Partyflock

Forumonderwerp · 1035980

UTRECHT - Het CDA wil dat er een einde komt aan het gedogen van drugs. Volgens CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel heeft het gedoogbeleid gefaald. Het doel moet volgens hem zijn om alle coffeeshops in Nederland te sluiten.
ANP

Van Geel wijst erop dat op veel zolders in achterstandwijken illegale kwekerijen van softdrugs zijn waar vervolgens grote criminelen veel geld aan verdienen.Zolang dit getolereerd wordt, zullen volgens hem de problemen in die wijken nooit opgelost worden.

Partijcongres
Tijdens het partijcongres zaterdag in Utrecht zal Van Geel aangeven dat volgens hem de samenleving de gevolgen van het gedoogbeleid niet langer pikt.Tevreden stelt hij vast dat ook binnen partijen als de PvdA en de VVD steeds meer stemmen opgaan voor een hardere lijn. In ons land is de verkoop van softdrugs in coffeeshops toegestaan, de aanlevering ervan is verboden maar wordt gedoogd.

Onvrede
Afgelopen week bleek nog de onvrede in de Tweede Kamer dat het kabinet pas begin 2010 met een nieuwe drugsnota komt. Het kabinet zal in de nota terugblikken op het gedoogbeleid van de afgelopen dertig jaar en aangeven hoe het drugsbeleid moet worden voortgezet.

Timmermans
PvdA-staatssecretaris Frans Timmermans (Europese Zaken) voelt niets voor een sluiting van alle coffeeshops in Nederland, zoals CDA-leider Pieter van Geel voorstelt.
De bewindsman erkent dat er problemen zijn rondom het gedoogbeleid van softdrugs. Hij wees erop dat hij zelf uit de grensstreek komt. Maar er zijn volgens hem ook grote voordelen op het gebied van de volksgezondheid en beheersing van criminaliteit.
Dat heeft Timmermans zaterdag gezegd in het radioprogramma Tros Kamerbreed in reactie op het pleidooi dat zijn coalitiegenoot CDA houdt tijdens het CDA-congres.
De PvdA-bewindsman zei ook dat hij zich niet "verkrampt" verzet tegen een aanpassing van beleid als het beter kan, zelfs als dat een aanpassing vergt van het regeerakkoord tussen CDA, PvdA en ChristenUnie. Maar hij benadrukte dat het dan wel een genuanceerd verhaal moet zijn.

PvdA
De PvdA is tegen een sluiting van alle coffeeshops in Nederland, zoals fractievoorzitter Pieter van Geel van het CDA voorstelt.
Tweede Kamerlid Lea Bouwmeester zei zaterdag in een reactie boos te zijn dat coalitiegenoot CDA nu "wel heel stoer" roept het gedoogbeleid te willen beëindigen, maar niks doet om problemen rond softdrugs op te lossen.

Problemen
Volgens Bouwmeester verdwijnen de problemen op gebied van criminaliteit en volksgezondheid niet met het sluiten van de coffeeshops.
"Wij zijn voor reguleren en tegen verbieden, omdat je met reguleren voorwaarden kan stellen en beter kan controleren."

Ballin
Zo zei Bouwmeester dat ze bij CDA-minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie nul op rekest kreeg, toen ze een voorstel deed voor overleg met buurlanden België en Duitsland over drugstoerisme en andere grensoverschrijdende overlast.
"Een soortgelijk overleg over een gezamenlijke aanpak van terrorisme kan wel, maar hierover niet. Dat stoort me enorm, want ook met verbieden blijven de problemen bestaan."

het gaat dus weer goed in wietrokend Nederland:S

Echt stom, het illegaal maken van wiet roken in coffeshops, en zelfs sluiten van deze leidt alleen maar tot meer problemen..

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 november 2008 om 13:28:
Echt stom, het illegaal maken van wiet roken in coffeshops, en zelfs sluiten van deze leidt alleen maar tot meer problemen

idd enesje dat heb je goed uitgesproken

alles wat niet mag is NOG leuker dus vooral doen goed idee van het cda

hoppa en wat krijgen we dan

meer illegale handel (y)
beter komen alle blowers in aktie en slopen ze dat mens

hoe dichter bij de nul...

