Partyflock

Forumonderwerp · 1022592
Poll, geopend op donderdag 31 juli 2008, looptijd van 6340.5 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Zal jij het ook doen, de ruit inslaan???

22374%
Geen probleem, ik mep hem achter elkaar eruit!!!!
4013%
Dat zoekt de eigenaar zelf maar uit, is niet mijn probleem
3813%
Nee, dan krijg ik een aangifte tegen mij.

Hond kan nauwelijks hitte kwijtHond in te hete auto? Gooi ruit in! door Jouke Schaafsma
Twingly blog zoekenBlog over dit artikel
Als je een opmerking en een link naar dit artikel plaatst in jouw blog, zal jouw blogpost vanuit hier worden gelinkt.

Ping je blog bij Twingly, zodat wij hem kunnen vinden.
Wat is Twingly? AMSTERDAM - Burgers moeten honden tegen hun eigenaren beschermen. De Dierenbescherming roept het publiek op autoruiten in te gooien als ze honden in doodsnood in stikhete afgesloten voertuigen zien zitten.

Volgens de organisatie is het de wettelijke plicht van burgers om levende wezens in nood te helpen. Verzekeraars Centaal Beheer Achmea en FBTO zeggen de schade te vergoeden.

De Dierenbescherming is verbijsterd dat ondanks jarenlang herhaalde waarschuwingen voor extreme warmte in voertuigen, toch nog huisdieren overlijden in auto's. Sinds het begin van de warmte in mei dit jaar, zijn al vijf honden in een bolide overleden als gevolg van oververhitting.

Directeur van de Dierenbescherming Frank Dales windt er geen doekjes om: "Als je een hond in een auto ziet met deze warme dagen, bel meteen de politie. Ze komen voor dit soort zaken. En als het dier in doodsnood verkeert, aarzel dan niet om de ruit in te slaan."

Volgens Dales beschouwen steeds meer mensen hun huisdieren als mensen en denken dat ze net als mensen kunnen omgaan met de hitte in onder andere auto's. "Maar honden kunnen nauwelijks hitte afvoeren. Alleen via de poten en de tong. Wij mensen kunnen dat veel beter", legt hij uit.

Aangezien de waarschuwingen op de website van de Dierenbescherming niet genoeg blijken te werken, slaat de organisatie daarom nu een andere weg in. "We zoeken de mensen op en gaan flyers uitdelen op het strand. Auto's zonder hond krijgen een pluim. We moeten actief hierover mensen benaderen anders dringt het niet genoeg door", zegt Dales.

Ook verzekeraars nemen het op voor 'bevrijders' van dieren uit oververhitte auto's door middel van het inslaan van een ruit. Woordvoerder Bertwin Tiemersma van Centraal Beheer Achmea en FTBO: "In principe worden opzettelijke schades niet vergoed, maar in dit geval wel, want het gaat het om het redden van een leven."

Dat het risico zeer groot is, blijkt wel uit het verhaal van Geertje Visser, die met haar teckel ging wandelen en het dier voor haar ogen zag flauwvallen. "Als adviseur voor natuurlijke diergeneesmiddelen weet ik best veel van honden, maar ook mijn hond is dit toch overkomen."
laatste aanpassing
van het weekend weer lekker rondjes lopen op de parkeerplaatsen:) lekker raampies rammen

Uitspraak van melodiii. op zaterdag 2 augustus 2008 om 21:09:
en ik zou ook gelijk de dierenambulance bellen, want de politie doet niet iets met de hond zelf ... voor zulke klusjes laten ze juist de dierenambulance komen! :yes:
dus ken je beter, in het belang van de hond, ook het belletje maken naar de dierenambulance ... een belletje van 1 minuutje kan er toch ook nog wel bij?

dat mag de politie lekker doen, nog een kwartje er aan uitgeven, is te veel moeite.

er zijn trouwens fijnere manieren om een hond uit een auto te bevrijden, moet er even niet aan denken dat de hond stukjes glas in de ogen of poten krijgt.
achterlijke uitlatingen zijn het.

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 augustus 2008 om 11:14:
Zo mag jij er van mij uiteraard over denken, maar net zo goed als dat jij je mening hier mag uiten, mag een ander het ook.

met het verschil dat ik het OVER een mongool hebt.

