Partyflock

Forumonderwerp · 1077355
ROTTERDAM - Je zal er maar wonen als ras-Rotterdammer: de Ajaxstraat. In je bloedeigen stad in een straat wonen die dezelfde naam draagt als die vermaledijde voetbalclub uit ’020’.

Natuurlijk is de straat niet vernoemd naar de club, maar naar de Griekse held. Ook Apollo heeft er zijn eigen woonblok. Dat vinden de Rotterdammers allemaal niet erg, maar die Ajaxstraat…Twee dagen voor de aftrap van Ajax-Feyenoord een verhaal uit een buurt waarover iedereen het liefst zwijgt.

„Ach man, schei uit.” De 31-jarige Patrick Rutteman is er nog altijd doodziek van. Toen hij enige jaren geleden inschreef op een woning in de Rotterdamse wijk, ging hij ervan uit dat hij op het Nestorpad kwam te wonen.

„Maar nee hoor. Balen als een stekker natuurlijk. Ik ben zwaar Feyenoordfan. Dan kan je toch niet in een Ajaxstraat gaan wonen?”

Rutteman schrok zich kapot toen hij hier een huis kreeg. „Maar ik heb een ziek kindje en moest een grotere woning. Het zijn mooie huizen, dus toch maar gedaan. De 020straat noemen wij het nu. Ik ga vaak naar Feyenoord met mijn zoontje. Soms regelt het Sophiakinderziekenhuis een skybox voor de kinderen. Schitterend. Maar uiteindelijk kom je altijd weer terug in de Ajaxstraat.”

Even verderop wonen Angela en Walter Vermeulen, ook Feyenoorders in hart en nieren. „Onze dochter mag van ons op school niet zeggen waar ze woont. Zij noemt het de Voetbalstraat. Onze glazenwasser komt hier echt met de pest in zijn lijf de ramen zemen. Hij doet het liever niet, maar het is een vriend van ons.”

Walter en Angela runnen een café, waar steevast op een groot scherm de wedstrijden van Feyenoord worden vertoond. Een brandblusser of schoonmaakmiddel van Ajax komt er niet in.

Toch hebben ze geen moment getwijfeld om de ruime woning te huren. „Normaal moet je zeven jaar wachten op een huurwoning, maar dit was beschikbaar.”

De Ajaxstraat stamt uit de jaren vijftig.

Kijk hem trots kijken.... wat een sukkel :lol:

Kijk op de site voor een filmpje ;)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5196445/__R_dammers_balen_van_Ajaxstraat__.html
laatste aanpassing

Wauw wat erg zeg. Wereldproblemen heb je dan :rot:
Hahaha, dat is flink balen zeg.

Uitspraak van Q Mike op vrijdag 30 oktober 2009 om 11:59:
Onze dochter mag van ons op school niet zeggen waar ze woont

hoezo kansloos :\
Ze mogen wel wat meer respect hebben voor hun meerdere

dubbel :d

sommige mensen zijn zo simpel :roflol:
Hahahah Skitterend!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2009 om 12:05:
kansloos

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2009 om 12:06:
dubbel

He als een topic al 4 is geweest is het toch kwartet ?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2009 om 12:07:
voetbal suporters zijn zo simpel

Maar uiteindelijk kom je altijd weer terug in de Ajaxstraat

ga r dan ook niet wonen joh "die-hard"

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2009 om 12:20:
He als een topic al 4 is geweest is het toch kwartet ?

En 3x een trio? :d

domme kakkerlakkken, beetje lopen huilen, er is meer in het leven dan voetbal!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2009 om 12:39:
En 3x een trio?

Zoeits denk. :P

kansloos

Uitspraak van actief op vrijdag 30 oktober 2009 om 12:23:
ga r dan ook niet wonen joh "die-hard"

:roflol:

net goed;)! nu in amsterdam nog een feyenoord straat zijn we allemaal blij:D!:lol:
in plaats van dat ze er mee kunnen lachen :\

ajax is ook een allesreiniger dus wat zeuren die mensen nou,
bekijk het van de positieve kant!
Onze glazenwasser komt hier echt met de pest in zijn lijf de ramen zemen.

