Partyflock

Forumonderwerp · 1099633

ROTTERDAM - Nederland kan Turkse immigranten met een verblijfsvergunning niet verplichten een inburgeringscursus te volgen. Dat heeft de rechtbank in Rotterdam deze week bepaald.

De rechtbank kwam tot dat oordeel in een zaak die was aangespannen door twee Turken. De Wet inburgering verplicht sinds een aantal jaar dat immigranten met een verblijfsvergunning een inburgeringsexamen met succes afronden. Die verplichting is voor Turken in strijd met een verdrag dat Turkije en de Europese Unie (EU) sloten.
Dat bepaalt dat Turken niet meer geld mogen betalen voor de cursus dan burgers uit de Europese Unie. Maar mensen uit de EU zijn niet verplicht de cursus te volgen. Bovendien is begin jaren tachtig door de EU-lidstaten afgesproken dat er geen nieuwe maatregelen mogen worden ingevoerd die belemmeringen opwerpen voor Turken op de arbeidsmarkt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7396231/___Inburgering_niet_voor_Turken___.html?p=2,1

*edit* en omdat ze geen Nederlands* spreken, hebben ze geen kans op de arbeidsmarkt. En omdat Nederland een land is met sociale voorzieningen, krijgen ze allemaal een uitkering. Gefeliciteerd!
laatste aanpassing

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 15 augustus 2010 om 16:53:
en terecht, turken stimuleren de economie van nederland met vele ondernemingen, zowel klein als groot.

Je mist nog een vermelding

lees ondernemingen als kebabzaken en theehuizen

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 15 augustus 2010 om 19:52:
Wat een onzin. K woon in een redelijk grote plaats, waar redelijk wat allochtonen wonen maar ik heb nog nooit een Maroc of een neger achter de vuilniskar zien lopen, in een veegwagen zien rijden, of de parkjes zien aanharken.

Dan heb oogkleppen op als je nog nooit een Marokkaanse of negroïde vuilnisman hebt gezien. + bij de gemeente kom je niet makkelijk binnen, zijn altijd redelijk goede banen, daar willen die sjonnies niet weg.

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 15 augustus 2010 om 20:11:
Dan heb oogkleppen op als je nog nooit een Marokkaanse of negroïde vuilnisman hebt gezien.

Nope. Toen ik nog post bezorgde en dus de hele dag op de fiets zat, kwam ik vrijwel elke dag wel een vuilniskar tegen, waren altijd blanken.
Zulke mensen als die me aanspreken vertel ik dat ze me opnieuw mogen aanspreken als ze fatsoenlijk nederlandsch kunnen.
wordt er schijt ziek van, van al dat kut volk dat maar geen nederlands wil leren...

Uitspraak van Richard op vrijdag 13 augustus 2010 om 18:40:
Maar wel elke avond na het stappen een durumpie halen hé

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 13 augustus 2010 om 19:54:
Ataturk had niks met godsdienst en Turkije is alleen maar een land om trots op te zijn omdat hij jouw opa en oma uit de greep van de islam heeft ontworsteld.

Jammer alleen dat die mafketels van de AKP aan de macht zijn nu, die willen er een moslimstaat van maken. Als Ataturk dat kon zien, draaide ie zich met de snelheid van n boor, rond in zijn graf.

so true!!
goed onderwerp. kheb hier ook een duidelijke mening over.

als ik het goed heb begrepen kost een inburgering cursus ons 7000 euro per persoon. waarom betalen wij hun om NL te leren en normen en waarden. volgens mij is dit totaal de verkeerde insteek. als deze mensen een uitkering willen laat ze heb dan maar aanvragen in het NL. anders krijgen ze hem gewoon niet. moet je eens zien hoe snel deze mensen de taal leren.

B.V.
als deze mensen bij de dokter komen en hij begrijpt ze niet. gewoon de deur wijzen of gewoon gaan snijden.

als ik naar het buitenland ga kan ik wel NL praten maar niemand die mij helpt. laat deze mensen eens verantwoording nemen voor hun leven. inplaatst dat ze hun handje op houden. pff
laatste aanpassing
Uitspraak van enzo750 op zaterdag 21 augustus 2010 om 01:33:
als ik het goed heb begrepen kost een inburgering cursus ons 7000 euro per persoon. waarom betalen wij hun om NL te leren en normen en waarden. volgens mij is dit totaal de verkeerde insteek. als deze mensen een uitkering willen laat ze heb dan maar aanvragen in het NL. anders krijgen ze hem gewoon niet. moet je eens zien hoe snel deze mensen de taal leren.

+1 (Y)
laatste aanpassing

onderscheid is een teken van respect voor het echte rotterdammer ras.
je kan moeilijk hopen dat ze ook mee gaan doen met het flirtgebeuren als ze bv hun hoofddoek af doen en zich schminken.
volle bak btw balkendende,(geef gerust ook nieuwe fietsen aan minder asielzoekenden ,hint)