Partyflock
 

Endymion - THREE

door , gepubliceerd op , waardering: 78/100
Endymion - THREE
29 juni 2011
ArtiestEndymion Site
InterviewEndymion: Three-O met internationale missie
LabelEnzyme Records
Genre: hardcore
Endymion staat al jaren op de planken en in al die jaren hebben ze niet alleen de scene veroverd maar deze ook gedomineerd en mee vormgegeven. Van begin af aan waren de drie mannen bepalend voor de evolutie van de hardcore en steeds opnieuw probeerden ze nieuwe wegen te bewandelen. Na de grote successen van 'Demonsworld' en 'Catalysed Reactions' is er nu 'THREE'; hun derde studioalbum. En laat het nu al duidelijk zijn... opnieuw zijn ze de vernieuwende weg ingegaan.

Laat ons voor de verandering eens beginnen over de tweede schijf van het album; de minst interessantste wat ons betreft. Hier vinden we de grootste hits van de afgelopen jaren terug. Op zich best leuk, want het merendeel daarvan zijn ook echte hits geweest en wisten ze menig feest tot ontploffen te brengen. Maar in vergelijking met de eerste disc is dit eigenlijk overbodig. We hebben de nummers wel gehoord en het draagt verder weinig bij tot de echte release. Daarmee willen we absoluut geen afbreuk doen aan de kwaliteit van de nummers. We hebben allemaal wel onze fun gehad ermee, maar de nieuwigheid is eraf en het geeft geen meerwaarde.

Waar het wel om draait is die vernieuwende sound die Endymion zelf hoopt te zien in de hardcorescene en zelf tracht te bereiken. Ze zullen ongetwijfeld de nodige mensen tegen zich krijgen, maar hardcore moet inderdaad verder evolueren. Niemand is gebaat bij het ter plaatse blijven trappelen en die internationale sound is de volgende logische stap. Iedereen heeft de samples en de remixjes wel gehad. Tijd voor het echte werk! Endymion zocht steun bij andere inspiratiebronnen en vond die in hiphoppers E-Life en Ollie en de Brit Warren Morris. Hun grootste hit op dit moment "Broken" is een mooi voorbeeld van de weg die Endymion is ingeslagen. Het zit net als "Grow" vol met energie, passie en vooral niet met samples. We zijn vooral onder de indruk van het openingsnummer "No More", de samenwerking met Warren Morris. Dit is absoluut dé nieuwe weg voor mainstream hardcore. Het moet niet steeds harder, maar wel steeds professioneler en kwaliteitsvoller. "No More" biedt zoveel tegelijk; een prachtige opbouw, gevoelens, een afgewerkte sound en toch is het nog hardcore genoeg om volledig los te gaan.

Ook op de rest van de tracks valt er weinig op te merken. Er staan toch enkele remixjes op, maar ze zijn zeker geslaagd. Vooral de Evil Activities remix van "Drunk With A Gun" is goed te pruimen. Ook de hype van het moment vinden we op dit album terug. Zowat overal hoor je dubstep en samen met The Viper wilden ze ook even van de smaak proeven. "Smash" is een leuke mashup tussen twee van de leukere stijlen op dit moment, maar meer ook niet. Andere positieve opvallers: "Chaos", "Overcome" en "Changed The Game".

'THREE' is een enorm fijn album, maar het had beter gekund. Sorry, het had vooral anders gekund. Dat tweede schijfje? Ditch dat helemaal. Niemand zit te wachten op de beste hits van de afgelopen jaren. Daarvoor heb je Best Of albums en je begint pas Best Of albums uit te brengen als je zelf beseft dat je piek zowat gepasseerd is. Iets wat bij Endymion absoluut nog niet het geval is. Verder is die nieuwe internationale sound die ze zelf beloven inderdaad terug te vinden in een aantal nummers. Vooral "No More" is de nieuwe weg. Alleen hadden we hier graag veel meer van gehoord. Maar het zal allemaal nog wel zijn tijd nodig hebben om volledig door te dringen bij het publiek. Hardcore heeft al bewezen een trage maar gestage groeier te zijn. Complimenten voor Endymion en de nieuwe weg die ze zijn ingeslagen.

Score: 78/100


www.endymion.nl

Tracklists
CD1
  1. Endymion & Warren Morris - No more
  2. Endymion & Nosferatu - Face II Face
  3. Endymion & Evil Activities feat. E-Life – Broken
  4. Endymion feat. Ollie - Grow
  5. Endymion - Anger (Ophidian remix)
  6. Endymion - Chaos
  7. Endymion & Nosferatu - Another way up
  8. Endymion & The Viper - Smash
  9. Endymion & Nosferatu - Drunk with a gun (Evil Activities remix)
  10. Endymion feat. Lilly Julian - Overcome
  11. Endymion & Nosferatu - Judgment day
  12. Endymion - Art (Placid K remix)
  13. Endymion & Evil Activities - Changed the game
  14. Endymion feat. Kimiko - Damned to hell
CD2
  1. Endymion & Art of Fighters - A new today
  2. Endymion - Abduction
  3. Headhunterz - Scrap attack (Endymion remix)
  4. Endymion & Meccano Twins - The industry
  5. Endymion - Payback (Tommyknocker's Yes I Am remix)
  6. Endymion & The Viper - My music world
  7. Placid K - Compagneros (Endymion remix)
  8. Brennan Heart - Alternate reality (Evil Activities & Endymion remix)
  9. Endymion & Project Omeaga - None to give
  10. Endymion & The Viper feat. Nikkita - Sanity
  11. Brennan Heart - Revelations (Endymion remix)
  12. Endymion & Meagashira - Who I am
  13. Kutski & Bioweapon - One (Endymion remix)
  14. Endymion & Meagashira - Outcasts
  15. Mindustries - Throes of rejection (Nosferatu & Endymion remix)
  16. Endymion & Ruffneck - Justice

96 opmerkingen

Andere positieve opvallers: "Chaos", "Overcome" en "Changed The Game".


:facepalm:

Positieve opvallers zijn Damned to hell, Art (Placid K remix), Anger (Ophidian remix) en de samenwerkingen met Nosferatu. De rest is gewoon hapklare fast-food muziek gemaakt voor de grote meute. Met échte hardcore heeft dit vrij weinig te maken.
 
Uitspraak van Luukyeye op donderdag 30 juni 2011 om 21:06:
Positieve opvallers zijn Damned to hell, Art (Placid K remix), Anger (Ophidian remix) en de samenwerkingen met Nosferatu. De rest is gewoon hapklare fast-food muziek gemaakt voor de grote meute. Met échte hardcore heeft dit vrij weinig te maken.


+1
Uitspraak van Luukyeye op donderdag 30 juni 2011 om 21:06:
Met échte hardcore heeft dit vrij weinig te maken.


Wat is volgens jou dan échte hardcore? Beetje jammer gelijk negatief te posten over een album waarin wordt getracht vernieuwing door te voeren. En natuurlijk staan er tracks op voor de grote meuk. Dat is toch ook de doelgroep!

Zodra er teveel vage shit op staat is het ook weer niet goed voor veel mensen.
laatste aanpassing
Uitspraak van Luukyeye op donderdag 30 juni 2011 om 21:06:
De rest is gewoon hapklare fast-food muziek


Eens.


Uitspraak van toerist op donderdag 30 juni 2011 om 21:51:
En natuurlijk staan er tracks op voor de grote meuk. Dat is toch ook de doelgroep!


Daarom mogen de liefhebbers ook kritiek hebben:)
Ik vond de remixen van Ophidian en Placid K en Overcome (die melo) :$ vet.

Waar ik zelf erg vind is de remake van al the way up en de remix van Drunk with a gun. Originele tracks waren velen malen beter.
Als je die nummers vergelijkt zie je een beetje wat het verschil is tussen nu en toen en hoor je waarom vroegah alles beter was imho.
Artiest DexTC
Heb aardig gebaald van deze album:S die emotionele klote vocials:S man!!!! vind er weinig hardcore aan!! sommige nummers zijn wel te doen verder.. maar heel jammer dat het bergafwaarts is gegaan naar mijn mening:S
Tja... happyhardstyle, popcore, rockcore... die vocals... misschien gaan wij toch weer de HHC kant op? Ik heb er niks mee. Sowieso de laatste tijd met die HC, het gaat veel te veel de kant van hardstyle op.
Uitspraak van dj the Bandit op vrijdag 1 juli 2011 om 08:25:
Tja... happyhardstyle, popcore, rockcore... die vocals... misschien gaan wij toch weer de HHC kant op? Ik heb er niks mee. Sowieso de laatste tijd met die HC, het gaat veel te veel de kant van hardstyle op.


Er worden nog genoeg duistere dingen gemaakt. Alleen een groot gedeelte publiek staat daar niet voor open. Als er iets afwijkends wordt gedraaid op een feest staat driekwart suf om zich heen te kijken. Niet echt open-minded.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van toerist op donderdag 30 juni 2011 om 21:51:
wordt getracht vernieuwing door te voeren


Vernieuwing :lol:
ze doen gewoon hetzelfde als het gros van de hardstyle dj's
Hardcore hoeft niet toegankelijk als je het niet mooi vind hard en rauw dan:bye:
 
Uitspraak van HKE-Jeroen op donderdag 30 juni 2011 om 23:19:
Daarom mogen de liefhebbers ook kritiek hebben:)


:respect:
 
Uitspraak van toerist op vrijdag 1 juli 2011 om 14:03:
Als er iets afwijkends wordt gedraaid op een feest staat driekwart suf om zich heen te kijken. Niet echt open-minded.


Is niet waar :no:
Niet de hc feesten die ik bezoek Thunderdome en ook op MOH en defqon toch wel genoeg mensen zien los gaan op Negative A dat word juist gewaardeerd omdat met die eeuwige melo's en breaks alles hetzelfde lijkt en er geen power in zit .
I dont like their new sound, they are trying to inovate hardcore the wrong way. Why not make mainstream faster and harder instead of all those long breaks and boring vocals? Not every inovation is good - look at what happened to hardstyle. I hope this new sound of theirs will not start a new trend. Who the hell wants dubstep at hardcore parties anyway?!
 
Uitspraak van j@n@ op vrijdag 1 juli 2011 om 16:27:
Not every inovation is good - look at what happened to hardstyle. I hope this new sound of theirs will not start a new trend.


Totally agree(y)
Artiest Exomni
Vind het wel een redelijk albumpje, leuke tracks, sommige ook erg vet.

Maar ze mogen wel dat dubstep gedoe wel achterwege laten, vind dat namelijk niet echt een 'toevoeging' aan de 'nieuwe' hardcore zegmaar.
Uitspraak van actief op vrijdag 1 juli 2011 om 15:08:
Hardcore hoeft niet toegankelijk als je het niet mooi vind hard en rauw dan


Inderdaad. Zoals je hierboven ook aangaf, tijdens een set van bv. Negativa A lopen er genoeg man weg, maar dat is nou juist de hardcore waar ik persoonlijk van hou. Niet al die blije meuk, maar gewoon lekker rauw! Wat er dan in de zaal overblijft, dat zijn vaak wel de liefhebbers.
 
Kermiscore :z
Artiest E-Synergy
De ene houd van blij en de ander van raw. Maar dat wil niet zeggen dat het geen liefhebbers zijn ieder zo zijn smaak.
 
Uitspraak van mark op vrijdag 1 juli 2011 om 18:39:
De ene houd van blij en de ander van raw. Maar dat wil niet zeggen dat het geen liefhebbers zijn ieder zo zijn smaak.


Zal allemaal wel zo zijn maar hardcore hoort niet blij en lief te zijn.
heet niks voor niks hardcore toch:/
voor dat andere kan je hardstyle gaan luisteren .
snap sowieso niet waarom je hardcore toegankelijk zou willen maken dat was het mooier ervan die muziek is niet voor iedereen weg gelegd daar onderscheide het zich in het wij tegen de rest gevoel heerlijk:D
nee nu moet de hele wereld het tof vinden dus maken we het lekker blij:')
Uitspraak van HKE-Jeroen op vrijdag 1 juli 2011 om 17:28:
, tijdens een set van bv. Negativa A lopen er genoeg man weg, maar dat is nou juist de hardcore waar ik persoonlijk van hou. Niet al die blije meuk, maar gewoon lekker rauw! Wat er dan in de zaal overblijft, dat zijn vaak wel de liefhebber


Ja hoor en er blijven er genoeg staan:)
 
ieder zijn smaak maar
Uitspraak van Luukyeye op donderdag 30 juni 2011 om 21:06:
Met échte hardcore heeft dit vrij weinig te maken.
laatste aanpassing
 
Ik zet Demonsworld nog maar een keer op...
Face II Face, Judgement Day, Chaos, Changed The Game, Art (Placid K rmx), Anger (Ophidian rmx) (Y)
Uitspraak van Luukyeye op donderdag 30 juni 2011 om 21:06:
hapklare fast-food muziek


Uitspraak van actief op vrijdag 1 juli 2011 om 19:29:
Ik zet Demonsworld nog maar een keer op...
Uitspraak van toerist op vrijdag 1 juli 2011 om 14:03:
Er worden nog genoeg duistere dingen gemaakt. Alleen een groot gedeelte publiek staat daar niet voor open. Als er iets afwijkends wordt gedraaid op een feest staat driekwart suf om zich heen te kijken. Niet echt open-minded.


dan staat driekwart op het verkeerde feest en moete ze naar hardstyle gaan de feeste in 2002 tot 2007 waren veel fijner minder tuuten en van die mense die maar eens mee komen voor naar die popcore en nu draaien ze het overal tegen woordig moet je al in de industial staan om stevge muziek te luisteren
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op vrijdag 1 juli 2011 om 19:06:
Zal allemaal wel zo zijn maar hardcore hoort niet blij en lief te zijn.
heet niks voor niks hardcore toch
voor dat andere kan je hardstyle gaan luisteren .
snap sowieso niet waarom je hardcore toegankelijk zou willen maken dat was het mooier ervan die muziek is niet voor iedereen weg gelegd daar onderscheide het zich in het wij tegen de rest gevoel heerlijk
nee nu moet de hele wereld het tof vinden dus maken we het lekker blij


zij snapt het
Uitspraak van actief op vrijdag 1 juli 2011 om 19:06:
Zal allemaal wel zo zijn maar hardcore hoort niet blij en lief te zijn.
heet niks voor niks hardcore toch
voor dat andere kan je hardstyle gaan luisteren .
snap sowieso niet waarom je hardcore toegankelijk zou willen maken dat was het mooier ervan die muziek is niet voor iedereen weg gelegd daar onderscheide het zich in het wij tegen de rest gevoel heerlijk


ik denk dat je dan beter industrial moet gaan luisteren.
Vrijwel elke maintream hardcore producer gaat deze kant op.
Mainstream hardcore is geworden in wat het nu is.
Ik las laatst een recensie van het album dedication van Evil Activities van 10 jaar terug op partyflock.
Werd precies hetzelfde gezeik gezegt van wat jij nu zegt.
10 jaar verder en Hardcore is nog steeds de shit.
Hardcore is gewoon volwassen. Hardcore as we know it, bestaat niet meer. Er zijn inmiddels zo veel smaakjes en voor elk smaakje heb je een doelgroep. Dus nieuwe stromingen/experimenten zijn alleen maar goed voor iedereen.
Persoonlijk ben ik geen liefhebber van "blije" hardcore en dat zoek ik dan ook niet uit als ik naar een feestjes ga :-) He, maar als mensen dat wel leuk vinden, vind ik dat ook prima!

Ontopic: ik vind het op zich wel een redelijke cd, is even wennen!
SMASH:D
 
Uitspraak van jackylap op zaterdag 2 juli 2011 om 12:28:
ik denk dat je dan beter industrial moet gaan luisteren.


:NO: Ik kies mijn sets wel uit zijn nog genoeg andere dj's diehet wel snappen.
Zit hier niet men beklag te doen over andere dj's gaat puur over dit soort popcore:)
Hoewel ik industrial zo nu en dan wel kan waarderen slaat het nergens op dat ik dat moet gaan luisteren omdat je een bepaalde stroming binnen de mainstream niet trek:)
Mainstream is niet alleen deze sound maar dat lijken steeds meer mensen te vergeten ofzo:s
Uitspraak van jackylap op zaterdag 2 juli 2011 om 12:28:
Werd precies hetzelfde gezeik gezegt van wat jij nu zegt.
10 jaar verder en Hardcore is nog steeds de shit.


Happy Hardcore revisited:')
Uitspraak van Luukyeye op donderdag 30 juni 2011 om 21:06:
Met échte hardcore heeft dit vrij weinig te maken.
 
Uitspraak van j@n@ op vrijdag 1 juli 2011 om 16:27:
Not every inovation is good - look at what happened to hardstyle.


Dit dus:)
:bye:
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op vrijdag 1 juli 2011 om 15:17:
Niet de hc feesten die ik bezoek Thunderdome en ook op MOH en defqon toch wel genoeg mensen zien los gaan op Negative A


ik heb bij de afgelopen masters anders 3 kwart van de zaal leeg zien lopen toen negativ a op mainstage draaide
 
Uitspraak van DonJon op zaterdag 2 juli 2011 om 14:49:
ik heb bij de afgelopen masters anders 3 kwart van de zaal leeg zien lopen toen negativ a op mainstage draaide


Dan stond jij ergens anders dan ik denk ik is mij niet opgevallen namelijk;)
Uitspraak van DonJon op zaterdag 2 juli 2011 om 14:49:
ik heb bij de afgelopen masters anders 3 kwart van de zaal leeg zien lopen toen negativ a op mainstage draaide


Dat is toch ieder zijn eigen smaak, normaal kan ik op negative a ook niet los gaan.
Maar hij heeft setjes gedraaid waar ik toch hard bij heb staan stuiteren!

En deze cd: Vind hem best aardig, de nummers met nosferatu springen er echt uit.
Maarja wat wil je, endymion en nosferatu zijn een goude combinatie!
Een tegenvaller deze cd, ik dacht dat het orgineler en beter zou worden maar het is helaas bijna alleen maar hapklare partycore.
Uitspraak van Johnny2000 op zaterdag 2 juli 2011 om 12:35:
Hardcore is gewoon volwassen. Hardcore as we know it, bestaat niet meer. Er zijn inmiddels zo veel smaakjes en voor elk smaakje heb je een doelgroep. Dus nieuwe stromingen/experimenten zijn alleen maar goed voor iedereen.
Persoonlijk ben ik geen liefhebber van "blije" hardcore en dat zoek ik dan ook niet uit als ik naar een feestjes ga He, maar als mensen dat wel leuk vinden, vind ik dat ook prima!


:respect:
Zal allemaal wel zo zijn maar hardcore hoort niet blij en lief te zijn.
heet niks voor niks hardcore toch
voor dat andere kan je hardstyle gaan luisteren .
snap sowieso niet waarom je hardcore toegankelijk zou willen maken dat was het mooier ervan die muziek is niet voor iedereen weg gelegd daar onderscheide het zich in het wij tegen de rest gevoel heerlijk
nee nu moet de hele wereld het tof vinden dus maken we het lekker blij



zegt de gene die van favorieten tot aan agenda punten de softe feestjes heeft staan;)
 
Gast kom met een goed verhaal of zeg gewoon niks:')
laatste aanpassing
hardcore anno 2011 :') gaat helemaal nergens meer over die herrie van tegenwoordig
 
Klaar met die shit :GAAP:,dit wordt de trent :')
innovatie is een goed ding, maar blijf wel bij de rootz:P. hoop nie dat ze dit draaien op decibel afsluiting...
Artiest {SHOWLIST artist 43071, 56179}
Uitspraak van actief op zaterdag 2 juli 2011 om 14:05:
Hoewel ik industrial zo nu en dan wel kan waarderen slaat het nergens op dat ik dat moet gaan luisteren omdat je een bepaalde stroming binnen de mainstream niet trek


Uitspraak van Johnny2000 op zaterdag 2 juli 2011 om 12:35:
Hardcore is gewoon volwassen. Hardcore as we know it, bestaat niet meer. Er zijn inmiddels zo veel smaakjes en voor elk smaakje heb je een doelgroep. Dus nieuwe stromingen/experimenten zijn alleen maar goed voor iedereen.
Persoonlijk ben ik geen liefhebber van "blije" hardcore en dat zoek ik dan ook niet uit als ik naar een feestjes ga :-) He, maar als mensen dat wel leuk vinden, vind ik dat ook prima!


Het zou pas nergens op slaan als een artiest iets MOET maken omdat jij (en vele anderen) die bepaalde stroming binnen de mainstream niet trekt (trekken). Er zijn genoeg early liefhebbers die na 2000 de muziek niet meer konden waarderen, die zijn de muziek uit die tijd blijven luisteren. Ikzelf ben na 2005 steeds minder mainstream gaan luisteren, omdat het teveel op elkaar ging lijken (uitzonderingen daargelaten). En hou dus nog steeds van de mainstream uit die tijd. Wie weet haak jij (e.a) hier af, of word je meer selectief. Verandering/vernieuwing is niet tegen te gaan, anders deden we nu nog aan WAP, de grammofoonplaat, en treinen op kolen.
Leuk album wel heel erg commi ! de lekkerste track blijft voor mij Damned To Hell hoop dat het volgende album richting deze kant opgaat :D
 
Uitspraak van Makewablief op zondag 3 juli 2011 om 01:00:
et zou pas nergens op slaan als een artiest iets MOET maken omdat jij (en vele anderen) die bepaalde stroming binnen de mainstream niet trekt (trekken).


Heb ik dat gezegd dan ze moeten lekker doen waar ze zelf zin in hebben:)
Ik zeg alleen dat het naar mijn mening met ekte hardcore weinig te maken heeft.
Ik vind sowieso dat artiesten juist dat moeten doen maar het toegankelijk maken vind ik jammer:)

Uitspraak van Makewablief op zondag 3 juli 2011 om 01:00:
Verandering/vernieuwing


is het niet:no: zoals al eerder gezegd het is precies hetzelfde wat sommige hs dj ook doen die zijn met deze trend begonnen in 2006 daarom daar ook afgehaakt en naar hardcore gaan luisteren.
Dus vernieuwend vind ik het niet bepaalde nummers klinken eerder als 13 in een dozijn hardstyle:)
Ieder zijn smaak maar ik vind het geen goeie ontwikkeling.
en nu ben ik er wel klaar me:bye:
laatste aanpassing
Slechte review imo, nieuwe tracks nauwelijks besproken en ik vind die 2e cd erbij echt niet verkeerd :).
Artiest {SHOWLIST artist 65393, 49941}
Zowieso kan je nooit iedereen tevreden stellen, je kan vernieuwing op zoveel manieren aanpakken. Als ze sneller en hardere tracks hadden gemaakt als vernieuwing, waren er dezelfde reacties geweest als nu, alleen dan omgekeerd.

Tof album, coole sound:)
laatste aanpassing
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
het valt me op dat hier (en ook onder het interview) de nodige kritiek wordt gegeven op het album
niks mis mee natuurlijk maar vergeet niet dat de grote massa nog altijd een grotere invloed heeft (en al helemaal wereldwijd) dan de selecte kritische groep
producers moeten tegenwoordig hun loon naar werken uit boekingen halen maar dan willen ze natuurlijk ook graag voor een volle zaal staan
daarnaast .. mainstream is zoals het woord het al zegt .. gericht op de grote massa .. het bereiken van een zo breed mogelijk publiek
de sub stromingen (en die irritante hokjesgedachte) zijn juist gekomen voor de selectere doelgroepen
voor ieder wat wils dus .. maar .. mainstream is niet alléén melodisch met een uitgebreide break en zang
daarom ben ik het wel eens met deze opmerking
Uitspraak van actief op zaterdag 2 juli 2011 om 14:05:
Mainstream is niet alleen deze sound maar dat lijken steeds meer mensen te vergeten ofzo:s


denk bv. aan Amnesys en aan de iets meer toegankelijkere tracks van Meccano Twins :yes:
en ook Endymion had met Abduction (in mijn ogen) 1 v.d. beste tracks van dat jaar gemaakt
het is heel makkelijk om snel je oordeel te geven en te zeggen mainstream is dit of dat maar als je goed zoekt en sowieso veel luistert kom je altijd wel wat leuks tegen
aan de andere kant .. als het uitbrengen van muziek toch weinig meer oplevert .. waarom dan niet een gedeelte vrolijk en een gedeelte rauw maken .. iedereen blij :)
hopelijk durft een nieuwe lichting meer .. al was het logischer geweest als de A artiesten dat gewoon deden want die krijgen toch wel hun boekingen en hebben credits genoeg opgebouwd .. een nieuweling moet er eerst maar eens tussenkomen

het enige waar ik persoonlijk wél een probleem mee heb zijn de dj sets v.d. laatste jaren
er wordt veel te snel voor de makkelijkste weg gekozen en mixtechnisch zit er weinig verrassends in (uitzonderingen daargelaten zoals Vince, Panic, Nosferatu en Partyraiser)
een goeie producer is namelijk nog geen goeie dj en andersom
natuurlijk moet je (en daar heb je het weer) rekening houden met alle mensen die voor je neus staan maar hé ben eens creatief .. doe eens gek .. draai om en om .. eerst een plaatje waarvan je weet dat die aanslaat en daarna net wat anders .. draai ook gewoon eens wat ouder werk .. mits het past met de rest uiteraard want helaas klinken sommige oudere platen alweer erg gedateerd (maar dat kan gecompenseerd worden)
en waar is de opbouw gebleven? zit ook totaal geen lijn meer in
Uitspraak van actief op zondag 3 juli 2011 om 08:55:
klaar me:bye:
Uitspraak van Dynamike op zondag 3 juli 2011 om 16:17:
een goeie producer is namelijk nog geen goeie dj en andersom


Iedereen met verstand van een cd-speler kan in deze tijd een 'DJ' zijn, helaas.
Uitspraak van Dutes op donderdag 30 juni 2011 om 23:46:
Waar ik zelf erg vind is de remake van al the way up en de remix van Drunk with a gun. Originele tracks waren velen malen beter.


volledig mee eens! maakt het eerder slechter als beter.. maar alles gebaseerd op persoonlijke smaak :)

maar vind de sound wel bij Endymion passen!
Artiest {SHOWLIST artist 65798, 65100, 60976}
Krijg de cd morgen binnen, ik ben benieuwd hoe die is. Zelf hoop ik inderdaad ook dat het niet een trend gaat worden zoals de laatste jaren in de Hardstyle is doorgevoerd, want dat ben ik bang dat ik ook afhaak.

Maar vernieuwing is voor sommigen goed, voor anderen weer totaal niet. Net zoals de Prodigy, die zijn door hun vernieuwing ook zat fans kwijtgeraakt door de jaren heen, maar daar komen wel weer nieuwe voor in de plaats.
Uitspraak van 3x6 - Basic Grooves op maandag 4 juli 2011 om 16:22:
Maar vernieuwing is voor sommigen goed, voor anderen weer totaal niet. Net zoals de Prodigy, die zijn door hun vernieuwing ook zat fans kwijtgeraakt door de jaren heen, maar daar komen wel weer nieuwe voor in de plaats.


Wil je Endymion aub niet met The Prodigy vergelijken?
Uitspraak van Luukyeye op maandag 4 juli 2011 om 18:37:
Wil je Endymion aub niet met The Prodigy vergelijken?


idd kan echt niet!! :no:
Uitspraak van toerist op donderdag 30 juni 2011 om 21:51:
Zodra er teveel vage shit op staat is het ook weer niet goed voor veel mensen.


Waarom denkt het grootste gedeelte dat snelheid, hardheid en gang bepaald?

Mijn mening is dat er in de meeste Endymion tracks geen gang zit.
Luister bijvoorbeeld naar de wat vrolijkere engelse hardcore. Daar is het 8 seconde break en hoppa daar gaan we weer!
Een beter voorbeeld is Ruffneck/Ruffex Records & Gangsta Audiovisuals.
Het grootste gedeelte ligt op 180 BPM, dat lager is dan de gemiddelde hardcore track tegenwoordig.

Maar in al die Artcore zit zoveel gang dat de tegenwoordige hardcore wel trance lijkt.

Volgens mij vergeten de hardcore producenten het doel achter een track, het doel is om de menigte te laten hakken! Naar mijn mening is de focus tegenwoordig teveel gericht op hoe mooi het moet klinken i.p.v. een goede hardcore track te produceren!


Kijk dit filmpje eens. En vooral het interview met Ruffneck. Moet je luisteren wat hij zegt, het ging toen om rauw en om de menigte los te laten gaan.

Moet je die muziek eens vergelijken met de 'wel mooi klinken, maar geen hardcore'.
Een wereld van verschil. En met alle respect voor Patrick is Patrick(Ruffneck) ook een totaal andere weg in geslagen en is de rauwe kant weg en de draaiende melodielijnen totaal verdwenen.

Jammer!
laatste aanpassing
Ik stoor me ook aan de zin. 'nog steeds genoeg hardcore om los te gaan'.
Ze zien dus zelf ook in dat hun tracks meer bedoeld zijn voor een concert dan voor een echt hardcore feest.

En is Broken een voorbeeld van de nieuwe weg van Endymion.:lol:
WHAHAHAHAHAHAHAHA! O my god, handjes in de lucht dames en heren.:P

Veel plezier ermee de mensen die ervan houden!
laatste aanpassing
 
Werkzaam bij Partyflock
Face II Face, Chaos, Anger (Ophidian Remix) en Smash vind ik de enige coole tracks (van CD1). CD2 heeft natuurlijk meerdere goede tracks erop alleen dan weer jammer dat het geen full length tracks zijn (maakt het minder aantrekkelijke voor de CD jocks)

Helaas kan me de rest niet echt boeien, ben totaal geen fan van tracks met zelf ingesproken/ingezongen vocalen. Gaat naar mijn mening dan meer op een liedje lijken dan een hardcoretrack. Aan de andere kant snap ik dat ze een andere weg willen inslaan, want iedere keer een rapper samplen met stoere teksten hebben we nu ook wel gezien in de hardcore.

Dus respect voor het anders willen proberen, wat ook deels gelukt is maar denk dat de opzet een heel stuk internationaler en allround is bedoeld om wereldwijd meer fans te trekken, wat ook ongetijfeld gelukt zal zijn.
Uitspraak van :doetiewoep:Analog Style:doetiewoep: op dinsdag 5 juli 2011 om 11:11:
Mijn mening is dat er in de meeste Endymion tracks geen gang zit.
Luister bijvoorbeeld naar de wat vrolijkere engelse hardcore. Daar is het 8 seconde break en hoppa daar gaan we weer!
Een beter voorbeeld is Ruffneck/Ruffex Records & Gangsta Audiovisuals.
Het grootste gedeelte ligt op 180 BPM, dat lager is dan de gemiddelde hardcore track tegenwoordig.

Maar in al die Artcore zit zoveel gang dat de tegenwoordige hardcore wel trance lijkt.

Volgens mij vergeten de hardcore producenten het doel achter een track, het doel is om de menigte te laten hakken! Naar mijn mening is de focus tegenwoordig teveel gericht op hoe mooi het moet klinken i.p.v. een goede hardcore track te produceren!


Kijk dit filmpje eens. En vooral het interview met Ruffneck. Moet je luisteren wat hij zegt, het ging toen om rauw en om de menigte los te laten gaan.

Moet je die muziek eens vergelijken met de 'wel mooi klinken, maar geen hardcore'.
Een wereld van verschil. En met alle respect voor Patrick is Patrick(Ruffneck) ook een totaal andere weg in geslagen en is de rauwe kant weg en de draaiende melodielijnen totaal verdwenen.

Jammer!


Geheel mee eens.
Artiest {SHOWLIST artist 30020, 18755, 74664}
Vet album (Y)
zitten zeker wel een paar knalplaten tussen :respect:

maar vind endymion niet enzyme waardig :no:
laatste aanpassing
 
Artiest Xim
Vinden ze de productie van 'Endymion vs The Viper - Smash' nu echt vernieuwing???:S

Enkel omdat er dubstep invloeden inzitten.

Ik hoor nog steeds de irritante Virus Synth.

Ik snap niet wat de heren in de toegevoegde waarde zien van dubstep.

- Bij hardcore draait het om 'pit'.
- Dubstep is vertragende muziek.

Komt er op neer dat je een emmer met water boven op een waxinelichtje gooit.
Artiest {SHOWLIST artist 57249, 63289}
Uitspraak van inactief op dinsdag 5 juli 2011 om 15:19:
- Bij hardcore draait het om 'pit'.
- Dubstep is vertragende muziek.


Zoals ze zelf uitleggen in hun interview met PF vinden ze Dubstep erg hard en rauw, maar op een andere manier als Hardcore. Dat trekt ze aan die muziek. :)
En dat Dubstep vertragende muziek is klopt deels, maar er zijn ook Dubstep platen die niet zo 'langzaam' zijn en gewoon een lekkere drive hebben.
 
Uitspraak van inactief op dinsdag 5 juli 2011 om 15:19:
- Bij hardcore draait het om 'pit'.
- Dubstep is vertragende muziek.


Wie zegt dat?
Dit is geen hardcore meer..
Happy hardcore is gewoon fun. Dit daarin tegen is een soort happy maar dan neemt het zichzelf serieus. Met die verschrikkelijk ingezongen samples. Vrolijke kut melodie erbij en een mislukte kick. Kan me niet voorstellen dat ze hier echt internationaal mee gaan doorbreken.
lijkt me wel want daar is men minder kritisch en aangezien de hardcore elders nog aan het groeien is past dit prima in dat straatje (van ontwikkeling)
misschien is dat voor sommige producers ook wel een nieuwe drijfveer geworden .. internationaal proberen te gaan omdat ze het nationaal 'wel al gezien' hebben (inclusief al het commentaar)
maar kan ook wat vergezocht zijn want iedere maandag een jetlag is ook weer zoiets :p
dat is dan wel weer handig als je met 3'en bent 8)
Anders moet iedereen dezelfde muziek gaan maken, dat wordt lachen. 12 dezelfde area's op een feest als Defqon.

Producties stoor ik mezelf niet aan. Maar zoals Dynamike een stuk naar boven al aangaf, op elk feest weer dezelfde sets heb ik een veel grotere hekel aan.
Dit album is duidelijk niet primair gericht op de NLse markt. De mannen willen mijn inziens via de UK wereldwijd hun vleugels uitslaan. In de UK happy & harddance scene zullen veel tracks van dit album aan slaan (UK gabber scene is er bijna niet) en zeker gedraaid worden aan het eind van sets.
 
Uitspraak van actief op dinsdag 5 juli 2011 om 18:29:
Wie zegt dat?


Alle vormen van hardcore t/m ongeveer 2005 waren in het bezit van een bepaalde drive. Het plaatje neemt je mee in een bepaalde flow.

Tegenwoordig is het naar mijn mening veel te langdradig en is er nu naast een langdradige vrouwen vocal ook al een stuk in de productie wat dubstep is.

Nog minder ruimte voor de kick dus.;)

Waar eerder de tracks voor minimaal 75% bestond uit de kick, mag je nu blij zijn met 50%.
Slechte zaak, het veroorzaakt stilstaand publiek.
En veel stilstaand publiek veroorzaakt een mindere sfeer.

Ik vind dubstep bouncy muziek. En als de 3 heren van Endymion het zo hard en rauw vinden waarom produceren ze dan naast hardcore niet gewoon dubstep.
Dubstep groeit als een malle, dus waarom proberen ze die weg dan niet in te slaan.

Het is de heren hun eigen keus, maar voor mij hoeft het niet.

Het mag allemaal wel weer wat meer met drive & pit. Tracks waar weer ruimte is voor 75 t/m 90% kick.:d Dat is hardcore naar mijn mening!

Of het nu acid house was of hardcore de focus lag op het losgaan gedeelte. Tegenwoordig gaat het om zo mooi mogelijke break ondersteund door een vrouwen vocal.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van lunatic4life op dinsdag 5 juli 2011 om 20:31:
Vrolijke kut melodie erbij en een mislukte kick. Kan me niet voorstellen dat ze hier echt internationaal mee gaan doorbreken.


Ohjawel hoor. Dit album is echt wel bedoeld voor Internationale doorbraak. In het interview wordt constant gesproken over het internationale gedeelte. Daar lag dus de focus op. In het buitenland zijn ze meer open minded, landen als de UK gaan dit minder trekken dan bijvoorbeeld de United States, Japan of Australie.

In de UK wordt eigenlijk alleen nog maar muziek uitgebracht met gang, en veel ruimte voor de kick! Of het nu happy of hardcore is daarzo, het gaat daar om 'HOPPA GAAN'.

En het verhaal over dat ze staan te springen om nieuw talent vind ik wat vaag. Als ze nou eens beginnen met een nieuwe synth, dan horen we niet telkens die Virus Synth dat nu toch wel behoorlijk uitgemolken begint te worden. Als je constant met dezelfde paar kicks en synth probeert muziek te maken, dan vraag je er ook zelf om dat je op een gegeven moment vastloopt en denkt van 'het is tijd voor nieuw talent en een nieuwe weg'.
laatste aanpassing
Deze man is de goede weg uitgegaan, velen mogen hem van mij volgen in deze Mainstream stijl.



Perfecte Dancevloer klappert _O_

Heb het album geluisterd van Endymion veel van de nummers vallen mij echt tegen.
Veel gezeik hier. Ik vind het een lekker album! :D

Uitspraak van inactief op woensdag 6 juli 2011 om 13:03:
Het mag allemaal wel weer wat meer met drive & pit. Tracks waar weer ruimte is voor 75 t/m 90% kick.:d Dat is hardcore naar mijn mening!

Of het nu acid house was of hardcore de focus lag op het losgaan gedeelte. Tegenwoordig gaat het om zo mooi mogelijke break ondersteund door een vrouwen vocal


Al ben ik het hier wel mee eens.
laatste aanpassing
Aan de andere kant zit ik nu wat oude cd's te luisteren en er zitten genoeg knal harde endymion nummers in.
CD's zijn dan wel al bijna 10 jaar oud. Snap wel dat endymion een keer wat anders wil proberen na zoveel jaar.
Ik ben mn baan ook wel zat na zoveel jaar. Dus wens ze veel succes.
Zou met deze nummers niet op een hardcore party gaan staan.. maar als ze geboekt worden fluit ze met alle liefde uit omdat ze er niet meer thuis horen.
Hmmm veel negative kritiek hier. ik heb de cd eerst even een paar keer geluisterd (cd1)
ik vind hem juist heel erg vet.

Mischien zijn niet alle numemers even hard maar dat hoeft toch ook niet altijd.
er zal toch verschil moeten blijven in de hardcore en vooruitgang hebben we nodig.
en als je het niet probeert zal het ook nooit lukken.

Persoonlijk vind ik Endymion GA ZO DOOR.
en OFC mag er ook wel wat hardere nummers tussen zitten ;)
Uitspraak van noisecrafter op zaterdag 9 juli 2011 om 13:21:
Mischien zijn niet alle numemers even hard maar dat hoeft toch ook niet altijd.


Hoeft ook niet perse, zitten alleen weinig elementen in wat een echte Hardcore track goed maakt in mijn opzicht.
Tel maar iets van 4 nummers op dit album die dat wel hebben volgens mij.
De rest lijkt gewoon op Hardstyle, dat is juist het punt.
In dat genre zijn ze altijd bezig geweest met het zo mooi mogelijk maken van een break.
Hardcore heeft die onzin niet nodig.

Uitspraak van noisecrafter op zaterdag 9 juli 2011 om 13:21:
en vooruitgang hebben we nodig.


Heb niet het idee dat de hardcore vooruit gaat, is al 2 jaar deze onzin.
Het punt nu is dat alles alleen veel beter is afgemixed.
Het klinkt zeker allemaal gelikter als toen. maar de melodielijnen van tegenwoordig gaan nergens meer over.
Gewoon afgekeken van de Hardstyle idem met veel kicks van tegenwoordig.

Zijn weinig producers die schijt hebben en gewoon hun eigen sound hebben.
Deze shit hoor je op elk album van genoeg andere producers.

Vind dat ze in italie veel verder zijn met de nieuwe Mainstream Hardcore.

Diepe respect daarvoor _O_
laatste aanpassing
zo gelijk als hier boven die video doet mij denken aan eind jaare 90 met die happy hardcore sit ook als je nu naar feesje kijkt komt er ook een hoop volk voor die zever , denk en hoop dat over een jaar of 2 a 3 minder gaat zijn en hopelijk terug een beetje onderground gaat worden zoals 2002 enzo toen brachte ze ook veel vette platen uit .
als de viper & neophyte ofzo maar niet met zulke kut zooi aan komen zetten straks :facepalm:
Als 't internationale al aan gaat slaan, denk ik eerder dat er een nieuwe softere stroming naast de mainstream hardcore ontstaat ipv dat dit nou de nieuwe mainstream wordt.

Vond de tracks op zich wel oké maar had wel 't idee dat ik naar popmuziek zat te luisteren en niet naar hardcore.

Vind altijd dat iedereen moet doen waar hij/zij 100% achter staat dus more power to Endymion, ben benieuwd wat het gaat worden.
Artiest {SHOWLIST artist 43343, 53326}
Uitspraak van :doetiewoep:Analog Style:doetiewoep: op dinsdag 5 juli 2011 om 11:11:
En met alle respect voor Patrick is Patrick(Ruffneck) ook een totaal andere weg in geslagen en is de rauwe kant weg


Luister maar eens naar zijn samenwerkingen met Synapse die zijn echt wel rauw te noemen, met lekkere DnB invloeden.
Voor de rest tsjah, muziek evolueert gewoon en producers proberen manieren te vinden om het voor zichzelf interessant te houden.
Om alleen hardcore te maken is in principe al vrij beperkend. Daarom lijkt het me logisch dat ze andere stijlen samenvoegen met hardcore, waar vaak ook hele leuke dingen uit ontstaan vind ik.
De muzieksmaak van een producer is vaak heel breed.

Endymion - Anger (Ophidian remix)
Endymion - Chaos
Mindustries - Throes of rejection (Nosferatu & Endymion remix)
Endymion feat. Kimiko - Damned to hell

vind ik vooral lekkere tracks:)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Tripmeister™ op zaterdag 9 juli 2011 om 16:33:
Vind dat ze in italie veel verder zijn met de nieuwe Mainstream Hardcore.

Diepe respect daarvoor _O_


Mee eens das pas ekt goeie Hardcore + TTM maakt ook vette dingen:yes:
Artiest {SHOWLIST artist 61507, 38666, 43052, 35651, 5418}
Al die kritiek snap ik best, maar als je kijkt naar het geheel wat Endymion in het verleden tot en met nu gemaakt heeft, dan is dat heel divers, wat ook nodig is. Constant dezelfde muziek maken is stilstaan, en stilstaan is achteruit gaan. ik vind het knap dat ze deze zet durven te maken, want ook zij hadden waarschijnlijk van tevoren wel kritiek verwacht. Ik hoop dat deze steunpilaren van de hardcore nog lang blijven doorgaan met het maken van diverse hardcore!
 
dit is toch geen hardcore meer. losers.
Cd 1 is totaal niet mijn ding. Het is duidelijk welke kant de heren op willen met deze muziek.
Krijg een beetje hetzelfde gevoel als met Showtek, die de hardstyle wat internationaler wilde maken maar nu ook door het echte hardstyle publiek wordt uitgekotst.
Ben bang dat het met Endymion dezelfde kan op gaat....
Hardcore voor dagjesmensen.....
Uitspraak van actief op vrijdag 1 juli 2011 om 19:06:
Zal allemaal wel zo zijn maar hardcore hoort niet blij en lief te zijn.
heet niks voor niks hardcore toch
voor dat andere kan je hardstyle gaan luisteren .
snap sowieso niet waarom je hardcore toegankelijk zou willen maken dat was het mooier ervan die muziek is niet voor iedereen weg gelegd daar onderscheide het zich in het wij tegen de rest gevoel heerlijk
nee nu moet de hele wereld het tof vinden dus maken we het lekker blij


De spijker op z'n kop (Y)
Uitspraak van Luukyeye op maandag 4 juli 2011 om 18:37:
Wil je Endymion aub niet met The Prodigy vergelijken?