Jij hebt het TEGEN mij. En die cutierudie figuur ook.
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 augustus 2008 om 15:40:
nog een kwartje er aan uitgeven, is te veel moeite.

sja ... wat je maar te veel moeite noemt :/

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 augustus 2008 om 15:40:
moet er even niet aan denken dat de hond stukjes glas in de ogen of poten krijgt.

uiteraard maak je het raam stuk waar de hond het verst vandaan zit ;)

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 augustus 2008 om 16:46:
Jij hebt het TEGEN mij. En die cutierudie figuur ook.

Ik heb nergens iets tegen jou.... meneer lange tenen.
Als ik het over jou zou willen hebben om tegen je te zijn, zou ik een topic aan je vereren... maar helaas: ben je niet waard! Je bent een internetgebruiker, meer zul je nooit voor mij worden.
Het gaat hier om honden, niet om jou.

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 augustus 2008 om 20:21:
k heb nergens iets tegen jou.... meneer lange tenen.

als jij insinueert dat je het liefst ziet dat mijn moeder ander werk zoekt, of zich beperkt tot sanitair schoonmaken, dan heb je het wel degelijk tegen mij.

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 augustus 2008 om 20:21:
Je bent een internetgebruiker, meer zul je nooit voor mij worden.

voor het zelfde geld krijg je nog eens met mij van doen bij het met de verzekering afhandelen van schade aan je auto, of van de nasleep van een inbraak oid.

Je weet nooit wie je wanneer en in welke functie tegenkomt, daar is de wereld veels te klein voor.

Maar ik snap wat je bedoelt ;)
Uitspraak van ThunderdomeUtreg op donderdag 31 juli 2008 om 08:00:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Geen probleem, ik mep hem achter elkaar eruit!!!!"

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 augustus 2008 om 20:38:
als jij insinueert dat je het liefst ziet dat mijn moeder ander werk zoekt, of zich beperkt tot sanitair schoonmaken, dan heb je het wel degelijk tegen mij.

Dan denk ik dat je dat verkeerd begrepen hebt. Want er staat duidelijk ALS.
Als je moeder haar doelgroep zo kort door de bocht beledigent omschrijft, dan zou ik haar niet als collega willen in de vorm van dat zij die mensen verzorgd. Want het komt een beetje respectloos en neerbuigent over. Prima als jij ze zo eventjes als voorbeeld op internet wilt beschrijven, zoals je zelf zegt ben jij een botte hork. Kan ik mee leven.

Dus het was geen aanval of wat dan ook.

Oke.

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 augustus 2008 om 21:38:
Dan denk ik dat je dat verkeerd begrepen hebt. Want er staat duidelijk ALS.

er staat ook duidelijk 'insinueert' ipv 'zegt' ;)
Uitspraak van melodiii. op zaterdag 2 augustus 2008 om 21:09:
blijkt wel dat niet iedereen het bericht goed leest ... er staat:

De Dierenbescherming roept het publiek op autoruiten in te gooien als ze honden in doodsnood in stikhete afgesloten voertuigen zien zitten.

Hebben de meeste mensen wel eens een hond in doodsnood gezien?? waar ligt de grens?
Die van mij staat als een gek op de hoedenplank te blaffen.. en zit er na een paar minuten daarom wel uitgeput uit.!
de dierenbescherming kan beter gaan pleiten dat honden in de meeste winkels binnen mogen, (en bvb op stranden)

Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op maandag 4 augustus 2008 om 07:08:
Hebben de meeste mensen wel eens een hond in doodsnood gezien??

dat zegt je gevoel en dat = genoeg :)
beter de fout in gaan dan later zeggen ; had ik maar....................

Ik sta helemaal achter het antwoord van Relke.
En waarschijnlijk zou ik het niet leuk vinden als ze mijn autoruit ooit zouden ingooien, aan de andere kant zou ik het fijn vinden dat iemand zich bekommert over mijn hond.
Alhoewel mijn hond praktisch nooit alleen in de auto zit, alleen al uit angst dat ze dingen gaat slopen hahaha :)

En ik neem aan dat als er iemand bij jou auto komt staan kijken, dat je hond dan wel reageert, of niet partrieske? Hij zal toch niet voor 'dood' blijven spelen.
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op maandag 4 augustus 2008 om 07:08:
Hebben de meeste mensen wel eens een hond in doodsnood gezien?? waar ligt de grens?
Die van mij staat als een gek op de hoedenplank te blaffen.. en zit er na een paar minuten daarom wel uitgeput uit.!

dat hoeft je niet eerder gezien te hebben, als je het ziet dat weet je het! :yes:
dat geldt op gebieden van mensen, van dieren ... als je in doodsnood zijn dat herken je dat meteen, zonder het ooit eerder gezien te hebben!

