Partyflock
 

Promo - True Tones

door , gepubliceerd op , waardering: 67/100
Promo - True Tones
8 juli 2012
Promo is er weer met een nieuw album. True Tones is al zijn zesde studioalbum in elf jaar tijd en als je al zijn albums naast elkaar legt en vergelijkt, merk je de enorme diversiteit die deze man ten berde kan brengen. Zijn kwaliteiten zijn bijna onbeperkt, al moet het wel gezegd worden dat niet elke zijsprong even succesvol was. Het staat wel buiten kijf dat zijn periode van de Promo Files nog steeds zowat zijn meest succesvolle periode tot nog toe is. En deze stijl vinden we deels terug op zijn nieuwe album. Deze dubbelaar (zoals het vaak wel gaat bij Promo) zoekt voornamelijk de stijl terug op die hij op zijn allereerste album 'Last Man Standing' vertegenwoordigde. De kick is weer minder rauw, de industriële sounds zijn er nog steeds, maar een minder op de voorgrond aanwezig. En de melodie verschijnt weer aan de oppervlakte. Beide cd's openen met een soort van intronummer. Zowel "The Corrupt Will Destruct" als "Credit Crunch" zijn eerder gemaakt als ludieke en zinspelende intro met een boodschap dan als echte track. De titels laten die boodschap ongetwijfeld al wel duidelijk doorschemeren. Daarna krijgen we tweemaal dertien loepzuivere Promo-tracks.

Opvallend is wel het wederoptreden (al of niet kort/terecht/geslaagd) van Marc Acardipane en The Ultimate MC. Na de 2012 remixes van "I Like It Loud" en enkele optredens her en der, zijn ze ook een samenwerking aangegaan met Promo. "Legends Unite" is een sprekende titel, maar zoals een heleboel nummers op True Tones, zeggen de titels van de producties vaak meer dan de nummers zelf. "Legends Unite" omvat te weinig om echt interessant te zijn, iets wat de volgende nummers op het eerste schijfje ook wel belichamen. Die eerste nummertjes gaan qua stijl net iets meer terug naar de oude en befaamde Promo Files, maar hetzelfde niveau zal wellicht nooit meer gehaald worden. Wat dan wel weer een goede zaak is voor de scene dat hij niet dezelfde weg bewandelt als andere producers in de hardcore scene. Velen gaan maar al te graag samenwerkingen met andere producers aan of laten hun oude classics te snel onder handen nemen door een concollega in de scene. Promo beperkt dit tot nog enkele nummers samen met Tha Playah, Ominous, Mortifer, D-Passion (hoe kan het ook anders) en N-Vitral. Op 28 nummers is dat niet overdreven. Eigen producties boven bij Promo dus.

Maar daarmee is het dan ook een beetje gezegd eigenlijk. "Rhythm Flow", "So Sick", "Tester Of The Harder Shit", ... Het zijn allemaal goede tracks, maar ze missen meestal net dat geheim ingrediëntje om echt een superklapper te worden. Innovatief is het in zekere zin ook niet meer. Dat gegeven wat Promo op bijna elk studioalbum nastreefde, is hier helemaal zoek. Hij lijkt met True Tones weer meer toenadering met de huidige scene te zoeken. Maar dat is niet Promo's stijl. Dit is niet 'The Third Movement.' Qua sound wel, maar het vooruitstrevende vinden we niet meer terug. Maar misschien klinkt het allemaal een beetje te negatief. Slecht is True Tones zeker niet. Er staan enkele zeer leuke nummers op zoals "So Sick" en de N-Vitral bewerking van "Lyin' Through Your Teeth".

True Tones is een hardcorealbum dat te weinig spreekt met innovatieve muziek en teveel met veelzeggende titels. Het is niet slecht, maar we (en iedereen met ons) verwacht veel meer van iemand als Promo en The Third Movement. Misschien moet Promo maar eens net iets meer tijd nemen om een studioalbum af te werken. Zes op elf jaar tijd is mogelijk net iets teveel van het goede. Het is dat de man een enorm breed spectrum heeft en best gevarieerde muziek op de mensen los kan laten, maar True Tones zal ongetwijfeld snel vergeten worden in tegenstelling tot zijn andere albums. Maar niet getreurd... In 2014 zal Promo er ongetwijfeld weer staan met een nieuw album.

Score: 67/100

www.djpromo.nl
www.thirdmovement.nl

Tracklists
CD1
  1. – The Corrupt Will Destruct
  2. – Legends Unite [feat. Marc Acardipane & The Ultimate MC]
  3. – True Tones [feat. Minckz]
  4. – Knock Knock
  5. – Methamfetamine
  6. – Open [feat. Tha Playah & Snowflake]
  7. – The Answer [feat. Ominous]
  8. – Rhythm Flow
  9. – So Sick
  10. – My Tone
  11. – Light Up The Sky
  12. – Far Beyond
  13. – Valentina [feat. Mortifer]
  14. – Unafraid
CD2
  1. – Credit Crunch
  2. – Tester Of The Hard Shit
  3. – Eradicate
  4. – Like We Used To Do
  5. – Unbreakable
  6. – Underground Philosophy
  7. – Analog [feat. D-Passion]
  8. – Lights Out
  9. – Lyin' Through Your Teeth [N-Vitral's Rebasher Mix]
  10. – Gloryfucker [feat. D-Passion]
  11. – Conflict
  12. – Fuck Them Followers [D-Passion Remix]
  13. – 100% Pure
  14. – Spineless

85 opmerkingen

Bazen album! True tones is voor mij tot nu toe het beste nummer van 2012.
Er staat dat so sick een goed nummer is maar net dat beetje mist voor een grote klapper, aantal zinnen verder staat er dat het een zeer leuk nummer is?
Artiest Hitout
"maar zoals een heleboel nummers op True Tones, zeggen de titels van de producties vaak meer dan de nummers zelf."

Hebben wij dezelfde CD beluisterd? :-#

Ik vond het iig een knaller, de enige die mij wat tegenviel was de titelplaat.
Voor de rest superalbum. :D
Uitspraak van BoSwEg op donderdag 12 juli 2012 om 10:54:
Er staat dat so sick een goed nummer is maar net dat beetje mist voor een grote klapper, aantal zinnen verder staat er dat het een zeer leuk nummer is?


Is inderdaad beetje raar geformuleerd.

Kan me eigenlijk wel vinden in de kritieken al komen ze in het bovenstaande stuk wel heel negatief over. Over de samenwerkingen ben ik het eens, Promo produceert nog altijd veel zelf; zoals het hoort. Open met Tha Playah vind ik eigenlijk een goedkope ripp-off van Tha Playah's "On the edge". Desalniettemin klinkt de genialiteit van een producer als Promo in alle tracks door, al ben ik van mening dat CD2 nog steeds de betere nummers heeft. Spineless, Fuck them followers, Lyin' through your teeth en Analog zijn stuk voor stuk klappers. Eerder uitgebrachte nummers als So Sick en Unafraid blijven ook kwaliteitswerken in mijn ogen. De rest is misschien iets minder, maar qua kwaliteit overstijgt het nog steeds andere platen die vaak gedraaid worden op feesten.

