Fabric 62 – DJ Sneak
17 mei 2012
OrganisatieFabricLive
ArtiestSneak Site
LabelFabric Records
Genre: house
DJ Sneak is een icoon in de house muziek. Hij is al zo lang met muziek bezig, dat hij zelf waarschijnlijk niet meer kan herinneren hoe het allemaal begonnen is, zo diep is hij in de scene verwikkeld. Zijn bijnaam "house music gangster" geeft niet aan dat hij een crimineel meesterbrein is, maar iemand met een ongekende liefde en passie voor house muziek in zijn puurste vorm. Je zou hem ook kunnen omschrijven als een "house muziek meesterbrein". Na een tijdje zelfs alles aan de kant te hebben gezet wat ook maar met elektronische muziek te maken had, heeft nog steeds zijn passie voor het vak weten te behouden. Het is ook meer dan logisch dat Fabric hem gevraagd heeft om deel 62 uit de succesvolle reeks te mixen.

Carlos Sosa (Sneak zijn echte naam) van origine afkomstig uit Puerto Rico heeft een hele lange geschiedenis. Via zijn achtergrond als graffiti kunstenaar in Chicago, waar in de jaren negentig begon met draaien en samen werkte met onder andere Derrick Carter en Green Velvet, vond hij zijn weg naar een internationale carrière. Voordat je überhaupt de cd in je speler doet, verwacht eigenlijk al een waar spektakel. Op het moment dat de openingstrack, "Calcium" van Strip Steve & Das Glow door je speakers knalt met een pompende bas, dan weet dat het helemaal goed zit. Direct daarna krijgen "Got To Make It" van Markus Homm en Philip Gonzales, een plaat met een groot gehalte aan loops en een beetje een funky ondertoontje, voordat Sneak met "Walking In My Blues" van Basti Grubb featuring Agent! de eerste latin vibes introduceert in zijn mix. De echte Sneak fans weten dat hij nooit vies is van een beetje latin invloeden in zijn sets.

De mix swingt lekker verder en je vraagt je af wat deze gangster nog meer voor je in petto heeft. Voor de liefhebbers van vocale house is "No Turning Back" van Tripmastaz een prima tussendoortje in deze mix. Sowieso zit het met de variatie en het mixwerk wel goed op deze mixcompilatie. Iets wat we ook niet anders hadden verwacht van Sneak. Na "No Turning Back" gaan we verder met een echte funky techy plaat van Mike Jules, genaamd "Crack Ass". Een plaat die zeker een vermelding waard is, is Luca M's toepasselijke "Funk My Sax". Wat een geweldig saxofoon spel zit er verwerkt in deze plaat van dit twintig jaar oude Roemeense talent. Iets waar we ook van smullen zijn de twee remixen verzorgd door Ramon Tapia. Zeker de verbouwing van "Special" van Sir James is een waar genotsmoment. De vocalen van het origineel zijn intact gelaten, maar door de remix kwaliteiten van Tapia krijgt de plaat net wat meer drive.

Sneak is still our gangsta!
Als de echte pure house muziek bemint, dan ga je smullen van deze cd. En als dat niet zo is, tja dan is het jammer. Voor echte houseliefhebbers is Fabric 62 ongeveer hetzelfde als een winnend lot uit de loterij. Er zijn heel veel gangsters op deze aardbol, maar met deze release laat DJ Sneak zien waarom hij de "Don Corleone" is van het house muziek genre. En een echte Don verdient daarom ook een passende score.

Score; 90/100

1. Strip Steve & Das Glow - Calcium
  2. Markus Homm & Philipp Gonzales - Got To Make It
  3. Basti Grub feat. Agent! - Walking In My Blues
  4. Yeshua Murillo - I'm Gonna Make You Mine (Joss Moog Mix)
  5. Arturo Garces - Light It Up
  6. Tripmastaz - No Turning Back
  7. Mike Jules - Crack Ass
  8. Hector Couto - Creampie (Darius Syrossian Remix)
  9. Mendo - Old School
  10. Alex Tepper - In, Out, Life
  11. DJ Sneak - My Love (Ramon Tapia Remix)
  12. Sir James - Special (Ramon Tapia Remix)
  13. Christian Burkhardt & Einzelkind - Cooper
  14. Luca M - Funk My Sax
  15. Muto - Wait A Minute
  16. DJ W!ld feat.Hector Moralez - Take A Trip
  17. Willie Graff & Tuccillo - To The Music (Tato Remix)
  18. Cause & Affect - Beware Of The Swingers

8 opmerkingen

Voor echte houseliefhebbers is Fabric 62 ongeveer hetzelfde als een winnend lot uit de loterij.

Helemaal mee eens :D Prima recensie en ook in de (hoge) score kan ik me helemaal vinden (Y)

Wat een heerlijke compilatie is dit, swingend en pompend B)
Sneak is een baas :respect:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 mei 2012 om 21:40:
Wat een heerlijke compilatie is dit, swingend en pompend
Sneak is een baas

Heb hem nog niet geluisterd, ben benieuwd. In ieder geval wel geniale nummerkeuze. Willie Graff & Tuccillo - To The Music (Tato Remix)/Christian Burkhardt & Einzelkind - Cooper /Mendo - Old School, stuk voor stuk wereldplaten. Vind Sneak zelf wel een beetje een drol, met dat gezeik de hele tijd over wie wel en niet een echte house gangsta is. Daar zou het niet over moeten gaan, als je het mij vraagt.
hmm.. ben normaliter ook wel een echte (Chicago) house liefhebber maar vond deze mix van Sneak best plat ookal moet ik toegeven dat ik em niet vaak geluisterd heb. Zal em nog eens opzetten!

Prima review, maar persoonlijk vond ik deze Sneak mix een tikkie tegenvallen. Had er meer van verwacht.

Artiest D-Vine
Echt een 9? Deze mix is zeer matig, helemaal voor iemand met Sneak zijn staat van dienst. Zoals hierboven al vermeld werd is het plat en heeft een hoog kauwgomballen-gehalte.
Vette cd. Lekkere mix en totaal niet plat. Veel beter dan wat die commerciele pannekoekenhouse. Laat hem maar een house-gangsta zijn. Ben het dan ook helemaal met hem eens. Alleen een 9 is zeker wat aan de hoge kant.
SNEAK = EINDBAAS

Altijd dikke moddervette sets tijdens de zomerfestivals....ik ben een liefhebber van hem....toch maar eens kijken of ik dit album kan vinden
SNEAK Original House Gangster!!!