Partyflock

Forumonderwerp · 1049063

Poll, geopend op dinsdag 10 februari 2009, looptijd van 6143.5 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Real dj's spin vinyl!

20052%
Eens
18148%
Oneens

als toevoeging okey, maar hele sets worden zo gedraaid :no:
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 78292, 21125}
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 18:58:
Wel Soulseek

die gebruik ik dus :flower:

daar zitten echt wel DJ's op hoor

Uitspraak van actief op dinsdag 10 maart 2009 om 18:56:
geen enkele professionele dj gebruikt kazaa. nou ja, behalve djnickey.nl

leer eens lezen kerel

Uitspraak van djnickey.nl op dinsdag 10 maart 2009 om 18:34:
ik gebruik geen kazaa

laatste aanpassing
Uitspraak van Yosti op dinsdag 10 maart 2009 om 19:01:
Is niks mis mee, in de tijd dat ze uitgevonden waren was er niks beters.
Voor mij gaat betere techniek boven charmes.......

:yes:

Je sloopt je c.v. ketel toch ook niet uit je huis omdat je een gaskachel zo gezellig vind?

ik wel. Heerlijk (L)
kan het hier allemaal niet echt volgen, maar dat komt denk ik omdat ik met vinyl draai en nog nooit wat anders heb gedaan!

plus het feit dat ik een prutser ben :D
Artiest {SHOWLIST artist 50962, 52643}
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 19:14:
ik wel. Heerlijk

je rijdt zeker ook Datsun?
Uitspraak van Badass B.U.D. op dinsdag 10 maart 2009 om 16:14:
en hoe kom jij aan die wijsheid??

Omdat je (en je bent niet de enige hier) in de veronderstelling bent dat het mixen met CD's volautomatisch gaat. *WRONG!*
Hooguit zit er een bpm-counter op, waar je 9 van de 10 keer geen reet aan hebt. Je zult toch echt zelf het werk moeten doen.

Uitspraak van Yosti op dinsdag 10 maart 2009 om 19:44:
je rijdt zeker ook Datsun?

Ik heb geen rijbewijs :lol:
Je sloopt je c.v. ketel toch ook niet uit je huis omdat je een gaskachel zo gezellig vind?

nee idd, kun je beter een houtkachel nemen
ja van een sl naar een Lenco....

op een lenco ontwikkel je beter je skills ;-)
en ze blijven aardig beperkt....
Uitspraak van Empathy [BTR] op dinsdag 10 maart 2009 om 19:49:
Omdat je (en je bent niet de enige hier) in de veronderstelling bent dat het mixen met CD's volautomatisch gaat. *WRONG

Moet je toch eens beter mijn posts lezen, ik heb nooit gezegd dat mixen met cd's volautomatisch gaat, ik weet wel beter;-) alleen wel dat het wat makkelijker aan te leren is ivm draaitafels. Ik ben van mening dat als je alleen nog maar met cd spelers hebt gedraaid het behoorlijk lastig is om dan met draaitafels te draaien, terwijl andersom de overgang veel makkelijker is.

Uitspraak van Badass B.U.D. op woensdag 11 maart 2009 om 11:44:
Ik ben van mening dat als je alleen nog maar met cd spelers hebt gedraaid het behoorlijk lastig is om dan met draaitafels te draaien, terwijl andersom de overgang veel makkelijker is.

ligt er denk ik ook een beetje aan van welke generatie dat je bent :bloos:
ik ben opgegroeid met draaitafels en casettebandjes...en voor mij is het dus geen onbekend terrein.
(jongere) mensen die opgegroeid zijn in het digitale tijdperk kennen hebben er misschien een beetje moeite in het begin, maar ben ervan overtuigd als je met CDJs al goed kunt DJen, dat je dan na een dagje pielen(met wat hulp) met draaitafels ook daarme goed overweg kunt
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 maart 2009 om 23:04:
op een lenco ontwikkel je beter je skills

:lol:

Uitspraak van Yosti op dinsdag 10 maart 2009 om 23:48:
en ze blijven aardig beperkt....

:yes:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 11:59:
ligt er denk ik ook een beetje aan van welke generatie dat je bent
ik ben opgegroeid met draaitafels en casettebandjes...en voor mij is het dus geen onbekend terrein.
(jongere) mensen die opgegroeid zijn in het digitale tijdperk kennen hebben er misschien een beetje moeite in het begin, maar ben ervan overtuigd als je met CDJs al goed kunt DJen, dat je dan na een dagje pielen(met wat hulp) met draaitafels ook daarme goed overweg kunt

Amen ouwe :respect:

Voor mij gaat betere techniek boven charmes.......

