Partyflock

Forumonderwerp · 1068052

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1762, 1736}
Artiest Just-D
ATANIA - Een Italiaanse jongen van zes jaar oud is gedood en in stukken gescheurd door drie pitbulls. Dit heeft de krant Corriere della Sera woensdag gemeld.

De ouders van de jongen waren uren op zoek naar hun kind en deden vervolgens de gruwelijke ontdekking. De jongen had de pitbulls gevoerd in hun hok, wat hij ook al eerder had gedaan.

Deze keer werden de honden echter agressief, mogelijk omdat zij jongen hadden gekregen. De beesten hebben delen van de aan flarden gescheurde jongen begraven.

Het incident gebeurde in een probleemwijk van Acireale vlakbij de stad Catania op Sicilië.

Bron: http://www.nu.nl/algemeen/2046318/pitbulls-scheuren-kind-6-in-stukken.html

Zo, kom maar op met alle vooroordelen :D Ligt aan het ras enzo natuurlijk!

Beetje kansloos van die ouders om een kind van 6 zonder toezicht honden te laten voeren die net jongen hebben gekregen.
laatste aanpassing

Uitspraak van inactief op woensdag 22 juli 2009 om 14:52:
Nee ouwe.. Een bullterriër is al een gekruisd ras..

En gezien die van haar geen stamboom heeft, betekend dat, volgens jullie woorden dat het een Pitbull is.. :)
Nee ouwe.. Een bullterriër is al een gekruisd ras..

net zoals ELK ANDER HONDENRAS TER WERELD!

Uitspraak van Hello Klitty op woensdag 22 juli 2009 om 14:53:
we hebben het niet over een stafford :S maar over een bullterrier... OMG zeg

Wat nou OMG???

Je zegt toch zelf:

Uitspraak van Hello Klitty op woensdag 22 juli 2009 om 14:34:
een engelse stafford (staffordshire bullterrier) en amerikaanse stafford MET STAMBOOM is GEEN PITBULL

Jezus christus dom wicht!
laatste aanpassing

Uitspraak van inactief op woensdag 22 juli 2009 om 14:47:
En eht heeft niks te maken met stamboom..

Heeft wel degelijk te maken met boomstam.

Ongeregistreerde stafford en bullterriers waren tot vorig jaar verboden zelfs, had je een stamboom dan vielen ze niet onder de noemer "pitbull" of pitbull-achtige" en mocht je ze gewoon houden, mits gemuilkorfd in het openbaar

American pitbull terrier is in de volksmond de befaamde "pitbull" wat in nederland geen ras is maar in amerika wel, die zul je hier nooit met een stamboom vinden en moeten dus een gedragstest ondergaan vorodat je hem mag houden.

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 juli 2009 om 14:54:
TA TATAAAAA TA TATAAAAAaaaaaaaaa
TA TATAAAAATA TATAAAAA

the f-team

Lezen ouwe..

Niet meteen juichen ouwe..

Artiest n00b
ee ouwe.. Een bullterriër is al een gekruisd ras.

Een pitbull wordt gemaakt door het fokken van andere rassen op bepaalde kenmerken, waaronder een brede kaak en atletische bouw. De Amerikaanse Pitbull terriër, Indiase Bull terriër, Amerikaanse Staffordshireterriër, Staffordshire-bulterriër, Dogo argentino, Bulterriër, Bulldog worden gebruikt om ongeregistreerde raskruisingen mee te maken

Het zijn allemaal 'Canis lupus familiaris'

Of het nu een kuttenlikker in een Burberrytas is of een vechthond...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juli 2009 om 14:56:
Ongeregistreerde stafford en bullterriers waren tot vorig jaar verboden zelfs, had je een stamboom dan vielen ze niet onder de noemer "pitbull" of pitbull-achtige" en mocht je ze gewoon houden, mits gemuilkorfd in het openbaar

bullterrier zonder stamboom ook niet ;)

ik denk dat anne in de war is met : geen stamboom = illegaal
wel stamboom = legaal

Uitspraak van Hello Klitty op woensdag 22 juli 2009 om 14:57:
bullterrier zonder stamboom ook niet

zonder stamboom wel!

Uitspraak van Hello Klitty op woensdag 22 juli 2009 om 14:57:
bullterrier zonder stamboom ook niet

Zucht... Jij leert het nooit he..

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 juli 2009 om 14:58:
zonder stamboom wel!

Dus.. Pitbull.. B)
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 juli 2009 om 14:57:
ik denk dat anne in de war is met : geen stamboom = illegaal
wel stamboom = legaal

in de tijd dat de radwet bestond was een staff (amerikaans of engels) met stamboom legaal
zonder stamboom niet en werd het een pitbullachtige genoemd

en de bullterrier heeft met of zonder stamboom nooit onder de radwet gevallen
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 juli 2009 om 14:54:
TA TATAAAAA TA TATAAAAAaaaaaaaaa
TA TATAAAAATA TATAAAAA

the f-team

:roflol:

boomstam.

:lol:

een Amercian Pit Bull Terrier is een gekruisde opgepimpte versie van een stafford B)

zei ik al eerder GAMMA

Echt volkomen onzin dit!! In Nederland mocht je tijdens de RAD regeling geen pitbullachtige hebben zonder stamboom. DUS OOK NIET MET EEN MUILKORF!

American pitbull terrier is in de volksmond de befaamde "pitbull" wat in nederland geen ras is maar in amerika wel, die zul je hier nooit met een stamboom vinden en moeten dus een gedragstest ondergaan vorodat je hem mag houden.

Zoals ELKE pitbullachtige met stamboom :) Ze zullen om een stamboom te krijgen de MAG test moeten ondergaan :) Nu weet ik niet meer precies of dit voor elk ras geldt, maar ik weet zeker dat dit voor de staffs geldt!
laatste aanpassing

Uitspraak van inactief op woensdag 22 juli 2009 om 14:59:
Dus.. Pitbull..

ja hee zeg kom nou
dat had ik ff gemist hoor

hoeveel meer bewijs moet je hebben... :S
laatste aanpassing

Een bullterriër is al een gekruisd ras..

Bullterrier is een geregistreerd ras

Jouw labrador retriever is ooit ook tot kruising tot stand gekomen ;)

Oh ja en de Staffordshire Bull Terrier is ook een officieel ras dus met stamboom en ongekruisd met bijv een teckel ook geen "pitbull"

Amerikaanse Pitbull terriër, Indiase Bull terriër, Amerikaanse Staffordshireterriër, Staffordshire-bulterriër en Bulterriër

behoren tot de terrier soorten net als de parson jack russel terrier, welke trouwens nog sneller bijt.

Uitspraak van Hello Klitty op woensdag 22 juli 2009 om 14:59:
en de bullterrier heeft met of zonder stamboom nooit onder de radwet gevallen

Dus wel.. lees ik net op wat fok-sites.. :lol:
een bull terrier zonder stamboom valt NIET onder de rad
dit is uitgegeven door de nbtc in 1993.. het jaar dat de rad kwam
dus als je denkt dat je het zelf beter weet dan de nederlandse bull terrier club, heel goed veel plezier ermee
als je kijkt naar de kenmerken van de rad kun je zelf al zien dat de bull er niet onder valt

hier voldoet de bull al niet aan.. beetje logisch nadenken is niet teveel gevraagd toch?

Hoofd
2.1 Geblokt, doosvormig, zwaar in
verhouding tot lichaam
2.2 Brede kaaktakken
2.3 Brede schedel
2.4 Sterk ontwikkelde neusbrug
2.5 Sterk ontwikkelde kauwspieren
2.6 Het gebied onder de ogen is
opvallend breed

Voorsnuit
2.7 Geen spitse snuit

Oren
3.1 Hoog aan het hoofd geplaatst
3.2 Tippend of gecoupeerd
3.3 Geen rimpels

Ogen
4.1 Rond
4.2 Diepliggend
4.3 Betrekkelijk klein
4.4 Breed uit elkaar geplaatst

Wat een discussie zeg...... maar wat een prachtbeesten die Bullterriers (L)

Uitspraak van Hello Klitty op woensdag 22 juli 2009 om 15:00:
hoeveel meer bewijs moet je hebben...

Wauwie, een tekening van iemand.. :O Ik ben meteen overstag..

En er staat "en een stamboom".. :o En de jouwe heeft geen stamboom.. Dus je kan lullen als brugman.. Hoe je het ook keert of draait..