Gevaarlijk volk, die Feyenoorders.
Waar mensen zich druk over maken zeg :lol:

voetbalsukkeltjes

hehe dat heet pas integratie :)
Even verderop wonen Angela en Walter Vermeulen, ook Feyenoorders in hart en nieren. „Onze dochter mag van ons op school niet zeggen waar ze woont. Zij noemt het de Voetbalstraat. Onze glazenwasser komt hier echt met de pest in zijn lijf de ramen zemen. Hij doet het liever niet, maar het is een vriend van ons.”

Walter en Angela runnen een café, waar steevast op een groot scherm de wedstrijden van Feyenoord worden vertoond. Een brandblusser of schoonmaakmiddel van Ajax komt er niet in.

Het zit wel diep :lol:
laatste aanpassing
Ik zou er ook niet willen wonen, de hele dag maar springend door de straat heen.
Wat ik me ook afvraag, zouden de bewoners serieus genomen worden als ze bellen dat er een gas lek is.
laatste aanpassing

Uitspraak van Thijs-BK op vrijdag 30 oktober 2009 om 13:26:
Waar mensen zich druk over maken zeg :lol:

voetbalsukkeltjes

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2009 om 12:07:
sommige mensen zijn zo simpel :roflol:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2009 om 12:01:
Wauw wat erg zeg. Wereldproblemen heb je dan

nou he idd :/

Waar the fuck maak je je druk om zeg :lol:
ajakkes....

Sommige mensen gaan trouwens wel erg ver met hun Feyenoord shit...
Ik hoorde ooit eens over een gast die van elk platenlabel de 20e release niet kocht, omdat er '020' in het catalogusnummer stond. Ook al was het een goeie plaat! Hij scheen destijds ook naar Mid-Town te hebben gebeld om te vragen waar ze het lef vandaan haalden om Rotterdam Records 20 uit te brengen, en niet gewoon van 19 naar 21 waren gegaan.

Hoe kansloos ben je dan :roflol:
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2009 om 16:02:
Hij scheen destijds ook naar Mid-Town te hebben gebeld om te vragen waar ze het lef vandaan haalden om Rotterdam Records 20 uit te brengen, en niet gewoon van 19 naar 21 waren gegaan.

hahaha juist.
respeckdt.

die straat is er al een tijdje, als je der gaat wonen en je gaat dan zeiken over de naam ben je gewoon een lul.

aanstellers

jezus hoe oud zijn we, anders maak je ff druk
ROTTERDAM - Je zal er maar wonen als ras-Rotterdammer: de Ajaxstraat. In je bloedeigen stad in een straat wonen die dezelfde naam draagt als die vermaledijde voetbalclub uit ’020’.

Natuurlijk is de straat niet vernoemd naar de club, maar naar de Griekse held. Ook Apollo heeft er zijn eigen woonblok. Dat vinden de Rotterdammers allemaal niet erg, maar die Ajaxstraat…Twee dagen voor de aftrap van Ajax-Feyenoord een verhaal uit een buurt waarover iedereen het liefst zwijgt.

„Ach man, schei uit.” De 31-jarige Patrick Rutteman is er nog altijd doodziek van. Toen hij enige jaren geleden inschreef op een woning in de Rotterdamse wijk, ging hij ervan uit dat hij op het Nestorpad kwam te wonen.

„Maar nee hoor. Balen als een stekker natuurlijk. Ik ben zwaar Feyenoordfan. Dan kan je toch niet in een Ajaxstraat gaan wonen?”

Rutteman schrok zich kapot toen hij hier een huis kreeg. „Maar ik heb een ziek kindje en moest een grotere woning. Het zijn mooie huizen, dus toch maar gedaan. De 020straat noemen wij het nu. Ik ga vaak naar Feyenoord met mijn zoontje. Soms regelt het Sophiakinderziekenhuis een skybox voor de kinderen. Schitterend. Maar uiteindelijk kom je altijd weer terug in de Ajaxstraat.”

