Partyflock
 
Forumonderwerp · 1000092
­ Nederland
 
Artiest Zephyros
Ik heb pas geleden mijn Reason versie geupgrade naar Reason 4. Ik ben nu eigenlijk benieuwd of iemand weet of het mogelijk is om in dit programma je samples te bewerken en te knippen. Ik heb bijvoorbeeld een sample waarin ik een specifiek stukje tekst of melodie uit wil halen. Kan ik dit in Reason zelf doen of moet ik me dan toch gaan wenden aan andere software?
 
reason 67 downloaden :jaja:
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 07:57:
Ik heb bijvoorbeeld een sample waarin ik een specifiek stukje tekst of melodie uit wil halen

zelf maken!!!!
prutser
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 09:16:
zelf maken!!!!
prutser

Als ik nou een paar vocals ZELF heb opgenomen en wil die gaan knippen en bewerken...

Maar bedankt voor je vooroordeel, prutser!
 
Het kan door bijvoorbeeld de desbetreffende sample in een''nn19'' te laden, de de sample start knop een stuk open te draaien.
et voilá

In de ''redrum'' zitten bij sommige channels deze functie ook en met de nnxt kan het ook.

grtz
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 09:51:
Het kan door bijvoorbeeld de desbetreffende sample in een''nn19'' te laden, de de sample start knop een stuk open te draaien.
et voilá

Thanks, das wel een goede tip! Ga ik zeker mee spelen, maar ben toch ook wel benieuwd of er nog een andere mogelijkheid is waarmee ik daadwerkelijk kan knippen!
 
In reason zelf niet naar mijn mening. Daarentegen kan je recycle daar heel goed voor gebruiken.
Met dit proggie kan je rex files maken die je vervolgens weer in de rex player kan laden.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 09:34:
Maar bedankt voor je vooroordeel, prutser!

geen dank ouwe (y)
Artiest {SHOWLIST artist 62250, 37391}
Gebruik voor knippen etc gewoon wavelab.. Dat werkt voor mij persoonlijk het fijnst. Je ziet gewoon de waveform, en kunt alles inladen (mp3, wav etc)
Artiest {SHOWLIST artist 29155, 39838}
In Cubase gaat t ook makkelijk. Omdat je zo ver kan inzoomen. Of wil je het perse met reason doen?
 
Uitspraak van Mez op donderdag 6 maart 2008 om 11:42:
Gebruik voor knippen etc gewoon wavelab.

Kijk...ik heb (nog) geen ervaringen met wavelab, dus een goede tip. Thanks! Had er wel eens iets over gelezen. Niet dat ik lui ben hoor, maar misschien een idee of dit programma een dure aanschaf is? En misschien ook nog een advies welke versie dan voor mij het meest geschikt kan zijn?

Uitspraak van Aphazia op donderdag 6 maart 2008 om 12:35:
In Cubase gaat t ook makkelijk. Omdat je zo ver kan inzoomen. Of wil je het perse met reason doen?

Tja, ik bezit nu inmiddels Reason 4 en dat heeft me al een aantal duiten gekost natuurlijk. Dus om nu over te stappen op Cubase....tenzij jij mij overtuigd dat dit veel meer voordelen heeft en het een vooruitgang zal zijn!?
laatste aanpassing
 
Artiest Diabolic
Cool edit Pro is ook handig voor knippen:)
Artiest DanM
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 maart 2008 om 16:32:
Tja, ik bezit nu inmiddels Reason 4 en dat heeft me al een aantal duiten gekost natuurlijk. Dus om nu over te stappen op Cubase....tenzij jij mij overtuigd dat dit veel meer voordelen heeft en het een vooruitgang zal zijn!?

Vooruitgang :yes: en hoe, je benut nu beide programmas via Rewire...8)
Reason is leuk, redrum is masterlijk, en kinderlijk eenvoudig lus je elk apart kanaal via Rewire Cubase in....óf alleen het masterkanaal [ l + r ] óf een combinazi van wat jij wilt...:O is gewoon dé oplossing, Reason heeft goede FX, bruikbare FX, spaart óók cpu als je veel dingen in reason doet...;) maar toch het goede van SX wilt...:O
*PB ff, cubase hóef je niet te 'kopen'...:x
Maar echt knippen van samples doe ik liever in een 'Editor' zoals Cool Edit..:) en voor het goede neem je géén MP3 als bron, áltijd gaan voor een .WAV, met minder géén genoegen nemen...:nee:
Artiest {SHOWLIST artist 41657, 159665, 75104, 21061}
als je nu is los van je sequencer moet gaan knippen en plakken kan lastig zijn als je erg in je productie zit. Samples wil je in de maat hebben. Dus kan je wat al eerder gezegd is , het best met loop points gaan werken, de vocalen zodanig pitchen to ze perfect in de maat staan, afhankelijk van wie het heb ingesproken,gezongen. of je jat je vocals wat dan ook. dan moet je het in de maat zetten. dat lukt niet met wavelab/cooledit alleen. Reason werkt ideaal met de NNXT en cubase voor het knip en plak werk... rewire en je heb alles in combi. en hee misschien koop je ooit is nog wat hardware. dat kan je ook allemaal samen voegen 8)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van DanM op vrijdag 7 maart 2008 om 23:54:
Vooruitgang en hoe, je benut nu beide programmas via Rewire...

