Partyflock

Forumonderwerp · 1035245
Aanstaande maandag zal de KRO de documentaire Sex Sells uitzenden, waarin een 13-jarig meisje uitgebreid verteld over haar seksuele avonturen. De moeder van het meisje gaat niet zonder slag of stoot akkoord met de integrale uitzending van het relaas van haar dochter en wil in het uiterste geval een verbod op de documentaire. Programmamaakster Mildred Roethof reist daarom maandagmorgen af naar Goor, waar het meisje woont, om de moeder van te voren inzicht te geven in de seksdocu.

De 13-jarige dochter komt namelijk prominent in beeld met haar verhaal, waaruit blijkt dat het bij een groep jongeren in Goor vrij normaal is om seks te bedrijven in ruil voor drank of drugs. De moeder zegt dat het zou gaan om een voorlichtingsprogramma over hoe jongeren met seks omgaan.

"Wij zijn thuis heel open over seks. Dus mijn dochter mocht wel aan het programma meedoen. Maar het steekt me dat ze nu wordt afgeschilderd als een meisje, dat zich voor een paar drankjes door iedereen laat pakken. Ze vertelt over haar eerste seksuele ervaring. Meer niet. Die had met drank als ruilmiddel niets te maken. Ze had er nog spijt van ook. De volgende dag zijn we een pil gaan halen."

Van een vetorecht is geen sprake volgens manager Anton Fasel van de KRO: "Wij willen, door de documentaire van tevoren integraal te laten zien, het aandeel van het Goorse meisje in het juiste verband laten zien." Eventuele aanpassingen aan de documentaire naar aanleiding van de voorvertoning sluit hij niet uit. "Formeel kan de moeder de uitzending niet tegenhouden. Daar heeft ze voor getekend. Maar we willen onze verantwoordelijkheid nemen. We zijn niet uit op sensatie, maar willen het verhaal vertellen als waarschuwing voor andere jongeren."

De documentaire wordt maandag om 22:00 uitgezonden op Nederland 3. Met dank aan Nieuwschierig voor de submit.

bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/101962/-Moeder-wil-verbod-seksdocu-dochter-(13).html

LOL

Uitspraak van *BEE* op dinsdag 4 november 2008 om 14:48:
nee idd maar ja je kan als moeder zijnde je kind ook moeilijk afvallen zo op de tv dus dat snap ik ook wel weer, eigenlij khad ze er idd niet eens aan mee moeten doen!

Ja daarom, wan tnu geeft ze neit echt het goede voorbeeld, maar goed het valt ook niet mee opvoeden ;)

Uitspraak van *BEE* op dinsdag 4 november 2008 om 14:48:
en door zulke fouten te maken die dat meisje heeft gemaakt leert ze het hopelijk

ik hoop het voor haar.
Ik heb ook gekeken na het lezen van deze topic.

En moet zeggen dat ik 13 jaar ook wel erg jong vind en juist schrok van het feit dat ik de moeder er wel heel gemakkelijk over vind doen.

Heb zelf dochter van 9 jaar, maar wil het haar toch anders mee geven.

Drank op 13 e vind ik sowieso niet goed te praten.
Ik was zelf ook jong met mijn 15 vind ik zelf, laat staan 13.

Ik snap dat een kind van 13 hotel de botel verliefd kan zijn en vaak op een ouder iemand is dat natuurlijk nog meer bijzonder.
Maar als er zo open word gepraat over sex binnen het gezin wat de moeder zei, had ze juist haar dochter beter kunnen begeleiden.
Want bespreekbaar is het toch al.

Wat het uitzenden betreft tja daar heeft de moeder zelf voor getekend.
En misschien dat andere meisjes van die leeftijd die het gezien hebben hun ogen eens doen openen.

Het heeft mij in ieder geval wel laten nadenken over hoe ik zoiets aan zou pakken.

Wat ik wel leuk vond om te zien waren die "FRIS"feestjes.
Erg leuk bedacht.

Al zag je op de beelden dat er zelfs meisjes waren die zonder alcohol op toch nog niet helemaal wisten wat sex met liefde hebben inhoud.

