Partyflock
 

The Flying Dutch

door , gepubliceerd op , waardering: 55/100
The Flying Dutch
10 juni 2016
OrganisatiesALDA Site
The Flying Dutch
bekijk bij iTunes
bekijk bij Bol.com
Genre: EDM
The Flying Dutch vond afgelopen weekend voor de tweede keer plaats op drie verschillende festivallocaties. Een week eerder werd al de compilatie-cd uitgebracht.

De meeste nummers die je op deze plaat voorgeschoteld krijgt, zijn reeds volledig grijsgedraaid. Op events alsmede op de reguliere radio. Hoe vet nummers als 'Hey' (Fais & Afrojack), 'Heading up High' (Armin van Buuren & Kensington), 'Don't Look Down' (Martin Garrix & Usher) en 'Another You' (Armin van Buuren & Mr. Probz) ook waren toen we ze voor het eerst hoorden, ik kan me niet voorstellen dat mensen er nog geen versie van hebben op hun muziekspeler.

Hoge (kinderlijke) stemmetjes ken ik nog uit de tijd van de Happy Hardcore. Werd toen verguisd wegens infantiel, tegenwoordig wordt het weer breed omarmd zo lijkt het. Galantis heeft een hit met 'No Money' en ook W&W doet mee aan de trend met 'How Many'. Was 'vroegah' dan toch alles beter? Ook Tiësto en Bobby Puma bedienen zich van een oude sample in hun 'Making me Dizzy'. Als 'dance-bejaarde' hoor je me trouwens niet klagen hoor. Het brengt de EDM-jeugd wellicht wat dichter bij ons eerste generatie danceliefhebbers. Geen evolutie zonder historisch besef immers.

'Harmony' van Nicky Romero en Stadiumx is al een half jaar oud, maar daarom niet minder die heerlijke festivalknaller die het was toen ie net uitkwam! Zonnetje op je bol, drankje in je hand en gaan! Net zo lekker op een festival klinkt 'Dat Disco Swindle' van Firebeatz & Schella. Alleen wel op een heel ander feest of op zijn minst in een andere area. Ook het opvolgende 'If It Ain't Dutch' is weer van een heel andere orde. Een chaotisch gevoel overheerst. 'It's all over the place'. De toevoeging van de samenwerking van Armin van Buuren met W&W met die titel kon op deze plaat natuurlijk niet ontbreken. Wat mij betreft had dit trouwens de afsluiter van de schijf mogen zijn. Het is een echte knaller die je in ieder geval een positief gevoel geeft aan het einde.

Conclusie
Verzamelalbums/compilaties, wat kun je ermee? Als liefhebber vrij weinig. Vaak worden ze al voor het evenement uitgebracht en is alleen de albumhoes hetgeen wat het evenement met de plaat verbindt. Deze cd is zelfs geen mix. Was het niet leuker geweest om drie cd's (rood, wit en blauw) uit te brengen en te laten verzorgen door de hostingpartners van verschillende stages? Of drie headliners te pakken en een consistente mix in het eigen genre te laten produceren om zo in ieder geval gevoel vast te kunnen houden? In plaats van 13 euro te besteden aan een fysiek exemplaar, kun je beter gewoon op Spotify de losse nummers in een playlist gooien. Sterker nog, er is al een TFD afspeellijst. De toegevoegde waarde lijkt zo nog verder geminimaliseerd.

Tracklist

  1. Hey - Fais feat. Afrojack
  2. Heading Up High - Armin van Buuren feat. Kensington
  3. Run Wild - Hardwell feat. Jake Reese
  4. Don't Look Down - Martin Garrix feat. Usher
  5. The Right Song - Tiesto And Oliver Heldens feat. Nathalie Rose
  6. Shades Of Grey - Oliver Heldens And Shaun Frank feat. Delaney Jane
  7. N2U - Showtek And Eva Shaw feat. Martha Wash- N
  8. How Many - W&W
  9. Future Funk - Nicky Romero And Nile Rodgers
  10. Home - Firebeatz And Jay Hardway
  11. Off The Hook - Hardwell Ft. Armin van Buuren
  12. Rocket (Lookas Remix) - W&W And Blasterjaxx
  13. Now That I've Found You - Martin Garrix feat. John And Michel
  14. Juggernaut - Oliver Heldens
  15. Making Me Dizzy - Tiesto And Bobby Puma
  16. Hollywood - Afrojack Ft. Hardwell
  17. Harmony - Nicky Romero And Stadiumx
  18. Another You - Armin van Buuren feat. Mr. Probz
  19. Dat Disco Swindle - Firebeatz & Schella
  20. If It Ain't Dutch - Armin van Buuren & W&W
  21. Mad World - Hardwell feat. Jake Reese

13 opmerkingen

+Om nog aan de conclusie toe te voegen: wat moet je met een cd'tje waarvan alle nummers 20x per dag op de radio voorbij komen.
 
Werkzaam bij Partyflock
De compilaties van dit evenement komen niet echt uit de verf. Maar goed past prima bij het dagjesvolk
Uitspraak van BartCore op maandag 6 juni 2016 om 19:10:
+Om nog aan de conclusie toe te voegen: wat moet je met een cd'tje waarvan alle nummers 20x per dag op de radio voorbij komen.


Dan wil ik nog wel een conclusie toevoegen: waarom zou je überhaupt nog een cd kopen als je ( met vooraf soms een advertentietje) gewoon gratis bijvoorbeeld op YouTube kan bekijken
Uitspraak van BartCore op maandag 6 juni 2016 om 19:10:
+Om nog aan de conclusie toe te voegen: wat moet je met een cd'tje waarvan alle nummers 20x per dag op de radio voorbij komen.


