Partyflock

Forumonderwerp · 1020349

Release 23 juli (Y)

Ja ja, het is bijna zover, ik kijk er heel erg naar uit moet ik zeggen! Hij komt hier in Australie donderdag al uit, ik ben benieuwd!
laatste aanpassing

'Dark Knight wordt dé hit van deze zomer'
Uitgegeven: 18 juli 2008 07:15
Laatst gewijzigd: 18 juli 2008 07:50

LOS ANGELES - De nieuwe Batman-film The Dark Knight wordt dé grote bioscoophit deze zomer. Dat voorspellen analisten aan de vooravond van de première van de film.

The Dark Knight heeft volgens kenners de potentie om megahits als Pirates of the Caribbean 3 en Spider-Man 3, die nu de records voor het beste openingsweekend in handen hebben, van hun toppositie te verdrijven.

In de voorverkoop via internet zijn al meer dan duizend vertoningen voor komend weekend uitverkocht. De film gaat in een recordaantal van 4300 zalen in première in Amerika.

The Joker

The Dark Knight is het vervolg op Batman Begins uit 2005, waarmee de Britse regisseur Christopher Nolan de ingedutte reeks over de vleermuisman reanimeerde. In de nieuwe film neemt miljonair Bruce Wayne, die 's nachts als Batman de misdaad bestrijdt, het op tegen de sociopatische crimineel The Joker.

Acteur Heath Ledger, die in januari plotseling overleed, wordt door critici al getipt voor een Oscar voor zijn demonische vertolking van The Joker.

The Dark Knight is vanaf volgende week in de Nederlandse bioscopen te zien.

Wel beter, Batman Begins was een beetje ondergewaardeerd wat dat betreft.. film

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 juli 2008 om 13:20:
om megahits als Pirates of the Caribbean 3 en Spider-Man 3

over flopjes gesproken
Het zijn nog maar 7000 stemmen maare een 9.1 gemiddeld @ IMDB en daarmee een 3e plaats in top 250. Over het algemeen is IMDB toch wel een redelijk goede graadmeter! (kijk maar eens in die top 250 en oordeel zelf!)

http://www.imdb.com/title/tt0468569/

Heath Ledger draagt de film :yes:

wedden dat ie 'n krijgt voor Beste Mannelijke Hoofdrolspeler ;)

Dat zou dan in dit geval wel verdiend zijn...

is ie al te downen?

Uitspraak van Twenty-Eight op zaterdag 19 juli 2008 om 10:38:
er het algemeen is IMDB toch wel een redelijk goede graadmeter!

Mwoah, hecht niet veel waarde aan IMDB. Heb een hele hoop films gezien van dit lijstje, ook de oudere, waar films tussen zaten die ik niet top 250 waardig vond. Deze film heeft nog echt niet veel stemmen, zijn voornamelijk dan de fans die deze al hebben gezien. Als het aantal stemmen vertienvoudigd is zal het gemiddelde ook zeker lager zijn. Gebeurde al met meerdere nieuwe films die nu niet eens meer in de top 250 staan. Maar ik denk dat deze film wel in de top 250 zal blijven, zegt mijn gevoel zo, ook al heb ik hem nog niet gezien.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 juli 2008 om 02:38:
Mwoah, hecht niet veel waarde aan IMDB. Heb een hele hoop films gezien van dit lijstje, ook de oudere, waar films tussen zaten die ik niet top 250 waardig vond. Deze film heeft nog echt niet veel stemmen, zijn voornamelijk dan de fans die deze al hebben gezien. Als het aantal stemmen vertienvoudigd is zal het gemiddelde ook zeker lager zijn. Gebeurde al met meerdere nieuwe films die nu niet eens meer in de top 250 staan. Maar ik denk dat deze film wel in de top 250 zal blijven, zegt mijn gevoel zo, ook al heb ik hem nog niet gezien.

Nee precies, 7000 stemmen tov een paar honderduizend maakt een hoop verschil :) Maar hij zal ongetwijfeld in de top 250 blijven staan.