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 13:25:
Het CDA wil dat er een einde komt aan het gedogen van drugs.

Dat wilden ze altijd al.
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 november 2008 om 13:29:
beter komen alle blowers in aktie en slopen ze dat mens

Niet 'dat mens' maar alle CDA-ers mogen van mij aan de galg. Opknopen die handel, cremeren, en hun as uitstrooien in een giertank.

wat een verloedering van onze vrije maatschappij... althans, dat wat er nog van over was.
We moeten er echt wat aan doen. We laten ons alles maar voorschotelen.. waar is de wil van het volk, i.p.v. de ministers!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 13:29:
idd enesje dat heb je goed uitgesproken

Gheheh idd
hoe is het leentje, nog misdragen gisteren? :beer:
Van Geel wijst erop dat op veel zolders in achterstandwijken illegale kwekerijen van softdrugs zijn waar vervolgens grote criminelen veel geld aan verdienen.

En als alle coffeeshops sluiten verdienen ze nog meer
goeie zaak !

weg met die hippie blowers en drugs toeristen !

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 november 2008 om 13:33:
Gheheh idd
hoe is het leentje, nog misdragen gisteren?

niet onwijs, geen ruzie gemaakt iig:D alleen nu wel buikpijn, koppijn overal pijn :( ben nl heeeeeel hard gevallen in snollywood :(

wtf moet je daar dan haha
jongetjes van 16 playenG

waarom zou nu het gedoogbeleid niet werken? werkt toch al jaren prima, ze verdienen er zelfs aan.

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 november 2008 om 13:38:
wtf moet je daar dan haha
jongetjes van 16 playenG

de leeftijd is verhoogd he! tis nu vanaf 17 jaar!! maar ja joh is toch leuk kan ik me goed kinderachtig gedragen en val ik niet op:D
Volgens CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel heeft het gedoogbeleid gefaald.

met het verbieden van softdrugs zullen er veel meer dingen gaan falen en veel meer problemen komen.

Het CDA

:lol:
laatste aanpassing

De Nederlander is pas echt vrij als ze de laatste CDA-er wurgen met de darmen van de laatste VVD-er :)

Uitspraak van Anthony Abuse op zaterdag 8 november 2008 om 13:43:
met het verbieden van softdrugs zullen er veel meer dingen gaan falen en veel meer problemen komen.

En toch ben jij, meen ik me te herinneren, politiek rechts.

Rechts wil de shops sluiten, links wil ze open houden.

Blow je suf, stem links :yes:

Nou nou nou, wat weer een taalgebruik hier!
Het moet juist gelegaliseerd worden om het beter te controleren en reguleren. Dan wordt het voor coffeeshops ook makkelijker om aan wiet te komen. Als het wordt verboden verplaatst het zich alleen maar naar de straat en is er nog minder zicht op.

Een groot gedeelte van de wiet van die kwekerijen is voor het buitenland. Sluiten van coffeeshops lijkt me dan ook niet echt helpen.

Ik zag trouwens dat paddo's ook verboden worden:

http://www.ad.nl/binnenland/2752615/Paddoverbod_vanaf_1_december.html

PvdA-staatssecretaris Frans Timmermans (Europese Zaken) voelt niets voor een sluiting van alle coffeeshops in Nederland,

:respect: geef die vent een lintje

ik begrijp niet dat wij ons land laten leiden door zulke domme mongolen!
Hoe dom ben je als je denkt dat wanneer je de shops gaat sluiten de softdrugs banned???
gewoon Legaliseren die hap. laten we een partitie starten:P

Het CDA wil dat er een einde komt aan het gedogen van drugs. Volgens CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel heeft het gedoogbeleid gefaald. Het doel moet volgens hem zijn om alle coffeeshops in Nederland te sluiten.

