EPM Selected - Volume 7

EPM Selected - Volume 7
13 juni 2019
OrganisatieEPM Music Site
Al sinds 2001 voorziet het label EPM Music ons van de nodige house en techno van top format. Om de zoveel tijd worden de pareltjes verzameld om een compilatie. We zijn inmiddels aangeland bij EPM Selected deel 7 en die neemt ons mee naar de meest recente releases op het label binnen het house, techhouse en techno genre. Op precies te zijn, 10 zorgvuldig geselecteerde tracks! Zoals gezegd is EPM een vast naam in de muziekwereld sinds 2001 en praten we over een kleine 80 releases van rijzende sterren binnen binnen de house, techhouse en techno. Wellicht is het label niet heel bekend bij het grote publiek, het is wel de plek waar menig connaisseur cq fijnproever (of luisteraard beter gezegd) zijn nieuwe releases checkt. Ook in 2019 heeft het label diverse producties weten te strikken van grote namen onder andere Floorplan, Mark Broom, Victor Santana, NEL en Pearl Vision.

We trappen deze compilatie af met 'Music Is So Special' van Oliver Way, een discohouse achtige plaat, welke veel weg heeft van het aanstekelijke geluid van de 'Peech Boys' en aanverwante artiesten. De tweede tracks is het nieuwe wapenfeit van Mark Broom, genaamd '77'. Dit is een wat diepere tech-house productie, maar eentje die zeer goed bevalt. (Overigens is zijn laatste album 'Hotel Insomnia' ook zeer aan te raden) Paul Mac gooit het weer over een wat dansbaardere boeg met 'Disc Electronique', voordat we de sublieme tracks van Luis Martinez, NEL en The Third Man tegen komen. Overigens NEL is een alias van Christian Vogel. Eigenlijk kan je stellen dat EPM niet vaak teleurstelt en dus ook met deze compilatie niet. Een verrassing is de sublieme techno plaat van Ben Long genaamd 'Simple Soul'. Een wat mij betreft verrassende sound

Die zijn goed…!
EPM Music is een label voor de fijnproever, zo ook deze Selected Volume 7 compilatie. Sommige platen zal je even op je in moeten laten werken. Maar zoals eerder gezegd, deze compilatie is de moeite waard.

1. Oliver Way – Music is So Special
  2. Mark Broom – 77
  3. Paul Mac – Disc Electronique