Partyflock

Forumonderwerp · 1035980

UTRECHT - Het CDA wil dat er een einde komt aan het gedogen van drugs. Volgens CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel heeft het gedoogbeleid gefaald. Het doel moet volgens hem zijn om alle coffeeshops in Nederland te sluiten.
ANP

Van Geel wijst erop dat op veel zolders in achterstandwijken illegale kwekerijen van softdrugs zijn waar vervolgens grote criminelen veel geld aan verdienen.Zolang dit getolereerd wordt, zullen volgens hem de problemen in die wijken nooit opgelost worden.

Partijcongres
Tijdens het partijcongres zaterdag in Utrecht zal Van Geel aangeven dat volgens hem de samenleving de gevolgen van het gedoogbeleid niet langer pikt.Tevreden stelt hij vast dat ook binnen partijen als de PvdA en de VVD steeds meer stemmen opgaan voor een hardere lijn. In ons land is de verkoop van softdrugs in coffeeshops toegestaan, de aanlevering ervan is verboden maar wordt gedoogd.

Onvrede
Afgelopen week bleek nog de onvrede in de Tweede Kamer dat het kabinet pas begin 2010 met een nieuwe drugsnota komt. Het kabinet zal in de nota terugblikken op het gedoogbeleid van de afgelopen dertig jaar en aangeven hoe het drugsbeleid moet worden voortgezet.

Timmermans
PvdA-staatssecretaris Frans Timmermans (Europese Zaken) voelt niets voor een sluiting van alle coffeeshops in Nederland, zoals CDA-leider Pieter van Geel voorstelt.
De bewindsman erkent dat er problemen zijn rondom het gedoogbeleid van softdrugs. Hij wees erop dat hij zelf uit de grensstreek komt. Maar er zijn volgens hem ook grote voordelen op het gebied van de volksgezondheid en beheersing van criminaliteit.
Dat heeft Timmermans zaterdag gezegd in het radioprogramma Tros Kamerbreed in reactie op het pleidooi dat zijn coalitiegenoot CDA houdt tijdens het CDA-congres.
De PvdA-bewindsman zei ook dat hij zich niet "verkrampt" verzet tegen een aanpassing van beleid als het beter kan, zelfs als dat een aanpassing vergt van het regeerakkoord tussen CDA, PvdA en ChristenUnie. Maar hij benadrukte dat het dan wel een genuanceerd verhaal moet zijn.

PvdA
De PvdA is tegen een sluiting van alle coffeeshops in Nederland, zoals fractievoorzitter Pieter van Geel van het CDA voorstelt.
Tweede Kamerlid Lea Bouwmeester zei zaterdag in een reactie boos te zijn dat coalitiegenoot CDA nu "wel heel stoer" roept het gedoogbeleid te willen beëindigen, maar niks doet om problemen rond softdrugs op te lossen.

Problemen
Volgens Bouwmeester verdwijnen de problemen op gebied van criminaliteit en volksgezondheid niet met het sluiten van de coffeeshops.
"Wij zijn voor reguleren en tegen verbieden, omdat je met reguleren voorwaarden kan stellen en beter kan controleren."

Ballin
Zo zei Bouwmeester dat ze bij CDA-minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie nul op rekest kreeg, toen ze een voorstel deed voor overleg met buurlanden België en Duitsland over drugstoerisme en andere grensoverschrijdende overlast.
"Een soortgelijk overleg over een gezamenlijke aanpak van terrorisme kan wel, maar hierover niet. Dat stoort me enorm, want ook met verbieden blijven de problemen bestaan."

het gaat dus weer goed in wietrokend Nederland:S

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 18:42:
Ja oke, maar eerlijk is eerlijk het zorgt ook voor heel veel meer problemen:)...

Niet de drugs, maar de drugscriminaliteit zorgt daarvoor.

En die wordt natuurlijk niet door de drugs veroorzaakt maar door de vervolging van dealers. Dat drijft de prijs op tot het niveau dat men er moorden voor over heeft. Zoals we in Mexico zien.

Als ze drugs helemaal gaan verbieden, dan voorspel ik dat men binnen een jaar gewoon oorlog heeft in de achterbuurten.

Lekker kansloos. Vooral die argumenten.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 18:42:
Ja oke, maar eerlijk is eerlijk het zorgt ook voor heel veel meer problemen...

Geen gedoog zorgt voor nog meer. Overheid moet ook kweken toelaten. Onder beheer van overheid zelf.. misschien.
gaat je nooit lukken :lol:

Al bekijk je het vanuit dat punt, heb je natuurlijk groot gelijk:)
Er zal dan steeds meer criminaliteit zijn..

Maar ik heb het over het mensenlijk welzijn,
Er gaan jaarlijks heel veel mensen kapot aan drugs,
afkickklinieken zitten altijd vol..
Mensen vergooien heel hun leven met de drugs..