Ik ben blij dat ik niet naar die zender hoef te luisteren :lol:
 
Uitspraak van toerist op dinsdag 7 juni 2016 om 19:31:
advertentietje


Ad block
Uitspraak van toerist op dinsdag 7 juni 2016 om 19:31:
+Om nog aan de conclusie toe te voegen: wat moet je met een cd'tje waarvan alle nummers 20x per dag op de radio voorbij komen.
Dan wil ik nog wel een conclusie toevoegen: waarom zou je überhaupt nog een cd kopen als je ( met vooraf soms een advertentietje) gewoon gratis bijvoorbeeld op YouTube kan bekijken


Ik koop nog cd's. Hou er gewoon van om dat originele schijfje in handen te hebben.
Uitspraak van BartCore op woensdag 8 juni 2016 om 23:00:
Ik koop nog cd's. Hou er gewoon van om dat originele schijfje in handen te hebben.


Heb ik dus ook maar de meeste mensen snappen dat niet. Misschien dat alleen de echte liefhebbers dat gevoel kennen :-)
Uitspraak van janes op zondag 12 juni 2016 om 14:54:
Heb ik dus ook maar de meeste mensen snappen dat niet. Misschien dat alleen de echte liefhebbers dat gevoel kennen :-)


Heb ik ook lang gehad hoor. Maar ik constateerde bij mezelf dat ik de cd's die ik kocht, eigenlijk liet liggen, maar ze wel via youtube beluisterde. Ik zou het dan ook niet erg vinden om bijv. via een soort tegoed, een artiest een donatie te kunnen doen per track of album, etc die ik bekijk op youtube.
Uitspraak van toerist op woensdag 15 juni 2016 om 23:06:
Heb ik ook lang gehad hoor. Maar ik constateerde bij mezelf dat ik de cd's die ik kocht, eigenlijk liet liggen, maar ze wel via youtube beluisterde. Ik zou het dan ook niet erg vinden om bijv. via een soort tegoed, een artiest een donatie te kunnen doen per track of album, etc die ik bekijk op youtube.


Had ik met boeken. Ik lees boeken eenmalig en toen we kleiner gingen wonen moest ik maar beslissen ze weg te doen naar de kringloop. En sindsdien dus een e-reader :yes: vind de man vooral leuk met verkansies in het kader van koffers sjouwen :P
Over donatie.....dat zou mooi systeem zijn idd. Het schijnt ook al getest te worden voor websites. Dat je dus wel een adblocker kunt gebruiken, maar sites waar je vaak/graag komt een donatie kunt geven via een gemakkelijk systeem. Maar goed, mensen vinden ook nog steeds dat sites gratis moeten zijn.

Ik recenseer nog wel eens cd's en ik wilde altijd fysieke exemplaren, maar inmiddels weet ik van mezelf dat ik beter digitaal kan vragen want dan luister ik nog eens. Ik heb alleen in mijn auto nog een cd speler :$
Uitspraak van Karian op donderdag 16 juni 2016 om 09:06:
Over donatie.....dat zou mooi systeem zijn idd. Het schijnt ook al getest te worden voor websites. Dat je dus wel een adblocker kunt gebruiken, maar sites waar je vaak/graag komt een donatie kunt geven via een gemakkelijk systeem. Maar goed, mensen vinden ook nog steeds dat sites gratis moeten zijn.


Je zou een soort creditbundel moeten kunnen kopen. 100 credits voor bijvoorbeeld een tientje. En dan zelf kunnen bepalen hoeveel 'credits' je een muzikant wilt geven per track of live-set/optreden

In ieder geval op zo'n manier dat het rechtstreeks naar de muzikant gaat met een kleine Fee naar het platform waar het wordt aangeboden
laatste aanpassing
Uitspraak van toerist op donderdag 16 juni 2016 om 20:21:
Je zou een soort creditbundel moeten kunnen kopen. 100 credits voor bijvoorbeeld een tientje. En dan zelf kunnen bepalen hoeveel 'credits' je een muzikant wilt geven per track of live-set/optreden

In ieder geval op zo'n manier dat het rechtstreeks naar de muzikant gaat met een kleine Fee naar het platform waar het wordt aangeboden


Zoiets idd! Ik wil dit ook voor websites! Nu schakel ik op een paar websites mijn Adblocker uit. Maar liever geef ik ze gewoon 10 euro per jaar, sommigen zelfs wel een paar euro per maand.
Uitspraak van Karian op vrijdag 17 juni 2016 om 09:00:
Zoiets idd! Ik wil dit ook voor websites! Nu schakel ik op een paar websites mijn Adblocker uit. Maar liever geef ik ze gewoon 10 euro per jaar, sommigen zelfs wel een paar euro per maand.


Ik zal eens kijken of mijn adblocker op PF uitgeschakeld staat. Weet ik eigenlijk niet. Ik zie wel veel reclame, maar dat ziet er wel vrolijk uit, zonder dat het écht in de weg zit.
Uitspraak van toerist op zaterdag 18 juni 2016 om 18:34:
Ik zal eens kijken of mijn adblocker op PF uitgeschakeld staat. Weet ik eigenlijk niet. Ik zie wel veel reclame, maar dat ziet er wel vrolijk uit, zonder dat het écht in de weg zit.


:lief:

De advertenties van evenementen zijn natuurlijk ook wel redelijk toegepast. We hebben altijd geprobeerd om de reclameposities zo min mogelijk in de weg van de content te laten zitten. Maar we ontkomen er helaas niet altijd aan. Het is bijna onmogelijk om een site renderend te houden als je geen Facebook.com bent......