Over het teruggrijpen naar de Files-periode ben ik het wel eens, het voelt niet echt meer aan. Die nummers missen het sfeertje en het gevoel.

Persoonlijk zal mijn score 75/100 zijn, maar dat komt vooral omdat CD2 het lagere niveau van CD1 rechttrekt.
laatste aanpassing
Ik vind een 67 voor dit album veel te laag en ben het voor een groot deel absoluut niet eens met deze recentie.

Véél te lage waardering voor het aantal kwaliteittracks die dit album brengt.

Uitspraak van DNX op donderdag 12 juli 2012 om 11:10:
Eerder uitgebrachte nummers als So Sick en Unafraid blijven ook kwaliteitswerken in mijn ogen. De rest is misschien iets minder, maar qua kwaliteit overstijgt het nog steeds andere platen die vaak gedraaid worden op feesten.


Dit dus.
laatste aanpassing
Uitspraak van toerist op donderdag 12 juli 2012 om 11:24:
Ik vind een 67 voor dit album veel te laag en ben het voor een groot deel absoluut niet eens met deze recentie.

Véél te lage waardering voor het aantal kwaliteittracks die dit album brengt.


Hier mee eens inderdaad. Zeker gezien het feit dat nietszeggende verzamel albums hogere scores krijgen. Zelfs de New Kids CD heeft een hogere score :lol:

Echt een geweldig album. Alleen de plaat Light Up The Sky had van mij niet gehoeven. Verder echt veruit een van de beste (mainstream) albums van de laatste paar maanden, misschien zelfs jaren.
Uitspraak van Luukyeye op donderdag 12 juli 2012 om 11:35:
Hier mee eens inderdaad. Zeker gezien het feit dat nietszeggende verzamel albums hogere scores krijgen. Zelfs de New Kids CD heeft een hogere score


New kids, lol. Ik weet niet wie die gozer is die deze recentie heeft geschreven, maar zijn waardering doet dit album dus echt te kort


Uitspraak van Luukyeye op donderdag 12 juli 2012 om 11:35:
Verder echt veruit een van de beste (mainstream) albums van de laatste paar maanden, misschien zelfs jaren.


Dat vind ik dus ook. Eindelijk weer een hardcorealbum met sfeer.

Sfeer wat in bijna alle hardcoretracks van tegenwoordig juist ontbreekt.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 30020, 18755, 74664}
- Analog [feat. D-Passion]

(Y)
dat de new kids cd hoger scoort is natuurlijk ronduit slecht.
maar afgezien van een paar leuke nummers is het album van promo verder ook niks aan.
Ik kan de eerlijkheid vd recensent waarderen. Ik lees teveel reviews in de hardere stijlen die eerder op marketing lijken dan een faire review.
Zelf vind ik dit album beter dan ik verwacht. Een track als 'Underground Philosophy' is zelfs erg goed.
Artiest Imil
Laten we het erop houden dat het binnen het Promo-spectrum een 67/100 is, maar binnen de mainstream hardcore in z'n geheel gewoon een 80/100 danwel meer.
 
Ik ben het niet eens met deze recensent, Promo zoekt met dit album niet de randjes van het toelaatbare op. Maar knalt met een hoop ijzersterke platen er hoop festivalklappers uit.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 juli 2012 om 14:36:
Ik ben het niet eens met deze recensent, Promo zoekt met dit album niet de randjes van het toelaatbare op. Maar knalt met een hoop ijzersterke platen er hoop festivalklappers uit.


Aan het einde van de recentie zegt die: "Maar niet getreurd... In 2014 zal Promo er ongetwijfeld weer staan met een nieuw album"

Dat bepaal ik zelf wel of ik getreurd ben....



Integendeel: ik wordt juist heel vrolijk van deze cd en bij sommige nummers krijg ik zelfs kippenvel. Iets wat ik al een hele tijd niet meer gehad bij een hardcore-album...
laatste aanpassing
Ik ben een groot Promo fan maar van dit album word ik niet blij. Een kanttekening is wel dat ik mainstream hardcore ben ontgroeid maar bij zijn andere albums had ik altijd wel 4 a 5 nummers die ik kon waarderen. Bij dit album is het er 1.
Uitspraak van toerist op donderdag 12 juli 2012 om 11:24:
k vind een 67 voor dit album veel te laag en ben het voor een groot deel absoluut niet eens met deze recentie.


dit dus!
Kan me wel enigszins vinden in de kritiek, maar wat is dan je standaard? dat vroeger alles beter was?

Vind persoonlijk het album gewoon heerlijk.
Verstand op 0 nul en volumeknop op 100 en knallen maar. Voor diepgaande muziek met een boodschap luister ik wel naar wat anders.
Gewoon dik album weer (Y)

Analog met D-Passion :respect:
Ach ja iemand die zelfs Domain Hardcore Volume 2 meer punten geeft als dit album is niet echt serieus te nemen natuurlijk.

Zelf vind ik het een zeer sterk album, zowel cd1 als cd2.

Het is trouwens wel een rage aan het worden om alle tracks met een melodie in af te kraken tegenwoordig, juist alsof dit verboden is, of dat er nooit melodiën in hardcore tracks gezeten hebben...
Helden album van een helden dj!! Koning!!!
Artiest {SHOWLIST artist 31905, 99427, 6757}
Oke normaal ga ik geen kritiek geven maar ik ben met het recensie totaal er niet mee eens

Ik volg deze artiest al 12 jaar... Keer op keer verras deze man mij .... En vooral met zijn nieuwe album Treu Tones 2012

Samen werking met Marc Acardipane "Legends Unite" is een heftige goeie plaat ... En vernieuwend
Om je set te laten beginnen met deze track is het idiaal

Zo stond ik versteld met "Tester of the harder shit".... Zwaar vernieuwend , dubbel kicks ( like the old days ) , Vette Samples , Melodie ga zo maar door ... Ik draai em standaard in mijn setjes .... Eindelijk een keer wat anders pffffff

Met Light's out span Promo helemaal het kroon .... Vooral het laaste stukje waar ikzelf gruwelijk los gaat .... Ouderwetse Promo FIle kick ... Hol, Schel , en raggen ... zo zijn wij van em gewend

De rest van het album gewoon geniaal .... Ik luister em elke week .... en hij verveel me voor geen meter ..... Ben trouwens ook blij dat promo 150 bpm HC tracks heeft geproduceerd ... In plaats van 175 HC plaatjes.... It's About time ..... Want ik mis ze enorm :(


Kort om ... Score: 67/100
Veelste laag voor dat niveau

Voor mij krijg Promo > Score 100/100
En zeker album van het jaar ...... Geen enkel Ervaren producer kan hier er niet tegen op

Er zijn mensen die niet met mij eens zijn .......... Mijn tip is .... Zet z'n album op .. Sound wat harder of je koptelefoon op en geniet van zijn geniaal album :bounce:

Lang leven Mr Hoff
Keep the good work
Keep it underground !!
laatste aanpassing
Uitspraak van DJ Freeze op donderdag 12 juli 2012 om 19:50:
Kort om ... Score: 67/100
Veelste laag voor dat niveau

Voor mij krijg Promo > Score 100/100
En zeker album van het jaar ...... Geen enkel Ervaren producer kan hier er niet tegen op

Er zijn mensen die niet met mij eens zijn .......... Mijn tip is .... Zet z'n album op .. Sound wat harder of je koptelefoon op en geniet van zijn geniaal album

Lang leven Mr Hoff
Keep the good work
Keep it underground !!



