Partyflock

Forumonderwerp · 1035980

UTRECHT - Het CDA wil dat er een einde komt aan het gedogen van drugs. Volgens CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel heeft het gedoogbeleid gefaald. Het doel moet volgens hem zijn om alle coffeeshops in Nederland te sluiten.
ANP

Van Geel wijst erop dat op veel zolders in achterstandwijken illegale kwekerijen van softdrugs zijn waar vervolgens grote criminelen veel geld aan verdienen.Zolang dit getolereerd wordt, zullen volgens hem de problemen in die wijken nooit opgelost worden.

Partijcongres
Tijdens het partijcongres zaterdag in Utrecht zal Van Geel aangeven dat volgens hem de samenleving de gevolgen van het gedoogbeleid niet langer pikt.Tevreden stelt hij vast dat ook binnen partijen als de PvdA en de VVD steeds meer stemmen opgaan voor een hardere lijn. In ons land is de verkoop van softdrugs in coffeeshops toegestaan, de aanlevering ervan is verboden maar wordt gedoogd.

Onvrede
Afgelopen week bleek nog de onvrede in de Tweede Kamer dat het kabinet pas begin 2010 met een nieuwe drugsnota komt. Het kabinet zal in de nota terugblikken op het gedoogbeleid van de afgelopen dertig jaar en aangeven hoe het drugsbeleid moet worden voortgezet.

Timmermans
PvdA-staatssecretaris Frans Timmermans (Europese Zaken) voelt niets voor een sluiting van alle coffeeshops in Nederland, zoals CDA-leider Pieter van Geel voorstelt.
De bewindsman erkent dat er problemen zijn rondom het gedoogbeleid van softdrugs. Hij wees erop dat hij zelf uit de grensstreek komt. Maar er zijn volgens hem ook grote voordelen op het gebied van de volksgezondheid en beheersing van criminaliteit.
Dat heeft Timmermans zaterdag gezegd in het radioprogramma Tros Kamerbreed in reactie op het pleidooi dat zijn coalitiegenoot CDA houdt tijdens het CDA-congres.
De PvdA-bewindsman zei ook dat hij zich niet "verkrampt" verzet tegen een aanpassing van beleid als het beter kan, zelfs als dat een aanpassing vergt van het regeerakkoord tussen CDA, PvdA en ChristenUnie. Maar hij benadrukte dat het dan wel een genuanceerd verhaal moet zijn.

PvdA
De PvdA is tegen een sluiting van alle coffeeshops in Nederland, zoals fractievoorzitter Pieter van Geel van het CDA voorstelt.
Tweede Kamerlid Lea Bouwmeester zei zaterdag in een reactie boos te zijn dat coalitiegenoot CDA nu "wel heel stoer" roept het gedoogbeleid te willen beëindigen, maar niks doet om problemen rond softdrugs op te lossen.

Problemen
Volgens Bouwmeester verdwijnen de problemen op gebied van criminaliteit en volksgezondheid niet met het sluiten van de coffeeshops.
"Wij zijn voor reguleren en tegen verbieden, omdat je met reguleren voorwaarden kan stellen en beter kan controleren."

Ballin
Zo zei Bouwmeester dat ze bij CDA-minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie nul op rekest kreeg, toen ze een voorstel deed voor overleg met buurlanden België en Duitsland over drugstoerisme en andere grensoverschrijdende overlast.
"Een soortgelijk overleg over een gezamenlijke aanpak van terrorisme kan wel, maar hierover niet. Dat stoort me enorm, want ook met verbieden blijven de problemen bestaan."

het gaat dus weer goed in wietrokend Nederland:S

Gaan ze verkopertjes filmen.....

Die 2x zoveel ervoor vragen

Oftewel er komt 2x zoveel geld in het illegale circuit.......

Uitspraak van verwijderd op maandag 10 november 2008 om 01:13:
Precies. Als je thuis mag kweken zoveel als je met je hele vriendengroep op kan roken dan hoef je geeneens een coffeeshop te hebben.

:roflol:

kutwouten hebben hier in eindhoven ook 2 shops gesloten :\ de pink en de new wave :(
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 november 2008 om 21:06:
kutwouten hebben hier in eindhoven ook 2 shops gesloten :\ de pink en de new wave :(

klopt..
lag ook wel veel te veel binnen..

Maarja, de klanten van die shops moeten ook weer ergens anders heen, dus worden andere shops ook weer aangespoord tot het overtreden van de Maximum Voorraadwet..

Toch?
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op maandag 10 november 2008 om 19:46:
Wat kun jij dat dramatiseren. Volgens de huidige wetgeving zijn het al een stel kriminelen, we zeggen er alleen niets van.

Een crimineel is iemand die veroordeeld is ;)

Als je mensen categorisch niet vervolgt, zijn het dus technisch gezien geen criminelen.

Uitspraak van Skippengs op maandag 10 november 2008 om 19:30:
ga jij ff met je lego spelen, ballenlikker

Gast, het blijkt dat wegstemmen niet helpt want je krijgt altijd even grote teringlijers ervoor in de plaats.

Als ze weten dat hun hoofd op een schuttingpaal eindigt als ze te ver gaan, dan piepen ze wel anders en gedragen ze zich mss nog...

Waar moet het heen met dit land :rot: straks krijg je nog een chip in je lichaam om te kijken of je wel binnen de hekjes loopt :/
Uitspraak van DanM op zaterdag 8 november 2008 om 14:27:
Ik meen dat laatst ergens gelezen te hebben, en daarbij als ik in mijn omgeving kijk hoor ik bijna elke blower over stoppen maar niet kunnen stoppen..
Ik was een dagelijkse blower, 2-3 gram per dag...ik wil niet zeggen dat ik niet meer functioneerde maar alles ging net ff lekkerder mét een jointje...weet zeker dat er véééél mensen zijn die met hetzelfde zitten...blowen maakt je hoe dan ook afhankelijk, dat is een bijwerking van de nicotine in je joint, en ik ken eigenlijk geen blowers die puur roken

Dat heeft nix met het beleid te maken. Daarbij zul je in elk land gelegenheids- en afhankelijke blowers hebben. Alcohol is misschien ok wel een beetje verslavend, toch? Maar daar hebben we in ons land gelukkig noooooooit problemen mee, wanneer wordt er gesproken over drooglegging?? Nooit meer, want de geschiedenis heeft ons kunnen leren dat verbieden alleen maar meer problemen leverd. En hoe groot is het 'probleem' nou eigenlijk met wiet & hash, in verhouding met alcohol?? Dus volledig legaliseren die hap!
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 november 2008 om 21:06:
de pink en de new wave

Meen je niet... :o
New wave was mijn stamcoffeeshop toen ik nog in Eindhoven studeerde...
Pink ook weleens geweest natuurlijk...was altijd druk daar...kijk er ook niet van op dat ze schijt hadden aan die maximale hoeveelheid die in een shop aanwezig mag zijn eigenlijk...
Het is dat gedeelte (de wiet die de shop binnenkomt) wat voor een coffeeshophouder namelijk het grootste risico met zich meebrengt...dus die bellen liever niet te vaak...
Artiest {SHOWLIST artist 99975, 8384}
waar gaat het tog heen met nederland
Europa gaat in overleg over een gedoogbeleid maar Nederland wil alles op 0 goed bezig (Y)

Uitspraak van Flowers. op maandag 10 november 2008 om 22:14:
klopt..
lag ook wel veel te veel binnen..

Ook wel heel erg dom natuurlijk om in een shop 200 kilo voor handen te hebben...