Dus jij zit met je biertje en webcam aan op msn ipv gezellig met je vrienden in de kroeg? :lol:
Uitspraak van Badass B.U.D. op woensdag 11 maart 2009 om 11:44:
Moet je toch eens beter mijn posts lezen, ik heb nooit gezegd dat mixen met cd's volautomatisch gaat, ik weet wel beter alleen wel dat het wat makkelijker aan te leren is ivm draaitafels. Ik ben van mening dat als je alleen nog maar met cd spelers hebt gedraaid het behoorlijk lastig is om dan met draaitafels te draaien, terwijl andersom de overgang veel makkelijker is.

Nouja, de basis blijft natuurlijk hetzelfde, maar de feeling is compleet anders. Nu ben ik het wel met je eens dat de overgang van platen- naar cdspelers makkelijker en sneller zal gaan dan andersom, maar maakt dat iemand een mindere DJ? Ik denk/vind van niet.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 12:18:
Dus jij zit met je biertje en webcam aan op msn ipv gezellig met je vrienden in de kroeg?

nee joh das ouderwets man. Wij zitten tegenwoordig in de kroeg te msnen met zijn allen, via pda. Thuis internetten is achterhaalde shit;)
Artiest {SHOWLIST artist 64884, 86156}
Uitspraak van Yosti op woensdag 11 maart 2009 om 18:07:
nee joh das ouderwets man. Wij zitten tegenwoordig in de kroeg te msnen met zijn allen, via pda. Thuis internetten is achterhaalde shit

wat, hij zegt(Y)

Uitspraak van Yosti op woensdag 11 maart 2009 om 18:07:
Wij zitten tegenwoordig in de kroeg te msnen met zijn allen, via pda. Thuis internetten is achterhaalde shit

gezellige kerel ben je :lol:
Artiest DanM
Uitspraak van djnickey.nl op dinsdag 10 maart 2009 om 17:16:
technics SL1200, Ortofon naalden, DJM400 mixer, een EMU0202 USB geluidskaart, Laptoppie en neem alles op met COOL EDIT Pro

Tja, ik hoor gewoon verschil, de plaat klinkt warmer dan de gebrande (WAV) CD na het rippen :D

Logisch, de 400 heeft geen geballanceerde uitgangen..;) en daar licht nou een klein beetje verschil [ lees kwalitietsverlies! ]
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 11:59:
ligt er denk ik ook een beetje aan van welke generatie dat je bent :bloos:

Same here, heb nog ergens een ouderwetse spoelenrecorder staan, en ik had een teepdeck met pitch [ zelf gefabriceerd, maar het werkte wel, jengelen joh..:lol: ]
Uitspraak van Empathy [BTR] op woensdag 11 maart 2009 om 15:20:
Nouja, de basis blijft natuurlijk hetzelfde, maar de feeling is compleet anders. Nu ben ik het wel met je eens dat de overgang van platen- naar cdspelers makkelijker en sneller zal gaan dan andersom, maar maakt dat iemand een mindere DJ? Ik denk/vind van niet

Ik denk dat een goede DJ alle aspecten goed beheerst en dat is idd niet alleen maar het hebben goede skills, ook je platenkeus, interactie met je publiek, improvisatie vermogen etc. Als je dat allemaal hebt denk ik dat je kan stellen dat je een goede dj bent.
Uitspraak van Badass B.U.D. op donderdag 12 maart 2009 om 12:20:
Ik denk dat een goede DJ alle aspecten goed beheerst en dat is idd niet alleen maar het hebben goede skills, ook je platenkeus, interactie met je publiek, improvisatie vermogen etc. Als je dat allemaal hebt denk ik dat je kan stellen dat je een goede dj bent.

*applaus*

Artiest San Miquel
cd is 16 bits
plaat is 24 bits.. daar hoor ik toch echt meer dynamiek in...
Artiest {SHOWLIST artist 69437, 22984}
Uitspraak van actief op donderdag 12 maart 2009 om 15:59:
plaat is 24 bits..

(Y)

Uitspraak van actief op donderdag 12 maart 2009 om 15:59:
plaat is 24 bits

? deze volg ik ff niet... zal wel aan mij liggen :P
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Dnno maar de meeste house komt niet eens meer uit op vinyl.... dus dan krijg je het zwaar als je met vinyl gaat draaien :P

Ja alleen labels zoals cr2 ofzo......maar dat is dan weer top 100 materiaal.

je moet ook geen house draaien guido :p
Artiest {SHOWLIST artist 42053, 28199}
10 jaar geleden werd iemand keihard uitgelachen als ie vertelde dat ie met cd’s draaide en tegenwoordig ben je helemaal het mannetje. Maar ja, da was vroegah he!

Feit blijft wel dat de boekingsprijzen van de dj’s super omhoog zijn gevlogen sinds het draaien met cd’s. De inkomsten van hun producties zijn gewoon super gedaald door het download tijdperk. Dank aan de downloadguppen.

De grote verandering is natuurlijk dat je vroeger voor een bepaalde plaat een half uur in de trein moest zitten en je scheel kon dokken en nu heb je de downloadknop.

Ben zelf ook niet kunnen ontkomen aan de MK3’s hoor maar draai toch het liefste met vinyl. Ik laat ook regelmatig gekke dingetjes op vinyl persen, kost tegenwoordig niet veel meer. Je kunt wel zeggen vinyl skipt en knaspert, maar draaien voor publiek met mp3 cd’s is gewoon onbetrouwbaar (om over usb maar te zwijgen). Doe dan audio. Maar een Pioneer CDJ 100% storingsvrij? Neuh.
Helemaal niks mis met cds http://www.youtube.com/watch?v=Pe0KS2C2JIA

Heb nu 10 jaar met platen gedraaid maar koop binnenkort deze pioneers
http://www.youtube.com/watch?v=MmNkBX-0IWs
Uitspraak van Trauma op zondag 15 maart 2009 om 14:05:
Ben zelf ook niet kunnen ontkomen aan de MK3’s hoor maar draai toch het liefste met vinyl. Ik laat ook regelmatig gekke dingetjes op vinyl persen, kost tegenwoordig niet veel meer. Je kunt wel zeggen vinyl skipt en knaspert, maar draaien voor publiek met mp3 cd’s is gewoon onbetrouwbaar (om over usb maar te zwijgen). Doe dan audio. Maar een Pioneer CDJ 100% storingsvrij? Neuh.

Ik draai ook liever met vinyl dar niet van.

Maar met vinyl draaien is ook alles behalve storingsvrij. Ik nam altijd mn eigen naalden en slipmats mee.
Want vaak zat kwam ik gare naalden, slipmats en zelfs toonarmen tegen.
Van die clubs die 1 keer een set tt's kopen en denken dat het geen onderhoud nodig heeft.

Maar idd als een cdj gaar is kan je er niet even een andere naald op douwen :P

Uitspraak van actief op zondag 15 maart 2009 om 12:51:
je moet ook geen house draaien guido :p

ghehe :P
laatste aanpassing

Artiest Storage
Uitspraak van GuidoVanSanten op zondag 15 maart 2009 om 17:06:
altijd mn eigen naalden

mee...

:jaja: me 2
ook ter bescherming van mn eigen zwarte goud :9 :D
Uitspraak van djnickey.nl op dinsdag 10 maart 2009 om 18:34:
En daar zitten honderden DJ's op. Dat kan je aan de user namen zien

tegenwoordig noemt iedereen zich dj

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 februari 2009 om 03:30:
iemand die muziek illegaal download en zich dj noemt moet zich sowieso keihard schamen.

amen!

hierdoor zijn de beste platenzaken van nederland al failliet en zijn de boekingsprijzen van veel dj's tegenwoordig ten minste 1000 euro omdat geen goede productie inkomsten meer hebben

enneh CD op den duur vinyl vervangen? haha dat riepen ze 5 jaar geleden ook al :roflol:
een praktische dj wil gewoon what-you-see-is-what-you-get, vinyl dus!

op de meeste undergroundfeesten (nee die staan niet op PF nee) hebben ze niet eens cd-spelers,
of hooguit eentje van een raar merk. topmuziek zonder mp3-flauwekul !

Uitspraak van verwijderd op zondag 8 maart 2009 om 22:44:
En als we op digitaal gaan, dan kan ieder n00b wel dj worden
Ik betwijfel nog of we nog dan goede dj's hebben

zo ver is het al heb ik het idee!

Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Uitspraak van Trauma op maandag 16 maart 2009 om 13:25:
hierdoor zijn de beste platenzaken van nederland al failliet en zijn de boekingsprijzen van veel dj's tegenwoordig ten minste 1000 euro omdat geen goede productie inkomsten meer hebben

enneh CD op den duur vinyl vervangen? haha dat riepen ze 5 jaar geleden ook al
een praktische dj wil gewoon what-you-see-is-what-you-get, vinyl dus!

als men dit gaat beseffen, dan komt er een grote come-back denk ik :)

net als die cd spelers die precies moeten werken als een draaitafel, en een vinyl stand op de cdj's, wanneer gaan ze inzien dan platen gewoon veel relaxer is? :/

waarom zijn de bananen krom?:lol:
laatste aanpassing
Ik ga sinds kort ook weer met paard en wagen naar mijn werk.. Voelt veel puurder aan, die nieuwe technologieën daar hoef ik niks van te weten!
laatste aanpassing

Uitspraak van MichelHartogNL op maandag 16 maart 2009 om 13:48:
Ik ga sinds kort ook weer met paard en wagen naar mijn werk.. Voelt veel puurder aan, die nieuwe technologieën daar hoef ik niks van te weten!

kinderachtig :(
Ik vind de hele discussie hier kinderachtig. Iedereen zit alleen maar z'n eigen argumenten te verkondigen en zijn eigen medium naar voren te trekken.

Vinyl en CD's hebben beide hun voordelen en nadelen. Er is geen 'beter' medium.

Maar lekker door blijven discussieren over dat het ene beter is dan het andere mag ook best, heb ik weer eventjes vermaak op mijn saaie stagedag ;P
Uitspraak van MichelHartogNL op maandag 16 maart 2009 om 13:53:
Iedereen zit alleen maar z'n eigen argumenten te verkondigen

onbetaalbare boekingsprijzen voor grote dj's vanwege teruglopende productie inkomsten + failliete platenzaken sinds het cd-tijdperk zijn serieus feiten
Uitspraak van MichelHartogNL op maandag 16 maart 2009 om 13:53:
Iedereen zit alleen maar z'n eigen argumenten te verkondigen

Uitspraak van MichelHartogNL op maandag 16 maart 2009 om 13:48:

:roflol: grandioos he. De pot verwijt de ketel :lol:
Jij snapt er geen zak van TPS :no:
24-bits vinyl wordt het namelijk helemaal dit jaar!

Uitspraak van Empathy [BTR] op maandag 16 maart 2009 om 14:25:

Tuurlijk net als dat Blu-Ray nog steeds geen doorgang vind.
Uitspraak van Trauma op maandag 16 maart 2009 om 13:25:
op de meeste undergroundfeesten (nee die staan niet op PF nee) hebben ze niet eens cd-spelers,
of hooguit eentje van een raar merk. topmuziek zonder mp3-flauwekul !

ik kom toch liever op feesten waar ze wel staan (naast de technics), zodat je ook zeldzame trackies hoort die haast niemand op plaat heeft en die de CD dj's wel op mp3 heeft. Mensen op de dansvloer gaat het echt om de muziek en niet met welk medium het ten gehore wordt gebracht. Maar dat is mijn mening.
laatste aanpassing
Uitspraak van djnickey.nl op maandag 16 maart 2009 om 14:27:
Mensen op de dansvloer gaat het echt om de muziek en niet met welk medium het ten gehore wordt gebracht. Maar dat is mijn mening.

heb je helemaal gelijk in hoor. vooral die minimixjes doen het goed bij publiek. publiek maakt het niet uit uit welk doosje het geluid komt, al tovert de dj het uit een i-pod.

maar ik probeer het ook een beetje te bekijken vanuit de kant van de muziekindustrie en de dj feeling. een creatieve dj kan ook hele zeldzame dingen doen met zijn platen. op cd draaien vind ik zelf erg 'veilig'. vooral voorgemixte mashupjes.
Uitspraak van Trauma op maandag 16 maart 2009 om 14:50:
een creatieve dj kan ook hele zeldzame dingen doen met zijn platen. op cd draaien vind ik zelf erg 'veilig'. vooral voorgemixte mashupjes.

ik zie het probleem niet zo

zelf heb ik dj's zien stunten met mk3's (loopjes enzo) dat klinkt echt supervet als je het kan (zelf kan ik dat niet zo goed), je kan met MK3's meer dikke trucs uithalen dan met platenspelers :)
er is ook geen probleem ;) maar in de praktijk zie/hoor ik die cd-effecten niet vaak toegepast worden eigenlijk (of ik ga naar de verkeerde feestjes haha). vaker zetten volgens mij een veilig geprefabriceerd minimixje op waarbij weinig te truckendozen valt.
Uitspraak van djnickey.nl op maandag 16 maart 2009 om 14:23:
grandioos he. De pot verwijt de ketel

Lol, dat was toch ook maar een geintje ;P

Uitspraak van Empathy [BTR] op maandag 16 maart 2009 om 14:25:
Jij snapt er geen zak van TPS

Serieus? Dan moet ik maar gauw mijn pioneers verkopen en weer aan de reloop tt's gaan :D