Partyflock

Forumonderwerp · 1059171

Artiest System
Propellerheads Set To Enter Digital Audio Workstation Market

According to our sources in Sweden, Propellerheads will use their upcoming Producers Conference (see locations below) on May 9th to announce a new Digital Audio Workstation product. The Reason community has been clamoring for Propellerheads’ to add a comprehensive audio recording feature into the product since it first debuted, but has never acquiesced. However, on May 9th all of that is set to change.

This will not be an update to Reason, which will retain its own product category, but will be a new standalone product that will have full-on audio recording capabilities.

Daaaaaaaaaaaaaag cubase. :cheer:

http://futuremusic.com/blog/?p=4085

laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
ahhhh Nog 1 dag!!

Uitspraak van GuidoVanSanten op vrijdag 8 mei 2009 om 23:32:
ahhhh Nog 1 dag!!

Ja, en blijkbaar gaat er echt IETS gebeuren. :D Als ik die reacties zie in dat filmpje. Pfff....

nog 7 minuten :cheer:
laatste aanpassing

Ik zie nog niks :(
Fopje, ze zijn bezig met het fixen van magix music maker 2010 ejay edition!!

Mja zal wel in een andere tijdzone zitten?
laatste aanpassing

NOG EEN PAAR UUR!!!!! :honger:

Ik zit me zo af te vragen wat die gasten hebben gezien. Vooral die reactie van dat vrouwtje.... "Is this what it's called?"

Er is dus al een naam voor dat nieuwe pakket.

Hoe gaat het heten?

REcord?

REsurrection?

REckon?

REferee?

REtrospect?

REmjam?
laatste aanpassing

REcordor oid zou idd voor de hand liggen als je ook met audio kan werken. Iets met Rec erin.

Of ze wijken van het pad af en hebben juist iets totaal anders "stoers" verzonnen.
Nog 7,5 uur voordat het in Berlijn naar buiten kan komen :honger:

Heb gisteren Reason 4 gekocht, hoop op een korting voor dat nieuwe geval als dat ook vet is.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 mei 2009 om 09:39:
hoop op een korting voor dat nieuwe geval als dat ook vet is.

Oeh, daar heb ik nog niet aan gedacht! Zal zeker wel relaxed zin.

NotLikeREason zal ook wel lache zijn :P

Het heet ReCord!!! Vandaag aangekondigd. :honger:

Snel verder lezen. :k
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 7 mei 2009 om 19:13:
Dat doe je dus gewoon met Q,W,E,R (handje, potloodje, gummetje, mesje) in de linkerhand en je muis in de rechterhand. Werkt perfect. Zou trouwens niet weten of dat in 3 ook zo was

Hahaha, pfff dat had ik eerder moeten weten. Maar ja gebruikte vaak niet die functie omdat ik live inspeelde en dan alles wat uit de maat was opnieuw plaatste.

Tot maandag wachten dus....
laatste aanpassing

Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op zaterdag 9 mei 2009 om 18:26:
Hahaha, pfff dat had ik eerder moeten weten. Maar ja gebruikte vaak niet die functie omdat ik live inspeelde en dan alles wat uit de maat was opnieuw plaatste.

Manual lezen he? :P

http://www.reasonstation.net/record/

Videobeelden!!!!!!!!

1 min. En het ziet er naar uit dat het recording only is. Zie ik daar nu mealstrohm (spelling!!! ) in dat rack zitten?

Ik denk dat ie de prg's tegelijkertijd draait, want het ligt wel voor de hand dat record en reason hand in hand moeten kunnen handjeklappen.

Edit:
It records audio
It natively opens Reason files...if you have Reason installed.
64-bit mix engine.
SSL 9000k modelded EQ and compression on every audio channel and an SSL modeled bus comp as well.
Line 6 guitar and bass amp models.
A simple Sound Canvas/Proteus tone generator.
Very intuitive track comping.
The best time-stretching I've ever seen. I saw a 40-track audio project (full band, vocals, etc.) time stretched from 130 bpm to 180 bpm to 68 bmp by simply typing in a new tempo value without any artifacting.
The Reason rack convention is maintained, but you can now have as many racks as you'd like from left to right. You can do all the cabling, just as in Reason.
No third-party plugins are supported, but it can be ReWired. As with Reason, Record is a "closed system" but that allows the code to be very CPU efficient. It will run on any machine that can run Reason, which is just about any lame computer.
No time code support, no video support.
The price is $249, $149 for registered Reason owners.
Release date: 9/9/9

