Partyflock

Forumonderwerp · 1022592
Poll, geopend op donderdag 31 juli 2008, looptijd van 6340.7 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

Zal jij het ook doen, de ruit inslaan???

22374%
Geen probleem, ik mep hem achter elkaar eruit!!!!
4013%
Dat zoekt de eigenaar zelf maar uit, is niet mijn probleem
3813%
Nee, dan krijg ik een aangifte tegen mij.

Hond kan nauwelijks hitte kwijtHond in te hete auto? Gooi ruit in! door Jouke Schaafsma
Twingly blog zoekenBlog over dit artikel
Als je een opmerking en een link naar dit artikel plaatst in jouw blog, zal jouw blogpost vanuit hier worden gelinkt.

Ping je blog bij Twingly, zodat wij hem kunnen vinden.
Wat is Twingly? AMSTERDAM - Burgers moeten honden tegen hun eigenaren beschermen. De Dierenbescherming roept het publiek op autoruiten in te gooien als ze honden in doodsnood in stikhete afgesloten voertuigen zien zitten.

Volgens de organisatie is het de wettelijke plicht van burgers om levende wezens in nood te helpen. Verzekeraars Centaal Beheer Achmea en FBTO zeggen de schade te vergoeden.

De Dierenbescherming is verbijsterd dat ondanks jarenlang herhaalde waarschuwingen voor extreme warmte in voertuigen, toch nog huisdieren overlijden in auto's. Sinds het begin van de warmte in mei dit jaar, zijn al vijf honden in een bolide overleden als gevolg van oververhitting.

Directeur van de Dierenbescherming Frank Dales windt er geen doekjes om: "Als je een hond in een auto ziet met deze warme dagen, bel meteen de politie. Ze komen voor dit soort zaken. En als het dier in doodsnood verkeert, aarzel dan niet om de ruit in te slaan."

Volgens Dales beschouwen steeds meer mensen hun huisdieren als mensen en denken dat ze net als mensen kunnen omgaan met de hitte in onder andere auto's. "Maar honden kunnen nauwelijks hitte afvoeren. Alleen via de poten en de tong. Wij mensen kunnen dat veel beter", legt hij uit.

Aangezien de waarschuwingen op de website van de Dierenbescherming niet genoeg blijken te werken, slaat de organisatie daarom nu een andere weg in. "We zoeken de mensen op en gaan flyers uitdelen op het strand. Auto's zonder hond krijgen een pluim. We moeten actief hierover mensen benaderen anders dringt het niet genoeg door", zegt Dales.

Ook verzekeraars nemen het op voor 'bevrijders' van dieren uit oververhitte auto's door middel van het inslaan van een ruit. Woordvoerder Bertwin Tiemersma van Centraal Beheer Achmea en FTBO: "In principe worden opzettelijke schades niet vergoed, maar in dit geval wel, want het gaat het om het redden van een leven."

Dat het risico zeer groot is, blijkt wel uit het verhaal van Geertje Visser, die met haar teckel ging wandelen en het dier voor haar ogen zag flauwvallen. "Als adviseur voor natuurlijke diergeneesmiddelen weet ik best veel van honden, maar ook mijn hond is dit toch overkomen."
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 juli 2008 om 12:06:
Je hebt toch allemaal een burgerplicht: mensen of dieren in nood helpen. Ze kunnen je daarvoor niet eens aanklagen, je bent strafbaar als je het niet doet!

totdat je eigenaar een aanklacht indient en kan bewijzen dat hij pas net in een winkel was etc dan mag jij de ruit + alle schade betalen
Uitspraak van ThunderdomeUtreg op donderdag 31 juli 2008 om 08:00:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Geen probleem, ik mep hem achter elkaar eruit!!!!"

Natuurlijk! En de eigenaar gooi ik een stoeptegel tegen z'n bakkes.
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 31 juli 2008 om 08:45:
(in onbegrijpelijk Nederlands ook nog 's);

Hahaha ik had er ook moeite mee! Ik heb het 3 keer gelezen voordat ik het begreep :rot:

Uitspraak van Silver Corvette. op donderdag 31 juli 2008 om 12:19:
totdat je eigenaar een aanklacht indient en kan bewijzen dat hij pas net in een winkel was etc dan mag jij de ruit + alle schade betalen

Zorgen dat je getuigen hebt, die kunnen beamen dat de nood hoog was. Als zo'n hond ligt te stuiptrekken, is het al te laat. Als jij de politie belt en minstens een kwartier wacht, sta jij in je recht.
Alleen handelen is met alles stom :)
Werkzaam bij Area 0522
Artiest {SHOWLIST artist 1760, 7723}
Uitspraak van Adios op donderdag 31 juli 2008 om 11:59:
Voor jou overigens gratis ook wel

wat zit ik ook weer in een ongelooflijke luxepositie!

:lief:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Geen probleem, ik mep hem achter elkaar eruit!!!!"

al een keer gedaan (Y)
Ik kijk niet eens in auto's en als dat beest op apegapen ligt, dan zie ik het al helemaal niet.

Maar goed, áls ik het zou zien, dan sla ik het raam niet in, maar pleeg wel een belletje.
laatste aanpassing

Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Nee, ik loop door want ik heb haast, moet de poes van mijn vriendin beffen want die is ook oververhit."

Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 juli 2008 om 13:05:
Nee, ik loop door want ik heb haast, moet de poes van mijn vriendin beffen want die is ook oververhit

:lol:
Uitspraak van bonaparte op donderdag 31 juli 2008 om 09:24:
Oja dat had ik nog niet bedacht maar denk wel dat ik dat ook wel eerst zou bekijken

Tsja het zal je gebeuren dat je de hond denkt te helpen, en dat beest vliegt je naar de strot omdat ie zijn auto beschermt.. Een hond in paniek doet rare dingen, maar hulp bieden doe ik sowieso :D
Uitspraak van ......:cheer: op donderdag 31 juli 2008 om 13:18:
en dat beest vliegt je naar de strot omdat ie zijn auto beschermt.

zou mijne wel doen ja :d

en sowieso met al dat glas en dan is de raam eruit en dan? die hond nog aan z'n lot overlaten :|

en je weet er het fijne niet van is de eigenaar even een pakkie peuken halen oke maar als die hond half dood is dan wel ruitje eruit
Uitspraak van Pino op donderdag 31 juli 2008 om 13:03:
Ik kijk niet eens in auto's

Nu weet ik wat al die jochies met krulletjes op die paarse puch zip scooters doen hier in de stad.
Die rijden altijd langzaam op hun scootertjes (meestal met z'n 2en) langs geparkeerde auto's.
Ze zijn opzoek naar opgesloten honden.
8)
Was de grap "nee ik hou van een broodje hotdog al gemaakt"??
Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 juli 2008 om 12:06:
je bent strafbaar als je het niet doet!

dat gaat over mensen....weet niet of ze staan te juichen als ik hun Mercedes SLC verneuk om een tekkel. :p

Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 juli 2008 om 09:18:
ikke ikke-cultuuur van tegenwoordig

"tegenwoordig" in aardse maatstaven dan hoop ik, dus afgelopen 3000 jaar. :)
laatste aanpassing

"Nee, dan krijg ik een aangifte tegen mij."

Uitspraak van Pino op donderdag 31 juli 2008 om 13:03:
pleeg wel een belletje.

Uitspraak van Dre@mc@tcher op donderdag 31 juli 2008 om 13:21:
en je weet er het fijne niet van is de eigenaar even een pakkie peuken halen

ik heb de moeite genomen, even contact op te nemen met politie noord - oost gelderland.
heb gevraagt hoe het zit met strafbaarheid als je zown raam ingooit.

het is wél strafbaar, want het heeft met vernieling te maken van andermans eigendom.
als je zoiets constateerd, moet je gewoon even politie bellen en dan komen ze naar de auto toe.

dus "Nee, dan krijg ik een aangifte tegen mij."

bovendien zou het inderdaad mooi stom zijn als je op je gemak een ruit kapot aan het slaan bent en
Uitspraak van Dre@mc@tcher op donderdag 31 juli 2008 om 13:21:
de eigenaar even een pakkie peuken halen

*pakt steen en gaat de straat op, opzoek naar hongen in autos :)*

Uitspraak van The_System op donderdag 31 juli 2008 om 17:28:
pakt steen en gaat de straat op, opzoek naar hongen in autos *

Gheheh..
Een hond opgesloten laten zitten met DIT weer is zoiezo van de zotten, of digene nou een pakje peuken halen is of niet.