Dat doe ik toch ook niet, het is een ander voorbeeld van vernieuwing. Of wil je mij gaan vertellen dat ik niet weet dat er een 'klein' verschil zit tussen The Prodigy en Endymion, haha, grappenmaker!
laatste aanpassing
Werkzaam bij Sounds Of The North
Artiest {SHOWLIST artist 60425, 54488}
Uitspraak van Dynamike op zondag 3 juli 2011 om 16:17:
het valt me op dat hier (en ook onder het interview) de nodige kritiek wordt gegeven op het album
niks mis mee natuurlijk maar vergeet niet dat de grote massa nog altijd een grotere invloed heeft (en al helemaal wereldwijd) dan de selecte kritische groep
producers moeten tegenwoordig hun loon naar werken uit boekingen halen maar dan willen ze natuurlijk ook graag voor een volle zaal staan
daarnaast .. mainstream is zoals het woord het al zegt .. gericht op de grote massa .. het bereiken van een zo breed mogelijk publiek
de sub stromingen (en die irritante hokjesgedachte) zijn juist gekomen voor de selectere doelgroepen
voor ieder wat wils dus .. maar .. mainstream is niet alléén melodisch met een uitgebreide break en zang
daarom ben ik het wel eens met deze opmerking
Uitspraak van Party Girly ™:blinky: op zaterdag 2 juli 2011 om 14:05:
Mainstream is niet alleen deze sound maar dat lijken steeds meer mensen te vergeten ofzo

denk bv. aan Amnesys en aan de iets meer toegankelijkere tracks van Meccano Twins
en ook Endymion had met Abduction (in mijn ogen) 1 v.d. beste tracks van dat jaar gemaakt
het is heel makkelijk om snel je oordeel te geven en te zeggen mainstream is dit of dat maar als je goed zoekt en sowieso veel luistert kom je altijd wel wat leuks tegen
aan de andere kant .. als het uitbrengen van muziek toch weinig meer oplevert .. waarom dan niet een gedeelte vrolijk en een gedeelte rauw maken .. iedereen blij
hopelijk durft een nieuwe lichting meer .. al was het logischer geweest als de A artiesten dat gewoon deden want die krijgen toch wel hun boekingen en hebben credits genoeg opgebouwd .. een nieuweling moet er eerst maar eens tussenkomen

het enige waar ik persoonlijk wél een probleem mee heb zijn de dj sets v.d. laatste jaren
er wordt veel te snel voor de makkelijkste weg gekozen en mixtechnisch zit er weinig verrassends in (uitzonderingen daargelaten zoals Vince, Panic, Nosferatu en Partyraiser)
een goeie producer is namelijk nog geen goeie dj en andersom
natuurlijk moet je (en daar heb je het weer) rekening houden met alle mensen die voor je neus staan maar hé ben eens creatief .. doe eens gek .. draai om en om .. eerst een plaatje waarvan je weet dat die aanslaat en daarna net wat anders .. draai ook gewoon eens wat ouder werk .. mits het past met de rest uiteraard want helaas klinken sommige oudere platen alweer erg gedateerd (maar dat kan gecompenseerd worden)
en waar is de opbouw gebleven? zit ook totaal geen lijn meer in


jij snapt hem dude, zo denk ik er ook over! :beer:
Bah, ik las dit een half uur geleden vol verwachting, maar wordt er diep triest van, Alleen overcome leek iets in de goede richting te komen, maar de echte Hardcore fans zitten niet te wachten op internationale roem sentimentele vocals en dubstep-achtige praktijken.. Ik hoef Endymion niet op Masters voor me te hebben, want dan ben ik naar een andere zaal toe.. -1
laatste aanpassing
 
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 14 juli 2011 om 16:10:
dit is toch geen hardcore meer. losers.


Endymion heeft bewezen de grootste kermiscore te maken van het land :kots:
Uitspraak van actief op vrijdag 1 juli 2011 om 15:08:
Hardcore hoeft niet toegankelijk als je het niet mooi vind hard en rauw dan


ik mag jou wel (y) haha
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 30 juli 2011 om 09:44:
Endymion heeft bewezen de grootste kermiscore te maken van het land


:lol:
Waar het wel om draait is die vernieuwende sound die Endymion zelf hoopt te zien in de hardcorescene en zelf tracht te bereiken. Ze zullen ongetwijfeld de nodige mensen tegen zich krijgen, maar hardcore moet inderdaad verder evolueren

als dat waar is en dat ECHT de bedoeling was/is dan heb ik er enigzins nog respect voor, ondanks dat ik het een klote album vind maar de heren willen gewoon cashen punt.
niks mis mee maar breng dat niet onder de naam vernieuwen, vernieuwen is een totaal andere weg inslaan dit is de (proest) hardcore die ze maakte nog gelikter maken en HEREN dat is geen vernieuwing
endymion vs milk Inc (broken)
 
Heerlijk album! :)

super commerciële sound en ik snap dat puristen dit geen ''echte hardcore'' vinden, maar ik vind het echt een heerlijk plaatje! :)
gaat zeker grijsgedraaid worden de komende maanden! Bigup Endymion!

dit bewijst dat Hardcore ook catchy en euforische kant heeft :)
laatste aanpassing
 
vind die hele ''mainstream'' en ''commerciele'' haat hier trouwens wel grappig. wat de fuck is er mis met een sound die toevallig meerdere mensen aanspreekt? want dat is het enige wat het woord ''mainstream'' betekend.