Partyflock

Forumonderwerp · 1085603
'Contant geld verdwijnt'
Uitgegeven: 9 februari 2010 06:59
Laatst gewijzigd: 9 februari 2010 06:59
AMSTERDAM - Binnen vijf jaar betalen klanten alleen nog maar met pin of mobiele telefoon. Contant geld zal dan verdwijnen. Dat zegt althans de Consumentenbond dinsdag in het AD.

Ook Detailhandel Nederland denkt dat contant betalen snel verleden tijd is. "Het is een sneeuwbal die steeds harder rolt", aldus een woordvoerder in de krant.

Telecombedrijf Telfort springt al in op de ontwikkelingen. Klanten kunnen vanaf april in 35 winkels alleen nog maar pinnen. Volgens een woordvoerster van de bond ''een gewaagde stap''.

Telfort zegt de eerste retailketen van Nederland te zijn die deze stap zet. Het bedrijf doet dat vanuit het oogpunt van de veiligheid voor klanten en het eigen personeel.

Volgens Telfort is de beperking juridisch gezien toegestaan. ''Dat hebben we onderzocht.''

bron: http://www.nu.nl/economie/2180145/contant-geld-verdwijnt.html

Geloof er dus geen snars van, heb schijt hekel aan dat gepin steeds.
En dan nog iets dan is het geld dat we hebben niks waard want het heeft geen waarde het staat op een plastic pasje, hoef bij banken maar een keer een crash te komen en iedereen is zn geld kwijt :looser: en om nou in kroeg 2min bezig te zijn om je bier te betalen :') ? dat 20x op een avond donder us op.
Of op de markt meej pin betalen ?
Gewoon contant geld behouden :yes:
Weer een rede om dit land uit te gaan (Y)
laatste aanpassing

ik werk bij Telfort en ik vindt het kudt (Y)

hoe verkoop je dan je spullen op bv marktplaats, mensen komen dat toch vaak bij je ophalen en betalen dan handje kontantje? 8)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 februari 2010 om 19:59:
hoe verkoop je dan je spullen op bv marktplaats, mensen komen dat toch vaak bij je ophalen en betalen dan handje kontantje? 8)

Komt wel een mooi apparaatje voor. Maar het artikel gaat gewoon over het betalen in winkels, dat het betalen met contact geld daar gaat ophouden.

We zullen zien :)

Ik gebruik zelf nauwelijks nog contant geld.

Uitspraak van Jaapieee op dinsdag 9 februari 2010 om 07:26:
html
Geloof er dus geen snars van, heb schijt hekel aan dat gepin steeds.
En dan nog iets dan is het geld dat we hebben niks waard want het heeft geen waarde het staat op een plastic pasje

Heeft een papiertje wel veel waarde dan?
Ik snap het niet
het einde van contant geld is ook het einde van zwart geld . .

en als dat eindigd krijgt economie zon geweldige douw . . .waarom zouden ze dat doen ?

Uitspraak van Damien op vrijdag 12 februari 2010 om 20:04:
dat het betalen met contact geld daar gaat ophouden.

:yes:

Met contant geld betalen in een winkel vind ik nu al een achterhaald idee. Het levert een hoop nadelen op, ten opzichte van met de pin betalen.

Uitspraak van Nanda op vrijdag 12 februari 2010 om 21:05:
waarom zouden ze dat doen

Omdat met contant geld betalen duurder is en onveiliger
laatste aanpassing

Uitspraak van Damien op vrijdag 12 februari 2010 om 20:04:
Komt wel een mooi apparaatje voor. Maar het artikel gaat gewoon over het betalen in winkels, dat het betalen met contact geld daar gaat ophouden.