En zo is het :)
laatste aanpassing
Deze recensie kan ik helaas niet serieus nemen...

Misschien moet Promo maar eens net iets meer tijd nemen om een studioalbum af te werken.


Dat dit een serieus bedoelde opmerking is... Naja... Schrijver moet misschien maar het hedendaagse albumpje van Evil Activities opzetten. NEXT!

Promo :respect:
laatste aanpassing
Promo is gewoon de king.
Prachtig album en respect dat hij na al die jaren nog zoveel kwaliteitstracks uit zien mouwen kan schudden,
Zet zo goed als nooit een opmerking neer onder een review maar deze kun je idd niet serieus nemen. Ok, ieder persoon heeft een andere smaak maar dit album barst gewoon van de kwaliteit. Misschien niet zo overtuigend als de voorgaande, maar nog steeds veel en veel meer dan het gros tegenwoordig. Of je nu fan of geen fan van de man bent, je weet wel wanneer je een stuk kwaliteit aan het luisteren is en dat is hier gewoon het geval. En om dan idd een Domain Hardcore (wat een leuke compo-cd is, maar geen hoge uitschieter) of de New Kids (!!!) een hoger punt toe te durven geven dan dit, is gewoon absurd. Deze cd is misschien niet het beste wat Promo ooit heeft uitgebracht, maar gaat zo goed als alle (mainstream) hardcore van de laatste 2 jaar voorbij. En daar verdien je heel wat meer voor als een 67...
Oke een recensie is een mening maar als je in je recensie niet eens het nummer Lights Out naar voren brengt hebt je het album volgens mij niet goed beluisterd en vraag ik me af welke stukken hij nog meer gemist heeft.

Ik vind het echt een geweldig album met voor mij als hoogtepunt Lights Out en Spineless.

Op Harmony of Hardcore in de Ravezone tent, met dat geluid, Lights Out! Echt geweldig.


Promo :respect:
Artiest A-Lee
Slechte recensie!

67/100 is onzin!!

Minstens een 85/100
Vergeleken met andere hardcore albums van de afgelopen jaren is deze toch wel één van de betere.

Ik ben totaal niet met deze recensie eens!!!
Uitspraak van Marc.P op donderdag 12 juli 2012 om 20:59:
Dat dit een serieus bedoelde opmerking is... Naja... Schrijver moet misschien maar het hedendaagse albumpje van Evil Activities opzetten


Beter van niet, als hij dit al een 67/100 geeft, krijgt hij denk ik een beroerte bij het beluisteren van Extreme Audio :lol:
Bij de eerste keer luisteren had ik ook zoiets van, dit klinkt allemaal niet zo lekker als de vorige..
Maar uiteindelijk wordt ie bij elke luisterbeurt beter en beter en beter. Net zoals elke Promo track eigenlijk.

Het zit allemaal erg strak in elkaar en het gaat vooral niet vervelen na meerdere keren luisteren! Dat is iets wat ik nog wel eens mis bij de huidige hardcore tracks.
Het is niet slecht, maar we (en iedereen met ons) verwacht veel meer van iemand als Promo en The Third Movement.

Spreek even voor jezelf alsjeblieft! :|
maar True Tones zal ongetwijfeld snel vergeten worden in tegenstelling tot zijn andere albums.

Daar twijfel ik ten zeerste aan.

Ik vind dat Promo wederom een topalbum heeft uitgebracht.

Uitspraak van MasterMind op donderdag 12 juli 2012 om 21:12:
Promo is gewoon de king.
Prachtig album en respect dat hij na al die jaren nog zoveel kwaliteitstracks uit zien mouwen kan schudden,


Zo is het maar net! :)
Uitspraak van Marc.P op donderdag 12 juli 2012 om 20:59:
Dat dit een serieus bedoelde opmerking is... Naja... Schrijver moet misschien maar het hedendaagse albumpje van Evil Activities opzetten. NEXT!



:lol: :lol:
Werkzaam bij Stillborn Events
Artiest Glacius
waarom hoor ik niemand over eradicate?? echt een mega plaat!! en die pannekoek van een 'recensist' heeft het niet eens over spineless, unafraid, open of lights out. eigenlijk zegt ie helemaal niks, als oud geleuter over de files tracks.
 
Ben het wel eens met de recensie.
Uitspraak van Hitout op donderdag 12 juli 2012 om 23:17:
Beter van niet, als hij dit al een 67/100 geeft, krijgt hij denk ik een beroerte bij het beluisteren van Extreme Audio


Dat bedoel ik... Extreme Audio.... urgh, de titel alleen al.

Uitspraak van djglacius op vrijdag 13 juli 2012 om 08:55:
waarom hoor ik niemand over eradicate?? echt een mega plaat!! en die pannekoek van een 'recensist' heeft het niet eens over spineless, unafraid, open of lights out. eigenlijk zegt ie helemaal niks, als oud geleuter over de files tracks.


Omdat de schrijver van het bovenstaande stukje wellicht dronken was...
Artiest Exxon
ik denk dat je er echt van moet houden:| unbreakable - lights out - unafraid vind ik wel echt harde knallers < bij lights out vooral t einde is echt ziek
De volgende recensies van deze man worden bij deze niet meer serieus genomen.

Goed album van Promo! (Y)
De reacties op deze recensie zeggen veel, zo niet alles, over deze recensie. Ik merkte dat ik me gewoon zat op te fokken tijdens het lezen :D Het gevoel wat me bekruipt in deze recensie: omdat Promo in het verleden de standaard voor zichzelf enorm hoog heeft gelegd, is het een tegenvaller als die standaard in de ogen van de recensent niet (vaak genoeg) wordt gehaald, waardoor nu een (zeker voor Partyflock begrippen) ongekend laag cijfer wordt toegekend. Oftewel, had Promo in het verleden niet zo vernieuwend gedaan, had dit album een hoger cijfer gekregen.

Overigens ook bizar om te lezen dat absolute pareltjes als Methamfetamine, Tester of the Hard Shit en Analog worden afgedaan als 'wel aardig' en 'niet vernieuwend'. Voor mij is de vernieuwing in dit album dat Promo gewoon terug gaat naar de roots van de hardcore: beuken en weinig (lange) breaks (die tegenwoordig nogal gemeengoed zijn geworden, helaas).

Sowieso een dikke 8 dit album.
Uitspraak van Svensation B) op vrijdag 13 juli 2012 om 15:21:
Sowieso een dikke 8 dit album.