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 augustus 2008 om 08:29:
dat zegt je gevoel en dat = genoeg
beter de fout in gaan dan later zeggen ; had ik maar....................

mee eens! :yes:

daarnaast vind ik dat je een hond gewoon nooit in een auto moet achterlaten!
ook niet als je nog even snel een boodschapje moet doen! ik heb zelf ook een auto gehad, terwijl ik mijn hond had, en als moest ik ergens heen met mijn hond maar ook nog een boodschapje doen, dan deed ik eerst apart dat boodschapje & pikte ik daarna pas mijn hond op. ik kan geen enkel excuus vinden om een hond überhaupt in de auto achter te laten! :no:
maar goed, dat is een heel andere discussie.
laatste aanpassing

Geen probleem, ik mep hem achter elkaar eruit!!!!

Red de hong!!!!!!!
Uitspraak van melodiii. op maandag 4 augustus 2008 om 14:59:
daarnaast vind ik dat je een hond gewoon nooit in een auto moet achterlaten!
ook niet als je nog even snel een boodschapje moet doen! ik heb zelf ook een auto gehad, terwijl ik mijn hond had, en als moest ik ergens heen met mijn hond maar ook nog een boodschapje doen, dan deed ik eerst apart dat boodschapje & pikte ik daarna pas mijn hond op. ik kan geen enkel excuus vinden om een hond überhaupt in de auto achter te laten!
maar goed, dat is een heel andere discussie.laatste aanpassing 4 augustus 2008 14:59

idd een andere discussie ja!!
want ik laat mijn hond liever 5 minuten alleen in de auto dan een kwartier alleen thuis..
als het om een snelle boodschap gaat.

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 augustus 2008 om 10:23:
En ik neem aan dat als er iemand bij jou auto komt staan kijken, dat je hond dan wel reageert, of niet partrieske? Hij zal toch niet voor 'dood' blijven spelen.

Nee hij speelt niet voor dood maar ziet er wel over verhit uit omdat hij blaft.

En ik geef maar een voorbeeld. Er zijn mensen die geen hond hebben en niet echt weten hoe een hond reageert enzz..
maar een gevoelsgrens vind ik niet relevant.. Ieder zijn gevoel zegt weer wat anders..
en honden en niet-honden bezitters delen naar mijn inzien niet hetzelfde gevoel daarin.
Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op maandag 4 augustus 2008 om 18:38:
want ik laat mijn hond liever 5 minuten alleen in de auto dan een kwartier alleen thuis..

en ik dus niet, omdat ik weet dat een hond het thuis prettiger heeft dan in een auto! meer ruimte, drinken, eten & speeltjes bij zich en bij mooi weer heeft ie ook nog de tuin!

Er zijn mensen die geen hond hebben en niet echt weten hoe een hond reageert enzz..
maar een gevoelsgrens vind ik niet relevant.. Ieder zijn gevoel zegt weer wat anders..
en honden en niet-honden bezitters delen naar mijn inzien niet hetzelfde gevoel daarin.

believe me, je ziet het als een hond in moeilijkheden is :yes:
dit is bij mensen ook zo onderling, en daarvoor hoef je ook niet eerder een gewond of stervend persoon gezien te hebben ... voor dieren geldt dit exact hetzelfde!

ik sla zonodig alle ruiten in, no problem.

Uitspraak van melodiii. op maandag 4 augustus 2008 om 14:59:
ik kan geen enkel excuus vinden om een hond überhaupt in de auto achter te laten!

:$
Wij laten onze hond ook soms een minuutje alleen in de auto. Bij de dierenarts. Op verzoek van de dierenarts.
Gabber moet namelijk erg vaak naar de dierenarts en het komt wel eens voor dat er ook een andere hond is. Gabber kan niet communiceren met andere honden en gaat daardoor aardig tekeer (als een hond haar van achteren benadert, is er niets aan de hand).
Hierdoor kunnen wij niet pinnen en de assistentes kunnen de factuur niet uitleggen. Vandaar dat wij de hond dan eventjes alleen in de auto zetten. Maar dat is echt hooguit een minuutje!
En ook als ik moet tanken laat ik haar alleen in de auto achter als ik moet betalen.

