Partyflock

Forumonderwerp · 1063103
Beste medeflockers,

Ik denk dat ik zelf al weet wat het probleem is, maar het kan natuurlijk nooit kwaad een second opinion te vragen. Laat ik eerst maar even mijn pc specs neerzetten:

processor: Intel dual core e6600
mobo: Asus p5n32-e sli plus
voeding: Hkc 550 watt
grafische kaart: Nvidia geforce 8800 gtx
hd: 160gb hdd

Na het installeren van de laatste World of Warcraft patch waar wat veranderde video instellingen voor het spel mee gemoeid waren, begon mijn pc te freezen tijdens het spelen. Het spel kwam dan vast te zitten (met screentearings/artifacts) en ik kon alleen terug in mijn desktop komen door mijn pc weer opnieuw op te starten. Ik dacht zelf dat dit aan de patch lag aangezien andere spellen en 3d applicaties gewoon zonder crashes/freezes draaiden. Tot ik opeens niet veel dagen erna geen beeld meer kreeg bij het opstarten. De hdd bootte gewoon netjes (dat kon ik horen) en alle fans draaiden zoals het hoorde maar de monitor gaf aan geen signaal te ontvangen. Na alles uit te sluiten door verschillende componenten in andere pc's over te brengen, kwam ik tot de conclusie dat mijn grafische kaart was overleden.

Ik heb dus een nieuwe grafische kaart besteld en een nieuwe voeding om er zeker van te zijn dat mijn oude voeding mijn oude grafische kaart niet stilletjes aan heeft gesloopt. De pc startte weer goed op, maar nu na 2 dagen heb ik weer hetzelfde probleem. De monitor geeft aan geen signaal te ontvangen en ik vrees dat de nieuwe videokaart dus ook overleden is. Ik denk zelf dat het probleem nu dus bij het moederbord zit en op wondere wijze mijn videokaarten weet op te blazen of heb ik misschien last van dikke pech en is de nieuwe videokaart DOA? Ik zou graag jullie mening hierover willen horen want ik ben geen pc expert. Alvast bedankt voor de reacties.
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 17 juli 2009 om 23:17:
En een 6 serie doet helemaal niks. Slechter kan je niet kopen. Tja, misschien een Gforce MX dang

Mwah de 6600 en 6800's waren destijds wel te doen, je kon er fatsoenlijk Doom 3 op draaien (wat toen het zwaarste spel was)
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 17 juli 2009 om 23:17:
En een 6 serie doet helemaal niks. Slechter kan je niet kopen. Tja, misschien een Gforce MX dang

Bedoel je trouwens niet de Geforce FX serie ;)

Artiest System
Uitspraak van Morax op zaterdag 18 juli 2009 om 10:53:
Mwah de 6600 en 6800's waren destijds

Ja destijds. Moet je nagaan hoe erg het nu is gesteld met een 6200.
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 18 juli 2009 om 19:07:
Ja destijds. Moet je nagaan hoe erg het nu is gesteld met een 6200.

Snap ook niet waarom mensen zo'n kaart zelfs al overwegen, de Geforce MX van de 6-serie...

Uitspraak van Morax op zaterdag 18 juli 2009 om 20:47:
Snap ook niet waarom mensen zo'n kaart zelfs al overwegen, de Geforce MX van de 6-serie...

Nee inderdaad. Ik had een Ati 4670 met 1 gig ram voor rond de 9 tientjes. Waar hebben we het nou over.
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 18 juli 2009 om 20:50:
Nee inderdaad. Ik had een Ati 4670 met 1 gig ram voor rond de 9 tientjes. Waar hebben we het nou over.

Een zeer degelijke kaart inderdaad je kan er nog genoeg mee, maar zelfs als mensen nog op AGP aangewezen zijn zijn er genoeg betere (en betaalbare) alternatieven. Een Ati 3850 AGP is misschien wat overdreven aangezien de rest van het systeem de bottleneck wordt...