Er is één persoon die bij de waarderingen een 'ok' heeft gestemd, dat zal dan de recensist zelf zijn :lol:
laatste aanpassing
Ik kan me deels wel vinden in de recensie. Vooral CD1 doet het voor mij niet echt. CD2 heeft wel wat pareltjes erop staan. Het is gewoon niet zo goed als zijn vorige album en de lat ligt gewoon heel hoog door zijn eigen tracks. Luister je dan echter een willekeurig ander album dan hoor je pas dat dit alsnog veel beter is dan de rest. Dus het is nog steeds een goed album maar persoonlijk had ik vooral meer van CD1 verwacht. Als je hoort dat hij samen gaat werken met Marc Acardipane dan verwacht je een track die je de komende 10 jaar op feesten gaat horen, dat is het echter bij lange na niet.
Uitspraak van PhydomiR #Dennis# op vrijdag 13 juli 2012 om 16:51:
Als je hoort dat hij samen gaat werken met Marc Acardipane dan verwacht je een track die je de komende 10 jaar op feesten gaat horen,


Nou benoem je (naar mijn mening) ook één van de minder interessante tracks van het album. Maar als warmlopertje van het geheel nog steeds goed te doen.
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 169295, 68437, 59028, 53364, 60556}
Uitspraak van djglacius op vrijdag 13 juli 2012 om 08:55:
waarom hoor ik niemand over eradicate?? echt een mega plaat!!


Ha idd, knetter dikke plaat! En zo zijn er van de 28 platen in totaal nog wel minstens 10 die ik echt vet vind en kwaliteit tracks zijn.

True tones bijvoorbeeld, die plaat zit zo geniaal in elkaar. Al die verschillende sounds, wat filmisch overkomt en dan de vibe erbij, erg nice!

Wanneer je de cd's neutraal bekijkt, ondanks dat je misschien niet zoveel van melodie houd, waar ik trouwens niet in snap wat er mis is met bijvoorbeeld een goede melodie, dan kan er niet ontkent worden dat het overgrote deel echt kwaliteit tracks zijn. Verder aardig diverse cd's met ook redelijk wat nieuwe niet al uitgebrachte tracks, met hier en daar echte uitschieters. Voor ieder wat wils eigenlijk.

Het is dan wel geen 10, maar de cd verdient echt wel meer dan die 67.


Uitspraak van Reptoid op donderdag 12 juli 2012 om 18:43:
Het is trouwens wel een rage aan het worden om alle tracks met een melodie in af te kraken tegenwoordig, juist alsof dit verboden is, of dat er nooit melodiën in hardcore tracks gezeten hebben...


Slaat echt nergens op idd, net als bijvoorbeeld dat gezeik omtrent wat nou beter is, hardstyle of hardcore. Lijkt wel of het stoer is om platen met melodie af te zeiken.....:nocheer:


Uitspraak van Enzyme-R op donderdag 12 juli 2012 om 23:52:
Het zit allemaal erg strak in elkaar en het gaat vooral niet vervelen na meerdere keren luisteren! Dat is iets wat ik nog wel eens mis bij de huidige hardcore tracks.



:)
laatste aanpassing
 
Dit album verdient absoluut niet zo'n laag cijfer. Dit album is een van de betere zoniet het beste wat de heer Promo heeft afgeleverd. Begrijp niet dat de tekstschrijver zo'n waardeloze beoordeling kan geven. (volgens sommige hierboven word dit objectief genoemd). Deze mensen mogen mij 1 album opnoemen dat dit jaar is uitgekomen dat beter is. Gaat ze niet lukken. Mijn tip: Neem je tijd eens voor de cd. Luister hem eens echt. Ik ben compleet verkocht (staat al weer enkele weken in de cd kast te pronken).

Van mij krijgt dit album een dikke 9!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 juli 2012 om 20:31:
Dit album is een van de betere zoniet het beste wat de heer Promo heeft afgeleverd

Nou jaaaaa, tegen die Files reeks kan nu eenmaal helemaal niets op, dus om het nu het beste te noemen...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 juli 2012 om 20:31:
Neem je tijd eens voor de cd. Luister hem eens echt. Ik ben compleet verkocht

Hier ben ik het wel zwaar mee eens, hij blijft ge-wel-dig om te horen, track voor track. Ik kan nu al niet wachten tot ik de vinyltjes binnen heb.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 juli 2012 om 20:31:
Van mij krijgt dit album een dikke 9!

Kan ik me beter in vinden dan in een 6,7 :D
Uitspraak van toerist op vrijdag 13 juli 2012 om 17:29:
Nou benoem je (naar mijn mening) ook één van de minder interessante tracks van het album. Maar als warmlopertje van het geheel nog steeds goed te doen.


Van CD1 vind ik eigenlijk alleen Knock Knock, Methamfetamine, Open, So Sick en Unafraid echt cool, maar die laatste twee zijn natuurlijk al een tijdje uit. De rest is gewoon een beetje mwah. Van CD2 is eigenlijk alles goed met als uitschieters Eradicate, Analog en Lyin' Through Your Teeth (N-Vitral Remix).
laatste aanpassing
De oude Promo sound blijft nog steeds heerlijk !

laatste aanpassing
BBBBBBBBBBBBBBOOOOOOOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Album is klapper van het jaar, totaal niet met recensie eens! :facepalm:
Het is zeker een goed album, met name cd 2 waar echt alle nummers supervet zijn. Maar om het nu als klapper van het jaar te noemen is een gewaagde uitspraak. Ophidian komt dit jaar ook met een nieuwe album.
Artiest Dionysos
Het stemresultaat van de bezoekers staat compleet haaks op deze recensie en de score die er gegeven wordt. Partyflock trek aub je conclusie en laat voortaan recensies over releases van dit kaliber over aan iemand die er wel verstand van heeft.
Kunnen jullie op twitter wel zeggen dat dit de mening van een persoon is maar het wordt wel geschreven onder jullie naam, schandalig en respectloos.
 
Uitspraak van jokl op zaterdag 14 juli 2012 om 20:15:
schandalig en respectloos.


Praat geen onzin man. Hij heeft op een nette manier onderbouwd waarom dit album in zijn ogen tegenvalt, al scoort het album natuurlijk nog steeds wel een voldoende. Ook geeft hij in zijn recensie Promo nog veel lof met betrekking tot zijn eerdere werk.

Dus kom niet met woorden als schandalig en respectloos aan zeg :gaaP:

Overigens heeft deze recensent (en niet recensist of allerlei ander benamingen die ik hier voorbij heb zien komen..) vele andere hardcore recensies geschreven, waarop nooit dit soort commentaar is gekomen. Dus laten we het allemaal een beetje relativeren (Y)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 juli 2012 om 22:23:
Overigens heeft deze recensent (en niet recensist of allerlei ander benamingen die ik hier voorbij heb zien komen..) vele andere hardcore recensies geschreven, waarop nooit dit soort commentaar is gekomen. Dus laten we het allemaal een beetje relativeren


Als je willekeurige hardstylealbums beoordeelt met achten en negens en vervolgens over dit album gaat zeggen dat het niet innovatief en vernieuwend genoeg zou zijn, dan zijn de verhoudingen ver te zoeken.

