Partyflock
 

Defqon.1 – World Of Madness

anoniem gepubliceerd op , waardering: 80/100
Defqon.1 – World Of Madness
23 september 2012
Elk jaar is het opnieuw 1 van de feesten waar bijna elke zichzelf respecterende harddanceliefhebber naar uitkijkt… Defqon 1. En bij een feest van dat kaliber hoort natuurlijk ook een compilatie! Dit jaar kregen Coone, Evil Activities en Activator de eer om een cd'tje te mixen… kers op de spreekwoordelijke taart is de vierde cd, een mengelmoes van alle area's vertegenwoordigt op Defqon.

CD 1 mixed by Coone
Coone is al lang niet meer die 'jumpproducer uit België'. Nee, sinds een aantal jaar timmert mr. Dirty Workz flink aan de weg om één van de meest gerespecteerde producers uit hardstyleland te worden… en voornamelijk sinds zijn laatste album – 'The Challenge'. Dit leverde hem een boost qua populariteit op, een plaats in de Dj Mag Top 100 en de eer om Defqon 1 af te sluiten.
Openen doet onze zuiderbuur met een eigen remix van Isaac zijn 'Go Insane'. Isaac, die nog niet zo heel lang geleden getekend heeft bij Coone's Dirty Workz mag trots zijn op Coone's rework die het origineel alle eer aandoet. Een andere toptrack uit de Dirty Workz stal is het sfeerverhogende 'Norwegian Lullaby' van de knettergekke Da Tweekaz. Een prachtige break met mysterieuze vocals, maakt deze plaat tot een ware topper. Hetzelfde kan gezegd worden van upcoming man F8trix zijn remix van 'Together'. Coone houdt goed het onderscheid tussen de meer melodieuze hardstyle en de raw kant van het genre, zoals onder andere Ran D's 'My Way' en de beukende afsluiter 'The Resistance' van de A2 Allstars. We mogen echter niet vergeten dat deze cd zich op de grote markt richt en daarom de meer 'bekendere' tracks de boventoon voeren. Wat een logische keuze is, want met tracks als bv. de 2de – en weer uitstekende – samenwerking tussen Coone & Scope DJ, ' Free again' en de D-Block & S-te-fan remix van Di-rect's 'Young ones' doet Coone eigelijk wat we van hem gewend zijn, namelijk een toffe cd mixen.

CD 2 mixed by Evil Activites
Evil Activities(EA), de man is al jaren behoort tot de crème de la crème van de scene, neemt schijfje twee voor zijn rekening. Hoge bomen vangen veel wind, zoals je grootvader (of grootmoeder) wel eens hebt horen zeggen, wat dus ook zeker geld voor EA. Door de echte 'liefhebbers' wordt al eens neerbuigend gedaan over de beste man… wat toch grotendeels onterecht is. De prima opener en tevens anthem 'World of Madness' laat weer volop de productionele kwaliteiten zien van Kelly van Soest, deze keer in samenwerking met E-Life. Nog zo'n typische festivaltrack, maar ook weer een uitstekende remix van Korsakoff, is 'Rattle brain'. Erg origineel is het misschien niet, maar prima uitgevoerd is het wel. Hetzelfde kan gezegd worden van de Re-style & Bass-D remix van 'Wonderfull Days'. Net zoals Coone's schijfje laat ook Evil Activities verrassende keuzes grotendeels achterwege, wat ook hier niet echt verwonderlijk is, een cd gericht op een groot publiek kan het niet veroorloven om al te gekke dingen te doen. Evil Activites doet precies wat we van hem kunnen verwachten en levert een meer dan degelijke cd af!

CD 3 mixed by Activator
Een toch wel vrij verrassende keuze van Q-dance was het derde schijfje van de Defqon compilatie. Onze Italiaanse vriend Activator kreeg de kans om zijn hardere visie aan ons te laten horen. De (voornamelijk) heerlijke hardtrance & early gerichte hardstyle die de Italiaanse meester ten toon spreidt op dit schijfje, is om van te smullen en wijkt af van de wat meer mainstreamgerichte eerste 2 cd's. Wat te denken van het pompende '2012' in de Lee Mac remix of 'Two-one-two' van de Organ Doners, twee heerlijke tracks die Activator in het begin laat horen. Ook de man zelf heeft nog altijd prima productie skills, wat hij laat horen met onder meer 'Excess', zijn samenwerking met de Brit Alex Kidd. Ook 'Braddom' is ook een heerlijk staaltje van mr. Subground. Activator zorgt met zijn cd net voor de afwisseling die we nodig hadden. Gedurende de mix houdt de Italiaan er heerlijk vaart in, waardoor we bijna geen seconde rust hebben… net zoals we het graag hebben! Top cd'tje!

CD 4 Sound of Defqon 1
Al een aantal jaar krijgen we als een soort van bonus, de 'Sound van Defqon.1'; een verzameling tracks die alle area's van Defqon 1 weerspiegelt. Een prima zoethoudertje en een erg leuke extra die goed weergeeft waarvoor Defqon.1 precies staat. Alle tracks, van opener 'Karma Sutra' van Lucien Foort tot het loeiharde 'Bitcore' zijn stuk voor stuk kwaliteitstracks en meer, voor ieders wat wils!

Conclusie:
Al met al levert Q-dance weer een erg sterk product af… van het hoesje zelf tot de daadwerkelijke cd'tjes… het zit allemaal prima in elkaar. De discussie of het nu allemaal net te commercieel is, is er een die we niet hoeven te voeren, het is een cd die gericht is voor een grote massa, een cd die gewoon kwaliteit levert!

Score: 80/100

www.q-dance.nl
www.defqon1.nl

Tracklists

CD 1 Mixed By Coone
  1. Isaac - Go Insane (Coone Remix)
  2. Frontliner - Keep It Up
  3. Da Tweekaz Feat. Lene Kokai - Norwegian Lullaby (Eg Har En Tulle)
  4. D-Block & S-Te-Fan - Together(F8Trix Rmx)
  5. Coone - Music Is Art
  6. Inner Heat - 2Gether
  7. Brennan Heart - What's It Gonna Be
  8. Psyko Punkz - Left With The Wrong (TNT Remix)
  9. Zatox - Fuck You Up
  10. Scope Dj & Coone - Free Again
  11. The Anarchist - Radical Thing
  12. Di-Rect - Young Ones (D-Block & S-Te-Fan Remix)
  13. Josh & Wesz - Underground Language
  14. Coone - Chapter 20.12
  15. Ran-D - My Way
  16. Hardwell - Spaceman (Headhunterz Remix)
  17. Coone - The Undefeated (Hard Driver Remix)
  18. The Vision - Greatness
  19. Hard Driver - Stimulated Minds
  20. A2 Allstars - The Resistance
CD 2 Mixed By Evil Activities
  1. Evil Activities & E-Life - World Of Madness
  2. Kasparov - Around The World
  3. Predator & Art Of Fighters - The Experiment
  4. The Illusionist - Groove On
  5. Evil Activities & E-Life - Hardshock
  6. Razzle Dazzle Trax - Rattle Brain (Korsakoff Remix)
  7. Furyan The Music
  8. Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderful Days (Re-Style & Bass -D Remix)
  9. Nexes - Wither Away
  10. Noisecontrollers - Unite (The Playah Remix)
  11. Kasparov & Evil Activities - Point Of No Return
  12. Neophyte & The Viper - Peace
  13. Evil Activities - It's Ok
  14. Nitrogenetics - Pledge Of Resistance (Angerfist Remix)
  15. Promo & Tha Playah Feat. Snowflake - Open (Upside Down)
  16. Angerfist & Dyprax - The Before
  17. Amnesys Feat. Mc Axys - Destroy D Elements
  18. The Viper & Neophyte - Coming Home
CD 3 Mixed By Activator
  1. Acti - Poiak
  2. Open Source - 2012 (Lee Mac Remix)
  3. A*S*Y*S - Trommelmaul
  4. Johan Gielen Vs Jan Vervloet - Music For Free (Mark Sherry's Outburst Remix)
  5. Stana - Dude (Activator Denim Remix)
  6. Organ Donors - Two-One-Two
  7. Activator & Alex Kidd - Excess
  8. Leon Clarke - Epiphany
  9. Richard Tesh & Delayers Feat. P.A. Calla - Everything Moves (Acti ''denim'' Remix )
  10. Mindflux - Too Many Buttons (Nikos Bikakis Remix)
  11. Acti & Stana - Creeple
  12. Diablik & Oyaebu - Rave Me
  13. Activator - Braddom
  14. Subkilla - Krk
  15. Busho - L-F-Oh (Lee Mac Remix)
  16. Acti - Pantre
  17. Thilo & Evanti - Because We Can (Lee Max Remix)
  18. Activator & Smoke - Desmo
CD 4 Sound Of Defqon.1
  1. Lucien Foort - Karma Sutra
  2. Dirtcaps & The Million Plan - Beautiful (Original Mix)
  3. Lee Mac - Insurgency
  4. Stana - Risks & Trix
  5. Organ Donors - Kickin' On Wax
  6. Brian Sanhaji & Drumcell - Structure
  7. Sasha Carassi - Hanger (Original Mix)
  8. Dr. Rude - Slash
  9. Ruthless & Fenix - Kinda Hectic
  10. Jajox - Be Reborne
  11. Omegatypez Feat The Vision - Calling
  12. Noisecontrollers - Pillars Of Creation
  13. Code Black & Wasted Penguinz - Activated
  14. Technoboy, Tuneboy & Ellie - Promise Me
  15. Brennan Heart - Running Late (Brennan Heart & Code Black Remix)
  16. Zatox & Max Enforcer - It Must Be
  17. Radical Redemption & Crypsis Ft. Mc Tha Watcher - Unlike Others
  18. Limewax / Panacea, The - Operation Viagraxxx
  19. Weapon X - Coke Sniffer (Synapse Remix)
  20. Shadowlands Terrorists - Shadowslands Anthem (Zany & Vince's Zoveelste Remix)
  21. Waxweazle - Hardcore Power
  22. Nosferatu / Endymon / Mc Ruffian - The Message
  23. Pandorium / Ruffneck - Bitcore

46 opmerkingen

Lekker op tijd
Bet het wel eens met de recensie. Het enige wat echt opvalt is dat het anthem van het feest, de track Wolrd Of Madness van Noisecontrollers, Headhunterz & Wildstylez er gewoon niet op staat.
Artiest Eluzive
Creme de la creme en een gerespecteerde producer ? Evil Activities is slap en Coone ook.. Wat Coone maakt kan je niet eens hardstyle noemen. Wat een troep is de hardstyle cd. 1 grote kermisbende zonder ook maar wat tempo en fatsoenlijke kicks..
paupercd'tje eerste klas! cd 1 is om te janken zo slecht:lol: cd 2 ook niet veel beter, cd 3 doet me vrij weinig.. cd 4 is alleen nog wel aardig:) bij elkaar als ik dit album een cijfer zou geven kom ik niet hoger dan een 25/100
 
Uitspraak van G1LL op zondag 23 september 2012 om 16:18:
Creme de la creme en een gerespecteerde producer ? Evil Activities is slap en Coone ook.. Wat Coone maakt kan je niet eens hardstyle noemen. Wat een troep is de hardstyle cd. 1 grote kermisbende zonder ook maar wat tempo en fatsoenlijke kicks..