Okee... Ik begrijp dat de mogelijkheden van de sequencer Cubase dus mij meer mogelijkheden kan bieden. Dan is het natuurlijk het proberen waard. Ik heb alleen steeds het beeld voor me dat je met Cubase eigenlijk veel met hardware zou moeten werken of met VST en dat dit een must is om er mee te kunnen werken. Ik ga me er nog even in verdiepen! Thanks!

Uitspraak van DanM op vrijdag 7 maart 2008 om 23:54:
PB ff, cubase hóef je niet te 'kopen'...

Ik begrijp het, ik moet nog maar eens gaan zoeken.

Uitspraak van chrono op zaterdag 8 maart 2008 om 01:09:
Reason werkt ideaal met de NNXT en cubase voor het knip en plak werk... rewire en je heb alles in combi. en hee misschien koop je ooit is nog wat hardware. dat kan je ook allemaal samen voegen

In principe is dat ook waar ik naar toen wil werken. Mijn idee was om hardware te koppelen aan Reason, al ben ik er nog niet achter of dat nou ideaal werkt eigenlijk. Met Cubase zou dat inderdaad een oplossing kunnen zijn. Bedankt!
Uitspraak van chrono op zaterdag 8 maart 2008 om 01:09:
als je nu is los van je sequencer moet gaan knippen en plakken kan lastig zijn als je erg in je productie zit. Samples wil je in de maat hebben. Dus kan je wat al eerder gezegd is , het best met loop points gaan werken, de vocalen zodanig pitchen to ze perfect in de maat staan, afhankelijk van wie het heb ingesproken,gezongen. of je jat je vocals wat dan ook. dan moet je het in de maat zetten. dat lukt niet met wavelab/cooledit alleen.

Zo werk ik eigenlijk alleen maar...:bloos: ik knip en edit alle vocalen in CE en laadt de WAV in Cubase in, en met timestretch ( oa ) kan je alles héél mooi passend maken...:yes: en bij twijfel in CE kan je altijd nog een loopie in de goede snelheid inladen en mee laten lopen ter controle..(y) no problem, werkt fijner dan de editor in Cubase, en omdat je Cubase ontlast ( mocht je een vst gebruiken voor het gewenste effect ) is je systeem ook nog eens sneller...8)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 maart 2008 om 09:10:
Okee... Ik begrijp dat de mogelijkheden van de sequencer Cubase dus mij meer mogelijkheden kan bieden. Dan is het natuurlijk het proberen waard. Ik heb alleen steeds het beeld voor me dat je met Cubase eigenlijk veel met hardware zou moeten werken of met VST en dat dit een must is om er mee te kunnen werken. Ik ga me er nog even in verdiepen! Thanks!

Met reason kan je hoop effecten waar je normaal hardware voor nodig hebt heel simpel nabootsen....sidechaining in Cubase kán, ligt aan de plugin, maar in reason is het 2 kabeltjes rerouten..8) waarom moeilijk doen als het makkelijk kan....andersom vindt ik het bewerken van je samples in Reason hell...:[ in Cubase kan ik die samples ( al bewerkt in CE! ) volledig aanpassen met 2 muisklikken terwijl in Reason een hoop geklooi nodig is in bijv. de NNXT....( mening :O )
Ik ben er dus achter dat de combinatie echt GOLD is....:) niet met alle projecten die ik start, maar sommige stilos zijn pérfect voor de Rewire optie...8)
Mijn idee was om hardware te koppelen aan Reason,

Reason Rewire naar cubase :) dat moet je doen :)


Uitspraak van DanM op zaterdag 8 maart 2008 om 11:11:
Zo werk ik eigenlijk alleen maar... ik knip en edit alle vocalen in CE en laadt de WAV in Cubase in, en met timestretch ( oa ) kan je alles héél mooi passend maken... en bij twijfel in CE kan je altijd nog een loopie in de goede snelheid inladen en mee laten lopen ter controle.. no problem, werkt fijner dan de editor in Cubase, en omdat je Cubase ontlast ( mocht je een vst gebruiken voor het gewenste effect ) is je systeem ook nog eens sneller...

mjah soms gebruik ik geluiden die tot 50% cpu slurpen :) dan is het toch echt noodzakelijk om dat in cubase op te nemen op een audiospoor en indien er tikkies verschijnen in het geluid dan render je et gewoon :) mijn cpu gaat altijd weer omlaag 8) dus heb geen moeite om de zwaarste plugins te gebruiken. Toch is het wel strontvervelend als je geluid gaat kraken en tikken.
laatste aanpassing
Uitspraak van chrono op zaterdag 8 maart 2008 om 13:12:
Toch is het wel strontvervelend als je geluid gaat kraken en tikken.

Geen last van, renderen doe ik inderdaad ook, vaak meerdere keren per midispoor, vervolgens kan ik het orginele spoor weer gebruiken voor wat neiwus terwijl ik de bounce ingeladen heb op een audiospoor..(y)
dat werkt wel ja :)
Wat wél erg KUT is dat Cubase Master is en Reason slave met als gevolg dat ik geen midicontroller kan gebruiken in Reason..:O :cry:
Misschien dat mensen hier een oplossing voor gevonden hebben [ denk aan een 2e midicontroller ] ?