:roflol:
haha das balen!
En als ik die dochter was zou ik de straat niet de Voetbalstraat maar de Schoonmaakstraat noemen of de Pleestraat...

Er gaan 15 miljoen mensen per jaar dood van de honger wereldwijd en dan lopen janken over een straatnaam :rot:

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 30 oktober 2009 om 19:27:
Er gaan 15 miljoen mensen per jaar dood van de honger wereldwijd

:cry:
omg oud wijf :P
Artiest {SHOWLIST artist 42991, 62042}
wat een :loser:
Hier hebben we ook een Ajaxstraat :lol: Heb het nog nooit in de verband gebracht met voetbal 8)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5196445/__R_dammers_balen_van_Ajaxstraat__.html

elk jaar staat dit in de telegraaf

hoezo kansloos

Artiest DanM
In je bloedeigen stad in een straat wonen die dezelfde naam draagt als die vermaledijde voetbalclub uit ’020’.

:cry: :aai:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2009 om 16:02:
Hij scheen destijds ook naar Mid-Town te hebben gebeld om te vragen waar ze het lef vandaan haalden om Rotterdam Records 20 uit te brengen

hij is wel de master;)

8)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 30 oktober 2009 om 12:01:
Wauw wat erg zeg. Wereldproblemen heb je dan :rot:

Jij snapt het niet....hobbelt zeker ook alle media achterna als het over voetbalsupporters gaat?

Uitspraak van Don Yayo op zaterdag 31 oktober 2009 om 03:33:
hobbelt zeker ook alle media achterna als het over voetbalsupporters gaat?

Wat maakt het uit hoe je straat heet? ga je druk maken zeg. Wees blij dat je ergens kan wonen stelletje verwaande zeikerds.
En alleen al dat er hierover een toppa wordt geopend zegt wel genoeg over voetbalsupporters :lol:

Uitspraak van Don Yayo op zaterdag 31 oktober 2009 om 03:33:
Jij snapt het niet.

Ik snap het idd niet er zijn mensen die nergens kunnen wonen (geen huis e.d.) en ga je janken om een ajax straat :loser:

Even verderop wonen Angela en Walter Vermeulen, ook Feyenoorders in hart en nieren. „Onze dochter mag van ons op school niet zeggen waar ze woont. Zij noemt het de Voetbalstraat

dit dus :lol:

ROTTERDAM

Ajaxstraat

:lol:
Een B-52 bommenwerper kan een oplossing bieden.
Maar uiteindelijk kom je altijd weer terug in de Ajaxstraat.”

morgen maar ff kijken of hij weer blij naar z'n straatje gaat o:)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 31 oktober 2009 om 08:59:
Ik snap het idd niet er zijn mensen die nergens kunnen wonen (geen huis e.d.) en ga je janken om een ajax straat :loser:

Ik snap sowieso die mentaliteit niet van voetbal'supporters'.

Voetbalvaders wiens hele leven in het teken van hun favoriete voetbalclub staat, die hun zoontjes tegen hun zin in naar voetbaltraining sturen en elke dag minstens 3 uur laten trainen, ook al houden ze zelf helemaal niet van die sport. Ik heb toen eens zo'n reportage gezien, zielig voor dat zoontje man. Die wilde gewoon helemaal niet, maar hij kreeg op z'n flikker van z'n doorgedraaide pa als 'ie dat niet deed.

Om maar te zwijgen over hele volksstammen die elkaar naar het leven staan, elkaar de oorlog verklaren of zelfs elkaar het ziekenhuis in slaan, simpelweg omdat ze voor een andere voetbalclub zijn.

Neigt naar mijn idee een beetje naar holbewonersimpulsen van 50 miljoen jaar geleden.
laatste aanpassing