Als de hond er nog redelijk fit uit ziet zou ik wel op de politie wachten.
En áls de ruit er wel uit gaat, dan zou ik vooraf ook vast de politie bellen, zodat ze de hond en kapotte ruit over kunnen nemen (Y)
You have voted, your choice was: "Geen probleem, ik mep hem achter elkaar eruit!!!!"

in Slotervaart zijn morgen alle auto's ineens gevuld met hijgende honden 8)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 juli 2008 om 16:09:
als je zoiets constateerd, moet je gewoon even politie bellen en dan komen ze naar de auto toe.

Juist :s En dat is nou net wat die klerelijers nooit doen :s Ook niet in het geval van laatst.

Wel makkelijk btw.. Stel je ziet bv een tomtom in een auto liggen, je gooit een steen door de ruit en zegt later van "Ja, zat een hond in, maar die is weg gerent" :lol:

Hond kan nauwelijks hitte kwijtHond in te hete auto? Gooi ruit in! door Jouke Schaafsma
Twingly blog zoekenBlog over dit artikel
Als je een opmerking en een link naar dit artikel plaatst in jouw blog, zal jouw blogpost vanuit hier worden gelinkt.

Ping je blog bij Twingly, zodat wij hem kunnen vinden.
Wat is Twingly? AMSTERDAM - Burgers moeten honden tegen hun eigenaren beschermen. De Dierenbescherming roept het publiek op autoruiten in te gooien als ze honden in doodsnood in stikhete afgesloten voertuigen zien zitten.

­

Volgens de organisatie is het de wettelijke plicht van burgers om levende wezens in nood te helpen. Verzekeraars Centaal Beheer Achmea en FBTO zeggen de schade te vergoeden.

De Dierenbescherming is verbijsterd dat ondanks jarenlang herhaalde waarschuwingen voor extreme warmte in voertuigen, toch nog huisdieren overlijden in auto's. Sinds het begin van de warmte in mei dit jaar, zijn al vijf honden in een bolide overleden als gevolg van oververhitting.

Directeur van de Dierenbescherming Frank Dales windt er geen doekjes om: "Als je een hond in een auto ziet met deze warme dagen, bel meteen de politie. Ze komen voor dit soort zaken. En als het dier in doodsnood verkeert, aarzel dan niet om de ruit in te slaan."

Volgens Dales beschouwen steeds meer mensen hun huisdieren als mensen en denken dat ze net als mensen kunnen omgaan met de hitte in onder andere auto's. "Maar honden kunnen nauwelijks hitte afvoeren. Alleen via de poten en de tong. Wij mensen kunnen dat veel beter", legt hij uit.

Aangezien de waarschuwingen op de website van de Dierenbescherming niet genoeg blijken te werken, slaat de organisatie daarom nu een andere weg in. "We zoeken de mensen op en gaan flyers uitdelen op het strand. Auto's zonder hond krijgen een pluim. We moeten actief hierover mensen benaderen anders dringt het niet genoeg door", zegt Dales.

Ook verzekeraars nemen het op voor 'bevrijders' van dieren uit oververhitte auto's door middel van het inslaan van een ruit. Woordvoerder Bertwin Tiemersma van Centraal Beheer Achmea en FTBO: "In principe worden opzettelijke schades niet vergoed, maar in dit geval wel, want het gaat het om het redden van een leven."

Dat het risico zeer groot is, blijkt wel uit het verhaal van Geertje Visser, die met haar teckel ging wandelen en het dier voor haar ogen zag flauwvallen. "Als adviseur voor natuurlijke diergeneesmiddelen weet ik best veel van honden, maar ook mijn hond is dit toch overkomen.

nartuurlijk zal ik die hond snel redden want vindt het niet normaal als ze in een auto zittn met die hete van 35 a 37 graden is niet te doen voor een hond en ik zal ook nog een beklach in dienen in zo iets allemaal als dit zo gebeurt..

Uitspraak van >>Massive<< ® op donderdag 31 juli 2008 om 23:56:
Juist En dat is nou net wat die klerelijers nooit doen Ook niet in het geval van laatst.

dan donder je alsnog de ruit in
ken je iig zeggen dat je hebt geinformeert en dat je vervolgens geen politie hebt gezien na dat je gebelt had.

:cheer: eindelijk de auto van de buurman slopen die altijd voor mijn deur parkeert en de verzekering die dat betaalt :cheer:

Ik gooi het ruitje in, voorzie het beestje van water en wacht met honkbalknuppel op het baasje :$

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 augustus 2008 om 09:03:
dan donder je alsnog de ruit in
ken je iig zeggen dat je hebt geinformeert en dat je vervolgens geen politie hebt gezien na dat je gebelt had.

je zegt gewoon tegen die wouten ; ik heb het NIET gedaan! :o
en ik weet ook NIET wie dat heeft gedaaan....hou dat maar eventjes vol :cheer:
en zeg dan relax ; ga toch boeven vange jonge :aai: met je kutloontje van 1500 euro :aai: LAAATER!!! :bye:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 augustus 2008 om 09:38:
met je kutloontje van 1500 euro

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd :$

... en ook als het om een kind gaat, die worden blijkbaar ook al achter gelaten in auto's :S

Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 juli 2008 om 16:09:

sowieso moet je hun bellen, als ook de dierenambulance! :yes:
maar daar kan wel eens een tijdje overheen gaan voor ze er zijn en als de hond ...
in doodsnood verkeert, aarzel dan niet om de ruit in te slaan

dan komt het qua boete of wat dan ook echt wel goed hoor, sowieso als de dierenambulance (is van de dierenbescherming) erbij is! :yes:
godver ... anders krijg je van die dingen als "ik stond erbij en ik keek er naar ... hoe die hond dood ging" :looser:
kutloontje van 1500 euro

zo die inflatie rijst de pan uit, damn! :o
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 31 juli 2008 om 21:47:
in Slotervaart zijn morgen alle auto's ineens gevuld met hijgende honden 8)

wel vals, maar ja :lol:

Uitspraak van melodiii. op vrijdag 1 augustus 2008 om 13:29:
... en ook als het om een kind gaat, die worden blijkbaar ook al achter gelaten in auto's

Ja, ongelooflijk hè??? Laat dan in ieder geval ook je hond bij dat kind, is wel zo gezellig toch? :rot:

Hmmm tsja die steen.
Als ik een hond zou zien liggen in een auto, klop ik eerst wel ff tegen t raampje. Misschien is de eigenaar inderdaad maar eventjes peuken halen en ligt de hond lekker te rusten.

Als de hond niet reageert, dan zou ik snel kijken of ik iemand zie en vragen of die bij de auto hoort en zo niet, dan pas 09008844 bellen en aangeven wat de situatie is en aangeven dat ik de ruit in ga meppen (uiteraard niet de ruit waaronder de hond ligt!). En ik zou ff vragen of zij de dierenambulance ook kunnen laten komen.

Het controleren of de deur misschien toevallig niet op slot is, is misschien ook geen overbodige luxe.

En die boete voor het inslaan van de ruit? Tsssss sorry, maar dan verhaal ik desnoods die kosten gewoon bij de dierenbescherming, want die dragen mij toch op om het te doen?