Bovendien vind ik dat dit album in deze tijdsgeest in zekere zin wél vernieuwend en innovatief is, omdat promo niet meegaat met al die snelle sfeerloze (mainstream) hardcore van tegenwoordig die allemaal dezelfde kicks en bpm's bevatten.
Ook bevat deze cd een paar nieuwe samples, tricks, geluidjes en opbouwen die ik niet eerder heb gehoord. Het is gewoon een verrekt goed album, die eindelijk weer de echte hardcoresfeer bevat, die menig zalen en festivals zullen doen losgaan.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 juli 2012 om 22:23:
Hij heeft op een nette manier onderbouwd waarom dit album in zijn ogen tegenvalt, al scoort het album natuurlijk nog steeds wel een voldoende. Ook geeft hij in zijn recensie Promo nog veel lof met betrekking tot zijn eerdere werk.


Dat klopt inderdaad, maar wanneer iemand die zo hard werkt voor de scene en zo'n kwaliteit levert als promo "een voldoende" scoort voor z'n album, waar 13-in-een-dozijn hitjesparades met scores boven de 75 of 80 worden beloond, kan ik me wel voorstellen dat iemand dit opvat als respectloos. Zeker voor een site als Partyflock en een recensent als Kristof, die toch allebei wel de reputatie hebben kwaliteit te kunnen herkennen en recensies redelijk objectief te houden.

Je kunt er van houden of niet, maar je kunt niet ontkennen dat dit album bomvol 100% kwaliteitsplaten staat. Dat iemand een negatieve recensie dan "schandalig en respectloos" noemt gaat misschien wat ver, maar ik kan me wel goed voorstellen waarom deze persoon er zo over denkt.
Ik respecteer eenieders mening hierover en ook alle verwijten die zijn geschreven. Daar heb ik absoluut geen problemen mee. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Promo wakker ligt van een slechte recensie.

Ik hoop alleen dat iedereen die dit een topalbum vindt het ook gekocht heeft en niet gedownload (illegaal). Dat zou immers veel respectlozer zijn.
Uitspraak van KristofDinh op zaterdag 14 juli 2012 om 23:29:
Ik respecteer eenieders mening hierover en ook alle verwijten die zijn geschreven. Daar heb ik absoluut geen problemen mee. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Promo wakker ligt van een slechte recensie.

Ik hoop alleen dat iedereen die dit een topalbum vindt het ook gekocht heeft en niet gedownload (illegaal). Dat zou immers veel respectlozer zijn.


Goed dat je tegen wat kritiek kan, dat laat wél weer zien waarom je toch de reputatie hebt professioneel te werk te kunnen gaan.
Ik denk inderdaad niet dat Promo er wakker van ligt, maar dat is ook niet de reden dat ik er wel positief over ben, dat doe ik omdat ik echt zo over het album denk.
En jawel, zowel CD als Vinyl netjes gekocht.
 
Uitspraak van Hitout op zaterdag 14 juli 2012 om 23:05:
maar wanneer iemand die zo hard werkt voor de scene en zo'n kwaliteit levert als promo "een voldoende" scoort voor z'n album, waar 13-in-een-dozijn hitjesparades met scores boven de 75 of 80 worden beloond


Dat dit album lager scoort dan, pak hem beet, een New Kids compilatie is inderdaad een beetje ongelukkig. Hoewel deze vergelijking voor de hand ligt en ik het waarschijnlijk ook zelf zou doen, denk ik dat je deze recensie beter kunt afzetten tegen die van eerdere albums van Promo (dan kom je zowaar recensies van mij tegen O:)). Wanneer je veel recensies schrijft, is het namelijk onmogelijk om alle gegeven scores in je achterhoofd te houden. Ik denk ook wel dat Kristof liever dit album opzet, dan de New Kids compilatie ;)

Inhoudelijk kan ik er verder niet over oordelen, aangezien ik het album niet geluisterd heb :)
laatste aanpassing
heerlijk album, staat op repeat in de auto :D (netjes gekocht ;-) ) de recensie kan me niet zo veel boeien, als je een album van Promo haalt weet je dat het zo goed als zeker een goed album is... en dat de 'dertien-in-een-dozijn-albums' een hoger cijfer halen ligt misschien vooral aan de 'liefhebbers' die alleen nog maar hapklare, herkenbare brokken voorgeschoteld willen krijgen.. als er vraag naar is, zullen veel producenten aan die vraag willen beantwoorden, simpel zat.. ben blij dat er nog producers zijn die hun eigen weg blijven volgen
Bij dit album heb je tenminste nog het idee dat je naar hardcore zit te luisteren. Bij zo'n album van Evil activities of Nitrgenetics klinkt het allemaal als dezelfde kermis muziek.
De persoon die deze recensie afleverd slaat de plank mis, wellicht dat hij na 2 jaar dit album een hogere waardering geeft als hij de muziek wat vaker heeft gehoord.Ik denk dat vernieuwing door de schrijver dan ook gezocht word in de verkeerde elementen want deze cd barst uit zijn voegen van innovaties.
 
De recensent moet maar lekker hollands hakkuh hits deel 143 en hardcore ultimate collection 239 gaan luisteren. past meer in zn straatje
Wat is dit dan voor een belachelijke recensie :lol:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 juli 2012 om 22:23:
Praat geen onzin man. Hij heeft op een nette manier onderbouwd waarom dit album in zijn ogen tegenvalt, al scoort het album natuurlijk nog steeds wel een voldoende. Ook geeft hij in zijn recensie Promo nog veel lof met betrekking tot zijn eerdere werk.

Dus kom niet met woorden als schandalig en respectloos aan zeg :gaaP:


Jammer om te zien dat je wederom in je standaard 'mede recensent verdediging' schiet, lijkt me beter om feedback van de PFers serieus te nemen ;)
 
Uitspraak van Love is the answer op zondag 15 juli 2012 om 19:35:
Jammer om te zien dat je wederom in je standaard 'mede recensent verdediging' schiet


Ik reageer alleen op de woorden 'respectloos' en 'schandalig', welke in mijn ogen onterecht zijn. Voor de rest geef ik wel aan dat het een beetje ongelukkig is dat een compilatie als die van New Kids een hogere score krijgt. Maar goed, jij pikt natuurlijk alleen weer datgene eruit wat in jouw straatje valt.

