This Is The Sound Of Dubstep Volume 3
Genre: dubstep
dubstep
dubstep
Dubstep blijft maar doorgaan. Het mag intussen wel gezegd worden dat dit een vaste waarde is geworden in de scène en iedereen wordt dan ook om de oren geslagen met de releases. Cloud 9 Music is er intussen al met het derde deel van This Is The Sound Of Dubstep.
Dubstep scheert hoge toppen. Elk festival heeft tegenwoordig wel zijn eigen dubstep area. De grootste namen worden steeds weer uitgenodigd. Skrillex is misschien de allergrootste. maar zeker niet de allerbeste. Er zijn heel wat namen die een hoog niveau halen op het vlak van dubstep. This Is The Sound Of Dubstep concentreert zich op het meer commerciële aspect van de scène, daar waar de grote ontploffing voor de scene ook begonnen is. De tracklist ziet er in ieder geval al apart uit, met al die remixes.
En ook het eerste nummer is heel erg apart. "Spaceman" van Hardwell heeft intussen wel in elk genre zijn remix, met die van Headhunterz op kop natuurlijk. Maar deze dubstep release gaat van start met een trap remix van het bekende nummer. Op zich is dit niet slecht gedaan, maar het is wel apart dat trap een dubstep cd opent. Ook al worden de twee stijlen tegenwoordig in één adem genoemd. Lang duurt het niet voordat de eerste echte dubstep sounds door de speakers schallen. Skrillex heeft een eigen versie van Avicii's "Levels" in elkaar geknutseld. We horen de dubstep, maar dit is in zekere zin toch allesbehalve dubstep. Het origineel blijft te prominent aanwezig en het lijkt alsof het puur een bewerking met een dubstep kick is in plaats van echt een dubstep versie van het nummer. Ook daarna volgt weer een dubstep remix van een ander bekend housenummertje. Dit keer werd "Chasin'" van Sander van Doorn onder handen genomen door Charity Strike. Wederom is dit niet echt de dubstep sound die we zochten in een release als deze.
Pas bij "Exogenesis" van Rogue komen we bij de echte dubstep. Het doet nog steeds een beetje commercieel aan, maar dit hadden we wel verwacht. Ook "Fire Hive" van Knife Party gaat dezelfde kant op. Fans van het hardere genre zullen dit ongetwijfeld wel kennen als de intro van de Pussy Lounge cd van 2012. De kwaliteit is al een stuk beter dan bij het begin van de cd en Doctor P gaat met "Bulletproof" in dezelfde lijn verder, net als "Top Of The World" van Ansol & Dyro. Dit zijn leuke trackjes die de commerciële dubstep verantwoord maken. De remixversie van "Rattle" vergeten we snel, dit is immers alweer een dubstep afkooksel van een bekende nummer uit een andere stijl. Maar er staan net iets te veel van dit soort nummers in de mix. De Psychic Type remix van "The Code" is er alweer eentje uit hetzelfde stalletje. Vanaf "Pressure" gaat het weer de betere kant op en de mix blijft ook daarna in ongeveer dezelfde lijn verder gaan. Toch kan het allemaal niet zo boeien. Er is afwisseling, maar een beetje de verkeerde afwisseling. Als we tegen de veertiende en vijftiende track het tempo weer horen zakken, vraag je je af waar de mix naartoe bouwt. Ook aan het einde zitten weer van die remixes als waar de mix mee opende (de William Burstedt Bootleg Mix van "Again And Again"). Het verlangen naar een pure house/trance mix komt meer en meer bovendrijven, terwijl dit toch the sound of dubstep is?
This Is The Sound Of Dubstep heeft een weinig boeiende of sprekende tracklist. Er zijn veel te veel remixes uit de house en trance wereld. Er is dan weinig sprake of de pure sound of dubstep, want die is toch geheel anders en vooral een pak minder vrolijk dan wat hier geëtaleerd wordt. Iemand die dubstep nog niet kent zal mogelijk geboeid zijn door deze release, maar een echte fan laat deze cd best links liggen. Er zijn betere dingen te vinden op de markt.
Score: 60/100
www.cloud9dance.nl
En ook het eerste nummer is heel erg apart. "Spaceman" van Hardwell heeft intussen wel in elk genre zijn remix, met die van Headhunterz op kop natuurlijk. Maar deze dubstep release gaat van start met een trap remix van het bekende nummer. Op zich is dit niet slecht gedaan, maar het is wel apart dat trap een dubstep cd opent. Ook al worden de twee stijlen tegenwoordig in één adem genoemd. Lang duurt het niet voordat de eerste echte dubstep sounds door de speakers schallen. Skrillex heeft een eigen versie van Avicii's "Levels" in elkaar geknutseld. We horen de dubstep, maar dit is in zekere zin toch allesbehalve dubstep. Het origineel blijft te prominent aanwezig en het lijkt alsof het puur een bewerking met een dubstep kick is in plaats van echt een dubstep versie van het nummer. Ook daarna volgt weer een dubstep remix van een ander bekend housenummertje. Dit keer werd "Chasin'" van Sander van Doorn onder handen genomen door Charity Strike. Wederom is dit niet echt de dubstep sound die we zochten in een release als deze.
Pas bij "Exogenesis" van Rogue komen we bij de echte dubstep. Het doet nog steeds een beetje commercieel aan, maar dit hadden we wel verwacht. Ook "Fire Hive" van Knife Party gaat dezelfde kant op. Fans van het hardere genre zullen dit ongetwijfeld wel kennen als de intro van de Pussy Lounge cd van 2012. De kwaliteit is al een stuk beter dan bij het begin van de cd en Doctor P gaat met "Bulletproof" in dezelfde lijn verder, net als "Top Of The World" van Ansol & Dyro. Dit zijn leuke trackjes die de commerciële dubstep verantwoord maken. De remixversie van "Rattle" vergeten we snel, dit is immers alweer een dubstep afkooksel van een bekende nummer uit een andere stijl. Maar er staan net iets te veel van dit soort nummers in de mix. De Psychic Type remix van "The Code" is er alweer eentje uit hetzelfde stalletje. Vanaf "Pressure" gaat het weer de betere kant op en de mix blijft ook daarna in ongeveer dezelfde lijn verder gaan. Toch kan het allemaal niet zo boeien. Er is afwisseling, maar een beetje de verkeerde afwisseling. Als we tegen de veertiende en vijftiende track het tempo weer horen zakken, vraag je je af waar de mix naartoe bouwt. Ook aan het einde zitten weer van die remixes als waar de mix mee opende (de William Burstedt Bootleg Mix van "Again And Again"). Het verlangen naar een pure house/trance mix komt meer en meer bovendrijven, terwijl dit toch the sound of dubstep is?
This Is The Sound Of Dubstep heeft een weinig boeiende of sprekende tracklist. Er zijn veel te veel remixes uit de house en trance wereld. Er is dan weinig sprake of de pure sound of dubstep, want die is toch geheel anders en vooral een pak minder vrolijk dan wat hier geëtaleerd wordt. Iemand die dubstep nog niet kent zal mogelijk geboeid zijn door deze release, maar een echte fan laat deze cd best links liggen. Er zijn betere dingen te vinden op de markt.
Score: 60/100
www.cloud9dance.nl
Tracklist
Tracklist
- Hardwell - Spaceman (Carnage Festival Trap Remix)
- Avicii - Levels (Skrillex Remix)
- Sander van Doorn - Chasin' (Charity Strike Remix)
- Rogue - Exogenesis
- Knife Party - Fire Hive
- Doctor P feat. Eva Simmons - Bulletproof
- Ansol & Dyro - Top Of The World (Dyro Dubstep Rework)
- Bingo Players - Rattle (Candyland Remix)
- W&W & Ummet Ozcan - The Code (Psychic Type Remix)
- Nadia Ali, Starkillers & Alex Kenji - Pressure (Zomboy Remix)
- Spencer & Hill - Beatrocka (High Rankin Remix)
- Rita Ora feat. Tinie Tempah - R.I.P. (Delta Heavy Dubstep Remix)
- Burns - Lies (Skream Remix)
- Noxes - Candies
- Delerium feat. Michael Logen - Days Turn Into Nights (Seven Lions Remix)
- Daddy's Groove - Stellar (Candyland So Stellar Remix)
- Basto - Again and Again (William Burstedt Bootleg Mix)
- Krewella - Killin' It
- Tritonal feat. Cristina Soto - Still With Me (Seven Lions Remix)
7 opmerkingen
ik had al lage verwachtingen van deze uithoek van dubstep en de bijbehorende artiesten maar dit is echt pure bagger, ik snap niet dat met zo veel talent aan dubstep producers in verschillende stijlen dit soort schijt doorbreekt. En dan durven ze het ook nog eens zo een naam te geven, ik schaam me bijna als mensen bij het woord dubstep als eerste aan deze abominatie van een stijl denken. Dat het steeds meer gemixt wordt met andere muziekstijlen word ik ook niet bepaald blij van, en dan al zeker niet dit soort slappe mixes, zie het als een verfvlek van een pure kleur dat zich steeds meer mixt met andere kleuren totdat het uiteindelijk grijs wordt. Volgens mij hebben al deze artiesten veel geld en connecties maar weinig talent, zélf voor deze uithoek van dubstep. zo een jonge muzieksoort en nu al zo veel bedrijven die er snel geld aan willen verdienen, erg jammer.