Mooie prijs, veel features. Ik denk dat dit echt een succes kan worden.
In de video's van reason waren al een paar mensen die nog op zoek waren naar een manier om alles in reason te doen met een goeie mixer.
Ik denk dak deze ook wel ga scoren, nog 4 maanden wachten.

edt2: geloof dat Proppelerhead het zelf aan gaat kondigen morgenmiddag om 12:00
zie: http://www.propellerheads.se/
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zondag 10 mei 2009 om 12:47:
Mooie prijs, veel features. Ik denk dat dit echt een succes kan worden.

Jezus christus. Dat kost me dus net 100 euro. En dan voor zo'n pakket!!! :o

geloof dat Proppelerhead het zelf aan gaat kondigen morgenmiddag om 12:00

Dat klopt. Vandaar die countdown. Morgenmidddag om 12 uur krijgen we info en screenshots. De mensen die naar de conference zijn geweest krijgen dan al een BETA versie. Het schijnt ook dat dat pakket al vrij vergevorderd is en dus snel op de markt komt. Maar dat is allemaal nog unconfirmed. Morgen weten we meer.
SSL 9000k modelded EQ and compression on every audio channel and an SSL modeled bus comp as well.

Dat is dan wel weer heel erg bruut.

Uitspraak van GuidoVanSanten op zondag 10 mei 2009 om 15:55:
Dat is dan wel weer heel erg bruut.

Eindelijk een ECHTE mixer.

amen
Uitspraak van GuidoVanSanten op zondag 10 mei 2009 om 15:55:

vet vet vet! :D
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 10 mei 2009 om 18:13:
Mwoh. :cheer:

verkocht !

(100 e was het toch ;) )

als je een legale versie hebt ja :cheer:
Eergisteren net Reason 4 gekocht + piano refill voor maar 231 excl. btw dus wordt goedkoop straks.

Uitspraak van verwijderd op zondag 10 mei 2009 om 19:07:
Eergisteren net Reason 4 gekocht + piano refill voor maar 231 excl. btw dus wordt goedkoop straks.

De berichten zijn trouwens al dat de timestretching mogelijkheden de beste zijn die de aanwezigen ooit hebben gehoord.
Net een uad gekocht. Weet ik iig wel dat ik die 4k buscomp emulatie daarvoor niet hoef aan te schaffen :P

Zal het ook als rewire host werken? Dus dat je bijv ableton erin kan duwen?
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 10 mei 2009 om 19:43:
De berichten zijn trouwens al dat de timestretching mogelijkheden de beste zijn die de aanwezigen ooit hebben gehoord.

damn ben echt benieuwd :D

* waar haal je al die info vandaan trouwens?
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 10 mei 2009 om 19:43:
timestretching

Vet hoor, lukt me nog steeds niet om dat nu in Reason te doen. Misschien moet ik de manual eens lezen :p

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 9 mei 2009 om 20:00:
Manual lezen he?

Haha ja idd, ben nooit zown fan van manuals en ga liever zelf kloten maar soms is het wel eens verstandig ;)

Uitspraak van MIND MATTER op zondag 10 mei 2009 om 23:34:
damn ben echt benieuwd

* waar haal je al die info vandaan trouwens?

Het Propellerhead forum. Daar zitten een paar gasten die op de conferentie(s) zijn geweest.

Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op zondag 10 mei 2009 om 23:47:
Vet hoor, lukt me nog steeds niet om dat nu in Reason te doen. Misschien moet ik de manual eens lezen

Dat kan ook niet in Reason :roflol:

Uitspraak van Tobi Wan Kenobi op zondag 10 mei 2009 om 23:47:
Haha ja idd, ben nooit zown fan van manuals en ga liever zelf kloten maar soms is het wel eens verstandig

Die manuals zijn er niet voor niets. Je komt door het zelf kloten ook wel een heel eind, maar je mist belangrijke informatie over bv. hotkeys enzo die je leven heel wat makkelijker kunnen maken.

Official info is nu online!

http://www.propellerheads.se/products/record/
laatste aanpassing

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 8 mei 2009 om 17:25:
Nee, sukkel.

och, gelijk schelden...

zegt genoeg over jou.

