Bambounou - Centrum

door , gepubliceerd op , waardering: 73/100
Bambounou - Centrum
8 mei 2015
ArtiestBambounou
Bambounou, een alias van Fransman Jéremy Guindo-Zegiestowski, staat bekend om zijn experimentele aanpak van produceren. Zijn eerste album getiteld 'Orbiting' daterende uit 2012 stond boordevol aan UK-bass en bassheavy producties. Laatste jaren is zijn geluid steeds meer geëvalueerd naar house met een experimenteel karakter. Dit laat hij ook horen op zijn tweede album getiteld 'Centrum'. Dit album is net als zijn eerste album uitgebracht op het Berlijnse label 50 Weapons.

De openingsplaat "Where" is een beatloze duistere productie met een nogal abrupt einde. De hierop volgende experimentele breaks productie "Composer" luistert als een stuk makkelijker weg. Het album wordt echt interessant als het pakkende "Excluding Natalia" de revue passeert. Deze vrij drukke techhouse productie kent een loodzware kick en een alle kanten opvliegende melodie. Met het onheilspellende "S.A.C." komen weer breaks voorbij, begeleid door abstracte strings. De dansvloer mag weer opgezocht worden wanneer het minimale, maar catchy "Each Other" te bewonderen is. Een andere puike dansvloerplaat is "At The Mirror", een productie met pakkende drumpartijen. Het album wordt afgesloten met het behoorlijk gefreakte "0 To 1" en "I Ride", een uptempo bonustrack die geclassificeerd mag worden als techno zijnde.

Bambounou levert met 'Centrum' een degelijk experimenteel album af waarmee liefhebbers van bij tijd en wijle behoorlijk gefreakte muziek zonder twijfel mee uit de voeten kunnen. Het album is zowel digitaal, als op cd en vinyl verschenen.

Score: 73/100

1. Where
  2. Composer