Partyflock

Forumonderwerp · 1023614

AMSTERDAM - Het rookverbod in ons land brengt de veiligheid en beveiliging van bedrijven in gevaar. Doordat werknemers noodgedwongen in drommen naar buiten lopen om een sigaret op te steken, verdwijnen vaker spullen van de werkvloer.

Dat stelt Securitas-beveiligingsexpert en particulier onderzoeker Gerard Bongers. „In tegenstelling tot voor de invoering van het rookverbod marcheren rokers zes, zeven keer per dag naar buiten. Hierdoor zijn medewerkers nauwelijks nog te controleren op het meenemen van goederen uit het bedrijf”, stelt Bongers.

„Voorheen volstond de visitatiecontrole bij vertrek na werktijd, maar nu er veel vaker heen en weer wordt gelopen, moeten bedrijven bij extra beveiligingspersoneel inhuren om bij de uitgangen het personeel goed te kunnen controleren. In de praktijk doen bedrijven dat niet, omdat ze met het inzetten van extra mensen op kosten worden gejaagd.”

Volgens Bongers worden onder werktijd voornamelijk de kleinere ‘leuk voor thuis’-artikelen of voorwerpen met aanzienlijke waarde door de bedrijfspoort gesmokkeld. Vaak is de uitgang dichtbij het parkeerterrein, zodat de dief de spullen eenvoudig alvast in de auto kan leggen. „Zeker bij magazijnen en logistieke bedrijven kunnen de rookpauzes de ondernemer duur komen te staan. Ik heb meegemaakt dat personeel voorwerpen in de schoenen mee naar buiten smokkelde.”

Bongers adviseert bedrijven hoe dit nieuwe probleem kan worden tegengegaan. „Als een ondernemer de colonne niet meer kan controleren, kan hij er beleid van maken dat wandelaars steekproefsgewijs eruit worden gepikt. Met deze pakkans ontmoedig je diefstal. Bij de nooduitgangen kan hij een alarmsysteem laten plaatsen, zodat een werknemer meteen in de kijker staat als hij de nooddeur open doet om daar een sigaret te roken.”

Maar ook andere gevolgen van het rookverbod brengen de veiligheid van bedrijven in gevaar, zegt Bongers „Werknemers die buiten staan te roken, laten bij mooi weer de deur nogal eens openstaan. Insluipers loeren hierop. En als het slechter weer is, zoeken de rokers binnen hun heil, vaak op plaatsen binnen het gebouw waar het officieel niet mag en waar het door brandgevaar ook niet zou moeten. Je ruikt het op het toilet of in het trappenhuis, je ziet in machinekamers volle asbakken staan. En er zijn rokers die de asbak stiekem wegwerken bovenop het systeemplafond, al dan niet met een smeulende peuk erin. Met alle gevaren van dien.”

Bron: telegraaf.nl
------------------------------------

Oplossing: Niet meer roken onder werktijd :yes:
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Toverteks 20 augustus 2008 22:24

Wat heeft dit ermee te maken dat jij onschuldige niet-rokers dood wilt hebben?

Sorry, ik ging even voorbij aan het feit dat niet iedereen begrijpend kan lezen, laat staan tussen de regels door kan lezen. Sorry, my bad! :)

Ik ga me weer bezighouden met belangrijkere zaken in het leven. Veel plezier hier. :D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 augustus 2008 om 19:31:
Heb je zelf een probleem met je intelligentie?

Nee, maar jij wel met inzicht. ;)

Uitspraak van dex op woensdag 20 augustus 2008 om 23:34:
- niet meer roken in (open) tenten.. wtf?
- niet meer roken in bruine/stam kroegen die gaan eraan onderdoor

zijn er maar weinig die het met die laatste 2 a 3 eens zijn, zo niet hoor ik graag waarom

nee ben het helemaal met dex eens,was vorige maand op dominator en hingen er van die mega grote borden aan de tenten,
in de tent mag niet gerookt worden! die dingen zijn voor drie kwart open, wat is het probleem, ding is voor 3 kwart open :s
bovendien hebben alle wappies die :lijn: en :xtc: meestal erg veel behoefte aan een sigaret :lol:
dus wat gebeurde er, iedereen rookte vrolijk in de tent ;)
en die rookpalen helemaal een lachertje :lol: ze staan midden op zo'n perron en al het volk wat er om heen staat vangt de rook als
nog vrolijk op, en je krijgt 1 grote rookwalm inplaats van dat het verdeelt ik, ik weet niet wat erger is :lol:

goedemorgen :honger: relleng :honger:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 08:45:
Nee, maar jij wel met inzicht.

Ongetwijfeld. Van iemand anders dom noemen word je zelf niet slimmer van. (y)

Uitspraak van dex op woensdag 20 augustus 2008 om 23:34:
jij denkt daar net zo over

:bloos: Ik vind het gewoon heel grappig hoe aangebrand de rokers reageren. Maar dat men rekening houdt met elkaar lijkt me niet meer dan normaal en zeker met dingen waar men ziek van wordt.

Uitspraak van DJ Sequence op donderdag 21 augustus 2008 om 07:48:
Veel plezier hier.

Thanx :bye:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 10:01:
waar men ziek van wordt.

ach somige krijgen kanker van roken en de ander weer niet wat wel zo is dat het beetje zeiken wordt omdat de staat alles in hun macht wil hebben en mensen die er in meegaan nu komen er nog wel achter dat hun straks ook dingen ontnomen worden.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 10:08:
ach somige krijgen kanker van roken en de ander weer niet wat wel zo is dat het beetje zeiken wordt omdat de staat alles in hun macht wil hebben en mensen die er in meegaan nu komen er nog wel achter dat hun straks ook dingen ontnomen worden

in een samenleving zijn nu eenmaal regels nodig anders wordt het een zooitje. Met sommige ben je het eens en met sommige niet. En soms is dat kut of moet je er heel hard van huilen (net zoals veel rokers hier), maar meestal snap je wel dat dit nu eenmaal nodig is.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 10:16:
in een samenleving zijn nu eenmaal regels nodig anders wordt het een zooitje. Met sommige ben je het eens en met sommige niet. En soms is dat kut of moet je er heel hard van huilen (net zoals veel rokers hier), maar meestal snap je wel dat dit nu eenmaal nodig is.

ben er van overtuigt dat jij aan een hele andere ziekte gaat overlijden eigen schuld dikke bult.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 10:29:
ben er van overtuigt dat jij aan een hele andere ziekte gaat overlijden eigen schuld dikke bult.

de kans is groot dat ik aan een ziekte overlijd net als jij. Dus snap niet wat je punt is. Nu zal ik wel weer dom genoemd worden. :gaap:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 10:32:
de kans is groot dat ik aan een ziekte overlijd net als jij. Dus snap niet wat je punt is. Nu zal ik wel weer dom genoemd worden.

nee hoor ik noem niemand dom eerder achterbaks dat je mensen over een kam scheert
maar ja.. aangebrande en overtrokken reacties aan beide zijden..
Maar dat men rekening houdt met elkaar lijkt me niet meer dan normaal

sommige hier (ik noem geen namen) vergeten dat zoiets 2 kant op werkt ;)

Artiest System
Maar dat men rekening houdt met elkaar lijkt me niet meer dan normaal en zeker met dingen waar men ziek van wordt.

Van eten kan je ook ziek worden. Ik pleit voor een eetverbod. :respect:

Overigens is dat gelul van jou over "rekening houden met" allang achterhaald, aangezien jij het een ander niet gunt om in een cafe waar gerookt mag worden (wat een uitbater dus zelf zou moeten mogen uitmaken) gewoon te roken.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 12:22:
Oplossing: Niet meer roken onder werktijd

zouden ze wel willen
nee hoor ik noem niemand dom eerder achterbaks dat je mensen over een kam scheert

ach hou tog op man je bent Indo dus doe je maar niet beter voor dat je in werkelijkheid bent.

Paradox 8)
laatste aanpassing
gister lekker met eigenaar van cafe hij zegt jongesssss we gaan lekker binnen roken haha lammie

Ik heb net 2 pakjes peuken gehad van m'n mamma (L)

:lief:

Ik moet ze zelf kopen. :nocheer:

Ik ben een verwend nest B) :P

:lol: heb ook nix te klagen alleen moet me rookwaar zelf betalen, broccoli bij inbegrepen:P

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 16:00:
Ik heb net 2 pakjes peuken gehad van m'n mamma

Als ik 2 pakjes peuken van m'n moeder zou krijgen, zou ik meteen denken dat ze een pleurishekel aan me heeft :/

:gaap:

Ik ken me moeder wel zo goed dat ik weet dat dat haar bedoeling niet is.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 16:29:
Ik ken me moeder wel zo goed dat ik weet dat dat haar bedoeling niet is

Gaat om 't principe; iemand sigaretten geven is nou niet bepaald een teken van gezondheid gunnen :s . Aan de andere kant, een moeder die dat z'n kind geeft, rookt volgens mij zelf ook als een ketter. Dus kansloozzzzz...
laatste aanpassing

Ik zie me moeder al aankomen met een biologisch sla`tje. :lol:

Wat is verder nog gezond tegenwoordig:P

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 16:36:
Ik zie me moeder al aankomen met een biologisch sla`tje.

