Partyflock

Forumonderwerp · 1035980

UTRECHT - Het CDA wil dat er een einde komt aan het gedogen van drugs. Volgens CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel heeft het gedoogbeleid gefaald. Het doel moet volgens hem zijn om alle coffeeshops in Nederland te sluiten.
ANP

Van Geel wijst erop dat op veel zolders in achterstandwijken illegale kwekerijen van softdrugs zijn waar vervolgens grote criminelen veel geld aan verdienen.Zolang dit getolereerd wordt, zullen volgens hem de problemen in die wijken nooit opgelost worden.

Partijcongres
Tijdens het partijcongres zaterdag in Utrecht zal Van Geel aangeven dat volgens hem de samenleving de gevolgen van het gedoogbeleid niet langer pikt.Tevreden stelt hij vast dat ook binnen partijen als de PvdA en de VVD steeds meer stemmen opgaan voor een hardere lijn. In ons land is de verkoop van softdrugs in coffeeshops toegestaan, de aanlevering ervan is verboden maar wordt gedoogd.

Onvrede
Afgelopen week bleek nog de onvrede in de Tweede Kamer dat het kabinet pas begin 2010 met een nieuwe drugsnota komt. Het kabinet zal in de nota terugblikken op het gedoogbeleid van de afgelopen dertig jaar en aangeven hoe het drugsbeleid moet worden voortgezet.

Timmermans
PvdA-staatssecretaris Frans Timmermans (Europese Zaken) voelt niets voor een sluiting van alle coffeeshops in Nederland, zoals CDA-leider Pieter van Geel voorstelt.
De bewindsman erkent dat er problemen zijn rondom het gedoogbeleid van softdrugs. Hij wees erop dat hij zelf uit de grensstreek komt. Maar er zijn volgens hem ook grote voordelen op het gebied van de volksgezondheid en beheersing van criminaliteit.
Dat heeft Timmermans zaterdag gezegd in het radioprogramma Tros Kamerbreed in reactie op het pleidooi dat zijn coalitiegenoot CDA houdt tijdens het CDA-congres.
De PvdA-bewindsman zei ook dat hij zich niet "verkrampt" verzet tegen een aanpassing van beleid als het beter kan, zelfs als dat een aanpassing vergt van het regeerakkoord tussen CDA, PvdA en ChristenUnie. Maar hij benadrukte dat het dan wel een genuanceerd verhaal moet zijn.

PvdA
De PvdA is tegen een sluiting van alle coffeeshops in Nederland, zoals fractievoorzitter Pieter van Geel van het CDA voorstelt.
Tweede Kamerlid Lea Bouwmeester zei zaterdag in een reactie boos te zijn dat coalitiegenoot CDA nu "wel heel stoer" roept het gedoogbeleid te willen beëindigen, maar niks doet om problemen rond softdrugs op te lossen.

Problemen
Volgens Bouwmeester verdwijnen de problemen op gebied van criminaliteit en volksgezondheid niet met het sluiten van de coffeeshops.
"Wij zijn voor reguleren en tegen verbieden, omdat je met reguleren voorwaarden kan stellen en beter kan controleren."

Ballin
Zo zei Bouwmeester dat ze bij CDA-minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie nul op rekest kreeg, toen ze een voorstel deed voor overleg met buurlanden België en Duitsland over drugstoerisme en andere grensoverschrijdende overlast.
"Een soortgelijk overleg over een gezamenlijke aanpak van terrorisme kan wel, maar hierover niet. Dat stoort me enorm, want ook met verbieden blijven de problemen bestaan."

het gaat dus weer goed in wietrokend Nederland:S

Uitspraak van DanM op zaterdag 8 november 2008 om 14:27:
Voorlopig zal ik wel moeten, wil niet weer met longproblems op de IC terecht komen..:/

wow :|

Dan maar space cake bakken :D

2-3 gram per dag.

wow, ik blow ook elke dag (wel alleen hasj) en ik doe bijna n week met 3 gram
blowen maakt je hoe dan ook afhankelijk, dat is een eigenschap van de werkzame stof..