En waarom? Omdat middeltje binnen te krijgen..
Nou sorry hoor.. Heb zelf door de jaren heen heel wat ervaring met drugs,
en het gene wat ik ervan heb geleerd, dat het gewoon zonde is van jezelf:)

Maar goed dan kom je natuurlijk weer op het punt, dat het is hoe je er zelf mee omgaat:)
En dat is ook zo... Al kan je er gewoon goed mee omgaan niks aan het handje:)

Maar de feiten liegen er niet om dat de gemiddelde gebruiker dat niet kan...
Uitspraak van DanM op zaterdag 8 november 2008 om 17:56:
Erm, het is al illegaal, het wordt alleen gedoogd als je het in de shop haalt, wiet komt echt niet legaal de shop in hoor..

ja gedoogd legaal, komt beetje opzelfde neer, alleen nu kunnen ze je alsnog afpakken.

en dat bedoel ik juist legaliseer de aanlevering van de shops zodat je het kan controleren.

en mediwiet ken ik, als dit nu ook zo word doorgevoerd naar de shops.

snap je me nu?
we gaan demonstreren
tegen kabinet
voor de coffeeshops en red de paddo

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 19:01:

Geen respect voor, vind het sukkels :lol:

Ik vind dat het recht om je leven kapot te maken, een recht is dat alle mensen hebben. Hoe achterlijk en waardeloos ik het ook vind als ze daar gebruik van maken. Maar wie ben ik? Als iemand naar de tering wil moet ie dat zelf weten, moet ie alleen niet komen janken bij mij :loser:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 19:01:

Wiet is niet lichamelijk verslaafd hoor.
Wiet is drug die minst schadelijk is.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 19:07:
Wiet is niet lichamelijk verslaafd hoor.

XTC is nog minder schadelijk ;)

komt omdat je dat niet dagelijks zult gaan gebruiken. Van alle 20 drugs die onderzocht werden in een onderzoek in Groot Brittannië was wiet nummer 11 qua schadelijkheid (gezondheidsrisico, met de mate van evrslavendheid meegerekend) en XTC was 19.

Tabak en drank stonden op 4 en 5, en het minst schadelijke was kwat (soort kruid met natuurlijke vorm van amfetamine erin, effect is vergelijkbaar met koffie)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 19:07:

Geestelijk niet;)

Heb zelf 4/5 jaar elke dag geblowd, en dat is echt niet goed geweest voor mijn geestelijke gesteltheid geweest:)
Maar dat is per persoon verschillend natuurlijk:)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 19:06:
Geen respect voor, vind het sukkels

Ik vind dat het recht om je leven kapot te maken, een recht is dat alle mensen hebben. Hoe achterlijk en waardeloos ik het ook vind als ze daar gebruik van maken. Maar wie ben ik? Als iemand naar de tering wil moet ie dat zelf weten, moet ie alleen niet komen janken bij mij

Nee maar die mensen hebben famillies enzevoort die daar wel last van hebben:)
En in ieder mens zit potentie, en ieder mensen kan stralen in iets waar diegene goed in is:)
En omdat te vergooien... Is gewoon regel rechte zonde.. Toch?

Ja ja beetje wijze praat allemaal voor op de zaterdag avond he:P

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 19:15:
Nee maar die mensen hebben famillies enzevoort die daar wel last van hebben:)

Ja, maar stel je voor, jouw zusje komt met een neger thuis, en je ouders zien dat niet zitten. Die hebben dan ook last van iets, dat geen normaal denkend mens zou verbieden.

Dat familie etc. ergens last van hebben is geen reden om het te verbieden.
En in ieder mens zit potentie, en ieder mensen kan stralen in iets waar diegene goed in is:)
En omdat te vergooien... Is gewoon regel rechte zonde.. Toch?

Tuurlijk, maar dat is hun eigen verantwoordelijkheid.

Ja ja beetje wijze praat allemaal voor op de zaterdag avond he:P

Ik ben het wel grotendeels met je eens, maar ik trek er een andere conclusie uit. En wijze praat op zaterdagavond tsja er moeten meer mensen komen op PF met wie je normaal een discussie kan voeren zonder dat ze gelijk met ziektes gaan lopen gooien etc ;)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 19:19:

:) red de paddo :)

Die paddo kan me persoonlijk niks schelen omdat ik niet aan tripmiddelen doe, maar ik ben het niet eens met een verbod. Dat is namelijk gebaseerd op leugens.

Ja, maar stel je voor, jouw zusje komt met een neger thuis, en je ouders zien dat niet zitten. Die hebben dan ook last van iets, dat geen normaal denkend mens zou verbieden.

Ja maar nu heb je het over normen en waarden.. En ieder mens heeft verschillende normen en waarden..

Maar ik ben het er ook niet mee eens dat ze het gaan verbieden hoor dat moet je niet denken:)
Want ja het hoort er nu gewoon eenmaal bij he..
Het is alleen mijn mening dat de wereld een betere plek zou zijn zonder drugs:)

Tuurlijk, maar dat is hun eigen verantwoordelijkheid.

Ja dat is hun eigen verantwoordelijkheid, maar dat wil niet zeggen dat het geen zonde is:)

Ik ben het wel grotendeels met je eens, maar ik trek er een andere conclusie uit. En wijze praat op zaterdagavond tsja er moeten meer mensen komen op PF met wie je normaal een discussie kan voeren zonder dat ze gelijk met ziektes gaan lopen gooien etc

Volwassen mensen kunnen een discussie voeren toch:)
Mensen met een geestelijke achterstand niet;)
Oke met deze opmerking zal ik wel een hoop haat op me af laten komen, maar goed maakt mij het uit:P

Zo ik ga mezelf omkleden en er vandoor,
veel plezier nog vanavond mensen:)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 19:23:
, maar ik ben het niet eens met een verbod. Dat is namelijk gebaseerd op leugens.

inderdaad
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 19:25:
Volwassen mensen kunnen een discussie voeren toch:)
Mensen met een geestelijke achterstand niet;)

Ik denk het, jij zegt het :lol:

c ya!
kut christelijken
Artiest DanM
Uitspraak van sachin..B) op zaterdag 8 november 2008 om 19:58:
kut christelijken

:O ga je nou gotverdomme je mond spoel'n met zeep.....:O:[
ze jatten mijn jonko g

gewoon dikke belasting op heffen, en de grootste criminelen hun winst afromen, dan komt het vast goed

al vind ik wel dat criminele coffeeshops dicht moeten waar dus ook wapens liggen en harddrugs
Ja ok...:/ hier moet je wel een beetje gelijk geveng saching...:yes:
Uitspraak van sachin..B) op zaterdag 8 november 2008 om 19:58:
kut christelijken

laatste aanpassing

Uitspraak van sachin..B) op zaterdag 8 november 2008 om 20:04:
ze jatten mijn jonko g

De jouwe ook al ?:rot:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 20:32:
al vind ik wel dat criminele coffeeshops dicht moeten waar dus ook wapens liggen en harddrugs

gebeurt allang, hier al divers shops dicht en niet meer open..(Y)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 20:33:
De jouwe ook al ?

De mijne ook... :(

wat een prutsers als ze het verbieden, maar als nog is het geen probleem..8)

:smoke:
laatste aanpassing

Dicht met die drugshuizen!!!

Uitspraak van DanM op zaterdag 8 november 2008 om 22:12:
gebeurt allang, hier al divers shops dicht en niet meer open..(Y)

ja en ook met hoerenkast enzo

wet BIBOB de geksteng :rot:
Uitspraak van TYHARO op zondag 9 november 2008 om 00:30:
De mijne ook...

en de mijne ook :[

Hoezit het dan met 2 plantjes per house houdeng? :$
Lekker je eigen kindjes kweken. en der goed aan verdienen.

Maar denk niet dat het zo ver gaat komen andere partijen steunen het niet.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 13:25:
Van Geel wijst erop dat op veel zolders in achterstandwijken illegale kwekerijen van softdrugs zijn waar vervolgens grote criminelen veel geld aan verdienen.Zolang dit getolereerd wordt, zullen volgens hem de problemen in die wijken nooit opgelost worden.

legaliseren dan!!!!

:smoke:

CDA=Taliban

Uitspraak van verwijderd op zondag 9 november 2008 om 15:39:
CDA=Taliban

Nee, de Taliban financieren zichzelf juist met opium en hasjhandel ;)

Uitspraak van verwijderd op zondag 9 november 2008 om 15:48:
financieren zichzelf juist met opium en hasjhandel

tss wist meteen dat dit zou komen :rot:
Dat bedoelde ik niet helemaal he ;)

:D
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 november 2008 om 14:34:
legaliseren dan!!!!

:lol: wat dacht je van nog strenger optreden tegen dat soort acties? :/

legaliseren! uit het criminele circuit halen, belasting betalen, iedereen blij.
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 november 2008 om 18:09:
belasting betalen

Wat denk je dat de shop nu doet? :/
krijg je van die dealers op de hoek van de straat die op elkaar schieten

stay away from my corner! bitch!

Uitspraak van RTD op zondag 9 november 2008 om 18:45:
bitch!

Uitspraak van verwijderd op zondag 9 november 2008 om 18:09:
legaliseren! uit het criminele circuit halen, belasting betalen, iedereen blij.

k wou net zeggen, hoeveel kan de overheid er nog over zeiken als ze er zelf ook aan mee verdienen (accijnzen net zoals sig en alcohol??)
Uitspraak van verwijderd op zondag 9 november 2008 om 19:18:
accijnzen net zoals sig en alcohol?

Nogmaals, wat denk je dat er nú allang betaald wordt door een shop?
En automatisch wordt doorberekend naar jou als klant? :O use your brains...[ of is alles weggerookt? :( ]

Uitspraak van DanM op zondag 9 november 2008 om 19:22:
En automatisch wordt doorberekend naar jou als klant? use your brains...[ of is alles weggerookt? ]

:s chill ff :s
chill ff? je dramt maar door over belastingen, alsof er nu geen belasting betaald wordt door de shop..:s chill jij ff aub..:s

Uitspraak van DanM op zondag 9 november 2008 om 19:36:
je dramt maar

ik dram helemaal niet. ze moeten de teelt gewoon legaal maken. tis gewoon n kutbeleid zoals t nu is.