Hondje gaat voor de autoruit. En als de eigenaar liever zn auto heel had en zn hond dood, dan moet hij blij zijn dat ik niet zo heel sterk ben haha.
laatste aanpassing

je zegt gewoon tegen die wouten ; ik heb het NIET gedaan!
en ik weet ook NIET wie dat heeft gedaaan....hou dat maar eventjes vol
en zeg dan relax ; ga toch boeven vange jonge met je kutloontje van 1500 euro LAAATER!!!

krijg je ook nog een prent voor het beledigen van ambtenaar in functie :p

Je hebt gestemd, jouw keuze was: "Dat zoekt de eigenaar zelf maar uit, is niet mijn probleem"

kan mij het rotten wat iemand met zn hond doet, ik vind het stinkende kwijl- en schijtmachines. Zou nooit zelf n hond wat aan doen maar ik ben er niet rouwig om als die beesten allemaal van de aardbodem gevaagd zouden worden.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 augustus 2008 om 20:12:
kan mij het rotten wat iemand met zn hond doet, ik vind het stinkende kwijl- en schijtmachines. Zou nooit zelf n hond wat aan doen maar ik ben er niet rouwig om als die beesten allemaal van de aardbodem gevaagd zouden worden.

dierenliefhebber pur sang :X

Uitspraak van melodiii. op vrijdag 1 augustus 2008 om 20:41:
dierenliefhebber pur sang

Ik houd van dieren, maar ik vind honden gewoon kut.

Vogels, katten, vissen en alle beesten die eigenwijs zijn vind ik WEL cool.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 augustus 2008 om 20:47:
maar ik vind honden gewoon kut

why?
enne ... honden kunnen zeker ook eigenwijs zijn! :lol: :X

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 augustus 2008 om 17:35:
Als ik een hond zou zien liggen in een auto, klop ik eerst wel ff tegen t raampje.

En als die hond dan niet open doet?
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 1 augustus 2008 om 20:47:
Ik houd van dieren, maar ik vind honden gewoon kut.

Vogels, katten, vissen en alle beesten die eigenwijs zijn vind ik WEL cool.

Tja, een vis in z'n kom kan je best in een verhitte auto laten staan, da's waar. Paar ijsklontjes erbij gooien en no problem.

Uitspraak van melodiii. op vrijdag 1 augustus 2008 om 21:32:
why?

Ze blaffen, en zijn veels teveel van je aandacht afhankelijk.

Ik houd van beesten die zich niet al te veel met mij bemoeien, zoals katten, vogels en vissen.

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 1 augustus 2008 om 21:53:
Tja, een vis in z'n kom

is voor sukkels. Je moet sowieso een aquarium nemen, mét beplanting, en met zuurstofpomp, filter en waterconditioner (bacillenrijk poeier om natuurwater na te bootsen)

en met verwarmingselement + thermometer uiteraard.

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 1 augustus 2008 om 21:53:
En als die hond dan niet open doet?

dan moeten we hem ook manieren bijbrengen
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 augustus 2008 om 01:03:
Ze blaffen, en zijn veels teveel van je aandacht afhankelijk.

Blaffen kan je ze afleren enuhm.... tsja dat ze aandacht vragen is inderdaad een erg grote verantwoordelijkheid! Want het is helemaal niet alsof mensen dat nooit doen. Helemaal met je eens!

Kan je beter een kat hebben die zo nu en dan een vogeltje mee naar huis neemt, dood, en jank als het krols is. En de meeste vogels zijn inderdaad sprakeloos!!

Ieder zn ding en niemand MOET van honden houden, maar je redenen zijn niet echt doorslaggevend om te overtuigen.

Wel voor mij. Ik word bloednerveus van die beesten. Heb me nooit op mn gemak gevoeld met honden erbij, en dat merken ze. Voorts reageren ze dus ook ongemakkelijk tegen mij.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 augustus 2008 om 08:05:
Wel voor mij. Ik word bloednerveus van die beesten. Heb me nooit op mn gemak gevoeld met honden erbij, en dat merken ze. Voorts reageren ze dus ook ongemakkelijk tegen mij.

dan ben je geen goed mens o:)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 augustus 2008 om 07:51:
Kan je beter een kat hebben die zo nu en dan een vogeltje mee naar huis neemt, dood, en jank als het krols is. En de meeste vogels zijn inderdaad sprakeloos!!

minmaal 1 a 2 x in de week o:)

Jazeker wel.

Overigens flippen honden niet alleen uit tegen mensen die zich er ongemakkelijk bij voelen, ook geestelijk gehandicapten zijn vaak 'doelwit' van uitflippende honden. En vroeger zei een wijs man: 'zalig zijn de armen van geest' :)