:bloos: oke

betaal zelf ook alles met de pin, maar verkoop ook wel eens wat via marktplaats en geef dat dan wel weer kontant uit in de winkels, zou onhandig zijn als je dat eerst moet gaan storten om vervolgens weer per pin te betalen in de winkels O:)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 februari 2010 om 19:59:
mensen komen dat toch vaak bij je ophalen en betalen dan handje kontantje?

idd en moet ook zo blijven :yes:
hekel aan pinnen :/ wil gewoon geld op zak hebben :)
Artiest {SHOWLIST artist 52485, 55752}
Ik eet idd ook maar 5 keer per jaar macaroni ofzo
hoe gaan ze me zwart betalen dan en hoe moet ik straks een frikandel bij de vebo uit de muur trekken

Contant geld zal dan verdwijnen

verdween vanmiddag ook wel mega snel uit me portomonee idd:rot: tyfus:/

Uitspraak van bobby666 op zaterdag 13 februari 2010 om 18:42:
hoe moet ik straks een frikandel bij de vebo uit de muur trekken

met je pinpas?
Uitspraak van :hyper:Moritz:hyper: op zaterdag 13 februari 2010 om 01:13:
5 keer per jaar macaroni ofzo

Uitspraak van Damien op vrijdag 12 februari 2010 om 17:38:
Gelukkig vergeet men de chipknip (zal vast wel een apparaatje komen dat je geld van de ene op de andere chipknip kan overzetten) en de diensten die Rabobank mobiel nu al heeft. (Betalen met een SMS

nog steeds electronisch en dus controleerbaar. Leuk geprobeerd maar helaas. Voor zwarte handel moet je toch echt cash hebben
Uitspraak van ^^Dani^^ op vrijdag 12 februari 2010 om 18:35:
Mag ik hieruit concluderen dat u dealt, meneer Djerk

ja daarom zit ik op de antillen :rot: :')
BAHHAHAHAHAH dikke zak dit verhaal...

Ik houdt mijn geld een stuk liever gewoon contant thuis als dat
je het bijvoorbeeld op een bank als IceSave zet.

Maare, wat als nou de stroom langer als een week uitvalt... Daar
zit je dan met je kut pasje. Kansloos als wat... lol!
Uitspraak van Djerk op maandag 15 februari 2010 om 14:53:
Voor zwarte handel moet je toch echt cash hebben

Ach, maak je niet druk. Voor elk probleem een oplossing.
Uitspraak van Damien op maandag 15 februari 2010 om 23:07:
Uitspraak van Djerk op maandag 15 februari 2010 om 14:53:
Voor zwarte handel moet je toch echt cash hebben

Ach, maak je niet druk. Voor elk probleem een oplossing.

Kippen bijv...

Net als vroegah... :lol:
laatste aanpassing

Het enige nadeel van pinnen / chippen is dat je het makkelijker uitgeeft, en ik altijd para ben dat er niet genoeg meer op staat. Voor de rest hoef ik niet een pot vol met kleingeld thuis hebben staan.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 februari 2010 om 10:20:
Het enige nadeel van pinnen / chippen is dat je het makkelijker uitgeeft, en ik altijd para ben dat er niet genoeg meer op staat.

Precies! Daarom betaal ik ook bijna altijd contant. Ik heb zo veel beter controle over wat ik allemaal uitgeef. Met pinnen zie ik de schade pas na 2 weken op een afschrift staan...
Het lijkt me ook de beste methode om met geld te leren omgaan. Houd het tastbaar, dan zie je tenminste wanneer het op is!

Er stond gisteren trouwens een stukje in de Metro over betalen met een nieuw soort pinpas. Zou net zo werken als de OV-chipkaart. Even voor een apparaatje houden en je hebt betaald. Alleen voor grote bedragen en om de zoveel betalingen moet je je pincode nog ingeven.
DNB onderzoekt of dit in de toekomst kan worden gebruikt, maar verwacht dat het contant geld altijd wel zal blijven. Zolang er genoeg mensen zijn die met contant geld blijven betalen zal het wel niet verdwijnen.
laatste aanpassing
Weer een rede om dit land uit te gaan (Y)

wat houd je tegen?

kun je dus ook lekker overal op gaan letten of je niet geskimd wordt

contant geld stervende? wie de fuck is contant geld? nooit van die gast gehoord:P:P:P

En zo wordt geld langzaam maar zeker iets fictiefs. :cheer: