Partyflock

Forumonderwerp · 1103386
wat een godendrank is het toch :lief:

nu heerlijk aan de Jim Beam, kost geen flikker en smaakt heel zacht en zelfs een soort "zoet"

maar als hij puur gedronken moet worden ga ik voor Glenn Fidich 15yo of de Highland Park 15 yo.

hoe je het ook wend of keert hij moet ijs en ijs koud zijn :lief:
Een aanrader voor iemand die niet teveel wil uitgeven maar toch eens iets anders wil drinken dan de standaard Highland Park, Ardberg, Glenfiddich etc. Whiskey's van de Nederlandse bottelaar "the Ultimate". Alles "Cask strength" dus direct uit het vat zonder zoet- en kleurstoffen. En dat voor een schappelijke prijs. ca. 30-50 euro voor een fles. Met de winter voor deur is een flesje cask strength altijd handig om in huis te hebben mocht je het koud krijgen. Wel een klein beetje bronwater erbij natuurlijk. Bijvoorbeeld hier te bekijken en bestellen (geen spam) http://www.whiskywebshop.nl/c-344550/the-ultimate-bottelingen/
laatste aanpassing
Uitspraak van Desolator :[ op zaterdag 9 oktober 2010 om 10:19:
ik ga em vanmiddag maar eens halen denk ik ziet er aangenaam uit ^^

ben benieuwd wat je er van vind!

Ik heb deze gister meegenomen:

Geen hoge verwachtingen van, maar ik had hem nog thuis staan...
Uitspraak van bl00m op zaterdag 9 oktober 2010 om 14:47:
gister meegenomen:

Uitspraak van bl00m op zaterdag 9 oktober 2010 om 14:47:
had hem nog thuis staan...

had je er al een paar op toevallig? ;)
Nee, hij stond nog in het huis van mn ouders! :P

Nu staat hij in mn eigen huis... drinkt wat makkelijker!
haha stond er heel verwarrend ;)

Uitspraak van Donn045 op zaterdag 9 oktober 2010 om 14:05:
Mijn vader heeft een prima verzameling whisky hier staan :D

handig zo'n pa :D
Ja toch :D

Dimple FTW!

zo, die ziet er chique uit!
deze schonken ze gister in de Eurobar op de dam, 7,50 voor een pul Bavaria :rot:

laatste aanpassing
Die heb ik van de week dus opgemaakt :P :(

Die Highland Park is trouwens lekker ja, lekker zacht wel. Verder ben ik niet zo goed in het onder woorden brengen van whisky's hoor :P
:D zaterdag ghb, whiskey en bier op :vaag: in een tent die Lord Mike heette kreeg ik ook nog eens een gratis shortje en vaasjes voor 2euro :) kreeg het uiteindelijk ook wel warm toen 8)
Inderdaad, net vanavond 5 euro afgerekend voor een Glenfiddich. Zaten er de eerste keer niet één, niet twee, maar wel drie :S vliegen in m'n whisky. Like wtf.
Later nieuwe besteld.. aanvankelijk zeker geen vlieg erin..later op een gegeven moment toch weer één erin :S

Dierentuin was compleet toen we er ook nog twee muizen zagen lopen, toen langzaam maar op gestapt :lol:

Artiest Electroflux
Only Single Malts van min. 12 jaar hier...
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 oktober 2010 om 22:33:
Only Single Malts van min. 12 jaar hier...

hehe wel kort door de bocht... er zijn ook prima blends! :P
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op zaterdag 16 oktober 2010 om 22:53:
welke ??

ook benieuwd ja!
laatste aanpassing
:whiskey,jim beanb:
Uitspraak van bl00m op zondag 17 oktober 2010 om 02:45:
er zijn ook prima blends! :P

wat is het verschil tussen een "blend" en een "malt"? ben best een rooky wat dat betreft :$

Uitspraak van Mike..- op zondag 17 oktober 2010 om 10:41:
wat is het verschil tussen een "blend" en een "malt"? ben best een rooky wat dat betreft

Single malt bedoel je ;)
Blend is zeg maar een mixje en een single malt niet.
klinkt logisch ja, als in "blending" :) thanks (Y)
jah idd... blends smaken altijd hetzelfde omdat er verschillende vaten gemixt worden en singla malts worden gewoon uit 1 vat getapt, dus er kunnen (kleine) onderlinge verschillen zijn per fles. :) Denk wel dat je echt een fijnproever moet zijn om dat te kunnen proeven! JW zijn overigens allemaal blends. Black is mn favoriet! :kwijl:

J&B met ijs, puur is dat prima te drinken.
Johny Walker Red Label is trouwens wel echt belabberd slecht zeg :cry: wat een smerige troep :x was vrijdag vergeten Jim Beam te halen dus was genoodzaakt om aan de Jack te gaan (voor m'n verjaardag gehad) pfff had er 3 nodig om het enigszins binnen te kunnen houden 8)
denk dat menig wiskey drinker toch liever JW red drinkt dan JB! :p (alhoewel JW RL hier ook enkel voor in de cola is... :$ mja dat komt door de aanwezigheid van verschillende single malts)
Uitspraak van bl00m op maandag 25 oktober 2010 om 02:26:
denk dat menig wiskey drinker toch liever JW red drinkt dan JB! :p (alhoewel JW RL hier ook enkel voor in de cola is... :$ mja dat komt door de aanwezigheid van verschillende single malts)

Omdat? Het is totaal niet te vergelijken met elkaar. JW is een schotse whisky, JB is een bourbon. Ik vind Schotse whisky's over het algemeen gif. Maar ja, dat is dan weer het verschil in smaak.
zaterdag bij een maatje chillen die ook een groot whiskey liefhebber is, dus maar even een nieuw flesje aanschaffen, iemand nog een tip? of zal ik toch voor Chivas Regal gaan?
Uitspraak van Mike..- op maandag 25 oktober 2010 om 17:53:
iemand nog een tip

The Macallan Lalique Exclusieve Malt Whisky:)
waar te halen?
Uitspraak van Mike..- op maandag 25 oktober 2010 om 20:39:
waar te halen?

http://www.tonovermars.nl/whisky/The-Macallan-LaLique.html
proost! :bier:
nu "Mc Clelland's Highland single malt" hij is lekker! en dat mag ook wel, volgens de fles komt hij uit 1818;)
laatste aanpassing
ist een aanrader? zit echt nog te twijfelen welke fles ik zal gaan halen, Glenn Fidich is ook bijna op :(
Uitspraak van Mike..- op woensdag 27 oktober 2010 om 07:06:
ist een aanrader?

vond hem lekker iig....maar ik drink nog maar 4 maanden whiskey dus mijn smaak is nog niet helemaal goed ontwikkeld vrees ik!
uuuh.. denk dat ik dan toch maar voor de Chivas Regal ga :)
Uitspraak van Mike..- op zondag 24 oktober 2010 om 15:22:
Johny Walker Red Label is trouwens wel echt belabberd slecht zeg wat een smerige troep

Ik zeg prima om te mixen met cola of 7up... whiskey puur :no: wel geprobeerd maar kan er toch echt niet van genieten..
Uitspraak van Mike..- op woensdag 27 oktober 2010 om 18:45:
Chivas Regal

gisteren ook de 12 years opgemaakt, dus nu zonder 12 & 18 years :(

De voorraad is nu dan ook:
Highland Park 15 years
een fles Jim Beam
en een fles Jack
Uitspraak van B.B op woensdag 27 oktober 2010 om 19:00:
wel geprobeerd maar kan er toch echt niet van genieten..

blijven oefenen ;)

Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op woensdag 27 oktober 2010 om 19:48:
De voorraad is nu dan ook:
Highland Park 15 years
een fles Jim Beam
en een fles Jack

:D heb precies dezelfde voorraad.

wat kost die Chivas Regal 18yrs?
ook bij die Ton Overmars? misschien zaterdag toch maar eens een kijkje gaan nemen :D
laatst fles whiskey gekregen van mn buurman want hij vond em niet lekker

Yamazaki 12 Year Old - Japanese Whisky

Ik heb hem vervolgens aan mn schoonbroer gegeven, was echt nie te zuipen.. brr
Japanse whiskey haha dat klopt toch ook gewoon niet :D