Wat is verder nog gezond tegenwoordig

En daar hebben we weer het typische "rokers-antwoord" :roflol:

Niet de vraag ontwijken:P

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 21 augustus 2008 om 16:22:
Als ik 2 pakjes peuken van m'n moeder zou krijgen, zou ik meteen denken dat ze een pleurishekel aan me heeft

:respect:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 16:44:
Niet de vraag ontwijken

Op het moment dat ik antwoord geef op jouw vraag wat verder nog gezond is tegenwoordig, dwalen we automatisch af van het daadwerkelijke ongezonde...het roken. En dat is nou net de bedoeling van jouw vraag uiteraard, zoals alle rokers het nooit over hun eigen verslaving/gebrek willen hebben. Roken is per definitie een uitermate kansloze bezigheid in je leventje, klaar :bye:
laatste aanpassing

Als ik 2 pakjes peuken van m'n moeder zou krijgen, zou ik meteen denken dat ze een pleurishekel aan me heeft :/

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 21 augustus 2008 om 16:34:
Gaat om 't principe; iemand sigaretten geven is nou niet bepaald een teken van gezondheid gunnen :s . Aan de andere kant, een moeder die dat z'n kind geeft, rookt volgens mij zelf ook als een ketter. Dus kansloozzzzz...

Ik maakte die opmerking ook echt exact om zo'n opmerking uit te lokken! :d Hoe voorspelbaar zeg... :lol:

:lol: gelijk heb je roken gaat ook nergens over, heb al veel stop pogingen gedaan maar moet peuken in huis hebben om me jtje te draaien dus ja dan pak je al snel weer een peuk.

Wat kost een vaporizer tegenwoordig:lol:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 16:48:
Ik maakte die opmerking ook echt exact om zo'n opmerking uit te lokken!

Dat doen alle rokers
Als ik 2 pakjes peuken van m'n moeder zou krijgen, zou ik meteen denken dat ze een pleurishekel aan me heeft

:lol: Dat dacht ik ook al :O

Niet rokers zijn zo vvoorspelbaar:lol:

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 21 augustus 2008 om 16:51:
Dat doen alle rokers

Je denkt toch niet dat ik serieuze discussies ga voeren over zoiets als roken, wat me dus echt totaal niet kan boeien? :d Ik maak niet voor niks in rokerstopics alleen maar onnozele opmerkingen :rot:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 16:56:
Ik maak niet voor niks in rokerstopics alleen maar onnozele opmerkingen

Niet alleen in rokerstopics, maar daar voel ik verder niks van :rot:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 16:54:
Niet rokers zijn zo vvoorspelbaar

I (L) vvoorspelbaar zijn

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 21 augustus 2008 om 16:58:
Niet alleen in rokerstopics, maar daar voel ik verder niks van :rot:

hihi :$

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 10:32:

Jij bent hier met de vooroordelen over indo's dus wie scheert er nu mensen over 1 kam? Stop jij je hand eerst maar eens in eigen boezem dan zien we verder.
Uitspraak van IndiGo Donderjager op donderdag 21 augustus 2008 om 15:39:
Paradox

Grappig, daar moest ik dus ook meteen aan denken. ;)

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 21 augustus 2008 om 15:12:
Overigens is dat gelul van jou over "rekening houden met" allang achterhaald, aangezien jij het een ander niet gunt om in een cafe waar gerookt mag worden (wat een uitbater dus zelf zou moeten mogen uitmaken) gewoon te roken.

Dat heeft niets met gunnen te maken. :gaap: Ik vind de gezondheid van mensen belangrijker dan ff een pleziertje van roken. Dat jij roken belangrijker vindt dan jouw en andersmans gezondheid is jouw probleem, maar val daar een ander niet mee lastig.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 16:51:
Wat kost een vaporizer tegenwoordig

een maandje stoppen met roken. O:)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 17:13:
Jij bent hier met de vooroordelen over indo's dus wie scheert er nu mensen over 1 kam? Stop jij je hand eerst maar eens in eigen boezem dan zien we verder.

hehe anonieme relteef dat was gewoon de boel op stang jagen wat jij doet is janpeter in ze aars likken

Dat heeft niets met gunnen te maken. Ik vind de gezondheid van mensen belangrijker dan ff een pleziertje van roken. Dat jij roken belangrijker vindt dan jouw en andersmans gezondheid is jouw probleem, maar val daar een ander niet mee lastig.

als ik jou was zou ik jezelf van kant maken buiten lopen is ook niet gezond in al die uitlaat gassen wat wilde je daar aan doen dan

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 17:15:
hehe anonieme relteef dat was gewoon de boel op stang jagen wat jij doet is janpeter in ze aars likken

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 17:18:
als ik jou was zou ik jezelf van kant maken buiten lopen is ook niet gezond in al die uitlaat gassen wat wilde je daar aan doen dan

huilertje :aai:

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 17:15:
hehe anonieme relteef dat was gewoon de boel op stang jagen

Nee hoor, ik heb je wel vaker dingen zien schrijven die bij extreem-rechts niet misstaan.