Het zullen weer eens niet die christen honden zijn :[ echt ze zijn daar zo dom als het achter eind van een varken

Kijk eens naar Amerika waar het verboden is en hoe gaat dat werk !!!

zet er een accijns van 20% op...hoor je niemand in den haag meer piepen over die toeristen
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 13:49:
Kijk eens naar Amerika waar het verboden is en hoe gaat dat werk !!!

En frankrijk

je zal hetzelfde krijgen als met harddrug, verboden dus gouden handel
meer criminaliteit (y)
jacht op telers zal uiteraard ook meer worden
maar daar vinden telers uiteindelijk ook wel weer wat op

Uitspraak van actief op zaterdag 8 november 2008 om 13:51:
zet er een accijns van 20% op...hoor je niemand in den haag meer piepen over die toeristen

:lol:

Als je daar om moet lachen dan zou je een show van Youp van 't Hek niet overleven denk ik. Die opmerking was zo voorspelbaar dat ie echt niet grappig was :/
Dit is toch dezelfde partij die een aantal jaren geleden blowen in je eigen huis wilde verbieden?

Tevreden stelt hij vast dat ook binnen partijen als de PvdA en de VVD steeds meer stemmen opgaan voor een hardere lijn.

:lijn:

Dat krijg je ervan ja.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 13:59:
Als je daar om moet lachen dan zou je een show van Youp van 't Hek niet overleven denk ik. Die opmerking was zo voorspelbaar dat ie echt niet grappig was :/

lekker belangrijk wat jij ervan vind :bye:
jij bent ook zo een type zeker dat veel films zit af te kenkeren op moviemeter, jah boordevol cliches dit en dat voorspelbaar bla bla zus zo

laat me lekker als ik er wel om kan lachen ;)
en nee youp vind ik helemaal niks

Als ze dicht gaan kan je mij altijd bellen, 0612186672
Uitspraak van Skunk'd op zaterdag 8 november 2008 om 13:47:
Het moet juist gelegaliseerd worden om het beter te controleren en reguleren. Dan wordt het voor coffeeshops ook makkelijker om aan wiet te komen. Als het wordt verboden verplaatst het zich alleen maar naar de straat en is er nog minder zicht op.

(y)

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 november 2008 om 14:02:
jij bent ook zo een type zeker dat veel films zit af te kenkeren op moviemeter

Nee, want ik kijk bijna geen films, en ALS ik ze kijk dan betreft het films waarvan ik gehoord heb van mensen wiens smaak ik deel, dat ze ze goed vonden.
jah boordevol cliches dit en dat voorspelbaar bla bla zus zo

Clichés boeien niet, neem bijv. American Pie 3, zit ook vol clichés, maar cliché wil niet zeggen dat iets voorspelbaar is. Een clichéfilm die onvoorspelbaar is, is nog steeds grappig.

En je zal misschien verbaasd zijn, maar ik vind films zoals American Pie, Naked Gun etc vet, clichématiger kan bijna niet, maar ze zijn niet voorspelbaar.

laat me lekker als ik er wel om kan lachen ;)

Doe ik ook, ik merkte het alleen op.

Blijkbaar heeft iedereen de lat voor wat ie grappig vindt op een andere hoogte hangen. Ik mocht willen dat die bij mij zo laag lag als bij jou, ik weet zeker dat ik dan nóg meer zou lachen in mijn leven als dat ik al doe.
Volgens CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel heeft het gedoogbeleid gefaald.

Ja hoe dan? Leg dat dan ook ff uit.

Coffeeshops sluiten lijkt me juist niet zo slim. Wordt het weer illegale handel met alle gevolgen van dien.
laatste aanpassing
vertegenwoordigen die ministers het NLs beleid in het buitenland, of vertegenwoordigen ze het buitenlands beleid in NL.

ben gelukkig gestopt met blowen.. maar ik zou het echt de grootse onzin vinden als hetgeen ons landje nog een beetje kleur geeft (groen wel te verstaan :P ) ook alweer opgeheven moet worden :S

Ik denk sowieso dat het voor de blowers niet echt uit maakt. Als je echt graag wil blowen kom je toch wel aan je spul en tegen lagere prijzen dan in de shops.

dat is wel zo... ben 1,5 maand gestopt maar de laatste keer dat ik wiet in de coffeeshop haalde was toch wel 1,5 jaar geleden ofzo :vaag:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 13:32:
alle CDA-ers mogen van mij aan de galg. Opknopen die handel, cremeren, en hun as uitstrooien in een giertank.

