Partyflock

Forumonderwerp · 1005461
Een vriendin is gek op de modeshows op tv..
Ze daardoor op het idee gekomen niets meer te gaan eten en heel veel af te slanken..
Ze is 13 en weegt 33 kilo.. Ongeveer 1m 60 lang.. Dit is toch niet goed meer?
Af en toe eet ze wel eens wat.. Maar dan ook echt af en toe, een mueslireep om de week ofzoiets.
Het probleem is, ik kan haar niet stoppen.. :(

Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 april 2008 om 19:14:
Bij annorexia kots je je eten uit.

volgens mij bedoel je boulimia en geen anorexia

Uitspraak van DeadBeat op donderdag 10 april 2008 om 20:16:
We hebben te maken met een kenner!

:lol:

die meid is gewoon mooi slank en iedereen die zegt dat ze te dik is is gewoon jaloers omdat ze zelf vette secreten zijn

Ze moet prof. hulp zoeken, anders kan je r.i.p tegen dr zeggen.

anorexia

hot
Ik krijg hier spontaan zin in een hamburger :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 april 2008 om 11:11:
Uitspraak van DeadBeat op donderdag 10 april 2008 om 20:16:
We hebben te maken met een kenner!

ja...óf algemene kennis ;) (Y)
Meiden met anorexia. Ik kan er niets mee, kan ze echt niet volgen in hun gedachtengang. Geen volk voor mij. :nee:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 april 2008 om 20:10:
Uitspraak van INGÉ.× op zaterdag 12 april 2008 om 07:40:
Ze zullen er altijd last van blijven houden ook al zijn ze 'genezen'..

Als je een drank-, gok- of drugsverslaving hebt is het relatief eenvoudiger om er vanaf te komen, omdat een mens in beginsel zonder drank of drugs kan en het makkelijker is om uit een omgeving te komen waar drank of drugs is. Een eetverslaving (of een niet-eetverslaving) is zo moeilijk, omdat eten een eerste levensbehoefte is van de mens en je dus altijd en overal met eten geconfronteerd zult blijven worden.

Amen (Y)

Mijn vriend heeft een eetverslaving en hoewel dat (nog) niet zo levensbedreigend is als anorexia, is het wel een hel om er vanaf te komen.

Eten is maatschappelijk geaccepteerd, drank en drugs niet. Dat maakt het des te moeilijker om van een eetstoornis af te komen.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 april 2008 om 09:55:
ouders op de hoogte brengen

(Y)
Maar kan ook een fase zijn, die maar even duurt en voor je het weet heeft ze weer honger en zit ze met ijs op de bank een film te kijken.

Maarre...
Uitspraak van -Boyd- op donderdag 10 april 2008 om 19:11:
13 en weegt 33 kilo

Ik woog ongeveer 35 kg op mijn 13e. Ook niet veel, ondanks dat ik echt wel genoeg at. Ben in de jaren daarna langzaamaan aangekomen, terwijl ik echt meer dan genoeg at.
Haar gewicht kan echt helemaal in orde komen, maar dan moet ze wel gezond blijven eten :)

als se in de spiegel kijken sien se geen dun meisje en dat is ook letterlijk! wij sien een heel dun meisje in de spiegel maar de gene een heel dik meisje en niet figuurlijk maar egt letterlijk de gene moet naar een kliniek en steeds een beetje meer eten , want haar voedings patroon in een keer omsetten kan haar liichaam niet aan.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 april 2008 om 17:55:
als se in de speigel kijken sien se geen dun meisje en dat is ook letterlijk! wij sien een heel dun meisje in de speigel maar de egne een heel dun meisje en niet figuurlijk maar egt letterlijk de gene moet naar een kliniek en steeds een beetje meer eten , want haar voedings patroon in een keer omsetten kan haar liichaam niet aan.

Kind leer eens spellen voor je wat post (Y)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 april 2008 om 17:23:
Ze moet prof. hulp zoeken, anders kan je r.i.p tegen dr zeggen.

Dat denk ik ook. Eventueel verplicht, maar iemand die echt maar 1 keer in de twee weken iets eet, daar ga je echt niet tot doordringen :no:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 april 2008 om 17:55:
se sien se sien egt omsetten

Alle s-en met een "z" vervangen en het is ineens leesbaar! En het woord "egt" bestaat echt niet!
Uitspraak van -Boyd- op donderdag 10 april 2008 om 19:11:
Ze is 13 en weegt 33 kilo.. Ongeveer 1m 60 lang..

is te mager je moet haar BMI maar eens berekenen , veel te laag

Uitspraak van Miss Pepperpot op dinsdag 22 april 2008 om 18:54:
Het is in ieder geval gevaarlijk om zo dun te zijn en niets te eten. Daar kun je later je leven lang last van hebben: maag en darm werken niet mer goed, je botten worden poreus en nog veel meer.

Inderdaad, om nog maar te zwijgen over de onvruchtbaarheid die er uit kan voortkomen.
Ik zou idd haar ouders inlichten, maar haar ook vertellen dat je dat gaat doen. Niet proberen haar zelf te helpen, daarvoor is anorexia een veel te complexe ziekte.
In feite is het een verslaving. Mensen die anorexia hebben (gehad) blijven altijd calorieen tellen en zullen altijd een goed gevoel blijven houden als ze weer afgevallen zijn... van anorexia genees je niet, je kan er alleen mee leren omgaan.