Uitspraak van Soul Survivor op maandag 10 november 2008 om 12:47:
laten we gaan demonstreren

ff dat hele binnenhof vol dikke rook zetten

(Y) Zou geen gek idee zijn
Misschien een ideetje?
Zoek 24 vrienden en onderteken de petitie :) Hopelijk helpt het!
http://www.highlife.nl/media/Media/petitie%20printversie2.pdf
Is er ook ergens gewoon een online petitie?
echt een stoney he
Aartslui ;)
laatste aanpassing
dit holland is drugshoofdstad van de wereld :respect:
Uitspraak van verwijderd op maandag 10 november 2008 om 22:22:
Gast, het blijkt dat wegstemmen niet helpt want je krijgt altijd even grote teringlijers ervoor in de plaats.

Als ze weten dat hun hoofd op een schuttingpaal eindigt als ze te ver gaan, dan piepen ze wel anders en gedragen ze zich mss nog...

gast het hele idee achter onze regering is dom.

ze zijn de stem van het volk, maar ons word niks gevraagd.

en je kan hoog of laag springen het gebeurt toch wel.

legaliseren!!! niet voor mij, niet voor mijn junkie buurman maar gewoon om alles onder controle te houden.
Maar de regering gaat er financieel erg op vooruit wanneer de shops sluiten.
Criminaliteit stijgt en dus ook de omzet in de onderwereld en dat geld gaat ook onze economie weer in daar heeft den haag profijt van! en zo werkt t met alles
rijken worden rijker en de armen worden armer
regels op regels worden er gemaakt en t word alleen maar grilliger in ons mooie landje

ik ben dan wel tegen coffeeshops, maar als ze het gaan sluiten lokken ze juist uit dat mensen in hun eigen huis een coffeeshop gaan beginnen..

nederland moet gewoon eens ophouden met die verrekte BETUTTELING! als mensen willen roken, drinken of blowen doen ze dat toch wel!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 12:58:
ik ben dan wel tegen coffeeshops, maar als ze het gaan sluiten lokken ze juist uit dat mensen in hun eigen huis een coffeeshop gaan beginnen..

voor coffeeshops dus??

;)
CDA zielige "bang voor jezusmannetjes" ..pff

Uitspraak van Skippengs op dinsdag 11 november 2008 om 12:52:
ze zijn de stem van het volk, maar ons word niks gevraagd.

en je kan hoog of laag springen het gebeurt toch wel.

Nee, want er is geen kamermeerderheid voor, en er is een commissie bezig die aanbevelingen voor een beleidswijziging aan het voorbereiden is, en die zit vol met deskundigen die juist voor legalisering gaan pleuten.

De VVD is er ernstig verdeeld over en zal niet voor een verbod stemmen.

Sowieso zijn alle linkse partijen + de PVDA en D66 tegen...

Daarbij is de publieke opinie niet tegen softdrugs, anders dan Van Geel ons wil laten denken. Bovendien is BINNEN het CDA ook verdeeldheid erover, Gerd Leers is voor legalisering en heeft veel medestanders.

Uitspraak van gekkehuus30 op dinsdag 11 november 2008 om 14:23:
CDA zielige "bang voor jezusmannetjes" ..pff

Allemaal kruisigen dat christentuig, uit eerbetoon paar spijkers door hun polsen en enkels jassen en op een berg lekker in weer en wind laten staan :loser:

Uitspraak van verwijderd op maandag 10 november 2008 om 19:17:
In 1 klap 200.000 Nederlanders crimineel maken die de samenleving niks misdaan hebben?

drugs gebruiken is dan de overtreding he :aai:

Nederland wordt steeds zieliger.... Heel slim om tijdens een kredietcrissis shops te sluiten, rookverbod in te lassen hoeren buurten te sluiten en Paddo's te verbieden.

Er komt straks geen toerist meer naar Amsterdam toe!
Welke toerist wil er nu nog in Nederland op vakantie met al die nieuwe regels? Komen straks alleen nog maar van die bejaarde toeristen bloembollen kijken en van die gekke chinezen die 1000 foto's maken op de :gaap: Zaanse Schans....

Nog ff en een biertje mag ook niet meer (denk trouwens dat er jaarlijks meer mensen sterven door alcohol misbruik dan door paddo's)
:(
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op dinsdag 11 november 2008 om 15:29:
Paddo's te verbieden.

