Supermarkten moeten stoppen met stuntprijzen voor kratten bier. Dat stelt STAP, Nederlands instituut voor alcoholbeleid.
De stichting vreest dat de lage prijzen kunnen leiden tot buitensporig alcohol gebruik, zeker nu veel jongeren examenfeestjes en vakantie vieren. De stichting heeft Heineken en Albert Heijn per brief gevraagd iets aan de lage prijzen te doen.
Van Dalen vind dat er een wettelijke minimumprijs moet komen voor een risicovol product als alcohol.
Albert Heijn kreeg een brief omdat daar de prijs van bier volgens STAP-directeur Wim van Dalen maandag even onder de 3 euro per krat zakte. Heineken kreeg een schrijven omdat het bedrijf onlangs in grote advertentie ouders en verzorgers opriep om het drinkgedrag van hun kinderen te beteugelen.
http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&&id=160905
De stichting vreest dat de lage prijzen kunnen leiden tot buitensporig alcohol gebruik, zeker nu veel jongeren examenfeestjes en vakantie vieren. De stichting heeft Heineken en Albert Heijn per brief gevraagd iets aan de lage prijzen te doen.
Van Dalen vind dat er een wettelijke minimumprijs moet komen voor een risicovol product als alcohol.
Albert Heijn kreeg een brief omdat daar de prijs van bier volgens STAP-directeur Wim van Dalen maandag even onder de 3 euro per krat zakte. Heineken kreeg een schrijven omdat het bedrijf onlangs in grote advertentie ouders en verzorgers opriep om het drinkgedrag van hun kinderen te beteugelen.
http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&&id=160905
laatste aanpassing door een beheerder