Blabla wat een onzin!! Ga lekker naar thomas berge luisteren!!

Mag je mij eens uitleggen waarom ea en coone slap is en waarom het geen hardstyle is wat coone maakt??
Etc. Etc..
Vond het niet eens de moeite om binnen te halen.
Uitspraak van G1LL op zondag 23 september 2012 om 16:18:
Creme de la creme en een gerespecteerde producer ? Evil Activities is slap


Hoge bomen vangen veel wind, zoals je grootvader (of grootmoeder) wel eens hebt horen zeggen, wat dus ook zeker geld voor EA. Door de echte 'liefhebbers' wordt al eens neerbuigend gedaan over de beste man… wat toch grotendeels onterecht is.
Hoge bomen vangen veel wind, zoals je grootvader (of grootmoeder) wel eens hebt horen zeggen, wat dus ook zeker geld voor EA. Door de echte 'liefhebbers' wordt al eens neerbuigend gedaan over de beste man… wat toch grotendeels onterecht is.

Pfff... Onterecht, die cd is bijna gwn Extreme Audio met een beetje andere gare platen erbij, hoe kan je dit uberhaupt hardcore noemen. Ik koop die cd altijd voor de hardcore cd, maarja die van vorig jaar viel al tegen en deze is echt zwaar ruk, is niet eens hardcore.
Uitspraak van verwijderd op zondag 23 september 2012 om 19:15:
Mag je mij eens uitleggen waarom ea en coone slap is en waarom het geen hardstyle is wat coone maakt??
Etc. Etc..


Nou vooruit:

1. Er zit geen tempo in zijn tracks, 't voelt sloom aan en drive ontbreekt overal
2. Daardoor krijg je geen energie in je track, en hardstyle MOET energiek zijn anders kun je inderdaad net zo goed Thomas Berge gaan luisteren
3. Zijn tracks zijn altijd 't zelfde opgebouwd --> intro, break, mid intro, lange break, climax, breakje, climax, breakje, outro --> varieer 's een keer, maak de mid 's wat langer, maak een climax die in 1 keer door gaat. 13 in een dozijn is standaard en saai
4. Zijn kicks zijn slap.. Zijn kicks dreunen totaal niet en klinken voor geen meter (thuis niet, en live niet). Er zit geen power in zijn kicks en vraag me af over hij uberhaupt wel probeert een kick te maken. Dit is gewoon een house kick of een jump kick, geen hardstyle kick
5. De sounds die hij gebruikt melkt hij ook iedere keer uit, het klinkt voor geen meter

Alles bij elkaar vind ik dit geen normale hardstyle. Coone is een goede producer, heb hem hele goede jump horen maken. Maar waarom hardstyle? Kijk, mainstream is prima. Ik houd eigenlijk alleen maar van raw omdat de kwaliteit daar veel hoger is. Maar als je toch kijkt naar kwalitatief goede mainstream, dan kom je al snel bij de grote 3 uit (Wildstylez, Headhunterz & Noisecontrollers). Toch plaatsen mensen Coone ook in dit rijtje, maar waarom? Kwalitatief is hij nog lang niet zo ver, niet met hardstyle in ieder geval.

Smaak is smaak en daar valt niet over te twisten. Maar bijna alle punten hierboven zijn gewoon keiharde feiten en het zijn gewoon feiten die zomaar geaccepteerd worden omdat mensen vaak niet beter weten en niet verder kijken dan hun neus lang is. Hardstyle is al lang niet meer de hardstyle die het was ;) .En die track Music is Art hard gewoon Music is Standard ofzo moeten weten. Het is gewoon weer zo'n uiterst vervelende, slappe, inspiratieloze en standaard track waar gewoon geen kut op zit te wachten die van echte goede hardstyle houd.. Begrijp gewoon niet dat mensen die Coone leuk vinden dat NIET zien..Owja, en opbouwen kan hij ook niet..
laatste aanpassing
Uitspraak van G1LL op maandag 24 september 2012 om 22:36:
Begrijp gewoon niet dat mensen die Coone leuk vinden dat NIET zien..Owja, en opbouwen kan hij ook niet..


Tsjaaa als ik jou hele recensie zo lees, kan ik concluderen dat wij dan in ieder geval wel redelijk op een lijn zitten. Maar het heeft er gewoon mee te maken dat die hele (mainstream)hardstyle gewoon zwaar is verloederd.. Dit heeft er vooral mee te maken dat de gemiddelde ''liefhebber'' gewoon totaal is veranderd. Mensen vinden het prima als headhunterz met winne of nicky romero een act opvoert.. Paar jaar geleden hadden ze dat bijv niet hoeven te proberen;)

Dirty workz, scantraxx, fusion.. wat zijn deze labels nou tegenwoordig nog waard? Het enige wat deze labels vooral leveren is de kwantiteit! Kwaliteit??? Die heeft er gewoon onder geleden, dat mag wel duidelijk wezen.. # to the point; dat zie je dus bijv duidelijk terug in het mooie defqon album! Maar dat merk je aan alles wel.. dus zal er maar niet meer teveel woorden aan vuil maken. Is ook gewoon zinloos
laatste aanpassing
fusion kun je niet vergelijken met dwx en scantraxc
Uitspraak van lucien1993az op maandag 24 september 2012 om 23:16:
Dirty workz, scantraxx, fusion.. wat zijn deze labels nou tegenwoordig nog waard?


ja ben ik met je eens ze blijven te veel hangen op de mainstraim en dat verpest het in deze rauwe tijdperk
Toch moet ik zeggen dat Fusion nog wel redelijk kwaliteit levert, maar dat komt vooral door de betere producers. Zelfs Code Black vind ik kwalitatief wel ok, ondanks dat het mainstream is. Fusion had namen als Omegatypez gewoon lekker in Duitsland moeten laten.. Maarja zoals je zegt, kwaliteit is soms ver te zoeken..
Uitspraak van G1LL op dinsdag 25 september 2012 om 10:36:
Toch moet ik zeggen dat Fusion nog wel redelijk kwaliteit levert, maar dat komt vooral door de betere producers.



Ja, dat staat toch verwant aan elkaar :lol:
Uitspraak van dj menco op dinsdag 25 september 2012 om 09:29:
ja ben ik met je eens ze blijven te veel hangen op de mainstraim en dat verpest het in deze rauwe tijdperk


Arme jochies. Ze geven jullie allemaal geen rauwe hardstyle.. poeh poeh dan laat je deze cd toch lekker liggen en pak je een andere.. wat een gehuil om niks
Hoezo gehuil om niks? Er zijn tenminste nog mensen die kritisch zijn en niet zomaar alles accepteren..
Uitspraak van G1LL op dinsdag 25 september 2012 om 20:00:
Er zijn tenminste nog mensen die kritisch zijn en niet zomaar alles accepteren..


Ja maar dat is puur qua smaak zoals ik het zo hoor. Dat jij van rauwere muziek houdt betekent niet dat de rest er niet van houd. Dirty Workz is gewoon ontzettend populair.
Uitspraak van dj menco op dinsdag 25 september 2012 om 09:29:
ja ben ik met je eens ze blijven te veel hangen op de mainstraim en dat verpest het in deze rauwe tijdperk


dat blijven hangen in de mainstream vind ik wel meevallen hoor. Ze zijn de laatste jaren ervoor ook wel aardig mainstream geworden hoor. Maar je hebt goede mainstream die hoog van kwaliteit is(dus niet zo universeel) En je hebt mainstreamrommel... Fusion vond ik zo'n jaar geleden nog een van de betere labels.. maja als er van die kansloze producers zoals rebourne, omegatypes bij komen... en de producties van zany/pitcher/toneshifterz etc.. ook allemaal bagger commercieel worden, hou ik ze voor gezien;)

Uitspraak van Gurt op dinsdag 25 september 2012 om 18:36:
Arme jochies. Ze geven jullie allemaal geen rauwe hardstyle.. poeh poeh dan laat je deze cd toch lekker liggen en pak je een andere.. wat een gehuil om niksG1LL
Gastje! van mij hoeft niet alles rauw, laat dat duidelijk wezen! Dus weet niet wat je je eigen in je hoofd haalt? Maar échte liefhebbers die inmiddels al langer meedraaien in de hardstylescene, weten onderhand wel beter... En zijn dus ook simpelweg beter gewend! Ik raak dus niet opgewonden van een beetje hitjes/bootleg/12'' remuxx/remixjes of dat soort overdreven blije rommel... Dus al die overhypete hardstyle, prima. maar niet voor mij!

Uitspraak van G1LL op dinsdag 25 september 2012 om 20:00:
Hoezo gehuil om niks? Er zijn tenminste nog mensen die kritisch zijn en niet zomaar alles accepteren..


inderdaad... dat ''jochie'' denkt zich er eens in te kunnen mengen.. Maar zo te horen snapt hij er geen klote van:P niet erg, maar ik laar me niet uitjanken hiero:D



Uitspraak van RoyGG op dinsdag 25 september 2012 om 08:48:
fusion kun je niet vergelijken met dwx en scantraxc


Dat ik kan zeker! misschien niet qua sound/stijl zijn ze verschillend(nog wel..) Het zijn wel labels, waar alleen de massa's belangrijk op dit moment!
laatste aanpassing
Uitspraak van lucien1993az op dinsdag 25 september 2012 om 20:58:
Ik raak dus niet opgewonden van een beetje hitjes/bootleg/12'' remuxx/remixjes of dat soort overdreven blije rommel... Dus al die overhypete hardstyle, prima. maar niet voor mij!


Dit bedoel ik. Dit heeft alleen maar met je smaak qua muziek te maken. Sommige mensen vinden het leuk, sommige mensen vinden het niet leuk. Deze cd niet naar je smaak? Nou laat deze dan lekker liggen.
 
Ben het met beide partijen wel eens. Op dit soort cd's staan altijd de beetje hitjes/bootleg/12'' remuxx/remixjes en dat soort overdreven blije rommel. Dit gaat al vele vele jaren zo en zal niet zo snel veranderen. Bij mijn weten is bij elke release van dit soort compilatie cd's van een feest zo'n soort discussie die hier nu alweer plaatsvind. De keuze voor blije rommel op de cd's zal ook niet gaan veranderen, puur omwille van dat de organisatie er geld mee wil verdienen en hier dan weer mooie feesten van georganiseerd kunnen worden. Ik vind het allemaal prima, maar zal het nooit kopen.
Uitspraak van Gurt op woensdag 26 september 2012 om 08:59:
Uitspraak van lucien1993az op dinsdag 25 september 2012 om 20:58:
Ik raak dus niet opgewonden van een beetje hitjes/bootleg/12'' remuxx/remixjes of dat soort overdreven blije rommel... Dus al die overhypete hardstyle, prima. maar niet voor mij!

Dit bedoel ik. Dit heeft alleen maar met je smaak qua muziek te maken. Sommige mensen vinden het leuk, sommige mensen vinden het niet leuk. Deze cd niet naar je smaak? Nou laat deze dan lekker liggen.


Je moet beter lezen. Ik zeg ook niet dat mainstream NIET per definitie slecht is. Maar er is een verschil tussen een Wildstylez track en een Coone track. En dat verschil is naar mijn mening nog veel te groot om Coone, wat zeg ik, heeel Dirty Workz tussen de grote heren als WZ, HZ & NC neer te zetten. Smaak is smaak, maar er zit toch echt wel een verschil tussen kwantiteit en kwantiteit. En dat iedereen die kwantiteit maar gewoon accepteer bewijs jij maar weer 's. Coone is pure rommel, producertechnisch gezien wel in ieder geval!

Uitspraak van inactief op woensdag 26 september 2012 om 13:03:
Ben het met beide partijen wel eens. Op dit soort cd's staan altijd de beetje hitjes/bootleg/12'' remuxx/remixjes en dat soort overdreven blije rommel. Dit gaat al vele vele jaren zo en zal niet zo snel veranderen. Bij mijn weten is bij elke release van dit soort compilatie cd's van een feest zo'n soort discussie die hier nu alweer plaatsvind. De keuze voor blije rommel op de cd's zal ook niet gaan veranderen, puur omwille van dat de organisatie er geld mee wil verdienen en hier dan weer mooie feesten van georganiseerd kunnen worden. Ik vind het allemaal prima, maar zal het nooit kopen.


Het is ook allemaal prima, ook allemaal erg logisch. Maar dan nog kom ik op bovenstaande reactie uit. Zoals die Hard Bass cd reeks zijn over 't algemeen ook erg commercieel, maar daar ligt de kwaliteit een stuk hoger (behalve die cd van Frontliner dan van dit jaar). Maargoed, ellende lange discussie die ik waarschijnlijk toch nooit ga winnen..
Uitspraak van G1LL op woensdag 26 september 2012 om 16:27:
Je moet beter lezen. Ik zeg ook niet dat mainstream NIET per definitie slecht is. Maar er is een verschil tussen een Wildstylez track en een Coone track. En dat verschil is naar mijn mening nog veel te groot om Coone, wat zeg ik, heeel Dirty Workz tussen de grote heren als WZ, HZ & NC neer te zetten. Smaak is smaak, maar er zit toch echt wel een verschil tussen kwantiteit en kwantiteit. En dat iedereen die kwantiteit maar gewoon accepteer bewijs jij maar weer 's. Coone is pure rommel, producertechnisch gezien wel in ieder geval!


Wat betrefd de labels: Wij hebben er allebij een bepaalde kijk op, maar ook wat jij zegt is niks verkeerd aan gezegt hoor. Dirty Workz is altijd een beetje het ''net niet'' label geweest voor mij iig.. Eerlijk is eerlijk; Coone heeft in het begin van zijn hardstyle, wel leuke platen gemaakt hoor. Maar het label zelf en de producers eromheen zijn gewoon(netjes gezegt) niet mijn smaak. En tja coone slaat nu toch wel de plank genadeloos hard mis met zijn rommel.

Kwantiteit: klopt, en ik ben er dus een die er (anno 12') buiten valt. :D vandaar zul je daarom altijd leuke discussies blijven houden, maar we zullen er nu maar niet meer teveel woorden aan vuil maken geloof ik?:P
laatste aanpassing
Nou laat ik het zo zeggen ik heb altijd het gevoel met Partyflock is als een cdtje niet te rauw is voor sommige. Ik ben zelf ook niet fan van Dirty Workz e.d. maar het feest wordt gewoon weer centraal gezet en dan kun je gewoon zo'n cd'tje verwachten. Ik ben er ook niet echt blij mee ofzo. Dat heb ik nog niet kunnen zeggen omdat ik nog vol in discussie was met jullie ;p
laatste aanpassing
Tja discussie zou wel weer eindeloos zijn..
Uitspraak van Gurt op donderdag 27 september 2012 om 09:55:
Ik ben er ook niet echt blij mee ofzo. Dat heb ik nog niet kunnen zeggen omdat ik nog vol in discussie was met jullie


haha het is eruit bij deze ;p Maargoed als je de ontwikkelingen van de laatste jaartjes zo even gauw bekijkt, is het ook niet meer dan logisch hoor. Maar ben en blijf een pure hollander hé. Klagen is af en toe ook gewoon lekker :P
 
Werkzaam bij Pservice
Artiest {SHOWLIST artist 54629, 78775}
Ik wou eigenlijk heel deze discussie links laten liggen aangezien het te gek voor woorden is wat sommige schrijven maar als ik dan dit lees;

Uitspraak van G1LL op woensdag 26 september 2012 om 16:27:
Coone is pure rommel, producertechnisch gezien wel in ieder geval


kom op gast... je kunt jezelf toch niet serieus nemen als je dit typt. Dat je het niet digged, ok... maar als Coone niet kon producen, geloof me... dan stond ie echt niet waar ie nu staat
Uitspraak van inactief op donderdag 27 september 2012 om 16:58:
Uitspraak van G1LL op woensdag 26 september 2012 om 16:27:
Coone is pure rommel, producertechnisch gezien wel in ieder geval

kom op gast... je kunt jezelf toch niet serieus nemen als je dit typt. Dat je het niet digged, ok... maar als Coone niet kon producen, geloof me... dan stond ie echt niet waar ie nu staat


Luister nog maar 's goed wat hij maakt. Hij haalt naar mijn mening lang niet 't niveau als andere hardstyle artiesten. Tuurlijk, 't is beter dan een amateur en Coone is alles behalve een amateur ;) . Ik haal d'r nog maar 's een quote bij:

Uitspraak van G1LL op maandag 24 september 2012 om 22:36:
Coone is een goede producer, heb hem hele goede jump horen maken. Maar waarom hardstyle?


