Partyflock

Forumonderwerp · 1025692

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarom is het zo dat mensen zich anders gaan gedragen als je vertelt dat je Christelijk bent?
Ik ben Christelijk en ik zeg het nooit meteen als ze vragen zeg ik het wel. Nou is het zo dat ze dan anders gaan gedragen om je heen. Waarom? Ik ben toch nog steeds dezelfde?
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 03:34:
Waarom dat nou weer? Iedereen mag toch voor zichzelf bepalen wat ie in z'n bovenkamer gelooft?

jammer genoeg wel
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 01:42:
Mensen mensen, doe allemaal eens niet zo lullig. Op zich snijdt ze best een goed onderwerp aan. Niet lang geleden leefden we nog in een behoorlijk christelijk land. Je opa's en oma's hebben waarschijnlijk nog wel in die tjd geleefd. Nu is het in vrij korte tijd flink radicaal overgeslagen in de mainstream maatschappij. Christen zijn is ineens een soort apart iets geworden

dat is niet raar, dat is logisch, eeuwenlang is er geprobeerd mensen te beperken in hun blik op de wereld door ze de beperkte visie van de kerk op te leggen. op een gegeven moment hebben mensen daar genoeg van...

de mensen die je net aanhaalt, de opa's en oma's, de vaders en moeders, oftewel de vorige generaties... vallen er ook nog wel onder, die generaties kan ik het niet kwalijk nemen als ze nog in de sprookjes uit vervlogen tijden gevlogen maar mensen zoals TO horen wat mij betreft in een dwangbuis thuis :)
Werkzaam bij KraakPiep
Artiest Xtrecist
Langzaam ontwaakt de wereld van de ouderwetschen indoctrinatie en ingegroeide gedachtes & waardes om volkeren onder de duim te houden. Men durft, gaat en mag nu meer zelf nadenken en eigen gedachtes op nahouden.

Helaas zitten de resterende 5 miljard mensen op aarde nog steeds in de kudde molen vast en volgen een vroeger opgelegde leefwijze die bij hen door generatie op generatie in hun genen vastgeroest zitten. Zal de mensheid ooit ontwaken?

Vroeger geloofde je in Sinterklaas, later werd je verteld dat hij niet bestond en ging je de grap vanzelf inzien.

Amen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 augustus 2008 om 15:22:
Waarom is het zo dat mensen zich anders gaan gedragen als je vertelt dat je Christelijk bent?
Ik ben Christelijk en ik zeg het nooit meteen als ze vragen zeg ik het wel. Nou is het zo dat ze dan anders gaan gedragen om je heen. Waarom? Ik ben toch nog steeds dezelfde?

Dat is opzich niet eens zo moeilijk.
Mensen die gelovig zijn (tis niet selectief alleen Christenen), laten merken aan hun omstanders dat ze bekrompen zijn en te weinig zelf vetrouwen hebben omdat alles in de handen van eenof ander mannetje in de wolken ligt.

Maar ook het feit dat Religie, een synoniem voor 'Geloof', in feite gewoon een verzinsel is. Mooi voorbeeldje, geloof je ook in de Mars mannetjes? Waarom niet? Je geloofd wel in een God.. Heb je hem wel eens gezien en/of gesproken (afgezien van de gemiddelde psychoot en schrizofrenie van tegenwoordig..)

Want ook een mooi punt is, is mensen die een ongeluk, een zware ongeluk overleven bedanken dan God of zeggen op z'n minst wel God Zij Dank. Echter, je zou God pas op het moment kunnen bedanken als je uberhaubt nooit in je leven in een nare situatie terecht zou komen. Dan pas kan je zeggen "Godverdomme, heb wel niks mee gemaakt..." En daarmee verdom je in feite je leven mee, en niet eens God. Maar bekrompen mensen weten dat niet, en geloven er zelf ook nog eens in.

Door het feit dat je je eigenleven compleet versplid aan dingen die compleet niet relevant zijn in de evolutie, zou je zeggen dat het een zonde is. Flinke dillema dus voor de chistenen. Maar zoals Charles Darwin zei: De idioten reinigen zichzelf van de genenpool, en maar gelukkig dat dat een feit is.