Ik vind de gezondheid van mensen belangrijker dan ff een pleziertje van roken. Dat jij roken belangrijker vindt dan jouw en andersmans gezondheid is jouw probleem, maar val daar een ander niet mee lastig.

Roken is heel gezond.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 17:23:
huilertje

jij met je achterlijk anti rook gezeik domwijf

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 17:26:
Nee hoor, ik heb je wel vaker dingen zien schrijven die bij extreem-rechts niet misstaan.

potverwijd de ketel :aai:

Uitspraak van DJ Sequence op woensdag 20 augustus 2008 om 22:18:
Hebben jullie de cijfers van hart- en vaatziekten, kanker etc. veroorzaakt door voeding al eens bekeken?

geen fuck met roken te maken.

Of wat te denken van de cijfers welke bekend zijn omtrent alcoholgebruik?

in een motorisch aangedreven vervoersmiddel (motorisch als in LPG, Euro, diesel... uitlaatgassen weet je wel?)

gozer, je komt af en toe wel wijs doen met je engelse oneliners, maar het enige wat jij doet (net als vele andere rokers) is irrelevante info posten. Waarschijnlijk puur en alleen om de aandacht van de kern van het verhaal af te leiden. Want roken kan je niet goed praten he?
Open aub een topic voor alle dingen die slecht zijn. En bier is nog steeds geen rook. Net zoals dat appels geen peren zijn..
en idd, betutteling is slecht, maar voor de 100ste keer: ze hebben je toch niet verboden te roken?
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 17:34:
jij met je achterlijk anti rook gezeik domwijf

:lol: en dan zeggen dat ik me druk maak. Ik zit hier te lachen terwijl jij je steeds bozer maakt. :roflol: Rustig denk aan je hart! Dat heeft het al zo moeilijk met al je gerook.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 17:34:
potverwijd de ketel

Je kan het niet eens spellen laat staan dat je het kunt bewijzen. Jij bent echt geen partij voor mij. :D

Uitspraak van dex op woensdag 20 augustus 2008 om 23:10:
nicotine vergelijken met hero en coke, maar ondertussen zelf wel de snoepjespot kunnen vinden..

ook zoiets.. hebben anderen toch geen last van? de hele essentie van het verbod ontgaat je volgens mij. Bestudeer em nog eens goed (y)
en tis WEER irrelevant.

Uitspraak van dex op woensdag 20 augustus 2008 om 23:10:
ik heb alle rokers topics gevolgd en ben er nog geen 1 tegengekomen die staat te beweren dat het niet slecht is...

jawel sowieso demente taart :lol:
die d8 zelfs dat het goed was voor je immuunsusteem :rot:
what's in a name he..
Roken is slecht voor je hart:)

Mee roken is schadelijk , dat is de "reden" van het rook verbod (eigenlijk is het europees opgelegd)

Stress is een grotere killer , en door zeiken en zeuren veroorzaak je stress , ik als niet roker heb last van de zeik cultuur die nederland aan het worden is :)
Als ik ergens aan dood aan kan gaan , dan is dat aan de gevolgen van stress ,eerder nog als aan longkanker ten gevolge van mee roken :)

Zoek maar eens voor de gein naar onderzoeken over lichaamelijke klachten ten gevolge van stress :)

Ik kan nu een rechtzaak aan gaan spannen , dat zeiken en zeuren verboden moet worden , maar ik ga liever naar een niet stress land *denkt aan verhuizen naar de Bahama's*

Ga je mee Teks ? :p
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 21 augustus 2008 om 17:42:
ook zoiets.. hebben anderen toch geen last van?

nee... natuurlijk niet :')
en tis WEER irrelevant.

waarom kom jij dan met die vergelijking?
ga alleen verder met wat jij begonnen was ipv te schreeuwen dat het irrelevant is en het daarmee af te doen..

de hele essentie van het verbod ontgaat je volgens mij.

de hele essentie van deze discussie ontgaat jou volgens mij, het gaat allang niet meer over het wel of niet roken in de kroeg of wat dan ook..
Bestudeer em nog eens goed (y)

gast.. ga nou niet zo anoniem tof lopen doen :')

btw aangezien jij (en de andere druktemakertjes) toch niet op mijn post reageren ben ik genoodzaakt aan te nemen dat je het met me eens bent :)
(Y)