Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 maart 2009 om 13:03:
welke eerste uitspraak??
Staat in mn quote.
Doneren aan een fonds doe je met geld.. we hebben het hier over doneren met organen na je dood, je hebt er zelf niets meer aan. Je geld kan je nog aan andere dingen uitgeven en ook niet iedereen kan het geld missen. Wel kan iedereen na zijn dood organen missen en hier DIRECT levens mee redden.
Het gros kan een paar dubbeltjes missen. Maar daar gaat het niet om. Voor de rest, zie de gestelde vraag onderaan..
Trouwens als die fondsen van je langs me deur komen, doneer ik altijd. En behalve dat doneer ik automatisch aan 4 andere organisaties. Ik ben van mening dat als je in staat bent om mensen te helpen dan moet je dat ook doen
Jij wel, maar hoeveel niet. Ik ben van mening dat je ook op andere wijze de mensheid kan helpen. Maakt dat je dan minder goed?
Moet je donor zijn om goed te zijn en aanspraak te maken op een donor? Zoals ik zei, dit vind ik te kort door de bocht. Er zijn zat mensen die "nee" gekozen hebben vanwege andere redenen dan het gewoon niet willen.
Ik vind het gewoon hypocriet dat er mensen zijn die niet willen dat iemand anders hun organen krijgt, terwijl ze zelf wel andermans organen zouden accepteren. Is dat kort door de bocht?
Euhm, ja. Ook al is de gedachte begrijpelijk. Als het niet te kort door de bocht zou zijn, dan was het allang ingevoerd.
Vraag:
Ik bedoelde eigenlijk, ik ben 80, wel een donor en ik vecht voor mn leven. Doen de artsen dan nog net zo hard hun best? Of wachten ze als aasgieren rond mn bed om een 25jarige te helpen?
Ik zal niet de enige zijn die met deze vraag zit.