De nicotine in de joints is verslavend. Wiet an sich is niet verslavend, althans niet fysiek. Geestelijk wel natuurlijk, maar dat kan alles zijn, van kruiswoordpuzzels tot worstenbroodjes, als je het maar leuk genoeg vindt om te doen/eten kan je overal geestelijk verslaafd aan raken. Je krijgt wel ontwenningsverschijnselen maar dat schijnt (heb ik ergens gelezen) psychosomatisch te zijn.

Oftewel lichamelijke reacties als gevolg van een geestelijk proces. Nicotine-ontwenning bijv. zorgt ECHT voor lichamelijke ontwenningsreacties.
laatste aanpassing
Artiest DanM
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 14:30:
wow, ik blow ook elke dag (wel alleen hasj) en ik doe bijna n week met 3 gram

Tja, het sluipt erin...heb 17 jaar dagelijks gerookt [ ben nu 31 en verstandig geworden ]
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 14:30:
De nicotine in de joints is verslavend. Wiet an sich is niet verslavend, althans niet fysiek. Je krijgt wel ontwenningsverschijnselen maar dat schijnt (heb ik ergens gelezen) psychosomatisch te zijn.

Al aangepast..;)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 14:28:
Dan maar space cake bakken

:yes: heb nog een potje 'olie' staan..[ doet het goed op bedrijfsfeestjes..:x ]
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 13:45:
En toch ben jij, meen ik me te herinneren, politiek rechts.

Klopt, maar dat maakt het niet vanzelfsprekend om het met elke beslissing eens te zijn, of je nu links of rechts bent. ;)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 14:28:
space cake

(y)
laatste aanpassing

Uitspraak van Anthony Abuse op zaterdag 8 november 2008 om 14:34:
Klopt, maar dat maakt het niet vanzelfsprekend om het met elke beslissing eens te zijn, of je nu links of rechts bent. ;)

Vind je de enorme teringzooi die een 'rechts' drugsbeleid oplevert (enorme stijging aantal moorden etc, zoals in de VS het geval is waar 3 tot 4x meer gemoord wordt dan hier) niet reden genoeg om links stemmen dan maar als een noodzakelijk kwaad te zien?

Er zijn namelijk (helaas) geen partijen in NL die rechts zijn maar voor legaliseren van drugs. Ja, je had EénNL, maar dat stelt niks meer voor in de politiek.

en ik ken eigenlijk geen blowers die puur roken [ financieel niet mogelijk ]

ken wel iemand die het puur rookt elke dag een zakje van 8 euro :)
zullen er vast meer zijn. maar puur gaat me wat te ver

Puur roken is ontzettend smerig :rot:
:yes: en is zonde van je 'peuk'..:/

afgezien van dat lig ik een half uur op apengapen na een trekkie

Uitspraak van DanM op zaterdag 8 november 2008 om 14:45:
en is zonde van je 'peuk'.

? je bespaard er juist een peuk mee :d
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 13:48:
gewoon Legaliseren die hap. laten we een partitie starten:P

:/ peuk = joint?
Uitspraak van Olde Skoele op zaterdag 8 november 2008 om 14:07:
vertegenwoordigen die ministers het NLs beleid in het buitenland, of vertegenwoordigen ze het buitenlands beleid in NL.

Het CDA wil...

:lol:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 13:48:
laten we een partitie starten:P

Een partitie nog wel.

Hoeveel gigabyte stel je voor?

Uitspraak van DanM op zaterdag 8 november 2008 om 14:50:
peuk = joint?

peuk=opgerookte sigaret?