Moet je maar niet zo krom typen, zeikwijf

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 mei 2009 om 14:10:
Moet je maar niet zo krom typen, zeikwijf

Ga maar leren lezen (y)

beter leer jij typen

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 mei 2009 om 14:20:
beter leer jij typen

Als je niks toe te voegen hebt aan het onderwerp en alleen maar loopt te zeiken kan je beter oprotten (y)

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 11 mei 2009 om 12:11:
http://www.propellerheads.se/products/record/

Geweldig dit!!! Kan niet wachten om m binnen te halen...
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 11 mei 2009 om 14:17:
Ga maar leren lezen

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 mei 2009 om 14:20:
beter leer jij typen

ga ergens anders janken ... hoek van de kamer ofzo

-------------

Als je reason legaal hebt. Je kan je nu aanmelden voor de beta.

------------
DNB je mag wel eens kappen met het constant verneuken van topics. Heb je niets beters te doen?
laatste aanpassing

Uitspraak van GuidoVanSanten op maandag 11 mei 2009 om 16:01:
DNB je mag wel eens kappen met het constant verneuken van topics. Heb je niets beters te doen?

nee dat merk je toch, moraalridders die zichzelf zo perfect vinden ziek ik graag.

maar goed, ik laat jullie lekker verder rukken hier.
:bye:
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 41657, 159665, 75104, 21061}
Record zal zeker een verbetering zijn voor de liefhebbers die direct hun hardware willen gebruiken bij reason lijkt mij. Maar kan je in Record ook met midi werken?
Uitspraak van chrono op maandag 11 mei 2009 om 16:34:
Record zal zeker een verbetering zijn voor de liefhebbers die direct hun hardware willen gebruiken bij reason lijkt mij

Geen midi out. Zonde... waarom is me een raadsel, dikke mixer (nahja, eerst horen, toch heb ik er stiekem vertrouwen in), audio in, maar geen midi out! wtf denk ik dan... echt WTF... had ik eigenlijk toch wel verwacht. Kan ik alsnog ableton gebruiken, had zo gehoopt dat propellerhead m'n comp zou domineren :(

Uitspraak van mooimangz op maandag 11 mei 2009 om 17:44:
Geen midi out. Zonde... waarom is me een raadsel, dikke mixer (nahja, eerst horen, toch heb ik er stiekem vertrouwen in), audio in, maar geen midi out! wtf denk ik dan... echt WTF... had ik eigenlijk toch wel verwacht. Kan ik alsnog ableton gebruiken, had zo gehoopt dat propellerhead m'n comp zou domineren :(

Record is gepositioneerd en opgezet als OPNAMESTUDIO. Niet als midi-brein. Echt vet. Ik denk dat ik maar een kamer ga verbouwen en als opnameruimte ga inrichten als Record uit is.
Artiest DanM
Dat kan ook niet in Reason :roflol:

:lol: als je de fora goed gelezen had kon je lezen dat het WEL kan...[ het EFFECT dan, niet letterljijk timestretchen, maar een soortgelijke toepassing! ] gebruik het hier zelf ook af en toe, dmv de Matrix..;)

Uitspraak van DanM op maandag 11 mei 2009 om 21:30:
als je de fora goed gelezen had kon je lezen dat het WEL kan...[ het EFFECT dan, niet letterljijk timestretchen, maar een soortgelijke toepassing! ] gebruik het hier zelf ook af en toe, dmv de Matrix..;)

Tja da's een truuk met de rex die op timestretchen lijkt, maar dat is nog geen timestretchen. Dat is allang al bekend.
Dat kan ook niet in Reason

Daarom staat er ook een :P achter amigo.....
Uitspraak van DanM op maandag 11 mei 2009 om 21:30:
als je de fora goed gelezen had kon je lezen dat het WEL kan...[ het EFFECT dan, niet letterljijk timestretchen, maar een soortgelijke toepassing! ] gebruik het hier zelf ook af en toe, dmv de Matrix..

Dat lukt me dus nooit.....:(
Ik vat dan altijd gewoon de nn19 en zet m op 1/64ste en laat de samplestart gaan.

Uitspraak van GuidoVanSanten op maandag 11 mei 2009 om 21:39:
Ik vat dan altijd gewoon de nn19 en zet m op 1/64ste en laat de samplestart gaan.

Ik zou dan gewoon timestretchen in een ander programma en dan de sample weer in Reason zetten.