Hij kan goede muziek maken, maar qua hardstyle moet hij toch echt nog een jaartje langer mee draaien denk ik. Die kicks & sounds klinken gewoon nergens naar. Het is gewoon pure vriendjespolitiek daar bij Q-Dance & Bass Events, dacht dat mensen dat nu wel door hadden ;)
 
Uitspraak van G1LL op donderdag 27 september 2012 om 23:13:
Hij kan goede muziek maken, maar qua hardstyle moet hij toch echt nog een jaartje langer mee draaien denk ik. Die kicks & sounds klinken gewoon nergens naar. Het is gewoon pure vriendjespolitiek daar bij Q-Dance & Bass Events, dacht dat mensen dat nu wel door hadden


Sorry, maar heb je een plank voor je hoofd? Denk je nu echt dat ze vanwege 'vriendjespolitiek' een artiest de main laten afsluiten ondanks zijn gebrek aan producekwaliteiten of dat artiesten met hem collabs aangaan vanwege dat?
Er komt een moment dat je hier aan terug denkt en zegt: Oow, hij had toch wel gelijk..

Ja, je wilt niet weten hoe groot die vriendjespolitiek daar is ;)
Uitspraak van inactief op vrijdag 28 september 2012 om 07:30:
een artiest de main laten afsluiten ondanks zijn gebrek aan producekwaliteiten of dat artiesten met hem collabs aangaan vanwege dat?


Nou ik denk dat heel veel mensen wel zoiets hadden van huh? Coone? Waarom sluit hij af?
 
Uitspraak van Gurt op vrijdag 28 september 2012 om 11:08:
Nou ik denk dat heel veel mensen wel zoiets hadden van huh? Coone? Waarom sluit hij af?


Omdat hij een van de grootste hardstyle namen van dit moment is.. of je hem nu goed vindt of niet, dat is gewoon een feit. punt

Uitspraak van G1LL op vrijdag 28 september 2012 om 11:07:
Er komt een moment dat je hier aan terug denkt en zegt: Oow, hij had toch wel gelijk..


sure dude, wat jij wil:) Maar daarmee wuif je nog niet hetgene weg wat ik zei.
Uitspraak van inactief op vrijdag 28 september 2012 om 18:50:
Omdat hij een van de grootste hardstyle namen van dit moment is.. of je hem nu goed vindt of niet, dat is gewoon een feit. punt


Het zal wel maar ook al is hij een van de beste artiesten op dit moment is betekent niet dat hij degelijk kan afsluiten. Iedere artiest heeft zo zn ding. De een kan beter half op de dag draaien, coone dus, en de ander later.
Wacht nog altijd op een echte orginele CD mix van een feest. Persoonlijk luister ik alleen hardcore en harder, En vind het toch wel jammer dat nu ook niet veel verassends in de Hc mix is verwerkt. Overigens vind ik deze mix van Ea wel aardig goed, vergeleken met wat ze altijd draaien. Dus in dat opzicht toch wel goed. Zelf zou ik het erg waderen als er een naam zoals Partyraiser, meccano Twins , of bijvoorbeeld negative a de cd zou mixen, gewoon puur omdat die altijd wel met wat nieuws aankomen. Dus ook het wat meer boeiender zouden zijn voor actieve Mainstream volgers.

Verder niet bedoelt om te klagen! Maar vind Het wel belangrijk altijd wat nieuws te brengen.

Verder niet echt verstand van de overige gernes. Dus daar geen oordeel over. Mis toch wel net dat industrial setje of frenchcore op een van de cd's. Voor de variatie in de Nederlandse keuken!:)

Dat was em! Feest was geweldig ^^ om er zelf te staan om te openen in de Silver was natuurlijk een grote eer, en heb er super van genoten!! Hier een kleine inpressie van de gene die het gemist hebben

 
Uitspraak van G1LL op maandag 24 september 2012 om 22:36:
Maar als je toch kijkt naar kwalitatief goede mainstream, dan kom je al snel bij de grote 3 uit (Wildstylez, Headhunterz & Noisecontrollers).


De grote 3? :roflol: dit toont weer aan hoe beperkt de kijk van veel mensen is, niet zozeer door onwil of desinteresse maar door effectieve propaganda van de Q-dance stal uit.

Niet dom bedoeld ofzo, maar in elke top-3 van de grootste hardstyle-producers dient Michel Pollen te staan. Wat die man doet is echt fenomenaal en hij draait al stukken langer mee. Dat hij geen DJ is en live acts weigert sinds hij een keer met technische problemen geconfronteerd is maakt hem minder zichtbaar, maar zijn werk als producer is absoluut ongeevenaard.

Verder heb je buiten het geijkte rijtje hitjesbakkers uit de Q-dance stal ook tal van grote hardstyleproducers. Neem bijvoorbeeld een Sam Punk, die gozer heeft een waslijst aan releases en remixes op zijn naam staan waar je bang van wordt maar omdat er geen organisatie achter hem zit die een hype rondom hem creeëert, en hij geen Nederlander is maar een Duitser (van Sloveense afkomst weliswaar), wordt dat maar al te gemakkelijk over het hoofd gezien. Zijn platen bewijzen echter dat hij absoluut een grotere producer is dan zo'n handjeklap-prodjoesert als Headhunterz. Of Tuneboy, de hoeveelheid platen die die gast gemaakt heeft is echt ongelooflijk, het gaat om honderden stuks, waaronder enkele van de grootste hardstyle-hits ooit. Vaak met hele simpele kut sampletjes die toch effectief zijn. Van een drol een goudstaaf maken, je moet het maar kunnen.