Zullen wij dan samen in het bos paddestoelen gaan plukken??:D

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 15:14:
drugs gebruiken is dan de overtreding he :aai:

Ja. Een overtreding omdat het verboden is, niet omdat mensen er last van hebben.

Dus je criminaliseert mensen die niks misdaan hebben. Want of drugs nu verboden is of niet, iemand die het gebruikt heeft nog steeds niks misdaan, wordt alleen door de wetgever als crimineel bestempeld.

K ga denk ik alvast voorbereidingen treffen voor als het verbod in gaat. Ff wat contacten leggen met n paar Turken of mss zelf zo'n kweekkast aanschaffen :)
Uitspraak van actief op dinsdag 11 november 2008 om 15:29:
Nog ff en een biertje mag ook niet meer (denk trouwens dat er jaarlijks meer mensen sterven door alcohol misbruik dan door paddo's)
:(

alleen het nadeel van alcohol is is dat het in de hele maatschappij als normaal word bevonden, terwijl het gewoon verslavender is dan paddo`s en drank maakt idd meer kapot dan je denkt
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 14:34:
Allemaal kruisigen dat christentuig

:/ weer beetje laffe opmerking :s alles over 1 kam scheren is dat he wat je nu doet :rot: alsof alle cristenen tuig zijn :rot: ja in jou debiele wereldje wel, kerel, jij moet zorgen dat je in de 2e kamer komt, dan komt alles goed (K)

Uitspraak van SJEEP op dinsdag 11 november 2008 om 16:03:
alsof alle cristenen tuig zijn

Met het woord christentuig refereer ik aan het CDA. Je moet alles wel in de juiste context zien.

Als ik in de 2e kamer kom voer in een grondwetsreferendum in, net als in Zwitserland, waarbij de bevokling het parlement kan overrulen. Dus ja dan zou het wel beter worden denk ik, want als je dan nog wat te klagen hebt heb je het enkel aan jezelf te danken.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 15:46:
Een overtreding omdat het verboden is, niet omdat mensen er last van hebben.

dat is met wel meer dingen zo.. waar de een zich aan ergert is voor de ander geen probleem.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 15:46:
Want of drugs nu verboden is of niet, iemand die het gebruikt heeft nog steeds niks misdaan,

jawel de wet overtreden.

ik zie er persoonlijk ook nooit kwaad in als ik met 200 over de snelweg jakker op mijn motor.. maar dat maakt nog neit dat het mag he..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 16:10:
Dus ja dan zou het wel beter worden denk ik, want als je dan nog wat te klagen hebt heb je het enkel aan jezelf te danken.

kerel, jij zit hier echt verkeerd op flock, lul jezelf binnen in den haag 8)
denk alleen ook dat jij het niet zal redden daar, er is gezeik en zal altijd gezeik blijven, en het is 1 groot toneel stuk wat opgevoerd word daar, nu, morgen, altijd, en denk dat jou ideaal beeld ook bij veel mensen in het verkeerde keelgat schiet
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 16:10:
Met het woord christentuig refereer ik aan het CDA

als jij DAT christentuig zegt, benoem je direct of indirect ook hun stemmers daarmee
Ze zouden zich in Den Haag is bezig moeten houden met zaken die écht belangrijk zijn!
Handen af van ons gedoogbeleid!!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 16:14:
dat is met wel meer dingen zo.. waar de een zich aan ergert is voor de ander geen probleem.

Gast, wat voor last hebben mensen ervan als ik op mijn balkon een jointje rook of binnenshuis? Al helemaal als het eigen kweek is?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 16:14:
jawel de wet overtreden.

Dat is alleen op papier iets misdoen. Een slachtofferloos misdrijf plegen, waar óók 200 over de snelweg rijden op je motor (als de verkeersdrukte dit toelaat) onder valt, noem ik niet 'iets misdoen'.

