heb ik nu nog meer plezier in het draaien dan voorheen. Dat is voor mij het belangrijkste. :)

Dat je nu je plastic mixertje met 4 schuifjes de hoogte in wil prijzen werkt niet bramble.

Ten eerste is de kwaliteit een stuk beter dan wat ik had (alles van Pio), en ten tweede zeg ik alleen maar dat ik veel meer mogelijkheden heb dan hiervoor. :')
Prima toch?
Ja, alleen jammer dat deze eindeloos is. :)

Uitspraak van Bramble op dinsdag 4 januari 2011 om 13:02:
dat er dan nergens meer draaitafels staan.

Een eckte eckte laadt ze gewoon in de kofferbak en neemt ze zelf mee!
Uitspraak van Bramble op dinsdag 4 januari 2011 om 13:02:
Ik kan je vertellen dat ik tijdens een "set" nu een stuk "drukker" bezig bent, dan toen ik mijn CD spelers en mixer had staan

Licht er vooral aan wat voor muziek je draait ;). Ik ben als ik early hardcore draai ook druk in de weer met 2 (soms 3) draaitafels door bv acapella's, scratches en sampletjes... maar die muziekstijl leent zich hier dan ook uitstekend voor om vanalles door elkaar te gooien :)
laatste aanpassing
80% van mijn collectie is niet te koop op mp3..

oldschool :woop:
op zich heb ik er geen moeite mee om platen te digitalizeren en te sharen met mede-liefhebbers: keep the vibe alive
(met kraakjes) :D

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 4 januari 2011 om 13:59:
Een eckte eckte laadt ze gewoon in de kofferbak en neemt ze zelf mee!

juist (y)
Uitspraak van DJ Sequence op donderdag 30 december 2010 om 13:20:
En hij staat, gelukkig, nergens. Als DJ wil je toch blindelings je apparatuur kunnen behandelen?

:rot: Gelukkig? Draai echt veel liever met een A&H dan met pioneer. Kwaliteit is vele malen hoger dan pioneer, zowel in bouw als in geluid. En hij staat zeker wel op feesten, ga jij maar eens zoeken op WTTF of Awakenings, of ieder ander zelfrespecterend feestje.. Al is het misschien bij trance en hardcore feesten meer de djm.

Maar waar jij op doelt is denk ik de effectenbak in de djm800... En ik kan begrijpen dat het handig is dit thuis te hebben om te oefenen. Ik vind de effecten alleen zwaar overrated, op wat leuke innovaties na (sample roll met name). en je kan toch gewoon een kaos meenemen? Ben je helemaal onafhankelijk. Effecten zijn sowieso overrated, op filter na dan... Hoe vaak gebruik jij de chorus in je set? Of de reverb? Of de trans? Ikd urf mijn hand ervoor in het hand te houden dat jij enkel de colour filters en delay/echo gebruikt, misschien de roll (natuurlijk gebeatmatcht)... De rest is onzin, maar je betaald er wel voor...

DJM800 is belachelijk geprijst, zeker als je ziet wat voor kwaliteit je krijgt. Het enige vette is de midi - optie, en ja hoor, die gebruikt weer niemand :/

En als ik ergens moet draaien en er staat een djm800, kan ik er gewoon mee draaien, heb dan geen extra mixer oefening nodig :rot: