Partyflock

Forumonderwerp · 1103386
wat een godendrank is het toch :lief:

nu heerlijk aan de Jim Beam, kost geen flikker en smaakt heel zacht en zelfs een soort "zoet"

maar als hij puur gedronken moet worden ga ik voor Glenn Fidich 15yo of de Highland Park 15 yo.

hoe je het ook wend of keert hij moet ijs en ijs koud zijn :lief:
Uitspraak van Mindkontroller op dinsdag 21 juni 2011 om 01:24:
Uitspraak van Reckoner op dinsdag 21 juni 2011 om 00:45:
Dalwhinnie is fantastisch. Een van de meest bijzondere die ik ben tegengekomen.

Dalwhinnie is ook bijzonder lekker als je er even wat van in de diepvries legt! Krijg je plots een heel andere smaak die vrijkomt. Wel best niet heel de fles in de vriezer stoppen, maar een samplebuisje ofzo om te proeven :)

Andere favoriet van mij is de Balblair 1997
Jim Beam 15 euro's bij de c1000, net niet goedkoper dan water :D :lief:
Whisky Galore, rare old single malt.. (schots)

maatje van me kwam er mee aanzetten en hij komt uit 1989..

iemand ervaring mee? enig idee wat ie moest kosten? (was een cadeau namelijk)

lekker. doe maar een dubbele
Uitspraak van Mike..- op vrijdag 29 juli 2011 om 21:36:
Whisky Galore, rare old single malt.. (schots)

jezus wat een gestoorde whisky is dit zeg.. na 1,5 glas al met een dubbele tong praten :respect:
Whisky(l) Hier zit een echte fan.
Uitspraak van Mike..- op zaterdag 2 oktober 2010 om 21:45:
nu heerlijk aan de Jim Beam

:yes:

Met ijs...dat dan weer wel.

Whisky :yes: wel een blended scotch geen amerikaanse !
laatste aanpassing

Al moet ik zeggen dat ik nog geen Jim Bean geproefd heb, ik zit voornamelijk aan de Chivas en Walkers Black. Bevallen me zo goed dat ik zelf eigenlijk nooit wat anders koop.
Me vader heeft wel soms andere soortjes in huis Jameson is Iers geloof ik (en vies) en Famous Grouse (welke ook wel gaat). Jack Daniels vind ik in ieder geval echt goor.
Highlandpark lekker thuis bank paar glaasjes drinken perfect!

of een mooie glenfiddich ook niks mis mee

en voor de mix situaties gewoon wandelaar of jack ofzo boeit me dan niet zoveel

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2011 om 20:25:
blended scotch

Blended? Probeer eens een mooie single malt. Is een groot verschil!
Zoals:

Uitspraak van -Tinos- op donderdag 15 september 2011 om 04:32:
Highlandpark

Heb ook weer 2 flessen aan m'n collectie toegevoegd. Een 16 jarige Aberlour en een 12 jarige The Balvenie Double Wood
laatste aanpassing

Uitspraak van FK82 op zaterdag 17 september 2011 om 20:34:
Een 16 jarige Aberlour en een 12 jarige The Balvenie Double Wood

Oeh, die zijn lekker. (L)
idd. :)

Wie heeft ervaring met de Lahproaig 10 y.o.? Ik kan deze momenteel in de aanbieding kopen, maar ik ben bang gezien recensies/verhalen dat het mijn tere smakenpaletje wegbrandt. 8)

Als je van turf/rokerig houdt is ie erg goed :)

Uitspraak van Mindkontroller op woensdag 21 september 2011 om 17:33:
Wie heeft ervaring met de Lahproaig 10 y.o.? Ik kan deze momenteel in de aanbieding kopen, maar ik ben bang gezien recensies/verhalen dat het mijn tere smakenpaletje wegbrandt. 8)

Heftig, té heftig voor mij...
Gisteren een heerlijke frysk hynder gedronken:) hij is echt heerlijk!

voor 6 euri in duitsland (y)
Old Pulteney Single Malt verkozen tot beste whisky
Laatste update: 24 oktober 2011 10:31 info .AMSTERDAM – Old Pulteney, een single malt whisky uit één van de meest afgelegen distilleerderijen van Schotland, is door whiskykenner Jim Murray uitgeroepen tot de de beste whisky van het jaar.

Foto: Thinkstock Dat meldt BBC. Murray koos de whisky tot World Whisky of the Year in de nieuwe 2012-editie van zijn bekende Whisky Bible. De journalist en whiskykenner proefde meer dan 1.200 verschillende soorten whisky en gaf Old Pulteney 97,5 punten uit een maximum van 100.

“De 21-jaar oude Old Pulteney sprong er uit door z’n vitaliteit, charisma en klasse”, licht Murray z’n keuze toe. “Pulteney mist de middelen om zijn whisky bekendheid te geven, dus ik hoop dat dit helpt om hem bekend te maken bij een breed publiek.”

Old Pulteney wordt gemaakt in het plaatsje Wick, in Caithness in Schotland, waar hij rijpt in eikenhouten vaten. Tussen 1922 en 1951 was de eeuwenoude destileerderij gesloten door een plaatselijk verbod op de verkoop van alcohol. “We zijn dolgelukkig met deze prijs”, zegt een vertegenwoordiger van Pulteney. “Het is een bekroning voor het vakmanschap dat bij ons al eeuwen hoog in het vaandel staat en tevens een eerbetoon aan het unieke karakter van onze whisky.”

De tweede plaats ging naar George T. Stagg en de derde naar Parker’s Heritage Collection Wheated Mash Bill, beiden uit de Verenigde Staten.
dooie bende hiero! allemaal bezweken aan de whiskey ?

Opgenomen in de kliniek?
Uitspraak van se7en op vrijdag 14 oktober 2011 om 13:20:
se7en citeer 14 oktober 2011 13:20

Gisteren een heerlijke frysk hynder gedronken

Ken je die eM 2C3? Hij is heerlijk!
vandaag ene southern comfort gehad gemixt met 7up!
vet relaxt, heel zacht gaat er zo in
genieten dus
45 euro per 0,7L maar zeker de moeite....prijswinnende whisky uit Friesland, met de hand genummerd, fles, bottelaar, vat, enz alles staat er handgeschreven op. Best grappig! En echt goed! Niet overal verkrijgbaar maar zeker de moeite als je hem een keer tegenkomt.

Zondag een proeverij :d

Jack Daniels!!!

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 5 november 2011 om 18:14:
Jack Daniels!!!

Niet te zuipen dat spul :S
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 5 november 2011 om 18:14:
Jack Daniels!!!

Uitspraak van se7en op donderdag 27 oktober 2011 om 00:03:
En echt goed! Niet overal verkrijgbaar maar zeker de moeite als je hem een keer tegenkomt.

Schijnt idd lekker te zijn. Hoorde toevallig afgelopen weekend dat mijn vaste slijter deze ook in zijn assortiment heeft dus binnenkort maar eens kijken.

Zo Aberlour 10 erbij. Was in de aanbieding bij de G&G. :)
Wie had gedacht dat dit topic zo lang zou leven. Hulde! (Y)
Werkzaam bij Hard Audio Events
Artiest {SHOWLIST artist 65376, 76174}
highland park 15yo (L)
laatste aanpassing
Laatst op Tenerife een Jameson Special Reserve gehaald. D8 laat ik weer eens een keer een Ierse Whisky proberen.
Lekkere whiskey en zeker voor die prijs!
Had 'm hier al een keer voor €33,- zien staan en daar kost ie maar €17,-!

Later kwam m'n vriendin nog terug van het shoppen en had ze ook nog een Special Reserve voor me meegenomen maar dan van Glenfiddich. 0,35L voor €9,50

Het kost 3x niks daar op dat eiland. Ze hebben er best veel soorten maar het probleem is dat je al snel veel gewicht extra hebt op de terugweg:(

Uitspraak van FK82 op woensdag 16 november 2011 om 21:26:
dus binnenkort maar eens kijken.

Inmiddels deze ook aan m'n collectie toegevoegd.:) Hij zit nog dicht dus weet nog niet hoe die smaakt. Wou ook de 15 jarige Bowmore nog kopen maar die was uitverkocht en kwam deze week weer binnen.
Uitspraak van FK82 op donderdag 8 december 2011 om 23:02:
Ze hebben er best veel soorten maar het probleem is dat je al snel veel gewicht extra hebt op de terugweg:(

Yup en dan ga je extra betalen per kilo als je niet uitkijkt! Kan al gauw 15€ per kilo zijn. Althans ik weet dat dat ons een keer gevraagd werd toen we samen wat overgewicht hadden verdeeld over 2 koffers..
Kilo of 6-8 dus toen heb ik m'n statief maar uit m'n koffer gehaald, scheelde al weer wat kg's en jas om m'n middel ipv in de koffer enzo :)

Was ook lekker, allemaal gifts gehad van vrienden uit Griekenland, kom je op het vliegveld moet je extra betalen eigenlijk door wat je aan gewicht aan gifts 'hebt gehad'.
Zo zijn ze nog niet zo gratis als ze bedoeld waren :P

Ook die is heel erg lekker!

Ook zacht van smaak :D
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op donderdag 8 december 2011 om 23:17:
Yup en dan ga je extra betalen per kilo als je niet uitkijkt! Kan al gauw 15€ per kilo zijn.

Ja daarom, en vooral bij maatschappijen zoals Easyjet of Ryanair. :(
Uitspraak van L.C. op donderdag 30 juni 2011 om 17:21:
Glenkinchie 12

43% alcohol
Werkt wel redelijk :d
Uitspraak van FK82 op donderdag 8 december 2011 om 23:02:
Ze hebben er best veel soorten maar het probleem is dat je al snel veel gewicht extra hebt op de terugweg

Zorgen dat je genoeg shit meeneemt wat je daar kan achterlaten (kleding, schoenen enz. enz..)
Ik zie dat de JW double black in de aanbieding is bij de Gall&Gall, iemand hier ervaring mee?
Ben geen echte kenner maar een scheutje Jim Bean door mn koffie is wel :kwijl:
Puur drinken is aan mij (nog) niet besteed. Het kan wel erg lekker ruiken, maar als ik dan een slokje neem kan ik niet echt zeggen dat ik het lekker vind.
Uitspraak van FK82 op zaterdag 17 september 2011 om 20:34:
The Balvenie Double Wood

Balvenie is me favo thuis. alleen dan de 15 jarige. De 21 is mij te duur :rot:

op me verjaardag 18 glenfidisch gekregen B)
kneem ff een klein borreltje
Afgelopen week weer 3 whisky's gekregen:
-Glenfiddich 12y.
-The Balvenie DoubleWood 12y.
-Highland Park 15y.

Echt heerlijk die Highland Park!

Van 30 januari t/m 12 februari 2012 weer wilde whisky dagen trouwens?