Nosferatu - Approach to Midnight

Nosferatu - Approach to Midnight
11 februari 2019
ArtiestNosferatu Site
Genre: hardcore
Approach
"Nocturnal by Nature" en niet kapot te krijgen deze "Wolf of Creation". Een "Enemy of the State", vol "Strength". Je bent een knappe jongen als het je lukt om de "Killswitch" over te halen voor de "Knock Out". Helaas, we kunnen er niet omheen, vecht Nosferatu momenteel even op zijn eigen "Battleground", aangezien hij toch wel een beetje "S.I.C.K."is. (Beterschap kerel, en een voorspoedig herstel!) Hopelijk geen... "When Angels Cry", maar een "Victorious" en "Eternal Life".
Echter, vlak voordat Erwin het ziekenhuisbed in ging, heeft hij wel mooi en ruim vijf en een half jaar na "Strength", zijn nieuwste album "Approach to Midnight" afgeleverd. Net als voorgaand album bestaat ook dit album uit 2 cd's gevuld met pakkende en pompende tracks.

Old 2 New
De invloeden zoals ze het afgelopen jaar te horen waren op menig mainstage, zijn ook in dit album terug te vinden. Variatie in de kicks, vollere synths, diversiteit in sfeer en intensiteit zowel tussen als binnen de nummers, het komt allemaal aan bod. Naast zijn eigen inbreng, komen er ook weer een hoop collega's voorbij op dit album. Ophidian, Mindustries, Tha Playah, Angerfist & Nolz, Amada, Repix, Never Surrender, Furyan, Sefa, Destructive Tendencies, System Overload en D-Fence zorgen voor de nodige creativiteit en diversiteit.
Enkele tracks zijn al wat langer bekend waaronder "Sanctity of Space" (al is dit een volledig herziende versie, met samples van NASA, die aansluit op het origineel uit 2015), "Assassinator Style" (Ja deze is ReFCKD) en "Battleground". Daarnaast heeft Erwin ook "Walking the Line" van Tha Playah in een nieuw jasje gestoken; fully re-kicked en met een opgepoetste synthline. Voeg daarbij de anthems van "Harmony of Hardcore 2018" en "Airforce" en je hebt zowel energie als euforie.

Lord of Darkness
Heeft Nosferatu zijn duistere kant dan laten varen? Nee. Zowel op cd1 als cd2 staan de nodige tracks die het bloed in je aderen doen stollen. De samenwerking met Mindustries doet denken aan "Hamunaptra & Endymion – Sence of Another World" en andere ouderwets smerige en donkere tracks die de heren op "Enzyme" uitbrachten. Een track met de masochistische Angerfist zorgt ook altijd voor de nodige paniekaanvallen, zeker als Nolz de "Fist & Fangs" bijstaat met de nodige inspirerende teksten. Op cd2 vinden we dan nog het creepy "The Shadow". Een track die doet denken aan films als 'Insidious' en 'Mirrors'. En wat te denken van de titeltrack "Approach to Midnight"? Sinistere synths, jaren tachtig horror, duistere achtergrondzang, de zeven zonden, een meedogenloze bassline en een opzwepende melodie die menig dansvloer in een inferno zal doen veranderen. Over "Inferno" gesproken, deze laatste track van cd1 is zo onheilspellend, dik en snel, daar gaan je haren recht van overeind staan.
"Most likely one of the fastest tracks I've made so far."