Uitspraak van Love is the answer op zondag 15 juli 2012 om 19:35:
lijkt me beter om feedback van de PFers serieus te nemen ;)


Doe/doen ik/we ook wel hoor, met uitzondering van die van jou dan.
Het is toch echt zo dat jij voortdurend de behoefte voelt om een mede recensent te verdedigen ook als blijkt dat deze de plank volledig mis slaat. Zo maak je zelf belachelijk, lijkt me niet nodig.
laatste aanpassing
De recensent slaat hier echt volledig de plank mis. Echt ongelooflijk dat hier een 67/100 voor gegeven wordt. Niet meer serieus te nemen
Goede recensie, ben wel benieuwd. Ik vind promo al jaren poep, na de files nooit meer wat geworden, rude awakening buiten beschouwing gelaten.
Uitspraak van Tumult op maandag 16 juli 2012 om 19:51:
Ik vind promo al jaren poep


"Favoriete genre: house"
Sherlock, dan vindtie het gek datie geen vooruitstrevende hardcore kan waarderen. :loser:

Je kunt ervan houden of niet, maar je kunt no way ontkennen dat Promo kwaliteit levert, en verder gaat waar veel andere producers in dezelfde hitjesparade blijven hangen.
Uitspraak van Hitout op dinsdag 17 juli 2012 om 00:50:
Favoriete genre: house"
Sherlock, dan vindtie het gek datie geen vooruitstrevende hardcore kan waarderen.


Haha heb jij me even een blok voor je harses, hé. House is volgens mij nog steeds een overkoepelend woord voor alle substijlen.

Ik vind promo al jaren alles behalve vooruitstrevend en ik snap ook niet waarom hij altijd zo bestempeld word. Hij doet al jaren het zelfde format, en is totaal niet baanbrekend. Altijd hetzelfde sample gebruik, altijd dezelfde soort melodieen, kicks en inhoud. Alleen zijn samenwerking met Armageddon project uit 2006 alweer volgens mij vond ik wel bruut diamonds for the pigs als ik het goed heb. Andere mensen op zijn label (goede smaak heeftie weer wel) zijn stukken beter. Ik noem N-Vitral, Peaky, Void Settler, Dep affect. Zijn imperium is held, jammer dat Industrial Movement geen releases meer uitbrengt.

Ik zag hem van de week liggen bij FRS, ben toch vrij vandaag, ik ga hem is luisteren. Die cd uit 2007 Never compromise, ook hier liggen, partij miskoop.
Het is een kwalitatief goed album maar inderdaad weinig vernieuwing te bespeuren. Beste nummer Conflict. Kan me prima vinden in de recensie, melodieen maken kan promo overigens wel subliem.
geweldig album jaaa kan er naar blijven luisteren en het was zeker de moeite waard om zo lang op een album van hem te wachten klass.
 
Wat een ongelooflijk slechte review, en ook nog vol met taalfouten. Ga terug naar school ofzo.
 
Wat een ontiegelijk baggeralbum: standaard reut, geen greintje inspiratie te bekennen. Koning van de hardcorescene? Eerder clown van de hardcorescene. Koning was hij in de Files-periode, daarna is het hollend bergafwaarts gegaan...

En WTF is dit?



Zo weinig inspiratie dat je maar Jump van Van Halen gaat verkrachten door middel van een slechte jumpversie? Zelfs voor Danger Hardcore Team zou dit gewaagd zijn... Ik hoop dat het als grapje bedoeld is, maar dan nog: dit zet je toch niet als serieuze artiest als track op je album?

Ongetwijfeld privé een prima kerel, maar hij kan wel stoppen met produceren; alle oude roem waarop hij teerde is nu wel opgebrand.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 juli 2012 om 16:07:
Wat een ontiegelijk baggeralbum: standaard reut, geen greintje inspiratie te bekennen.


Dan heb jij niet goed geluisterd, zitten heleboel kleine details in die ik in andere hedendaagse (mainstream) hardcore niet eerder heb gehoord. (niet bepaald inspiratieloos dus)


Ook de gebruikte melodieën van sommige tracks zijn muzikaal hoogstaand (zeker als je het vergelijkt met de hedendaagse (mainstream) hardcore.

Ik vraag me af of je uberhaupt wel de moeite hebt genomen om de tracks in zijn geheel te luisteren..., want in het filmpje bij deze recentie komen de tracks bij lange na niet goed tot zijn recht...
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 juli 2012 om 16:07:
Koning was hij in de Files-periode


Deze koning heeft zijn sound van de files-tijd gebruikt in combinatie met de sound van nu. Met grotendeels sfeervolle nummers die je de laatste tijd maar weinig tegenkomt


Uitspraak van verwijderd op maandag 30 juli 2012 om 16:07:
Eerder clown van de hardcorescene.


Als je hem een clown noemt van de hardcorescene, wie is er volgens jou (op mainstreamgebied) dan geen clown?

Uitspraak van verwijderd op maandag 30 juli 2012 om 16:07:
En WTF is dit?


Dat is nu juist het creatieve en zelfs een stukkie kunstzinnige ervan. Is het een keer anders dan al die standaard cd-hoesen, loopt meneer nog te jenken.
 
Uitspraak van toerist op maandag 30 juli 2012 om 17:17:
Dan heb jij niet goed geluisterd, zitten heleboel kleine details in die ik in andere hedendaagse (mainstream) hardcore niet eerder heb gehoord. (niet bepaald inspiratieloos dus)


Ook de gebruikte melodieën van sommige tracks zijn muzikaal hoogstaand (zeker als je het vergelijkt met de hedendaagse (mainstream) hardcore.

Ik vraag me af of je uberhaupt wel de moeite hebt genomen om de tracks in zijn geheel te luisteren..., want in het filmpje bij deze recentie komen de tracks bij lange na niet goed tot zijn recht...


Ik heb het hele album drie keer beluisterd in zijn totaliteit, toen was ik er zo ongelofelijk klaar mee dat hij hier nooit meer zal klinken.

En muzikaal hoogstaande melodieën? Bedankt voor het lachen. :lol:

Ik had overigens ook niets anders verwacht van iemand met dit rijtje orgeldraaiers als favoriete artiesten: Brennan Heart, Buzz Fuzz, Obscurity en Tha Playah.

Uitspraak van toerist op maandag 30 juli 2012 om 22:39:
Deze koning heeft zijn sound van de files-tijd gebruikt in combinatie met de sound van nu. Met grotendeels sfeervolle nummers die je de laatste tijd maar weinig tegenkomt


Dan heb jij niet geluisterd: dit heeft geen moer meer met de Files te maken.

Uitspraak van toerist op maandag 30 juli 2012 om 22:39:
Als je hem een clown noemt van de hardcorescene, wie is er volgens jou (op mainstreamgebied) dan geen clown?


Wat mij betreft is de hele mainstream hardcorescene clownesk de afgelopen jaren. Ik had het over de hardcorescene, niet per definitie de mainstream hardcorescene. Lezen.

En ik ben niet de enige die zo over Promo denkt als ik de berichten zo nu en dan lees en mensen hoor. Aan de ene kant kermiscore, aan de andere kant onluisterbaar gepiep en gekraak wat voor industrial door moet gaan. Laat hem maar eens gaan luisteren naar Stormtrooper, Daisy, Manu Lemalin, Zanthrax/Relic/Cubic Nomad: dat is industrial. Oftewel: aan beide fronten is de laatste jaren simpelweg aan het klootviolen.