Het is die beperkte kijk die door marketingmensen aan de feestgangers wordt opgedrongen en die zie ik in deze CD ook terug komen. Maar goed, wat doe ik eraan? Q-dance boycotten, om te beginnen. Mijn eerste grote feest was Defqon1 in 2004, heb in zekere zin wel veel aan Q-dance te danken maar wat ze tegenwoordig doen word ik echt heel erg verdrietig van.
laatste aanpassing
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de populairste dj's in de hardstyle wereld zijn op dit moment echt Headhunterz, Wildstylez & Noisecontrollers. Dat zijn dus de grote 3. Ik ben 't er absoluut niet mee eens, maar daar doe je gewoon niks aan.
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 oktober 2012 om 02:07:
Het is die beperkte kijk die door marketingmensen aan de feestgangers wordt opgedrongen en die zie ik in deze CD ook terug komen. Maar goed, wat doe ik eraan? Q-dance boycotten, om te beginnen. Mijn eerste grote feest was Defqon1 in 2004, heb in zekere zin wel veel aan Q-dance te danken maar wat ze tegenwoordig doen word ik echt heel erg verdrietig van


volkomen mee eens! Al liep ik toen die tijd nog niet op de feesten van Q-dance rond, maar volg de scene al wel wat langer. En dan is het te treurig voor woorden dat we dit samen moeten concluderen.. Maar je koopt er niks voor, doet er niks aan; het loopt zoals het blijkbaar moet gaan...

Uitspraak van G1LL op maandag 1 oktober 2012 om 12:04:
maar de populairste dj's in de hardstyle wereld zijn op dit moment echt Headhunterz, Wildstylez & Noisecontrollers


POPULAIRSTE Ja! Maar populariteit(aan de hand van een djfag top 100/hype die gaande is..) vind ik dit dus nog altijd een slechte maatstaf om muziek uberhaupt te kunnen beoordelen op kwaliteit..
Uitspraak van lucien1993az op maandag 1 oktober 2012 om 21:53:
POPULAIRSTE Ja! Maar populariteit(aan de hand van een djfag top 100/hype die gaande is..) vind ik dit dus nog altijd een slechte maatstaf om muziek uberhaupt te kunnen beoordelen op kwaliteit.


Klopt, is het ook :P . Maar toch maken deze 3 toch wel kwalitatief goede hardstyle hoor imo.Het is in ieder geval niet van die slappe zoals Coone maakt :)
Uitspraak van G1LL op dinsdag 2 oktober 2012 om 23:25:
Maar toch maken deze 3 toch wel kwalitatief goede hardstyle hoor imo.Het is in ieder geval niet van die slappe zoals Coone maakt


vind zelf de ''grote 3'' al tijden niks meer.. maar Coone is nog slechter, ben ik met je eens :P maja deze knakkers zijn echt niet de enige die de hardstyle al hebben verknalt hoor... haten heeft ook geen zin:P
 
ik moet G1LL en lucien toch wel groot gelijk geven over het algemeen, de beste hardstyle van nu kan mij ook niet meer bekoren..

Ik hield vooral van een mix van stijlen, en dan vooral jump/hardstyle (sensation black 2004 anyone? luister de sets van pavo en luna maar eens) een paar mooie voorbeelden:D

http://www.youtube.com/watch?v=1WtaZ71qFio
http://www.youtube.com/watch?v=OAz1IO04VbM
Uitspraak van verwijderd op zondag 7 oktober 2012 om 19:39:
de bestehardstyle van nu kan mij ook niet meer bekoren..
Wat de beste hs is, zal voor weinig mensen verschillen.. 90% denk er toch allemaal wel hetzelfde over. En prima laat die mensen maar helemaal in de waan van hun hard''stijl.Wij horen dan wel bij die 10% ;)


Uitspraak van verwijderd op zondag 7 oktober 2012 om 19:39:
Ik hield vooral van een mix van stijlen, en dan vooral jump/hardstyle (sensation black 2004 anyone? luister de sets van pavo en luna maar eens) een paar mooie voorbeelden


Klopt dat freestyle idee zag je idd wel vaker terug.Met alle respect hoor, maar nu heb je daar tegenwoordig dan speciaale feesten(pussylounge etc.) ervoor..Dat dj's zoiets nog doen is eigenlijk op een gemiddeld feest al uitgesloten met zo''n heersende mainstream als nu.. Misschien als je geluk hebt draaien ze een plaatje van Endymion of Evil Activities ertussendoor :) Creativiteit is iig op versschillende fronten ook ver te zoeken. Maja toen was hardstyle nog hardstyle. jump heb ik dan zelf wel weinig van meegekregen maar mis wel de oude sounds.. Luna en Pavo zijn ook helaas niet meer wat het is geweest..Voor mij knalde de hardstyle t/m 2010 dan nog lekker, maar langzaam gaan we richting de andere genres
laatste aanpassing
 
Uitspraak van G1LL op maandag 1 oktober 2012 om 12:04:
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de populairste dj's in de hardstyle wereld zijn op dit moment echt Headhunterz, Wildstylez & Noisecontrollers. Dat zijn dus de grote 3. Ik ben 't er absoluut niet mee eens, maar daar doe je gewoon niks aan.


Ik versta onder 'groot' een soort van gewogen gemiddelde tussen aantal releases, invloed op de scene, en kwaliteit van de releases.

De hardstyle die nu al een jaar of 6 gemaakt wordt, is allemaal afgekeken van Fusion-releases uit de jaren daarvoor, zij waren de eersten die ik me kan herinneren die releases uitbrachten met loepzuiver klinkende hardcorekicks (als in tegenstelling tot bijv. Phillipe Rochard en de Trance Generators die hele lompe hardcore kicks al veel eerder gebruikten maar met een atonale scheursynth erboven) in combinatie met supersaw-melodielijnen.

Noisecontrollers zijn ingestapt op een moment dat de hardstyle zijn huidige sound al bereikt had, toen de huidige sound ontstond waren zij nog bezig met afstuderen van de HKU, en hetzelfde geldt voor Headhunterz maar dan is die nooit van het Tilburgs conservatorium afgestudeerd omdat hij koos voor zijn HS-loopbaan.

Wildstylez was als engineer van de Alpha Twins wel al een poosje langer bezig, en goed ook, maar dat was punt 1 een doodlopende tak van de hardstylesound, en punt 2 wederom krek hetzelfde als een jaar eerder al op Fusion verscheen ;)

Geen van allen hebben ze zoveel gereleased en zoveel de huidige koers van de hardstyle bepaald als Michel Pollen (uitvinder van de nu-style) of Tuneboy (500 releases geproduceerd onder tientallen aliassen, zowat eigenhandig de definitie van Italian Hardstyle geschreven), en daar was het me om te doen.

Kortom, als jouw definitie van 'groot' gelijkstaat aan 'populair' heb je volledig gelijk. Bekijk je het vanuit wie de meeste invloed heeft gehad en de meeste navolging, dan is juist voor mijn invalshoek meer te zeggen.

Uitspraak van verwijderd op zondag 7 oktober 2012 om 19:39:
sensation black 2004 anyone?


Yoji Biomehanika die gewoon DuMonde - Kalt draaide :respect:. Heb ergens nog de videoregistraties van dat hele feest, setjes waren te bekijken via een niet-beveiligde stream waar je eigelijk voor moest betalen maar iedereen kon gratis kijken door de goeie URL in te typen. :D
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 oktober 2012 om 18:31:
De hardstyle die nu al een jaar of 6 gemaakt wordt, is allemaal afgekeken van Fusion-releases uit de jaren daarvoor, zij waren de eersten die ik me kan herinneren die releases uitbrachten met loepzuiver klinkende hardcorekicks


Hardstyle is zo eenzijdig dat de sound van een bepaalde periode ontstaat, omdat één producer een origineel geluid maakt die '' fris' is en nét even anders klinkt. De rest copieert dat praktisch over en probeert daar een eigen sausje aan toe te voegen.

Want geef nou toe: het lijkt allemaal op elkaar. Aantal bpm, soort kicks, dezelfde opbouw.

Ik vind het altijd wel knap als ik ééns in zoveel tijd iets origineels hoor. Probeer het maar te verzinnen...
Artiest Exxon
die cds worden per jaar slechter en slechter! alleen wonderfull days is bruut
 
Uitspraak van lucien1993az op zondag 7 oktober 2012 om 21:43:
Wij horen dan wel bij die 10%


haha aan de ene kant wel goed;), word dat ook niet meer uitgemolken. De hardstyle is rond 2007/8 toch wel echt de nieuwe kant op gegaan (zelfde opbouw van nummers, geen variatie meer en vooral GEEN reverse kicks meer) er zaten nog wel leuke nummers tussen maar het leek allemaal zo op elkaar. Ik luister al hardstyle vanaf 2002/2003 en DAMN die verandering :D dit is trouwens DE beste set ooit :respect:

Daniele Mondello @ Qlimax 2003
http://www.youtube.com/watch?v=nYHrY-Ka5a0

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 oktober 2012 om 18:31:
Heb ergens nog de videoregistraties van dat hele feest, setjes waren te bekijken via een niet-beveiligde stream waar je eigelijk voor moest betalen maar iedereen kon gratis kijken door de goeie URL in te typen.


die heb ik ook nog allemaal ergens op een harde schijf staan:D, die waren echt geniaal. die van 2006 werden ook uitgezonden, en daar heb ik ook nog de hele registratie van, die staat ook nog op diverse sites als torrent geloof ik
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 oktober 2012 om 18:43:
haha aan de ene kant wel goed;), word dat ook niet meer uitgemolken. De hardstyle is rond 2007/8 toch wel echt de nieuwe kant op gegaan (zelfde opbouw van nummers, geen variatie meer en vooral GEEN reverse kicks meer) er zaten nog wel leuke nummers tussen maar het leek allemaal zo op elkaar. Ik luister al hardstyle vanaf 2002/2003 en DAMN die verandering :D dit is trouwens DE beste set ooit :respect:

Daniele Mondello @ Qlimax 2003
http://www.youtube.com/watch?v=nYHrY-Ka5a0


Ja klopt, er veranderde idd wel een hoop na 2006/2007 zo. Wel vond ik dat de variatie nog wel was te vinden hoor. En veel platen waren nog wel goed, ook niet alles. Maar de reverse bass was wel overleden ja.

Kan dan van mezelf niet echt zeggen dat ik verdiepende en vaste liefhebber was rond 2002/2003.. Maar had wel enkele cd's met tracks als Deepack - 100% & 140 BPM (Deepack Remix) waar ik toen bijv wel weg van was hoor :) Echter de laatste 6/7 jaar ben ik wel non stop the harder styles blijven luisteren, al moet ik ook concluderen dat het de laatste 2/3 jaar toch wel heel drastisch is veranderd/achteruit is gegaan(die 90% ziet het uiteraard wel heel anders, dus ben maar weer eens voorzichtig met dit soort uitspraken:P)

Qlimax 2003 was naar mijn weten ook een van dé feestjes waar dé topsetjes werden gedraaid:D Qlimax anno 2012 kun je immers nergens meer mee gaan vergelijken als we het over 2003 hebben...
laatste aanpassing