Alle Benassi pres. Mobbing - Rock the Dog

door , gepubliceerd op , waardering: 63/100
11 augustus 2009
Genre: club, electro, house
Iedereen kent de wereldhit 'Satisfaction' van Benny Benassi uit 2002. Die track produceerde hij samen met zijn neef Alle. Nu komt Alle met een solo album waarop de oude Satisfaction inlvoeden nog duidelijk hoorbaar zijn. Ruige baslijnen, vieze percussie en ook het bekende vocoder vocaltje horen we weer terug.

'Rock the Dog' bestaat uit twaalf tracks die allemaal in een volledige clubmix aanwezig zijn. Handig voor DJ’s. Minder handig voor de huiskamerluisteraar. Maar voor die laatste groep is dit album waarschijnlijk ook niet echt bedoelt. De eerste track van deze schijf heet 'Ohm-o-genik' en is een goede, vieze techhouse klapper met een catchy thema. De plaat komt wat simpel over maar doet precies wat hij moet doen. Want een zaal losdraaien met dit materiaal moet zeker lukken! Dit kan eigenlijk over het merendeel van de tracks gezegd worden. Het zit allemaal goed in elkaar maar echt spannend word het nergens. De thema’s zijn niet ijzersterk maar ze hebben een hoog dansvloerpotientieel. Dit geld ook voor de bekende clubhit ‘Open Legs’ die in een bijna 8 minuten durende versie op het album aanwezig is. Halverwege de cd horen we zowaar ineens een melodieuze track die dan ook de toepasselijke titel ‘What is this!’ draagt. Daarna horen we met ‘Eat more Pasta’ een kopie van Satisfaction, alleen verteld de vrouwen stem dit keer dat er meer pasta gegeten moet worden. Italianen.. De afsluiter is het commerciële 'Breaking my heart' met vocalen van Channing, en is ook gelijk de enige track met gezongen vocals. Een aardig plaatje, maar niet meer dan dat.

Alle Benassi levert een collectie aardige clubplaten af, maar als artiestenalbum is 'Rock the Dog' geen topper. DJ’s die opzoek zijn naar wat ruige clubtools voor in hun set kunnen op deze cd zeker wat interessante tracks vinden, verder zal er in Nederland geen hele grote markt zijn voor de plaat. Met dit album gaat Dhr Benassi geen Grammy winnen, maar het pompt en schuurt wel!

Score: 63/100

1. Ohm – o –Genik
  2. Angell