Partyflock

Forumonderwerp · 1054604

Poll, geopend op maandag 23 maart 2009, looptijd van 6105.4 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Ben jij orgaandonor?

4444%
Ja
4242%
Nee
1515%
Ik weet het nog niet

Na de uitvoering van de 'Wet op Orgaandonatie' is momenteel de volgende status quo op te maken. Landelijk staan op dit moment 4,6 miljoen (circa 37 procent van de volwassen Nederlanders) in het donorregister ingeschreven. Daarvan zijn er 2 miljoen bereid om donor te worden, de overigen hebben juist het tegendeel aangegeven. Dat zijn er niet genoeg. Vooral organen zijn er nog steeds te weinig, omdat slechts in een beperkt aantal overlijdensgevallen geschikte organen beschikbaar komen.

Zou jij je organen na overlijden afstaan of niet?
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 13:54:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ja"

Ze mogen alles hebben...

Van mij mag er trouwens wel zo'n wet komen die bepaalt dat als je zelf geen donor bent, je ook zelf geen recht heb op een donatie, als je die door welke redenen ook nodig hebt.

Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Ik weet het nog niet"

Behalve als jij ze nodig hebt naturlich :lief:

Hoop dat er nog wat bruikbaar is voor ze :lol:

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 13:58:
Hoop dat er nog wat bruikbaar is voor ze

Same here, maar alles wat ze kunnen gebruiken is mee genomen :lol:

ja doner jwt altijd

Ik weet het niet, het lijtk me raar dat andere mn organen krijgen.
En als ik het wordt zijn ze alleen voor vrienden bekende en familie beschikbaar de rest niet.

Wel laf dat de mensen die nee stemmen hun mening niet onderbouwen :lol:
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 13:56:
Behalve als jij ze nodig hebt naturlich :lief:

wat, je ballen? :lol:

Van mij mag er trouwens wel zo'n wet komen die bepaalt dat als je zelf geen donor bent, je ook zelf geen recht heb op een donatie, als je die door welke redenen ook nodig hebt.

idd... en dat je altijd donor bent tenzij je hebt aangegeven dat je dat niet wil (y)

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 23 maart 2009 om 14:03:
En als ik het wordt zijn ze alleen voor vrienden bekende en familie beschikbaar de rest niet.

het is ik word.

Maar, waarom alleen voor vrienden bekenden en familie dan?:s

Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op maandag 23 maart 2009 om 14:04:
Uitspraak van ToyKuh (F) op maandag 23 maart 2009 om 13:56:

idd... en dat je altijd donor bent tenzij je hebt aangegeven dat je dat niet wil (y)

bepalen jullie niet :no:

wat, je ballen?

Gehaktballen :honger:
idd... en dat je altijd donor bent tenzij je hebt aangegeven dat je dat niet wil

Eensch!!:yes:
Is het waar dat je organen en weefsel niet bruikbaar zijn voor transplantatie als je niet in een gecontroleerde omgeving zoals een intensive care afdeling van een ziekenhuis overlijdt?
laatste aanpassing

wat, je ballen?

:lol: stoflongen en nieren met steentjes. En heb een hart van hout toen iemand er vandoor ging met het goud ;)Alleen het beste voor Toy.
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:05:
bepalen jullie niet :no:

jezus, wat een kutreply.

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:05:
Gehaktballen :honger:

denk dat die van Henk meer van omvang snackballen zijn :honger: :lief:

In principe kan iedereen toestemming geven voor donatie, ongeacht gezondheid en leeftijd. Iemand van bijvoorbeeld 80 jaar kan nog donor zijn van hoornvliezen en huid. Of iemand uiteindelijk ook donor wordt, hangt af van het moment, de oorzaak en de plaats van overlijden. Ook de lichaamsconditie van de overleden donor en de kwaliteit van de organen en weefsels zijn hierbij van belang. Bij donatie gaat het om meerdere organen en weefsels. Daarom is het ook voor iemand die een bepaalde ziekte heeft, zinvol om toestemming te geven voor donatie. Mocht door de ziekte een bepaald orgaan of weefsel zijn aangetast, dan blijven er nog andere organen en weefsels over die wel in aanmerking kunnen komen voor donatie.

Afhankelijk van hoe en waar iemand overlijdt, zijn er drie procedures mogelijk:

weefseldonatie, in principe altijd mogelijk
orgaandonatie na vaststelling van de hersendood op de intensive care-afdeling van een ziekenhuis
nierdonatie na overlijden aan een hartstilstand, als de overledene in het ziekenhuis ligt.