Ze moeten de verkeersregels van Duitsland invoeren, en softdrugs legaliseren.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 16:18:
Ze moeten de verkeersregels van Duitsland invoeren

Ja, daar heb je in Nederland ruimte voor he :/
Dan moeten ze natuurlijk wel hetzelfde wegen aanleggen :lol:
Uitspraak van [WBS] Joker.one op dinsdag 11 november 2008 om 16:16:
Ze zouden zich in Den Haag is bezig moeten houden met zaken die écht belangrijk zijn!
Handen af van ons gedoogbeleid!!

Amen!

Trouwens des de hoger de snelheid des de groter kans op een ongeluk.
Dat ze wat flexibeler mogen zijn met de snelheids limieten ben ik ook wel eens :)

Uitspraak van Soul Survivor op dinsdag 11 november 2008 om 14:13:
voor coffeeshops dus??

voor coffeeshops, voor legalisering! haal de teelt uit t illegale wereldje, waar blijven de criminelen als je t ook legaal kan doen!?

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 16:18:
Gast, wat voor last hebben mensen ervan als ik op mijn balkon een jointje rook of binnenshuis? Al helemaal als het eigen kweek is?

he ik heb daar helemaal geen last van. mensen moeten dat soort dingen helemaal zelf weten vind ik.. ik denk niet dat het de plek van de overheid is om dergelijke besluiten te voeren.

bovendien, hoe fél anti drugs ik ook mag zijn, ik vind wel dat de coffeeshops iets is wat niet uit het nederlandse straatbeeld mag verdwijnen. het hoort toch bij NL.

wel vind ik dat bijvoorbeeld het roken van joints op straat verboden zou moeten worden..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 17:13:
he ik heb daar helemaal geen last van. mensen moeten dat soort dingen helemaal zelf weten vind ik.. ik denk niet dat het de plek van de overheid is om dergelijke besluiten te voeren.

bovendien, hoe fél anti drugs ik ook mag zijn, ik vind wel dat de coffeeshops iets is wat niet uit het nederlandse straatbeeld mag verdwijnen. het hoort toch bij NL.

:respect:
wel vind ik dat bijvoorbeeld het roken van joints op straat verboden zou moeten worden..

Dan moet je wel weer rookverbod bij de shops te niet doen.
wel vind ik dat bijvoorbeeld het roken van joints op straat verboden zou moeten worden

dat is al verboden

de NL-overheid moet de burger dienen ipv beteugelen!!!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 17:31:
betuttelen.

beteugelen

;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 16:51:
Ja, daar heb je in Nederland ruimte voor he :/
Dan moeten ze natuurlijk wel hetzelfde wegen aanleggen :lol:

In Duitsland mag je op de autosnelweg zo hard rijden als dat de verkeersveiligheid toelaat.

In NL betekent dat dat je alleen diep in de nacht 200 mag rijden. Maar dat is dan toch prima?

Uitspraak van Soul Survivor op dinsdag 11 november 2008 om 17:34:
beteugelen

nee toch betuttelen. overheid bepaalt al voor ons, waar we mogen roken, wat we mogen roken..

Ik zeg ook niet dat jij tot de mensen behoort die er last van meent te hebben.

Waar mensen last van hebben is niet het gebruik, maar de criminaliteit er rondomheen. Dat los je op door 1 van de 2 opties:

- legaliseren van de aanvoer
- verbieden van shops maar iedere gebruiker toe staan om zelf zoveel te kweken als hij/zij op kan roken

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 17:40:
In NL betekent dat dat je alleen diep in de nacht 200 mag rijden. Maar dat is dan toch prima?

ja.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 november 2008 om 17:41:
nee toch betuttelen. overheid bepaalt al voor ons, waar we mogen roken, wat we mogen roken

* betuttelen
be´ tut - te - len
( betuttelde, h. betutteld)
kleine aanmerkingen maken op, vitten op;
be´ tut - te - ling
de -woord (vrouwelijk)
betuttelingen

* beteugelen
betomen, breidelen, inperken, intomen, optomen, teugelen, tomen, bedwingen, beheersen, de kop indrukken, in toom houden, onderdrukken, onderwerpen, tegengaan, tegenhouden, temmen