Maar afgezien dat Religie wel mooie spirituele dingen heeft, wat opzich wel belangrijk is.. Maar voor de rest, is het een hoop onzin.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 augustus 2008 om 17:03:
Ow dus de bijbel is een boek gevuld met leugens? Lucifer de gevallen engel is verzinsel ?

Selectieve acceptatie hou je erop na als christen zeg. Je gelooft dus alleen wat je aanstaat ?

Je pakt alleen de "leuke" dingen uit de bijbel en de rest is onzin ?

Nou, je ging de goede kant op, tot het laaste regel. Hoeverder men de Bijbel gaat testen, hoe meer fabels naar boven komen.
Als we Harry Potter zouden presenteren bij een groep 8 jarigen als een Bijbel, dan zouden hun HP zien als dé profeet.
Vreemd genoeg heeft HP wel hier en daar wat gelijkenissen aan de realiteit (Bijbel toevallig ook). Maar iemand die over water zou lopen?
Of dat iemand in zijn uppie een berg beklimt en terug komt met 2 plakaten steen met 10 regeltjes erop,... Niet erg geloofwaardig.

Dat de wereld 5000 jaar zou bestaan... doe je nou alsof of ben je nou echt zo achterlijk?
Noah's ark is ook een leuk iets maar het kan best zijn dat het om een selectieve gebied ging, en niet globaal. (laten we niet vergeten dan Amerika maar 5 keer opnieuw ontdekt is)

Maar in mijn mening mogen alle kerken afgebrand worden, puur voor het feit dat ze alles in de fik staken want niet hun religie volgden endaar bij ongekende -belangrijke- historische documenten en artifacts hebben vernietigt. Ze gaan de stroom van de evolutie tegen in, zoals een Zalm dat doet.

En ja, ik ga ook iedere keer in discussie met me Oma omdat zij ook in het Wolken-Mannetje geloofd en ik niet.

(Vreemd dat de complete religie niet neer gehaald is zodra de eerste ruimteraket de lucht in ging..)
Ik ben Christelijk

ik ben botssieelijk

Omdat, reliegeuze mensen VAAK sneller beledigd worden dan niet religueze.

Als ik zeg dat ik buitenlander ben. Gaan mensen ook 'anders' doen, als is het vaak voor effies :vaag:

Ach ik heb dat ook zo vaak als ik zeg dat ik Satanisch ben. Dan wordt er gelijk anders met mij omgegaan, alsof ik een massamoordenaar ben; terwijl ik alleen maar tijdens een ritueel 1 of 2 mensen vermoord :S

De sociale acceptatie voor religieuzen onder ons is helaas ver te zoeken :cry:
laatste aanpassing

Uitspraak van Meiosis op zaterdag 23 augustus 2008 om 12:00:
dat is niet raar, dat is logisch, eeuwenlang is er geprobeerd mensen te beperken in hun blik op de wereld door ze de beperkte visie van de kerk op te leggen. op een gegeven moment hebben mensen daar genoeg van...

de mensen die je net aanhaalt, de opa's en oma's, de vaders en moeders, oftewel de vorige generaties... vallen er ook nog wel onder, die generaties kan ik het niet kwalijk nemen als ze nog in de sprookjes uit vervlogen tijden gevlogen maar mensen zoals TO horen wat mij betreft in een dwangbuis thuis :)

Ja, dat weet ik. Mensen zijn getraumatiseerd door de eeuwenlange kerkelijke invloed en heeft er nu een afkeer van gekregen. Nou, ik zal zeggen: wees blij dat velen met jou dit zo ervaren. Hoef je iig niet meer in een overwegend religieus land te wonen waarin de kerk de baas is. Geen reden dus meer om je te ergeren aan mensen die nog wél christelijk zijn. Het wordt toch een steeds minder dominante groep in de samenleving. Laat die mensen die dit geloof niet opgeven dan gewoon lekker gaan.
Dat de Christenunie zo'n vervelende kutpartij is hoeft een los individu als de TO toch niet op afgekend te worden? ;)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 14:10:
Dan wordt er gelijk anders met mij omgegaan, alsof ik een massamoordenaar ben; terwijl ik alleen maar tijdens een ritueel 1 of 2 mensen vermoord

Das idd wel erg vreemd! kortzichtig volk, ff verder denken dan je neus lang is.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 14:59:
Dat de Christenunie zo'n vervelende kutpartij is hoeft een los individu als de TO toch niet op afgekend te worden

ik heb die hele idiote partij niet eens genoemd ? snap sowieso niet dat een dergelijke partij kan bestaan naast het motto kerk en staat gescheiden... lijkt me toch dat je elke vorm van ,ook al zou het maar schijn zijn, zou willen voorkomen.. maar goed dat terzijde...

Mensen zijn getraumatiseerd door de eeuwenlange kerkelijke invloed en heeft er nu een afkeer van gekregen. Nou, ik zal zeggen: wees blij dat velen met jou dit zo ervaren. Hoef je iig niet meer in een overwegend religieus land te wonen waarin de kerk de baas is. Geen reden dus meer om je te ergeren aan mensen die nog wél christelijk zijn.

wat je bedoelt is dat ik mij niet moet storen aan de domheid van anderen maar genieten van mijn eigen grootsheid ? :P

ik irriteer me in de eerste plaats aan de denkwijze, vervolgens pas aan de persoon er achter... zoals ik zei, je kunt in deze niet meer angstvallig vast blijven houden aan wat loze kreten uit een boek dat onderwijl al tig keer herschreven, aangevuld, gecensureerd en weet ik al wat niet meer is.

Het wordt toch een steeds minder dominante groep in de samenleving. Laat die mensen die dit geloof niet opgeven dan gewoon lekker gaan

nee, omdat het voor deze selecte groep nog steeds mogelijk is te discrimineren op basis van hun geloof. om bepaalde rechten te claimen op basis van hun geloof.

Laat die mensen die dit geloof niet opgeven dan gewoon lekker gaan.

Inderdaad, religieuze overtuigingen doen helemaal niemand kwaad :rot:

http://bloodshows.com/bloodroom.html

Religie heeft altijd al mensen tot bloedvergieten aangezet omdat ze menen een monopolie op de waarheid te hebben. Dit zouden dan de mensen zijn die het verkeerd interpreteren, maar wanneer de allesomvattende God, de sprookjes koning, wat verder had gekeken dan zijn almachtige neus lang is, had "meneer" wel kunnen begrijpen dat zijn barbaarse aapjes de boel zouden verzieken zodra het niet uitermate duidelijk is dat zijn geloof om liefde zou moeten gaan en "hij" (waarom een hij? als er al enige logica bij die geindoctrineerde idioten zou zitten dan hadden ze God als "het" bestempeld> onzijdig) zichzelf de ster van de show maakt in ieder rationele geest onderdrukkende Religie (de beste kerel is namelijk Jehova, Allah, Krishna etc; hoe bedoel je MP-syndrome). Temidden alle gruweldaden uit de bijbel, koran, tora, mahabaratha ed. door kan ik me voorstellen dat het vanzelfsprekend is te veronderstellen dat de hemelse keizer ons heeft geschapen om liefde te uiten :vaag:

Conclusie:

Intelligente gelovigen zijn een pardox: wanneer je geen liefde wil uiten zonder dit in naam van een of andere gefantaseerde God kan doen, ben je gewoon een stumper en verdien je het eigenlijk niet om te leven gezien ze het menselijk ras, in totaliteit, degenereren; gelovigen stagneren de evolutie; erger nog, ze motiveren devolutie.
laatste aanpassing

Maar dat seing moslims.. Christengeng seing angders

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 16:10:
Maar dat seing moslims.. Christengeng seing angders

Nee hoor; in de middeleeuwen waren de christenen zelfs erger. En dan kunnen mensen wel zeggen dat dit een klein groepje was die niets van de heilige boodschap begrepen waarop ik weer antwoord dat God wel een onnoemelijke, achterlijke debiel was, als de almachtige, tijdloze, deze misverstanden niet had kunnen voorzien, waardoor, de sprookjes koning zichzelf duidelijk laat kennen als sadist en kijkt al lachend toe terwijl al zijn volgelingen elkaar de koppen inslaan. En die mensen die niet in zijn valkuilen zijn getrapt mogen dan blij zijn met na hun dood in de hemel tekomen bij een kerel die feitelijk nog zieker is dan Satan :devil:
laatste aanpassing

(k)

Uitspraak van Meiosis op zaterdag 23 augustus 2008 om 16:03:
ik heb die hele idiote partij niet eens genoemd ? snap sowieso niet dat een dergelijke partij kan bestaan naast het motto kerk en staat gescheiden... lijkt me toch dat je elke vorm van ,ook al zou het maar schijn zijn, zou willen voorkomen.. maar goed dat terzijde...

Nee, die had je niet genoemd, maar ik dacht 'laat ik je voor zijn'.
wat je bedoelt is dat ik mij niet moet storen aan de domheid van anderen maar genieten van mijn eigen grootsheid ? :P

Zoiets ja.. o:)

ik irriteer me in de eerste plaats aan de denkwijze, vervolgens pas aan de persoon er achter... zoals ik zei, je kunt in deze niet meer angstvallig vast blijven houden aan wat loze kreten uit een boek dat onderwijl al tig keer herschreven, aangevuld, gecensureerd en weet ik al wat niet meer is.

En toch zullen mensen dit blijven doen. Doe je niks tegen. Accepteren & loslaten. Verspilde moeite om mensen te willen bekeren tot jouw atheïsme (of agnosticisme).

nee, omdat het voor deze selecte groep nog steeds mogelijk is te discrimineren op basis van hun geloof. om bepaalde rechten te claimen op basis van hun geloof.

Wordt denk ik uiteindelijk steeds minder joh... op dit moment zijn er heel andere dingen in opkomst. De tijd is zich flink aan het vernieuwen wat betreft dit soort zaken.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 16:54:

Hoewel, dit zeg ik nu wel zo leuk... maar de bijbel schijnt dit voorzien te hebben. Ongelovigheid zal deze tijd gaan kenmerken, en dat is een teken van de naderende apocalypse; het einde der tijden! :O

Jongens, jongens, jullie doen precies wat er voorspeld is. Doerakken!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 16:54:
Doe je niks tegen. Accepteren & loslaten. Verspilde moeite om mensen te willen bekeren tot jouw atheïsme (of agnosticisme).

In de middeleeuwen wisten ze daar wel raad mee. Bekeer of sterf B)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 16:57:
In de middeleeuwen wisten ze daar wel raad mee. Bekeer of sterf B)

Ja, maar waren dat meisjes zoals de TO die dat deden? Nee, dat waren die smerige machthebbers weer eens :[

Daarom, ik vind het gewoon onzin om de individuele gelovige te pakken op iets waarvoor heel andere mensen verantwoordelijk geweest zijn. That's my point. :)

Iedereen moet lekker geloven wat ie zelf wilt. We zouden ons eens minder met elkaars leven moeten bemoeien...
laatste aanpassing

En besef ook dat niet ieder individu op aarde uitgerust is met een diep analyserend brein. We zijn niet allemaal Einstein's en Ghandi's ofzo. Dus niet iedereen zal op zo'n gerationaliseerde manier z'n geloof kiezen. Maar de intentie erachter is alleen maar goed. En daarom vind ik geloven eerder iets positiefs dan iets negatiefs.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 17:12:
Ja, maar waren dat meisjes zoals de TO die dat deden? Nee, dat waren die smerige machthebbers weer eens

Wat de meute destijds goedkeurde anders waren ze wel subbiet gestopt met de christen uithangen. Niet de schuld verschuiven...

Daarom, ik vind het gewoon onzin om de individuele gelovige te pakken op iets waarvoor heel andere mensen verantwoordelijk geweest zijn. That's my point. :)

Door nu nog de christen uit te hangen keur je in feite goed wat er vroeger heeft plaatsgevonden, wetende waar het christendom toe heeft geleid. En als God al zou bestaan, dan had meneer best even kunnen ingrijpen van EY, wat de hel zijn jullie nu weer aan het doen; zo heb ik het niet bedoeld :vaag:

Iedereen moet lekker geloven wat ie zelf wilt. We zouden ons eens minder met elkaars leven moeten bemoeien...

Yup, net zoals de moordzuchtige taliban die denken dat ze in naam van Allah moeten moorden. Inderdaad, laten we ons vooral niet teveel druk maken over de gevolgen van idioten te laten geloven wat ze willen... o:)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 17:17:
Maar de intentie erachter is alleen maar goed.

De ander domineren op basis van Religie en te denken een monopolie op de waarheid te hebben. Inderdaad, ik bespeur hier niets anders dan goede intenties... *kuch*

Als of het in de naam van andere ideologien, geloofs overtuigingen en religie niet gebeurt?

Middel eeuwen. Andere tijden. Het was gebruikelijk om, wat we nu noemen, buitensporige geweld te gebruiken. Kijk maar wat Lenin, Stalin en Mao en co, allemaal niet doen om religies/geloofs overtuigingen dood te maken.

Keur jij dan weer goed? Omdat, het in je straatje past.
Alle idealisten geloven in een utopie, als is het religieuse wetenschappelijke of een humanistische ;).

Begrijp me niet verkeerd; ik heb niets tegen bloedvergieten, maar doe het dan in naam van iets zinnigs en niet in naam van een sprookjes koning ;)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:10:
Keur jij dan weer goed? Omdat, het in je straatje past.

Nou ik keur het goed vanuit het oogpunt dat minder religie en meer rationaliteit de menselijke intelligentie zal bevorderen.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:17:
maar die het dan in naam van iets zinnigs en niet in naam van een sprookjes koning

Zinnigheid is een relatief begrip. Maar ja. Wat heeft met een individue te maken die in iets gelooft, maakt hem niet automatisch medeplichtig aan, bijvoorbleed, inquositie? Tok? Hang af hoe ze ook geloven. Sommige geloven in God. Klaar. :S

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:20:
Wat heeft met een individue te maken die in iets gelooft, maakt hem niet automatisch medeplichtig aan, bijvoorbleed, inquositie?

Dat maakt hun wel automatisch medeplichtig omdat ze waarde hechten aan een geloof dat mede zijn bestaan aan bloedvergieten te danken heeft. Dan moet je niet kiezen voor zo`n geloof, maar je eigen geloof beginnen waarbij liefde centraal staat en je niet als een kuddedier maar bij een of ander geloof mengen terwijl je het niet eens bent met gedeeltes van de ideologie. Dat is gewoon achterlijk.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:17:
meer rationaliteit

Stalinisme en Maonisme is in jou ogen rationeel? :lol:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:23:
Dat maakt hun wel automatisch medeplichtig omdat ze waarde hechten aan een geloof dat mede zijn bestaan aan bloedvergieten te danken heeft. Dan moet je niet kiezen voor zo`n geloof, maar je eigen geloof beginnen waarbij liefde centraal staat en je niet als een kuddedier maar bij een of ander geloof mengen terwijl je het niet eens bent met gedeeltes van de ideologie. Dat is gewoon achterlijk.

Tjah. Misschien. Vergeet ook niet dat er verschillende stromingen binnen Christendom zijn ;)

maar je eigen geloof beginnen waarbij liefde centraal staat e

dat wat wij juist doen in onze gemeenschap

Stalinisme en Maonisme is in jou ogen rationeel? :lol:

In tegenstelling tot Jezus, was Stalin bijv. iemand die werkelijk bestond, wat het rationeler maakt dan een sprookje ;)
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:26:
dat wat wij juist doen in onze gemeenschap

Jij bent gewoon nep; ik ga niet meer naar je happen. Je had me wel even beet moet ik zeggen :lol:
laatste aanpassing

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:26:
onze gemeenschap

vind ik weer ala Wako Taxes klinken

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:28:
In tegenstelling tot Jezus

Bestond echt ;) moet je maar beter geschidenis na pluizen. Het was een wiet rokengde Hippie. Een Che Gevara van Oudheid. ;)
God is trouwens ook weer iets vaags. En Christendom en het Bijbel draait allemaal meer dan daarom. Dat het beetje door is gedraaid(kuch) En door wat Macht Geile mensen misbruikt. Is een ander ding ;)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:03:
Wat de meute destijds goedkeurde anders waren ze wel subbiet gestopt met de christen uithangen. Niet de schuld verschuiven...

Ze wisten niet beter. Vergeet bijvoorbeeld niet dat die mensen in die tijd niet eens konden lezen en schrijven. Dit was enkel voor de geleerden weggelegd, en van die positie maakten ze dankbaar gebruik. Net als nu wetenschappers de 'knappe koppen' van de maatschappij zijn, waarvan iedereen alles maar aanneemt, hadden zij destijds die geestelijke machtspositie.
Ik weet niet of je het dus zo makkelijk maar gewoon hun eigen schuld kunt noemen. In die tijd dachten mensen gewoon dat echt waar was. Voor hun was dat de realiteit.

Door nu nog de christen uit te hangen keur je in feite goed wat er vroeger heeft plaatsgevonden, wetende waar het christendom toe heeft geleid. En als God al zou bestaan, dan had meneer best even kunnen ingrijpen van EY, wat de hel zijn jullie nu weer aan het doen; zo heb ik het niet bedoeld :vaag:

Nee, door nu nog Christen te zijn geloof je gewoon in de bijbelse God en probeer je daar naar te leven.

Yup, net zoals de moordzuchtige taliban die denken dat ze in naam van Allah moeten moorden. Inderdaad, laten we ons vooral niet teveel druk maken over de gevolgen van idioten te laten geloven wat ze willen... o:)

Dat zijn daden waar je het nu over hebt, niet het geloven op zich. ;)

De ander domineren op basis van Religie en te denken een monopolie op de waarheid te hebben. Inderdaad, ik bespeur hier niets anders dan goede intenties... *kuch*

Door te geloven in God heb je misschien ook wel een monopolie op de waarheid. Het is namelijk nog nooit bewezen dat Het niet zou bestaan. Dat is het moeilijke eraan. Maar het is ook nooit bewezen dat Het wel zou bestaan.

Maar de gemiddelde individuele gelovigen gelooft niet met kwade intenties.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:32:
Bestond echt ;) moet je maar beter geschidenis na pluizen. Het was een wiet rokengde Hippie. Een Che Gevara van Oudheid. ;)

Nee, die Jezus uit de bijbel bestond niet echt en daar is het christendom op gebaseerd. Jezus is gebaseerd op Mithra of op Horus of Odin etc etc.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:32:
En Christendom en het Bijbel draait allemaal meer dan daarom. Dat het beetje door is gedraaid(kuch) En door wat Macht Geile mensen misbruikt. Is een ander ding ;)

En dan komen we weer terug bij:

Of het nu is verdraaid door machtsgeile mensen of niet; je hebt ook nog je eigen mening en als je die volledig aan de kant zet en langs het bloedvergieten kijkt om maar te geloven in een god van liefde omdat de realiteit te hard voor je is ben je gewoon verkeerd bezig.

No offense naar de Topic Openster; zal vast een schat van een meid zijn, maar een tikkeltje naief. Mijn mening is dat als je zo graag liefde wil uiten dat je daar geen religie voor nodig hoeft te hebben en als je meer antwoorden wil hebben op dit mysterieuze leven kan je wat verder zoeken dan een boek met zogenaamd kant en klare antwoorden. Hou de opties open ben beperk je niet tot 1 "geloof".

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:39:
Nee, die Jezus uit de bijbel bestond niet echt en daar is het christendom op gebaseerd.

Verhaal van Jezus. Niet Jezus ;) Man met die in de Bijbel min of meer beschreven word. Bestond echt. Net als Johanes de Doper. De datum en andere dingen kloppen niet echt (kuch) maar het was wel rond het jaar nul(+/- 20 jaar). Alleen idd, veel verhalen om hem heen, zijn weer van andere religies over genomen.
GEK HE.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:39:
je hebt ook nog je eigen mening en

Er zijn genoeg mensen die Christemdom en andere relgies volgens hun mening bekijken en volgen. Waarom denk je dat er zo veel stromingen zijn :S

Nou is het zo dat ze dan anders gaan gedragen om je heen

Ow??
Ze vloeken er bij mij anders niet minder om hoor als ze t weten :no: hoewel de meiden zich bij mij meestal wel in weten te houden
(waarschijnlijk beginnen ze dan wel gelijk met een serenade aan de onderwereld zodra ze in hun auto zitten )

Heeft het er niet mee te maken dat jij het voor jezelf een hele openbaring vindt als je het zegt en je visie/benadering daarmee verandert?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:47:
Alleen idd, veel verhalen om hem heen, zijn weer van andere religies over genomen.
GEK HE.

Waarom zou Jezus echt hebben bestaan wanneer andere vergelijkbare verhalen uit een tijd komen van ver daarvoor ?

Ik zie de logica er niet van om dan mijn geloof bij het bestaan van Jezus te leggen die een kopie is van honderden andere figuren welke een aan Jezus vergelijkbaar leven hebben geleid :S

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:47:
Waarom denk je dat er zo veel stromingen zijn :S

Omdat ze geen fantasie hebben en doorborduren op de moeder leugen :honger:

Hele Christelijke geloof is een bij elkaar geraapt zooitje verhalen, die voornaamlijk afstammen van Mithras.
Ook deze veranderde water in wijn, had 12 volgelingen en hield een laatste avondmaal, geboren op 25 december uit een maagdelijke moeder, werd bij zijn sterven in een rots gelegd met een steen ervoor en stond na drie dagen op uit de dood.

Dat Jezus heeft bestaan twijfel ik niet over. De manier waarop de kerk uit eigen belang er een mooi verhaal omheen heeft verzonnen, met leuke dogma's, helpen ze hetgene waar t eigenlijk om gaat naar de klote en dat is de boodschap/de weg/de waarheid.

Dat is opzich niet eens zo moeilijk.
Mensen die gelovig zijn (tis niet selectief alleen Christenen), laten merken aan hun omstanders dat ze bekrompen zijn en te weinig zelf vetrouwen hebben omdat alles in de handen van eenof ander mannetje in de wolken ligt.

Wat een onzin

echt z'on bullshit dit.
altijd maar weer zeuren die gelovigen :no:
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 19:09:
een bij elkaar geraapt zooitje verhalen, die voornaamlijk afstammen van Mithras

en toch blijft het een

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 19:09:
geloof

geloof draait niet om feiten, dan zou het namelijk wetenschap heten en niet GELOOF
geloven is de kracht van aannemen wat je niet met eigen ogen hebt kunnen/mogen aanschouwen

Dit topic riekt naar een schreeuw om aandacht.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 18:57:
Waarom zou Jezus echt hebben bestaan wanneer andere vergelijkbare verhalen uit een tijd komen van ver daarvoor ?

Kom again? Odin? En anderen? Lees eens goed. De andre verhalen onstonden VOOR Jezus, niet tijdens :vaag:
Dat zou toch wat zijn. Dat alle religies opeens op hetzelfde tijd onstaan zijn :lol:. Er is Figuur geweest die Jezus was. Hij deed niet specefiek de daden dat Jezus in de Bijbel deed. Je zegt zelf dat je die sprookjes niet gelooft. Maar nu opeens wel?

Maar goed. Ik vind alleen dat je beetje Stalinistische trekjes hebt. Vind ik beetje jammer ;)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 19:11:
geloof draait niet om feiten, dan zou het namelijk wetenschap heten en niet GELOOF

Geloof is voor de gelovigen een vorm van wetenschap. Kijk hoeveel religieuze bewegingen en hun volgelingen van mening zijn een monopolie op de waarheid te hebben... en dat op basis van geloof.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 19:22:
Kijk hoeveel religieuze bewegingen en hun volgelingen van mening zijn een monopolie op de waarheid te hebben... en dat op basis van geloof.

Aarde is ECHT maar 6000 jaar oud hoor :frusty:

:lol:

Gekke boy 8)
laatste aanpassing

eeng ekte..

Is er trouwens nog wat op dat rare ding.. Genaamd TeeeeeVeee?

:cheer:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 19:55:
Is er trouwens nog wat op dat rare ding.. Genaamd TeeeeeVeee?

Nee je moet een film huren.
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 augustus 2008 om 20:00:
film huren.

:cry:

Sweeney Todd; echt een aanrader als je enigsinds van Tim Burton, Johnny Depp en musicals houdt ^^

Ik vind jou helemaal geen type voor musicals :d