Het geeft in ieder geval wel stof om over te praten :flower:
http://player.omroep.nl/?aflID=8240509

Wat een figuren trouwens :roflol:
laatste aanpassing
wat hebben sex en liefde met elkaar te maken kan toch gewoon alleen neuken
Het valt me op dat de meeste reacties gaan over de uitspraken van de jongens terwijl de dames allesbehalve vrijuit gingen:

Die kakwijfen (lees: meisjes waarvan je zou verwachten dat ze goed opgevoed zouden zijn):
"ik vond die jongen helemaal niet leuk, maar hij had een kast van een huis"
"als een jongen geld heeft is dat mooi meegenomen"

En zoals die jongens in de bijlmer al zeiden:
"je krijgt pas aandacht van een meisje als je sneakers van 200 euro aan hebt"

Uitspraak van Popeye op woensdag 5 november 2008 om 17:02:
Die kakwijfen (lees: meisjes waarvan je zou verwachten dat ze goed opgevoed zouden zijn):
"ik vond die jongen helemaal niet leuk, maar hij had een kast van een huis"
"als een jongen geld heeft is dat mooi meegenomen"

Volgensmij zei ze. Ja de jongens was niet leuk en kwam pas later op dat die ouders een kast van een huis hadden. Ze heeft neit gezegd dat hij niets aan was voor ze wat kregen, maar dat ze om het geld met hem ging wat ik me herinner.

En dat het mooi mee is genomen als een jongen geld heeft dat is toch ook zo. Andersom lijkt me ook, dat wil toch niet zeggen dat je het voor het geld doet.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 november 2008 om 17:48:
Ze heeft neit gezegd dat hij niets aan was voor ze wat kregen, maar dat ze om het geld met hem ging wat ik me herinner.

Ze bleef bij hem vanwege het huis. Dat zei ze. Kijk nog maar eens. Zorgwekkend nietwaar? Welke ouder leert zijn/haar kind zulke normen en waarden? Wat maakt het uit of de man van je dromen een bouwvakker of advocaat is? Het gaat om liefde en niet om het geld.

En dat het mooi mee is genomen als een jongen geld heeft dat is toch ook zo. Andersom lijkt me ook,

eh...NEE. Het maakt me niets uit of het meisje van mijn dromen arm (wel in staat zijn zichzelf te kunnen onderhouden) of rijk is. Ik verdien mijn eigen geld om mezelf te kunnen onderhouden en dat verwacht ik ook van mijn partner.

En dat het mooi mee is genomen als een jongen geld heeft dat is toch ook zo

:vaag: en dat heb je van thuis meegekregen? Je kan toch zelf je geld verdienen? We leven tenslotte in 2008 waar vrouwen en mannen genoeg geld kunnen verdienen om zichzelf te kunnen onderhouden.
laatste aanpassing

Uitspraak van Brinksie op zaterdag 1 november 2008 om 17:58:
Ze vertelt over haar eerste seksuele ervaring. Meer niet. Die had met drank als ruilmiddel niets te maken. Ze had er nog spijt van ook. De volgende dag zijn we een pil gaan halen."

ooooooow, dus ze wilde er helemaal geen drank voor terug hebben, alleen maar pillen

:lol:

Uitspraak van Popeye op woensdag 5 november 2008 om 17:54:
en dat heb je van thuis meegekregen? Je kan toch zelf je geld verdienen? We leven tenslotte in 2008 waar vrouwen en mannen genoeg geld kunnen verdienen om zichzelf te kunnen onderhouden.

Nee hoor (waar staat dat dat ik dat van thuis uit heb mee gekregen?), want mijn vriend is namelijk alles behalve rijk. Ik ga eerst voor liefde en als hij dan een aardig zakcentje heeft is mooi meegenomen, PRECIES zoals ik het zeg. Ik heb nergens getypt dat ik dan niet ga werken voor mijn EIGEN geld. Ook nergens dat ik zelf niet ga werken.

Uit ervaring weet ik dat het handig is als je allebei een aardig zakcentje binnenhaald, maar mooi meegenomen en handig is geen MUST HAVE, dat staat bij ook nergens.

Uitspraak van Popeye op woensdag 5 november 2008 om 17:54:
Ze bleef bij hem vanwege het huis. Dat zei ze. Kijk nog maar eens. Zorgwekkend nietwaar? Welke ouder leert zijn/haar kind zulke normen en waarden? Wat maakt het uit of de man van je dromen een bouwvakker of advocaat is? Het gaat om liefde en niet om het geld.

Wie zegt dat die ouders dat geleert hebben? En ik heb dat niet meegekregen dat het om het huis te doen was, moet het inderdaad maar nakijken dan.

Uitspraak van actief op zaterdag 1 november 2008 om 18:09:
13 jaar

de slet