Verder? Nee... veel te bang dat ze mn banken sloopt in de auto hahaha :) moet haar ten allen tijde kunnen zien en het mag niet langer duren als 'een pinminuutje'.

Nee hij speelt niet voor dood maar ziet er wel over verhit uit omdat hij blaft.

Ik vermoed dat ik dat wel kan onderscheiden van oververhit ;)
En liever een keer een raampje te veel, als te weinig.
Uitspraak van melodiii. op dinsdag 5 augustus 2008 om 00:01:
en ik dus niet, omdat ik weet dat een hond het thuis prettiger heeft dan in een auto! meer ruimte, drinken, eten & speeltjes bij zich en bij mooi weer heeft ie ook nog de tuin!

Dat ligt natuurlijk ook aan het beestje zelf, die van mij heeft een soort van verlatings angst..

Uitspraak van melodiii. op dinsdag 5 augustus 2008 om 00:01:
believe me, je ziet het als een hond in moeilijkheden is

Ja dat is wel zo,
maar net was ik naar ikea (niet een winkel waar je binnen een half uur uit ben)
En zat daar ook een hond te blaffen in de auto zonder drinken of raam open.
Maar dan vraag ik me eigen af hoe lang moet hij daar nog zitten? je weet niet wanneer die mensen terug komen.
hij kan er nu nog niet over verhit uit zien, maar wie weet zit hij daar nog wel een uur, en is het wel te laat.
beetje dubbel dus als je een hond daar ziet zitten.

Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Dat zoekt de eigenaar zelf maar uit, is niet mijn probleem"

stikt mij die sting hong

Uitspraak van :cheer: patrieske :cheer: op dinsdag 5 augustus 2008 om 22:53:
En zat daar ook een hond te blaffen in de auto zonder drinken of raam open.

K denk als die echt bijna t loodje legt dat ie niet meer zo actief zal zijn. Dus dan zal t waarschijnlijk wel mee vallen.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 augustus 2008 om 00:13:
K denk als die echt bijna t loodje legt dat ie niet meer zo actief zal zijn. Dus dan zal t waarschijnlijk wel mee vallen.

Nee maar dat bedoel ik er ook niet mee..

Ik bedoel: je weet niet hoe lang hij daar nog moet zitten, alleen.
Dus wat is op dat moment wijsheid.
Misschien was ik wel de laatste geweest die daar over nadacht..!

als ie al bijna gaar is hoeft ie minder lang in de oven.

Elk nadeel heb ze voordeel...

ruit in gooien briefje achter de ruitenwisser met nummer van sauna? en carglass

Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Geen probleem, ik mep hem achter elkaar eruit!!!!"

Als de betreffende hond in moeilijkheden is, echt wel

Uitspraak van ;Browníee. op woensdag 27 augustus 2008 om 23:32:

Goh, en daar moest je 27 dagen over nadenken? Die hond is nu al in staat van ontbinding :gaap:
laatste aanpassing

haal hond eruit en kiep auto om

Gewoon wachten tot ie gegaard is en dan verkopen aan de Chinees op de hoek....kan ie zo t warmhoudbakkie in en verkocht worden als babi ketjap :)

enge duitser blijf je ook he

Artiest System
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 augustus 2008 om 15:13:
Gewoon wachten tot ie gegaard is en dan verkopen aan de Chinees op de hoek....kan ie zo t warmhoudbakkie in en verkocht worden als babi ketjap :)

Is dit nou van die Hart van Nederland paupertokkie-gedachtendiarree waar je het in een andere draad over hebt?

Heel goed dit!

Als ik zoiets zie, zal ik niet aarzelen een ruit in te gooien (is namelijk nog leuk ook).

Alleen, als ik dan zo'n ruit heb in gegooid, wat moet ik dan met die hond doen, vraag ik me af...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 augustus 2008 om 15:31:
Alleen, als ik dan zo'n ruit heb in gegooid, wat moet ik dan met die hond doen, vraag ik me af...

Anaal misbruiken, nou goed :rot:

best gewoon de auto in brand steken(y)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 augustus 2008 om 22:42:
best gewoon de auto in brand steken

wtf?! en de hond dan? alsof ie 't al niet warm genoeg heeft ... ;)