Deze film lijkt mij zwaar bruut iig.

critics zijn unaniem lovend :D 10/10, 5/5, 5 out of 5 stars, ***** !!

IGN:

Overall, the film does maintain a steady pace and function with such continuously unnerving momentum that it occasionally seems like a second installment. (There are plenty of appropriate comparisons to other sequels its quality mirrors, if not possibly surpasses: Toy Story 2, The Empire Strikes Back, The Godfather Part II, etc.) In fact, so well-executed is this film that even the title – or at least its true meaning – seemed to catch its audience off guard, until it gets explained, expertly and poetically, at the very end of the movie.

A screenwriting professor of mine once said that what happens in a story must be surprising but expected, and Nolan's approach to The Dark Knight epitomizes this maxim. He gives you exactly what you want, but does it so well that it manages to completely catch you off guard when it happens. But there really is no better way to describe The Dark Knight than to call it a great work of art because it transcends both the boundaries of comic book moviemaking and even the parameters of good filmmaking. What Nolan and Co. have created doesn't just function as a thrill ride or even a terrific movie, but rather as a substantive and philosophical examination of why we need heroes, and then when we need them, what they mean.

Rating Info: 5 out of 5 Stars | 10/10

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 20 juli 2008 om 00:36:
is ie al te downen?

:looser:

gomo
Zelfs ff (tijdelijk) nummer 1 in de top 250: http://www.imdb.com/chart/top?tt0468569

Zal ongetwijfeld nog wel zakken, maar erg goed hoor na 23.000 stemmen zo'n cijfer!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 juli 2008 om 13:42:
over flopjes gesproken

niet bij de box-office iig.

Uitspraak van V-Man op zondag 20 juli 2008 om 12:31:
niet bij de box-office iig.

de box-office zegt niets over de kwaliteit van de film maar over het publiek

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 juli 2008 om 11:17:
The Dark Knight overtreft op alle fronten het eerste deel volgens de critics

Dat is mooi want ik vond deel 1 al zeer goed en verfrissend gemaakt
... Ik heb hoge verwachtingen, maar het is érg moeilijk om iets beters te maken dan het eerste deel. Die was echt briljant! (vooral voor toen)!

wees gerust.. 't is ze gelukt :)
Uitspraak van Maurits op maandag 21 juli 2008 om 01:18:
... Ik heb hoge verwachtingen, maar het is érg moeilijk om iets beters te maken dan het eerste deel. Die was echt briljant! (vooral voor toen)!

Geloof mij maar, hij IS beter! (Y)
... kan niet wachten! Ben erg benieuwd!

echte superhelden fan, vitrines vol plus heel veel dvd's, batman heeft me nooit kunnen boeien, puur omdat het geen superheld is, gewoon iemand met veel geld die een pakje aandoet en beslist misdaadbestrijder te worden, net zo nep al iron man enzo ..:(
laatste aanpassing

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 21 juli 2008 om 10:40:
echte superhelden fan, vitrines vol plus heel veel dvd's

Alsof je van X-men zo gelukkig wordt :lol:

De broed, broedt een ei van de broed uit...Phoenix is dood, Phoenix leeft weer, Phoenix is dood of wacht Jean Grey is weer wat rauwer.. zou phoenix weer leven

:P
laatste aanpassing

hoi zaag wat doe je opeens vriendelijk tegen mij :bye:

aha.

in dat geval

Tengu en Loki... allebei meesters in vermommingen en bedrog..
laatste aanpassing

Alhoewel met 'worm' doe je je naam wel eer aan...

Uitspraak van Twenty-Eight op donderdag 17 juli 2008 om 04:04:
De kenners weten vast wel de alias van Harvey

Two face :D
Maar hoef je niet echt een kenner voor te zijn toch?

Ik ben ook zeer benieuwd naar deze film.
Gisteren Batman begins weer even gekeken. Mooie film :yes:

8)
Dit lijkt me wel een reden om naar de bios te gaan :jaja:

Zwaar relaxte film :D
Zeker de moeite

The joker kan leuke dingen met een potlood ;):P let maar eens op die magic trick TADAAA haha

Hele vette film en ledger maakt de hype meer dan waar :respect:
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 juli 2008 om 18:04:

en de kwaliteit van een film zegt helaas niks over of het een flop word of een hit.