Snap het eerlijk gezegt ook niet dat er mensen zijn die geen donor willen worden..
Want wanneer je zelf iets nodig hebt of iemand in je naaste omgeving hoop je toch ook dat zij geholpen kunnen worden,
dus waarom zou je daar dan ook niet aan willen bijdragen voor een ander?

En als ik het wordt zijn ze alleen voor vrienden bekende en familie beschikbaar de rest niet

Mocht jij ooit een orgaan nodig hebben hoop ik niet dat je alleen afhankelijk hoeft te zijn van je familie,
want dan zou je er hoogst waarschijnlijk niet goed van af komen..
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:10:
weefseldonatie, in principe altijd mogelijk

nierdonatie na overlijden aan een hartstilstand, als de overledene in het ziekenhuis ligt.

Ach so. :)
nee ik doneer alleen aan partyflock

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:08:
stoflongen en nieren met steentjes. En heb een hart van hout toen iemand er vandoor ging met het goud Alleen het beste voor Toy.

Bedankt he:lol:
Snap het eerlijk gezegt ook niet dat er mensen zijn die geen donor willen worden..
Want wanneer je zelf iets nodig hebt of iemand in je naaste omgeving hoop je toch ook dat zij geholpen kunnen worden,
dus waarom zou je daar dan ook niet aan willen bijdragen voor een ander?

Indd, niet geven=niet krijgen! :bye:

Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op maandag 23 maart 2009 om 14:09:
denk dat die van Henk meer van omvang snackballen zijn

:lol:

Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op maandag 23 maart 2009 om 14:09:
denk dat die van Henk meer van omvang snackballen zijn

Sta weer eens op knappen ja..

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:16:
Sta weer eens op knappen ja..

Gadver...

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:16:
Gadver...

Mooi is anders ja, denk ook dat ik er eentje ga doneren..
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:15:
Krent.

Dank je (k)

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:17:

Ja ballen doneren... Succes!!
Uitspraak van Rob. op maandag 23 maart 2009 om 14:19:
Dank je

YW(K)
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:17:

je scheert je wel netjes (y)
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:15:
Wie so:D

Ik twijfel nog, en dat was weer zo'n makkelijk argument om het niet te doen.

Uitspraak van Je bent ingelogd als: WJTN op maandag 23 maart 2009 om 14:21:
Ik twijfel nog, en dat was weer zo'n makkelijk argument om het niet te doen.

Wat heb jij aan je organen als je dood bent?:rot:

Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op maandag 23 maart 2009 om 14:20:
je scheert je wel netjes

was net dat steuntje wat ik nodig had, thanks (y)

Dat vind ik dan eigenlijk weer onzin.

Heel simpel, gewoon de wet invoeren dat iedereen orgaandonor is, tenzij je aangeeft dit niet te willen. Heel veel mensen staan er wel positief tegenover maar zijn te laks om een donorcodicil in te vullen.

Het probleem is ook dat zelfs als je aangeeft donor te willen zijn, de familie na je overlijden mag bepalen dat je organen toch niet gebruikt mogen worden. Daar zou ook wat aan moeten gebeuren.

Artiest The Vanisher
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Nee"

Ben altijd al egoistisch geweest.
En daarbij alles in mijn lichaam is verrot dus daar heb je niks meer aan!
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:22:

Wat heb jij aan je organen als je dood bent?:rot:

Niets.

Maar is het ook niet zo dat medicijnenstudenten mogen oefenen op je lichaam als je aangeeft donor te willen zijn?

Nog zo'n argument. :D
laatste aanpassing
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Nee"

Geen duidelijk/verklaarbare reden. Vind ik het eng? Kan ik het de nabestaanden aandoen?

Niet mee eens. Iedereen heeft recht op verzorging waar men maandelijks een premie voor betaald. Dit is niet zo gemakkelijk als "ik mag niet met jouw bal spelen, dus jij niet met de mijne." De stelregel is wat mij betreft te kort door de bocht en ik zou er vreemd van opkijken als deze ooit aangenomen wordt.

Wel ben ik voor omdraaien van de wet. Je bent automatisch donor, tenzij je anders aangeeft.

Uitspraak van Too Many Daves op maandag 23 maart 2009 om 14:26:
Heel simpel, gewoon de wet invoeren dat iedereen orgaandonor is, tenzij je aangeeft dit niet te willen. Heel veel mensen staan er wel positief tegenover maar zijn te laks om een donorcodicil in te vullen.