Jouw hond is een pitbull.. B) Klaar..
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 juli 2009 om 15:00:
ja hee zeg kom nou
dat had ik ff gemist hoor

het is je vergeven n00bje :P :aai:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juli 2009 om 15:00:
Echt volkomen onzin dit!! In Nederland mocht je tijdens de RAD regeling geen pitbullachtige hebben zonder stamboom. DUS OOK NIET MET EEN MUILKORF!

die zelfde wet is nu weer terug gefloten omdat er zoveel kruisingen en bull achtigen zijn dat het eigenlijk geen doen was, en er te veel honden aangemerkt werden als pitbull

toch is de American pitbull terrier een pitbull (naam zegt het al he :D) het is namelijk geen raszuiver ras, maar een gekruiste doorgefokte versie van de staffordshire

(ik lijk wel het nieuws dat 20x herhaald wordt :D )
Uitspraak van inactief op woensdag 22 juli 2009 om 15:06:
Wauwie, een tekening van iemand.. Ik ben meteen overstag..

En er staat "en een stamboom".. En de jouwe heeft geen stamboom.. Dus je kan lullen als brugman.. Hoe je het ook keert of draait..

Jouw hond is een pitbull.. Klaar..

mijn hond heeft een stamboom hoor
en ook tijdens de rad had een bullterrier geen stamboom nodig

Uitspraak van Tijgertjuh** op woensdag 22 juli 2009 om 15:06:
die zelfde wet is nu weer terug gefloten omdat er zoveel kruisingen en bull achtigen zijn dat het eigenlijk geen doen was, en er te veel honden aangemerkt werden als pitbull

I know, daarom vertelde ik het ook in de verleden tijd ;)

Uitspraak van inactief op woensdag 22 juli 2009 om 15:06:
En de jouwe heeft geen stamboom.

ik vind dit eig een beetje kort door de bocht

het is een ras als je een stamboom hebt?

:/

nee je bent geen neger want je hebt geen stamboom?

jajajajaja
Uitspraak van Tijgertjuh** op woensdag 22 juli 2009 om 15:06:
toch is de American pitbull terrier een pitbull (naam zegt het al he ) het is namelijk geen raszuiver ras, maar een gekruiste doorgefokte versie van de staffordshire

elk hondenras is ontstaan uit kruisingen
ook de golden retriever oof de teckel ook de rotweiler

ongeregistreerd is het wel een pitbull ;)
Met een door de fokvereniging erkende officiele stamboom zal het nooit een pitbull zijn, maar je hebt beunhazen onder de fokkers welke geen officiele stamboom leveren (een vod papier waarvoor je 200 euro moet neertellen is geen officiele stamboom, want een stamboom hoort bij een hond dus moet je nooit extra voor betalen)

Zie je zo'n pup te koop staan in een grote schuur in brabant tussen talloze andere rassen, kan je er vrijwel van uitgaan dat het een pibull is ipv een bullterrier.

Koop je hem bij iemand die geregistreerd staat bij de officiele Bullterrier vereniging en levert hij bij de pup ook gelijk kosteloos de stamboom, dan heb je een bullterrier.

Waarom bel je dan de RVB op met de vraag of een ZONDER stamboom onder de rad wet valt??

Jij lult uit je nek.. En zal nu gaan liegen om koste wat kost je gelijk te krijgen.. :lol:
Waar gaat die hele discussie nou over...
Dat een bullterrier wel of niet tot de pitbulls behoren ?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juli 2009 om 15:09:
Zie je zo'n pup te koop staan in een grote schuur in brabant tussen talloze andere rassen, kan je er vrijwel van uitgaan dat het een pibull is ipv een bullterrier.

daar ben ik het niet mee eens.. sorry
als je een hond koopt zonder stamboom is het gewoon een vuilnisbakkie
dat geld ook voor jack russeltjes zonder stamboom

want je kan er nooit 100% zeker van zijn of de lijn bloedzuiver is
laatste aanpassing

hoe oud is dat papiertje? :D

couperen is in Nederland verboden B)

en als je nou dat artikel van het RAD gelezen had, dan had je kunnen weten dat het probleem was dat ze er zelf te weinig van afwisten en de mensen die een oordeel moesten vellen over het wel of niet pitbull-achtige zijn daar soms te weinig verstand van hadden :)

want het gaat hier nog niet zo zeer over of iets wel of niet een pitbull is, maar of het een pitbull-achtige is ;)

Uitspraak van Q Mike op woensdag 22 juli 2009 om 15:10:
Dat een bullterrier wel of niet tot de pitbulls behoren ?

ja

Uitspraak van Hello Klitty op woensdag 22 juli 2009 om 15:07:
ook tijdens de rad had een bullterrier geen stamboom nodig

dat wel :yes: er zijn genoeg stamboomloze bullterriers in beslag genomen tijdens de RAD ;)

Net zowel als stamboomloze staffordshire bull terriers.
Dus... waar hoort die bij....

Ik vind het gewoon onder de honden vallen, is toch allemaal veel makkelijker ;)

Uitspraak van Hello Klitty op woensdag 22 juli 2009 om 15:10:
als je een hond koopt zonder stamboom is het gewoon een vuilnisbakkie

en als hij lijkt op een bulterrier (dus met zo'n neus) valt ie onder de noemer Pitbull, ongeacht gekruisd of ongekruisd.

Zonder stamboom is en blijft hij een Pitbull

sorry heb rassenleer gehad tijdens mijn studie dus ik weet alle feiten erover ;)
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 22 juli 2009 om 15:09:
het is een ras als je een stamboom hebt?

daarmee kun je een zuiver ras mee aantonen ;) vaak worden honden verkocht als rashond terwijl ze dat eigenlijk niet zijn :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juli 2009 om 15:11:
dat wel er zijn genoeg stamboomloze bullterriers in beslag genomen tijdens de RAD

Net zowel als stamboomloze staffordshire bull terriers.

nee dit is echt niet waar
zols ik al zei had ik de rvb gebeld in de tijd dat de rad bestond
wij wouden een herplaatser nemen, een bullterrier zonder stamboom
de rvb heeft ons duidelijk verteld dat de bullterrier zonder stamboom NIET onder de RADwet viel

Uitspraak van Hello Klitty op woensdag 22 juli 2009 om 15:13:
de rvb heeft ons duidelijk verteld dat de bullterrier zonder stamboom NIET onder de RADwet viel

Bij de RVB werken geen dierenartsen en rasdeskundige, maar gewoon openbaar ambtenaren die geen bal verstand van honden hebben ;)

Soort van Martin Gaus figuren.

Een Bullterrier zonder officiele stamboom is een pitbull ;)

rvb

is dat die organisatie die onterecht ik weet niet hoeveel beesten af heeft laten maken omdat ze zelf hun regeltjes niet op orde hadden?

just checking
rvb gebeld in de tijd dat de rad bestond

heb je dat stuk over het RAD nu eindelijk eens gelezen??
nee............anders hield je wijselijk je mond over dat je de rvb gebeld had ;) want daar wisten ze ook het verschil niet ;) staat in dat stuk van het RAD :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juli 2009 om 15:15:
Bij de RVB werken geen dierenartsen en rasdeskundige, maar gewoon openbaar ambtenaren die geen bal verstand van honden hebben

Soort van Martin Gaus figuren.

Een Bullterrier zonder officiele stamboom is een pitbull

ik denk dat die er meer verstand van hebben dan die lulletjes die hier zitten hoor :lol:
als zelfs de NBTC het zegt.. dat is de officiele nederlandse bullterrier club..

Uitspraak van Hello Klitty op woensdag 22 juli 2009 om 15:16:
zelfs de NBTC het zegt.. dat is de officiele nederlandse bullterrier club..

die zeggen dat niet :no: ik ken namelijk het bestuur persoonlijk ;)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juli 2009 om 15:17:
die zeggen dat niet ik ken namelijk het bestuur persoonlijk

in de tijd van de RAD hebben ze dat wel gezegd tegen mij
in de tijd van de RAD konden alle honden die de uiterlijke kenmerken had van een pitbullachtige onder die wetgeveing vallen
dus ook een kruising boxer x labrador

een hond met het uiterlijk van een bullterrier niet! want een bullterrier LIJKT NIET op een pitbullachtige
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juli 2009 om 10:01:
Deze keer werden de honden echter agressief, mogelijk omdat zij jongen hadden gekregen.

elk dier beschermt z,n jongen, logisch

en die ouders zijn zooooo stom, een kind moet je nooit bij honden alleen laten.

Uitspraak van Hello Klitty op woensdag 22 juli 2009 om 15:18:
in de tijd van de RAD hebben ze dat wel gezegd tegen mij

dan heb je een telefoniste gehad die dus fout bezig was,
heb ze net gebeld en ze bevestigde met klem dat een Bullterrier zonder officiele stamboom een pitbull is, omdat het niet bewezen is of hij raszuiver is.
Mocht het na officiele keuring blijken dat hij aan "alle" kenmerken van een Bullterrier voldoet en dat na controle de vader en moeder daar ook aan voldoen, dan pas is hij geen Pitbull meer.
laatste aanpassing