Uitspraak van verwijderd op maandag 21 juli 2008 om 14:30:
let maar eens op die magic trick TADAAA

Ja bruut stukkie idd :D

Uitspraak van Dip op maandag 21 juli 2008 om 14:31:
en de kwaliteit van een film zegt helaas niks over of het een flop word of een hit.

de kwaliteit wordt ook neit gezien door mainstreamers en daarom is het extra leuk, zo blijven die films lekker exclusief
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 juli 2008 om 18:04:

publiek incluis marketing
nou ja, de kans is groot dat dit een topper is;)

Uitspraak van jackylap op maandag 21 juli 2008 om 18:37:
nou ja, de kans is groot dat dit een topper is

hoeft niet, batman begins was ook bagger van de hoogste plank;)
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 21 juli 2008 om 18:39:
hoeft niet, batman begins was ook bagger van de hoogste plank

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 21 juli 2008 om 10:40:
echte superhelden fan, vitrines vol plus heel veel dvd's, batman heeft me nooit kunnen boeien, puur omdat het geen superheld is, gewoon iemand met veel geld die een pakje aandoet en beslist misdaadbestrijder te worden, net zo nep al iron man enzo

batman kun je niet vergelijken met iron man.
batman doet het met een paar gadgets en blote vuist, en iron man met een heel elektronisch pak.
en het punt dat hij rijk is (vind ik)maakt bruce wayne intresanter.En Batman begins liet goed zien,waarom hij zo werd aangedreven om een held te worden.
als je zo kort door de bocht batman bekijkt, is het ook niet veel aan.

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 21 juli 2008 om 18:39:
hoeft niet, batman begins was ook bagger van de hoogste plank

IQ 86 :rot:

Uitspraak van verwijderd op zondag 20 juli 2008 om 20:57:
ik vond deel 1 al zeer goed en verfrissend gemaakt

Batman begins was goed idd
nog steeds nr 1 op imdb
laatste aanpassing

Gisteren geweest in Brisbane,topfilm.

Uitspraak van Twenty-Eight op zaterdag 12 juli 2008 om 05:03:
ik ben benieuwd!laatste aanpassing 12 juli 2008 05:04

:yes:
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 juli 2008 om 11:15:
Uitspraak van Twenty-Eight op donderdag 17 juli 2008 om 04:04:
De kenners weten vast wel de alias van Harvey

Two face :D
Maar hoef je niet echt een kenner voor te zijn toch?

Ja baal dat ik net iets teveel heb gezien in de trailer, zodat ik nu weet wat er gaat gebeuren en hoe... :S Kut trailer!

Maar goed, het wordt nu overal gehyped zeg, arghh... zelfs de Mikro gids geeft 'm 5 sterren :D Maakt me alleen maar nog ongeduldiger om 'm te zien..

Uitspraak van Dancelady :sweethug: op dinsdag 22 juli 2008 om 14:04:
zodat ik nu weet wat er gaat gebeuren en hoe...

jij weet nix.. trust me ;)
Ik ga volgende week :cheer:

Uitspraak van Dancelady :sweethug: op dinsdag 22 juli 2008 om 14:04:
Ja baal dat ik net iets teveel heb gezien in de trailer, zodat ik nu weet wat er gaat gebeuren en hoe... Kut trailer!

Volgens mij valt het wel mee.. makers waren er in het vorige deel ook een kei in om verschillende verhalen door een film te laten lopen...
Donderdag in IMAX :9
Ongelofelijk, een 9.5 waardering op IMDB na 100.000 stemmen. Dik op nummer 1 nu, boven the Godfather. Ongekend.
Ook in Nederland bevalt 'ie goed, gezien de waardering van 4.5/5 op Moviemeter. Ook dik op nummer 1 dus.

Ik kan niet wachten om 'm morgen te mogen zien!

ga er vanavond heen B)