Dat sowieso.
Uitspraak van Too Many Daves op maandag 23 maart 2009 om 14:26:
Het probleem is ook dat zelfs als je aangeeft donor te willen zijn, de familie na je overlijden mag bepalen dat je organen toch niet gebruikt mogen worden. Daar zou ook wat aan moeten gebeuren.

Ook mee eens, ook aangegeven in die enquete.

Uitspraak van Je bent ingelogd als: WJTN op maandag 23 maart 2009 om 14:28:
Maar is het ook niet zo dat medicijnenstudenten mogen oefenen op je lichaam als je aangeeft donor te willen zijn?

Geloof dat je dat kan aangeven als je dat niet wilt, maar dat weet ik niet zeker.
Uitspraak van Pino op maandag 23 maart 2009 om 14:28:
Niet mee eens. Iedereen heeft recht op verzorging waar men maandelijks een premie voor betaald. Dit is niet zo gemakkelijk als "ik mag niet met jouw bal spelen, dus jij niet met de mijne." De stelregel is wat mij betreft te kort door de bocht en ik zou er vreemd van opkijken als deze ooit aangenomen wordt.

Nou, ben ik t niet mee eens. Mensen zijn snel egoistisch. Als ze zelf iets mankeren willen ze wel een orgaan hebben van iemand ander, maar zelf niks geven aan een ander. Vind ik ronduit belachelijk.

Waarom zou jij iets krijgen, terwijl je niks wilt afstaan? Het is niet alleen nemen, maar ook geven.

sms nu org aan naar 45 45

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:32:
Waarom zou jij iets krijgen, terwijl je niks wilt afstaan? Het is niet alleen nemen, maar ook geven.

En hoe weet jij dan of jou donornier of whatever niet terecht komt bij iemand die alleen maar wil nemen? Voel je je best genaaid als je vanuit de hemel meekijkt lijkt me..
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:32:
Geloof dat je dat kan aangeven als je dat niet wilt, maar dat weet ik niet zeker.

Okee. Kijk, zo leer je nog eens wat.

ja dat automatisch donor worden is ook bullshit..

Ik vind dit gewoon weer een kwestie van de mensen dingen op dringen..
Jij laat niet weten of je donor wil zijn of niet dus dan maar wel:S

Flikker op en laat me zelf beslissen wat ik met mijn lichaam laat doen na mijn dood en niet zo van ja had je maar dat formulier in moeten vullen..misschien ben ik dan wel lui, of heb ik een hekel aan dingen die mensen mij opleggen?

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:35:
En hoe weet jij dan of jou donornier of whatever niet terecht komt bij iemand die alleen maar wil nemen? Voel je je best genaaid als je vanuit de hemel meekijkt lijkt me..

Daarom zeg ik toch, ik zou t niet erg vinden als er zo;n wet zou komen die dat onmogelijk zou maken, van geen donor, dan zelf ook geen organen tot beschikking.

Ook al is het niet etisch, ik zou t neit erg vinden.

Maar dan kom je weer op die discussiepunt van: ja geen recht op leven en dood blbalabla, als iemand donatie mnodig heeft, moet hij die krijgen blablala.

Maar stel die niet-donor sterft, dan heeft hij toch ook soort van recht genomen dat ander geen recht op leven heeft door geen donor te zijn?

uiteraard

alles beschikbaar behalve me huid

dat idee vind ik gewoon te eng :x

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:35:

daarom zuip ik mijn lever ook alvast verot!

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 14:37:
ja dat automatisch donor worden is ook bullshit..

Ik vind dit gewoon weer een kwestie van de mensen dingen op dringen..
Jij laat niet weten of je donor wil zijn of niet dus dan maar wel

Flikker op en laat me zelf beslissen wat ik met mijn lichaam laat doen na mijn dood en niet zo van ja had je maar dat formulier in moeten vullen..misschien ben ik dan wel lui, of heb ik een hekel aan dingen die mensen mij opleggen?

Onzin,

als jij echt zo graag niet-donor wilt zijn, dan neem je wel de moeite om dat ding terug te sturen om aan te geven dat je dat niet wilt

zolang ze niks met een handtekening erop hebben waarop staat dat ik donor wil zijn krijgen ze niks(Y)
of wil je zeggen dat je een soort stilzwijgend contract aangaat?
laatste aanpassing

dan van anderen ook niks aanvaarrden hè :no:

Nie geve nie is nie krijge nie :no: