DJ Jeroenski - Latin House Sessions

anoniem gepubliceerd op , waardering: 75/100
DJ Jeroenski - Latin House Sessions
23 januari 2008
ArtiestJeroenski Site
Latin-House

Latin-House wint steeds meer aan populariteit, iets wat mede blijkt uit de vele Latin House feesten die er elk weekend worden gehouden. De warme en zomerse klanken doen verlangen naar een zwoele zomer. Echter, voor het zover is zullen we eerst nog een aantal koude maanden door moeten zien te komen. Om dit te vergemakkelijken en om alvast warm te draaien voor een (hopelijk) mooie zomer, hebben DJ Jeroenski en Digidance de handen ineen geslagen en brengen zijn ons de cd ‘Latin House Sessions’.

DJ Jeroenski

DJ Jeroenski is een graag geziene gast in ‘latin-land’. Op haast elk aansprekend feest binnen de scene heeft hij inmiddels gestaan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan feesten als Salsa Lounge, Housequake, Sneakerz en Latin Village. Zelfs op Dance Valley maakte hij in 2006 zijn opwachting. Jeroenski is dus lekker bezig en niet alleen met draaien maar ook op productioneel vlak staat hij zijn mannetje. Iets wat nog maar eens extra onderstreept wordt door zijn nieuwe single ‘Back once again’, die het goed doet in de hitlijsten. Jeroenski geniet op dit moment even van een welverdiende vakantie (vanaf volgende maand staat hij weer achter de draaitafels), een goed moment dus om ‘Latin House Sessions’ er eens bij te pakken.

Latin House Sessions

Met een intro probeert Jeroenski er alvast de stemming in te brengen maar we gaan pas echt van start met de S.U.M.O. Dub Bounce van Blaze - My beat. De eerste voetjes kunnen van de vloer met dit lekkere jazzy ‘feel-good’ nummer. Deze goede lijn wordt prima doorgezet met de Gregor Salto & DJ Madskillz Remix van ‘I’ll make you high’. Helaas zakt de ‘vibe’ een beetje weg met het hierop volgende nummer van Christian Alvarez, wat nogal eentonig te noemen is en ook nog eens 6 minuten duurt. Gelukkig brengen Kid Massive & Beatchuggers wat meer gevoel in de mix, doormiddel van lekkere beats maar vooral een heerlijke melodie. Ook Gregor Salto mag met zijn swingende ‘Just a trip’ natuurlijk niet ontbreken op een cd als deze.

Het relaxte ‘Big difference’ van Baggi Begovic brengt ons de nodige funky jazzinvloeden en vormt de absolute uitschieter van de mix. Eigen materiaal van Jeroenski heeft ook zijn weg gevonden naar de tracklist. Allereerst met ‘Ssshake’, enkele nummers later gevolgd door de Club Mix van ‘Wicked beat’ (onder begeleiding van de vocals van oudgediende Tony Scott); beiden degelijke tracks. Twee nummers die we absoluut niet onbesproken mogen laten zijn track 10 en 11. Het pakkende ‘El sur’ laat ons warme klanken en melodieën horen, een fris geluid waarbij het moeilijk is om stil te blijven zitten. De hierop volgende Dennis The Menace Remix van Psychedelic pakt ons echter nóg steviger beet. De heerlijke, opbouwende melodie werkt haast hypnotiserend en doet daarmee de naam van dit nummer eer aan. Na het degelijke ‘Afro acid’ en ‘Brazilera’, volgt de mashup tussen ‘Gregor Salto - Erasmus en ‘Greg, Jeroenski & Roog - Your mind is twisted’. Een geslaagde mix, die met zijn swingende en opzwepende klanken een prima afsluiting vormt van deze cd.

Outro

Latin House Sessions is een lekker swingende cd geworden, vergelijkbaar met de wel bekende Sneakerz-sound. Zomerse, zwoele klanken worden afgewisseld met opzwepende house en hier en daar een vleugje jazz en electro. Niet altijd even vernieuwend of onderscheidend, maar alles tezamen vormt deze mix een mooi en afwisselend maar bovenal swingend geheel.

1. Latin House Sessions Intro
  2. Blazy - My Beat (S.U.M.O. Dub Bounce)
  3. Very Nice People - I'll Make You High (Gregor Salto & DJ Madskillz Remix)