Uitspraak van verwijderd op maandag 10 november 2008 om 08:57:Zonder benzine??
Maarja, maakt niet uit, ben wel benieuwd na de foto's
Nog een aantal dagen en dan begint het!!
Laat ik nou net het geluk hebben dat ik er ook bij ben...om te werken!
Een aantal weken geleden is de vrachtwagen op de boot gegaan richting Buenos Aires en gisteren ben ik er met mijn collega gearriveerd.
Vandaag de vrachtwagen opgehaald in de haven en opgebouwd. De komende dagen gaat er getest worden met de apparatuur.
In de wagen komen alle videobeelden van de rally bij elkaar, om vervolgens door verschillende tvstations ge-edit te worden en verzonden over de gehele wereld!
Op elke finish locatie worden wij verwacht, wat dus inhoud dat we overdag operationeel zijn en rond 2100u af kunnen breken en naar de volgende locatie rijden. Dat word dus snachts rijden en overdag slapen. Hopelijk zijn de wegen goed genoeg om gemiddeld 70km/u te rijden, want de verplaatsingen voor ons zullen gemiddeld 700km zijn...er zit zelfs een bergpas bij van 4700m...(zover googlemaps up-to-date is, onverhard...)
Er zullen nog 2 vrachtwagens van ons bedrijf ingezet worden, deze zullen 'haasje over' spelen en verzorgen het radio contact met de rijders en de jury ruimte. Aangezien er 24/7 radiocontact gehouden moet worden is er gekozen voor het 'haasje over' systeem, zodat wagen A kan verplaatsen terwijl B uitzend, zodra wagen A operationeel is, kan wagen B inpakken en naar de volgende locatie rijden.
Overigens is dit de eerste Dakar voor ons, aangezien er in Afrika altijd met een 'Antonov' gevlogen werd met daarin alle apparatuur. Dit keer is er voor vrachtwagens gekozen gezien de betere infrastructuur.
In mijn album (kies voor laatst toegevoegde foto's) zal ik proberen up-to-date te blijven...
Alleen moet wel mijn koffer arriveren, wegens vertraging van Amsterdam naar Madrid werd de tijd tussen de vlucht Madrid - Buenos Aires 30min ipv 2 uur, waardoor onze koffers het niet gehaald hebben...
Daar zitten mijn laders in voor laptop, telefoon (camera) en videocamera...dus zonder die 3 weinig updates later deze weken....
Veel plezier iig met kijken thuis, mocht er geen uitzending zijn, is het mogelijk dat we gekanteld zijn!
Adios!
Laat ik nou net het geluk hebben dat ik er ook bij ben...om te werken!
Een aantal weken geleden is de vrachtwagen op de boot gegaan richting Buenos Aires en gisteren ben ik er met mijn collega gearriveerd.
Vandaag de vrachtwagen opgehaald in de haven en opgebouwd. De komende dagen gaat er getest worden met de apparatuur.
In de wagen komen alle videobeelden van de rally bij elkaar, om vervolgens door verschillende tvstations ge-edit te worden en verzonden over de gehele wereld!
Op elke finish locatie worden wij verwacht, wat dus inhoud dat we overdag operationeel zijn en rond 2100u af kunnen breken en naar de volgende locatie rijden. Dat word dus snachts rijden en overdag slapen. Hopelijk zijn de wegen goed genoeg om gemiddeld 70km/u te rijden, want de verplaatsingen voor ons zullen gemiddeld 700km zijn...er zit zelfs een bergpas bij van 4700m...(zover googlemaps up-to-date is, onverhard...)
Er zullen nog 2 vrachtwagens van ons bedrijf ingezet worden, deze zullen 'haasje over' spelen en verzorgen het radio contact met de rijders en de jury ruimte. Aangezien er 24/7 radiocontact gehouden moet worden is er gekozen voor het 'haasje over' systeem, zodat wagen A kan verplaatsen terwijl B uitzend, zodra wagen A operationeel is, kan wagen B inpakken en naar de volgende locatie rijden.
Overigens is dit de eerste Dakar voor ons, aangezien er in Afrika altijd met een 'Antonov' gevlogen werd met daarin alle apparatuur. Dit keer is er voor vrachtwagens gekozen gezien de betere infrastructuur.
In mijn album (kies voor laatst toegevoegde foto's) zal ik proberen up-to-date te blijven...
Alleen moet wel mijn koffer arriveren, wegens vertraging van Amsterdam naar Madrid werd de tijd tussen de vlucht Madrid - Buenos Aires 30min ipv 2 uur, waardoor onze koffers het niet gehaald hebben...
Daar zitten mijn laders in voor laptop, telefoon (camera) en videocamera...dus zonder die 3 weinig updates later deze weken....
Veel plezier iig met kijken thuis, mocht er geen uitzending zijn, is het mogelijk dat we gekanteld zijn!
Adios!
laatste aanpassing
DAMN! Ik hoorde het net ook.
Helaas vandaag Rob Verstegen voor de tweede maal met ernstige motorproblemen. Ze hebben voor de tweede maal een nieuw motorblok geplaatst. Ik hoop dat hij de rit kan uitrijden, aan zijn uithoudings vermogen en wil zal het niet liggen. Echter zie ik hem nog steeds niet op de Iritrack verschijnen.
Ik ben benieuwd of het hem gaat lukken om de rit uit te rijden.
Lees net bericht op zijn website dat hij eruit ligt. 
Bericht aan website hier in Nederland van Rob zelf:
"Harrie het is over, we hebben er alles aan gedaan, maar als alles tegen zit wat techniek betreft, en er gaan zoveel dingen stuk dan houdt het op. Het is verder een prachtige Dakar vind ik, met mooie landschappen en route's, ik had heel graag door gegaan maar............."
Echt balen zeg!
Bericht aan website hier in Nederland van Rob zelf:
"Harrie het is over, we hebben er alles aan gedaan, maar als alles tegen zit wat techniek betreft, en er gaan zoveel dingen stuk dan houdt het op. Het is verder een prachtige Dakar vind ik, met mooie landschappen en route's, ik had heel graag door gegaan maar............."
Echt balen zeg!
Uitspraak van ..*Snoebeltje*.. op woensdag 7 januari 2009 om 13:46:R.I.P
Hart stilstand,
Toch mooi dat ie op zijn eigen ros ten onder ging. Voor een sporter is dat het beste wat je in zo'n geval kan overkomen.
Dat was ook het sneue van Mc Rae,
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 januari 2009 om 17:47:Hart stilstand,
Toch mooi dat ie op zijn eigen ros ten onder ging. Voor een sporter is dat het beste wat je in zo'n geval kan overkomen.
Dat was ook het sneue van Mc Rae,
Uitspraak van Jan-Willem. op donderdag 8 januari 2009 om 17:11:liever een goeie klassering van een Nederlander
De Rooy wint toch wel bij de vrachtwaggie's..