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 8 november 2008 om 14:16:
ben 1,5 maand gestopt maar de laatste keer dat ik wiet in de coffeeshop haalde was toch wel 1,5 jaar geleden ofzo :vaag:

Tsja hier ook, waarom naar de shop als ze het op de hoek van de straat (figuurlijk) verkopen tegen 2/3e van de prijs :lol:
Artiest DanM
Het lijkt mij ook geen slim idee om shops te sluiten, er is welliswaar nu al een redelijk illegaal imago [ niet meer dan zoveel op voorraad, geen voorraad aanvulling door voordeur enz ] maar bij sluiting zal je zien dat er echt troep op de markt wordt gebracht door mensen die ff snel binnen willen lopen..;)
Dus puur gezien voor de gezondheid van de blower is dit geen goed idee, ik ken weinig tot geen shops die hun klanten zooi vrkopen, dan is het snel over, maw het is nu redelijk onder controle...en straks dus niet meer.....:/

aan de andere kant, dat gedoogbeleid is al zo oud als de weg naar rome, is het niet eens tijd dat NL daar gewoon mee stopt?
Straks moeten we wel want alleen dat gedoogbeleid zal een hoop voor ons land vernachelen..;)
Ik heb jarenlang mezelf voorzien van mijn dageljijkse rokertje, zonder overlast te veroorzaken, wellicht is het aanpassen van regels dan een optie? [ de wet dus veranderen ]

Ben zelf overigens net 3 weken gestopt met blowen, en kom er nu achter dat het zo verschrikkelijk verslavend is..;) dat zal ook best wel meespelen [ 250000 blowers minimaal in NL, waarvan 90% echt wel afhankelijk is...doet het land ook niet echt goed..;) ]

Uitspraak van DanM op zaterdag 8 november 2008 om 14:19:
Dus puur gezien voor de gezondheid van de blower is dit geen goed idee

Als ze het gaan verbieden bestel ik me zo'n kweekkast (kost wel 1400 euro maar dan heb je gesloten systeem met lampen, watervoorziening en luchtfilter) om zelf plantjes groot te brengen :lief:

Ben zelf overigens net 3 weken gestopt met blowen

Alweer? En hoe lang nog 8)

250000 blowers minimaal in NL, waarvan 90% echt wel afhankelijk is...

Denk je? Ik heb echt heel veel kennisen die weleens blowen, maar tegen elke dagelijkse blower staan minstens 3 gelegenheidsblowers. Dat zal in totaal mss geen goed beeld geven, maar ik denk dat die 90% wel erg hoog in geschat is ;)
Het CDA wil dat er een einde komt aan het gedogen van drugs

Daar steken we er nog een voor op ;) :smoke:

ik ken weinig tot geen shops die hun klanten zooi vrkopen,

ga dan nooit naar sticky fingers in den haag :lol:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 14:24:
Alweer? En hoe lang nog

Voorlopig zal ik wel moeten, wil niet weer met longproblems op de IC terecht komen..:/
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 november 2008 om 14:24:
maar ik denk dat die 90% wel erg hoog in geschat is

Ik meen dat laatst ergens gelezen te hebben, en daarbij als ik in mijn omgeving kijk hoor ik bijna elke blower over stoppen maar niet kunnen stoppen..;)
Ik was een dagelijkse blower, 2-3 gram per dag...ik wil niet zeggen dat ik niet meer functioneerde maar alles ging net ff lekkerder mét een jointje...weet zeker dat er véééél mensen zijn die met hetzelfde zitten...blowen maakt je hoe dan ook afhankelijk, dat is een bijwerking van de nicotine in je joint, en ik ken eigenlijk geen blowers die puur roken [ financieel niet mogelijk ]
laatste aanpassing