SFV Acid – Amber's Stuff

SFV Acid – Amber's Stuff
2 juni 2014
ArtiestSFV acid
Relatiebreuken zijn nooit fijn, maar de muzikale uitwerking van de relatiebreuk van SFV Acid (ook bekend als Zane Reynolds) is toch hele andere koek. In dit specifieke geval geen haat, geen duistere dingen en bovenal geen ellende. Wat krijg je dan wel? Een hele hoop synth melodieën, house/pop en een vleugje electo/acid house. Echter het enige wat we weten van zijn break-up is wat de persinfo ons vertelt. Het album is weliswaar niet opgenomen in een lokale vestiging van 'Starbucks' (zijn vorige album 'The Dwell' was dat wel), maar een dergelijke liefdesbreuk voorafgaand aan een nieuw album belooft wat.

Als we tracklist screenen, zien we toch een hoop titels die refereren aan een liefdevol verleden. Tracks als 'Pink iPhone', 'Bejeweled iMac' geven toch aan dat Amber's stuff toch een speciale plek heeft verkregen in het hart van Zane Reynolds. Waar Reynolds zijn vorige album meer de diepte in ging, krijgen we bij 'Amber's Stuff' wat oppervlakkigere sounds te horen, wat in dit geval zeker niet slecht is. Het is eigenlijk een mengelmoes van house/pop met electro. Als we kijken naar een aantal tracks op de lijst dan horen we het volgende. In 'Cheddar Mercedes' zoemt eigenlijk een staccato hi-hat clap patroon wat zeer aanstekelijk werkt. We gaan echter de downtempo kant op met platen als 'Pink iPhone', 'Video Journeys' en 'Art and Drawings'. We horen finesse die raakt aan R&B en experimentele electronica uit de jaren tachtig. 'And No Stress' is dan weer een staaltje rechttoe rechtaan acid house.

Zint, eer gij begint
SFV Acid heeft een degelijk album afgeleverd. 'Amber's stuff' is een divers album, maar weet toch niet geheel te overtuigen. Voordat je het album een beetje door hebt, moet je hem zeker een tweede luisterbeurt gunnen.

1. Fage Kisses
  2. Cheddar Mercedes
  3. Pink iPhone