Tigerskin - All Those Goodbyes

Tigerskin - All Those Goodbyes
23 oktober 2013
ArtiestTigerskin
Tigerskin geldt als één van de meest consistente producers die Duitsland rijk is. Al sinds midden jaren negentig heeft hij vele tracks uitgebracht onder de aliassen als Korsakow en Dub Taylor. Na de afgelopen zeven jaar de belangrijkste artiest geweest te zijn op het Dirt Crew Recordings label heeft Tigerskin voor het eerst in negen jaar een artiestenalbum weten samen te stellen. Tigerskin (Alexander Krüger) heeft voor dit album samengewerkt met artiesten die binnen het genre waarin ze actief zijn tot de kopstukken behoren. Hij heeft door de jaren heen veel samengewerkt met Till von Sein, maar hij heeft deze keer slechts inbreng gehad in één track. Het op het Dirt Crew Recordings uitgebrachte 'All Those Goodbyes' is een album waarop Tigerskin zich soepel beweegt binnen stijlen als deephouse, ambient, house en techhouse.

"One Too Many Times" is de openingstrack van dit album. Deze plaat klinkt als een fusie van acid en luchtige deephouse met een pakkende melodie. Het hierna volgende "7477" is een degelijke deephouse productie, maar is eigenlijk niet meer dan opvulling. Het behoorlijk speelse "Heartbreakin' Body" weet wel op te vallen. Vooral de knorrende bassline en de schelle hi-hat stuwen deze track naar een hoger niveau. Het dwingende "Inside The Groove" met vocalen van The Lazarusman zal menig dansvloer in beweging brengen.

Dat Tigerskin een bijzonder veelzijdig producer is, laat hij horen met de tracks "Early Winter", "This Place Is Empty Without You" en "Love Went Without Saying" Het betreft hier drie downtempo versnaperingen waarvan vooral de laatst genoemde samenwerking met ambient keizer Ulrich Schnauss tot de verbeelding spreekt. Na dit rustmoment op dit album wordt met de degelijke deephouser "Leaving You" het laatste deel van deze cd aangevangen. In dit laatste deel valt vooral "Retrofit" op. Deze voortstuwende techhouse track bevat een bijzonder aanstekelijke melodie en catchy bassline. Als laatste dansvloergerichte productie passeert het sferische "Stella" de revue. Het album wordt afgesloten met de degelijke ambient track "Burning Down Paris".

Tigerskin heeft met 'All Those Goodbyes" een veelzijdig en kwalitatief hoogstaand album afgeleverd. Deephouse, ambient, house en techhouse, het komt allemaal voorbij op dit album van de door de wol geverfde Duitse producer.

soundcloud.com/dub-taylor
soundcloud.com/dirt-crew

1. Tigerskin & Uffe - One Too Many Times