Uitspraak van toerist op maandag 30 juli 2012 om 22:39:
Dat is nu juist het creatieve en zelfs een stukkie kunstzinnige ervan. Is het een keer anders dan al die standaard cd-hoesen, loopt meneer nog te jenken.


Ik had het over dat nummer knuppel.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 juli 2012 om 01:50:
Ik had het over dat nummer knuppel.


Je zet boven de afbeelding van de cd-hoes: 'en WTF is dit?' Dus zodoende is het niet gek dat je de cd-hoes ansich bedoelde. Je moet je teksten dus in een betere context plaatsen, knuppel.



Eén ding weet ik wel: ik luister hardcore sinds '97 en op dit album staan tracks die mij na een paar jaar eindelijk weer mij enthousiast hebben hebben gemaakt naar hardcore te luisteren. Omdat het (in tegenstelling tot de rest) eindelijk een album is, dat een aantal tracks bevat, dat weer het echte hardcore-sfeer brengt.

(alle standaard verzamel hardcore cd's die de laatste jaren uitkomen. DIE zijn pas sfeerloos en inspiratieloos
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 juli 2012 om 01:50:
Ik had overigens ook niets anders verwacht van iemand met dit rijtje orgeldraaiers als favoriete artiesten: Brennan Heart, Buzz Fuzz, Obscurity en Tha Playah.



Dit is maar een beperkt rijtje. Heb lang niet al mijn favotieten dj's/producers hier staan. Net zoals ik nooit de moeite heb gedaan mijn bezochte feesten te selecteren.

En orgeldraaiers? Ken jij uberhaupt de oorspronkelijke draaistijl van Buzz Buzz halverwege jaren '90? En obscurity is al helemaal niet te associeren met wat volgens jou een 'orgeldraaier' is. Dus je verdere reacties kan ik dus eigenlijk ook niet serieus nemen.


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 juli 2012 om 01:50:
En ik ben niet de enige die zo over Promo denkt als ik de berichten zo nu en dan lees en mensen hoor.


Nee dat klopt, je bent niet de enige, maar wel één van de weinigen. Hieronder waarderingen van de cd...(en dan ben jij zeker degeen die 'waardeloos' heeft aangevinkt :lol:



Stemresultaat:
waardeloos 1
zeer slecht 0
slecht 0
onvoldoende 1
voldoende 1
ok 1
goed 2
zeer goed 18
geweldig 23


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 juli 2012 om 01:50:
Laat hem maar eens gaan luisteren naar Stormtrooper, Daisy, Manu Lemalin, Zanthrax/Relic/Cubic Nomad: dat is industrial.


Hij is wel de initiatiefnemer van R'aw, dus je loopt Promo/Sebastian Hoff af te zeiken die wel het feest organiseert die bij jou in je agenda staat en jouw favorieten daar laat optreden.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van toerist op dinsdag 31 juli 2012 om 11:55:
En orgeldraaiers? Ken jij uberhaupt de oorspronkelijke draaistijl van Buzz Buzz halverwege jaren '90? En obscurity is al helemaal niet te associeren met wat volgens jou een 'orgeldraaier' is. Dus je verdere reacties kan ik dus eigenlijk ook niet serieus nemen.


(y)

Buzz Fuzz was één van de beste DJ's in de jaren '90 en begin '00. Maar op een gegeven moment (+/- 2004/2005) werd de clown uithangen belangrijker dan serieus DJ-werk en toen ben ik afgehaakt (Darkraver heeft ook zo'n periode gehad, maar die is op een gegeven ogenblik weer wat gaan doen voor zijn geld). Die oude garde kreeg op een gegeven moment zo'n houding van "Fuck it, ik krijg toch wel betaald omdat ik bekend ben.".

Sinds Buzz Fuzz dit stukje vuilnis uitgepoept heeft kan hij wat mij betreft helemaal uit de scene vertrekken; wat een stakker. Ten eerste zielige tekstjes die je alleen van een VMBO-puber verwacht en ten tweede niets meer gedaan dan die tekstjes op een bestaand nummer plakken. Dan ben je gewoon nog erger als "artiest" dan Justin Bieber, wat toch wel iets wil zeggen...



Promo heeft een beetje hetzelfde: alles wat ik doe is toch wel leuk. Ironisch, aangezien hij er zelf ooit de draak mee stak.

Uitspraak van toerist op dinsdag 31 juli 2012 om 11:55:
Hij is wel de initiatiefnemer van R'aw, dus je loopt Promo/Sebastian Hoff af te zeiken die wel het feest organiseert die bij jou in je agenda staat en jouw favorieten daar laat optreden.


Ik zeik Hoff niet af; ik heb respect voor hem als persoon en zijn oude werk en geen respect voor zijn nieuwe werk (ging ook rond 2004/2005 bergafwaarts). Niet te kort door de bocht gaan.

De hele hardscorescene is sinds 2005 meer en meer gaan splitsen in mainstream/underground, waarbij mainstream weinig veranderd is en underground zich blijft ontwikkelen. Het gaat me hier niet om de discussie mainstream/underground; het gaat me hier om het verschil tussen artiesten die voor easy money gaan en artiesten die voor innovatie, groei en verbetering gaan.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 juli 2012 om 16:20:
Buzz Fuzz was één van de beste DJ's in de jaren '90 en begin '00





Daarom is het ook een favotiet van mij. Door zijn beuksets, waarmee die op bijna elk groot feest afsloot eind jaren '90 . Verder vind ik het makkelijk om te zeggen dat hij het allemaal om het geld doet, want hij heeft zelf in een interview (paar jaar terug) gezegd dat iedereen wat hem betreft zijn muziek illegaal mag downloaden, omdat hij daar toch geen roggel aan verdiend en het alleen maar leuk vind dat mensen naar zijn muziek willen luisteren. Daarnaast heeft hij onder een stuk of 4 aliassen 250 tracks geproduceerd. Natuurlijk zitten daar mindere nummers tussen, maar om hem nu af te doen als een kermisclown of hoe je dat dan ook noemt is niet bepaald respectvol gezien de man al 25 jaar wordt geboekt en vele goede tracks achter zijn naam heeft staan en zijn legendarische sets


Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 juli 2012 om 16:20:
De hele hardscorescene is sinds 2005 meer en meer gaan splitsen in mainstream/underground, waarbij mainstream weinig veranderd is en underground zich blijft ontwikkelen.


Ik ben nog steeds van mening dat het nieuwe album (uitzonderingen daar gelaten) tracks bevat in de echte promostijl, die muziekaal zeer verrassend zijn. Zitten kleine details in waar echt over is nagedacht (zonder dat het echt opvalt) en de opbouw van sommige zijn soms onvoorspelbaar. Er zit gewoon veel sfeer in dit album. Ik kan niet begrijpen dat je dat niet hoort.

Ik denk dat het niet zo zeer met promo te maken heeft, maar dat jouw muzikale voorkeur ergens andert ligt, maar dat maakt dit album nog niet slecht. Sterker nog, ik vind productief gezien een aantal tracks zelfs nog beter dan uit de files-tijd.




Dat je zegt dat vele producers het om easy-money doen is gewoon logisch. Dat heet van je hobby je beroep maken. Helaas wordt daardoor wel standaard meuk uitgebracht. Wat dat betreft heeft promo (of je er nu van houd of niet) als bijna de enige 'commerciele' hardcoredj zijn unieke sound weten te behouden, die verassend goed blijven klinken (zeker in vergelijking tot de rest)


Misschien tot R'aw ;)
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 90830, 98185}
heb de cd afgelopen zaterdag binnen gekregen,

methamfetamine&unafread wat een tracks

weer een perfect album van the king promo:respect:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van toerist op dinsdag 31 juli 2012 om 16:47:
Daarom is het ook een favotiet van mij. Door zijn beuksets, waarmee die op bijna elk groot feest afsloot eind jaren '90 . Verder vind ik het makkelijk om te zeggen dat hij het allemaal om het geld doet, want hij heeft zelf in een interview (paar jaar terug) gezegd dat iedereen wat hem betreft zijn muziek illegaal mag downloaden, omdat hij daar toch geen roggel aan verdiend en het alleen maar leuk vind dat mensen naar zijn muziek willen luisteren. Daarnaast heeft hij onder een stuk of 4 aliassen 250 tracks geproduceerd. Natuurlijk zitten daar mindere nummers tussen, maar om hem nu af te doen als een kermisclown of hoe je dat dan ook noemt is niet bepaald respectvol gezien de man al 25 jaar wordt geboekt en vele goede tracks achter zijn naam heeft staan en zijn legendarische sets


Hij begon er met zijn pet naar te gooien en daar heb ik geen respect voor. That's it.

Uitspraak van toerist op dinsdag 31 juli 2012 om 16:47:
Ik ben nog steeds van mening dat het nieuwe album (uitzonderingen daar gelaten) tracks bevat in de echte promostijl, die muziekaal zeer verrassend zijn. Zitten kleine details in waar echt over is nagedacht (zonder dat het echt opvalt) en de opbouw van sommige zijn soms onvoorspelbaar. Er zit gewoon veel sfeer in dit album. Ik kan niet begrijpen dat je dat niet hoort.


Ik hoor alles, maar ik ben absoluut niet onder de indruk.

Uitspraak van toerist op dinsdag 31 juli 2012 om 16:47:
Dat je zegt dat vele producers het om easy-money doen is gewoon logisch. Dat heet van je hobby je beroep maken. Helaas wordt daardoor wel standaard meuk uitgebracht. Wat dat betreft heeft promo (of je er nu van houd of niet) als bijna de enige 'commerciele' hardcoredj zijn unieke sound weten te behouden, die verassend goed blijven klinken (zeker in vergelijking tot de rest)


Van je hobby je beroep maken is juist geen easy money. Het was je hobby omdat het je grote liefde is en je grote liefde ruil je simpelweg niet in voor een ordinaire stapel poen. Ik niet in ieder geval, maar misschien ben ik dan wel te integer voor de muziekwereld, wie zal het zeggen.

Of je maakt muziek die je wilt maken óf je maakt geen muziek. Of je er veel voor vangt is een kwestie van geluk hebben: de massa trekt het wel of niet, maar je maakt muziek wat jij als artiest goed vindt, niet wat het publiek goed vindt. Als het publiek het goed vindt: prachtig, maar dat is niet je drijfveer als artiest. Jij bent wie je bent en je doet je niet anders voor omdat je dan meer geld vangt. Daar zijn boybands en Justin Bieber voor (met andere woorden: geldmachines, geen artiesten). Muziek is kunst, geen industrie. Platenlabels maken er een industrie van en sommige artiesten ruilen hun ziel in voor geld bij die labels. Hun keuze, maar dan ben je geen artiest meer in mijn ogen.

Je maakt geen muziek waar je zelf niet achterstaat simpelweg omdat het lekker betaalt: dan verkoop je je principes en dat maakt je een hoer. Ik weet het: heel zwart/wit, maar zo steek ik in elkaar op sommige punten die ik als zeer belangrijk in mijn leven ervaar, waaronder muziek. :)

Misschien tot R'aw


Nope. Eén keer geweest: leuke sfeer, weinig interessante muziek over het algemeen (houd niet van de TTM-sound) en ongezellige kutlocatie (P60; net een kippenhok). Misschien een ander feestje. :)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 augustus 2012 om 20:02:
Nope. Eén keer geweest: leuke sfeer, weinig interessante muziek over het algemeen (houd niet van de TTM-sound) en ongezellige kutlocatie


Die stond paar dagen terug in je agenda, vandaar. Als je deze locatie niets vind en industrial juist zo geweldig vind, dan blijft er weinig voor je over.

Ik ga zaterdag naar dance valley en genieten (samen met een volbeladen tent van de afsluitende set in de hardcore van jawel : dj promo :P
laatste aanpassing
 
Uitspraak van toerist op woensdag 1 augustus 2012 om 20:24:
Die stond paar dagen terug in je agenda, vandaar.


r_AW? Lijkt me sterk, maar goed. ;)

Als je deze locatie niets vind en industrial juist zo geweldig vind, dan blijft er weinig voor je over.


In het legale circuit wel ja. ;)
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 98267, 26665}
ik zet echt nooit reacties onder recensies maar deze score is zo feitelijk onrechtvaardig dat t niet om aan te zien is. Pracht van een album die zeker een 90 waard is. Eradicate, Metamphetamine, Knock knock, My tone, Far beyond, Legends Unite, True Tones, Gloryfucker en gaat zo maar door met de ene meesterwerk na de andere. De koning laat maar weer is zien hoe je een track opbouwt. Niet steeds dezelfde intro als outro in vooral de echte mainstream tracks. En dan nog niet gesproken te hebben over de wat rauwere tracks. En ik vind niet echt dat je t op een mening kan gooien recensist als de feiten er zo dik op drukken dat het gewoon een regelrecht kwaliteitsalbum is ;)
Uitspraak van Dan [CORE CRIMINAL] op zaterdag 18 augustus 2012 om 09:15:
ik zet echt nooit reacties onder recensies maar deze score is zo feitelijk onrechtvaardig dat t niet om aan te zien is. Pracht van een album die zeker een 90 waard is. Eradicate, Metamphetamine, Knock knock, My tone, Far beyond, Legends Unite, True Tones, Gloryfucker en gaat zo maar door met de ene meesterwerk na de andere. De koning laat maar weer is zien hoe je een track opbouwt. Niet steeds dezelfde intro als outro in vooral de echte mainstream tracks. En dan nog niet gesproken te hebben over de wat rauwere tracks. En ik vind niet echt dat je t op een mening kan gooien recensist als de feiten er zo dik op drukken dat het gewoon een regelrecht kwaliteitsalbum is



Je vergeet Unafraid en So sick ;)
Artiest {SHOWLIST artist 65798, 65100, 60976}
Ben altijd onder de indruk geweest van de tracks die Sebastian Hoff maakte vanaf zijn hardcore periode, maar dit album is ECHT slecht. Staan naar mijn mening 2 goede tracks op.