Een peuk is het restant van een sigaret of sigaar wanneer deze is opgerookt. De term kan ook duiden op een sigaret, zoals in: "m'n peuken zijn op". De peuk bestaat bij een filtersigaret meestal uit het filter met eventueel een halve tot een hele centimeter sigaret er aan. Bij een sigaar is dat het uiterste stompje sigaar. Deze is wel aanmerkelijk langer dan een sigarettenpeuk, zo'n twee tot drie centimeter. Zelfgedraaide sigaretten van shag laten een meestal een kortere peuk achter, omdat men geen rekening hoeft te houden met het filter.

Uitspraak van SuB Bass op zaterdag 8 november 2008 om 14:54:
Een partitie nog wel.

Hoeveel gigabyte stel je voor?

:d
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 november 2008 om 14:56:
peuk=opgerookte sigaret?

In jou wereld misschien..:/ wij noemden een joint een peuk..:/
zjucht

Uitspraak van DanM op zaterdag 8 november 2008 om 15:03:
In jou wereld misschien.

bron wikipedia

Uitspraak van DanM op zaterdag 8 november 2008 om 15:03:
wij noemden

jou wereld dus :)
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 november 2008 om 15:06:
bron wikipedia

die site waar je zelf je eigen info kan aanvullen..? :O

Uitspraak van DanM op zaterdag 8 november 2008 om 15:08:
die site waar je zelf je eigen info kan aanvullen..? :O

Dat kan, maar de mods zijn heel streng en onjuiste correcties worden heel snel opgemerkt. Omdat Wikipedia een soort van collectief is zeg maar.

Daarom is de Engelstalige versie ervan (wetenschappelijk onderzocht) net zo betrouwbaar als welke gerenommeerde encyclopedie dan ook.
.

een peuk volgens mij toch echt een opgerookte sigaret, "je peuk uitdrukken"

Als het van een sigaret en een sigaar is dan is het dat ook van een joint.

Een joint is niets meer dan een dikke sigaret met drugs erin.

:gaap: who cares

Ik meen dat laatst ergens gelezen te hebben

Zeker in het party boekje van die christen honden ;)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 16:23:
Zeker in het party boekje van die christen honden

Hou mij niet bezig met dat soort festiviteiten..:nee: :)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 15:56:
:gaap: who cares

Iemand die wél hersens heeft misschien?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 13:25:
Van Geel wijst erop dat op veel zolders in achterstandwijken illegale kwekerijen van softdrugs zijn waar vervolgens grote criminelen veel geld aan verdienen.Zolang dit getolereerd wordt, zullen volgens hem de problemen in die wijken nooit opgelost worden.

Misschien een idee om die aan te pakken en een overheidsbedrijf te laten telen? Weet je meteen dat het wel snor zit met de kwaliteit

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 november 2008 om 16:36:
Misschien een idee om die aan te pakken en een overheidsbedrijf te laten telen? Weet je meteen dat het wel snor zit met de kwaliteit

Dat is wat Hunter S. Thompson zou doen als ie tot sheriff was verkozen in zijn woonplaats. Is hem overigens nét niet gelukt.

Ik had trouwens geen idee hoe dom die Van Geel is dat ie niet doorziet dat al zijn argumenten op drogredenen zijn gebaseerd :roflol:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 16:42:
Dat is wat Hunter S. Thompson zou doen als ie tot sheriff was verkozen in zijn woonplaats. Is hem overigens nét niet gelukt.

Kijk jij ook graag Discovery Channel?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 16:42:
Ik had trouwens geen idee hoe dom die Van Geel is dat ie niet doorziet dat al zijn argumenten op drogredenen zijn gebaseerd :roflol:

Ik denk dat die man niet beseft hoeveel blowers er zijn en die heus niet gaan stoppen of besluiten om voortaan dropveters te gaan roken

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 november 2008 om 16:45:
Kijk jij ook graag Discovery Channel?