The Fun Factor
Natuurlijk bevat dit album ook weer de nodige tracks die je niet al te serieus moet nemen. Te beginnen met "Hating it" samen met System Overload. Vooral de samples van "The Young Ones", ook gebruikt in "Cliff Richard – Living Doll" zorgen voor de nodige melige momenten. Daarvoor vinden we een remake van "Pop Goes Da Pistol". Meer hiphop samples en een oldschool-vibe maken van deze klassieker uit 1998 nog steeds een eerste klas feestplaat. Mocht je alles nu gewoon even zat zijn,...ja..."Turn that Thing off". Al zal dat ook niet helemaal de bedoeling zijn geweest van Nosferatu & D-Fence. Dan kan je er nog beter "Kippenvel" van krijgen. De samples uit deze plaat zijn onder andere afkomstig van live-optredens van Neophyte. En die lui weten wel hoe je het publiek wild kan krijgen.
Al hoewel het album op beide cd's de nodige stevige tracks heeft staan sluit Nosferatu zijn album af met het net wat heftigere en intense "Brain Burst" met Destructive Tendencies, het melodieuze en vrolijke "Killer Beat", Frenchcore-style met Sefa en het agressieve "The Pain". Alle schuiven gaan nog een keer vol open om alle frustratie eruit te gooien. Doe daarna maar gewoon 'repeat' want één keer luisteren is bij lange na niet genoeg.

[b]"Hoogwaardig"/b]
Met 30 tracks is Approach to Midnight een gevarieerd album geworden. Het aanbod aan stijlen en klanken is overvloedig. Erwin van Kan, DJ Nosferatu, heeft voor een waardig opvolger van "Strength" gezorgd. De muzikale weg die hij ten tijden van "Enzyme Records" al een beetje was ingeslagen, is op "Neophyte Records" voort gezet en merkbaar tot volle wasdom gekomen. Stevige mainstream, melodieus, krachtig en een tikkie duister met hier en daar een rauw randje of een knipoog, dat is waar Nosferatu voor staat. Kwalitatief hoogwaardige mainstage hardcore die de komende maanden zeker voor de nodige mooie momenten zal gaan zorgen, te beginnen op Hardcore4Life (indien haalbaar) en Masters of Hardcore. "Approach to Midnight"!

1. Nosferatu - Purgatory Fires (Intro)
  2. Nosferatu - Everlasting Darkness
  3. Nosferatu & Angerfist ft. Nolz - Gates of Oblivion
  4. Nosferatu - Assassinator Style (Refckd)
  5. Nosferatu & Restrained & Amada - Look Alive
  6. Nosferatu - Relentless
  7. Tha Playah - Walking the Line (Nosferatu Remix)
  8. Nosferatu & Ophidian - Eyes Closed to the Dark
  9. Nosferatu & DJ Mad Dog - Weapon of Choice
  10. Nosferatu & Alee - Approach to Midnight
  11. Guerrillas - Lose It
  12. Nosferatu & Repix - Sounds of Revolution
  13. Nosferatu - Poppin Pistols
  14. Nosferatu & System Overload - Hating It
  15. Nosferatu - Inferno
  1. Nosferatu - The Shadow
  2. Nosferatu & Public Enemies - Unified Demoliton (Airforce 2018 Anthem)
  3. Nosferatu & Mindustries - Last of your Kind
  4. Nosferatu - Battleground
  5. Nosferatu & Never Surrender - We run this Shit
  6. Nosferatu - Sanctity of Space: Cassini's Journey
  7. Nosferatu ft. Nolz - Unification of Inner Power (Harmony Of Hradcore Anthem 2018)
  8. Nosferatu & The Playah - Night Stalking
  9. Nosferatu & Radical Redemption - The Swirling Black Waters
  10. Nosferatu & Furyan - Rise or Drop
  11. Nosferatu & D-Fence - Turn that Thing Off
  12. Nosferatu - Kippevel
  13. Nosferatu & Destructive Tendencies - Brain Burst
  14. Nosferatu & Sefa - Killer Beat
  15. Nosferatu - The Pain

Heb het album de afgelopen helemaal grijs gestreamed! Enorm kwalitatief goed album waarbij Erwin niet teveel meegaat in de uptempo hype, maar toch wel blijft bij zijn eigen stijl. Knappe vind ik dat hij met zijn persoonlijke struggles toch dit album heeft kunnen afronden. Je voelt in sommige tracks echt zijn emotie en pijn terug komen.

Erwin is en blijft een van de beste hardcore producers allertijden! :respect:
Vind de tracks met Ophidian en Mindustries de hoogtepuntjes. The Pain is ook lekker hersenloos. Hopelijk draait ie het hele album binnenkort in het Paard.
Artiest Exodus