Ehh ja dat was bij Final 24 geloof ik :P
ik krijg me wiet toch wel
jezus stel bedrijven aan die het mogen verbouwen telen en aanleveren, zo kan je precies de thc waarde bepalen wat een max is, hoe duur het is, wat er verkocht word. plus btw :S en je stelt veel kleine kwekerijen buiten beeld. door de legalisering. crimineel zullen ze bijna alleen nog naar het buitenland willen verschepen, ze hebben mensen over bij de politie doordat er minder illegale kwekerijen zijn die die weer kunnen opsporen.

een cirkel mooi rond :/ snap hun probleem niet, nu blowt iedereen toch al, waar gaan die hun wiet dan weghalen? juist illegaal ;)
Uitspraak van Skippengs op zaterdag 8 november 2008 om 17:51:
waar gaan die hun wiet dan weghalen? juist illegaal

Erm, het is al illegaal, het wordt alleen gedoogd als je het in de shop haalt, wiet komt echt niet legaal de shop in hoor..:/
Uitspraak van Skippengs op zaterdag 8 november 2008 om 17:51:
stel bedrijven aan die het mogen verbouwen telen en aanleveren, zo kan je precies de thc waarde bepalen wat een max is, hoe duur het is, wat er verkocht word. plus btw

Weleens van mediwiet gehoort?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 16:32:
Iemand die wél hersens heeft misschien?

iemand die zijn hond dronken voert? :bye:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 18:17:
iemand die zijn hond dronken voert? :bye:

Dat je daar nog in trapt terwijl ik al meermalen heb aangegeven dat ik dat bericht heb gepost om mensen op stang te jagen :lol:

Vraag IEDEREEN die mij kent na, ik heb geen hond, mijn ouders niet, en mijn grootouders ook niet. DIchtstbijzijnde persoon met n hond is me beste maat en die hebben we inderdaad weleens bier laten zuipen maar om nou te zeggen dat ie zat was :no:

Ach ja ben toch aan het stoppen met blowen, dus maakt mij niet zoveel uit:D
Blowen sucks:jaja: Word je beetje uuuhm paranoide en raar van;P

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 13:25:
drugstoerisme en andere grensoverschrijdende overlast.

Ik woon zelf in de nummer 1 drugstoeristenstad in NL en hier heeft NIEMAND ergens last van. Niet van de McDope aan de grens, waar 2 shops in een oud truckerscafé zitten, en óók niet van de shops aan de rand van het centrum. Het is gewoon fucking dom gelul van die vuile kanker CDA-er.

Het enige verschil dat je merkt tussen een shop en een snackbar bijvoorbeeld, is dat er andere lucht hangt....

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 18:24:
Blowen sucks:jaja: Word je beetje uuuhm paranoide en raar van;P

Nee sjaak, JIJ wordt er paranoïde van. Ik heb nergens last van en die shit werkt bij iedereen anders. En dat is ook geen reden om het te verbieden, van alcohol kan je ook paranoïde worden maar dat is ook niet verboden, hoewel het voor heel veel mensen absoluut destructief is.

Ja dat is ook zo werkt op iedereen anders:)
Mja ik kan er naar een paar jaar gewoon echt niet meer tegen:/
Maar goed dat paranoia zijn komt natuurlijk niet alleen door het blowenO:)

De wereld zou een beter plaats zijn zonder alchol en drugs:D

Nja dat is natuurlijk ook weer niet helemaal waar, het is maar net hoe je er mee om kunt gaan:)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 18:32:
De wereld zou een beter plaats zijn zonder alchol en drugs:D

Inderdaad zoals je al aan geeft, het ligt eraan wie het gebruikt en hoeveel en welke uitwerking dit heeft ivm zelfbeheersing etc.

Ik denk dat een wereld zonder drugs niet beter zou zijn, want drugs (inclusief alcohol) zorgen ervoor dat mensen hun problemen even opzij kunnen zetten.

Ja oke, maar eerlijk is eerlijk het zorgt ook voor heel veel meer problemen:)...
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 18:36:
Ik denk dat een wereld zonder drugs niet beter zou zijn

Het lijkt mij een goed idee dat de grote wereldleiders samen eens een keer een joint roken....dan komen ze er vast wel uit ;p :lol: